Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic #2

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 12 Dec 2017 16:04

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Pippa, Ik heb normaal echt nooit hoofdpijn maar nu al maanden elke keer een zeurende hoofdpijn boven mijn ogen. In mijn geval is het echt een combinatie van te weinig drinken en vermoeidheid. Zou dat bij jou ook kunnen? Hier zet mijn man mij vaak extra drinken voor, fijn om nog iemand te hebben die er ook aan denkt dat je moet drinken en als je moe bent, gewoon aan toe geven nu je nog verlof hebt.
Je mannetje is wel echt super goed gegroeid zeg, heel fijn!

Islandgirl: Hier ook astma, eczeem, allergieen ed bij mijn man en mij aanwezig dus bij de oudste was ik heel erg gemotiveerd om om die reden borstvoeding te geven. Het is een gezond ventje van 3 inmiddels, geen allergieen, geen eczeem ed. Het heeft wel veel moeite gekost omdat hij niet goed groeide, dus veel bij de lactatiekundige geweest, gekolft ed en het is echt niet vanzelf gegaan. Het duurde overigens 5 maanden totdat hij doorsliep.
Nu bij de tweede was ik veel meer ervaren en dit is een veel feller ventje, hij drinkt vanaf het begin geweldig goed en groeit netjes. Hij sliep na 6 weken door en is daar toen ik weer ging werken helaas weer mee gestopt. Maar sinds een paar weken zit hij wel helemaal onder de eczeem.
Nou wil ik niet zeggen dat de oudste wel eczeem gekregen had als ik geen borstvoeding gegeven had, of de jongste nog veel meer eczeem als ik het niet gedaan had. Ik heb nu wel het gevoel dat ik er inderdaad alles aan gedaan heb, maar ik betwijfel eerlijk gezegd of het wel of niet geven van borstvoeding verschil had gemaakt, wat dat betreft zou ik me echt niet schuldig voelen als het niet mocht lukken.

Overigens heeft de borstvoeding bij mij nooit pijn gedaan, op de eerste paar dagen wat gevoelig na. Heb ik geen sombere gevoelens tijdens het voeden, ik wordt er een beetje slaperig van, fijn rozig. Is kolven niet mijn hobby, maar zo heel erg vind ik het niet, wijd shirt aan, lang uit onderuit op de bank, kolf onder het shirt en ik ben in een kwartiertje wel klaar. Er staat melk in de koelkast en de vriezer, dus ik heb niet dat enorme verantwoordelijkheids gevoel, als ik een keer later thuis ben is er altijd een back-up.

Ik heb voedingskleding, beetje hetzelfde idee als Niekske met het voedingsschort, zodat ik discreet kan voeden, aanhappen gaat super makkelijk dus ik voed overal en heel snel, altijd eten op de juiste temperatuur in de buurt. En inderdaad 's nachts het bed niet uit, gewoon aanhappen en 10 minuten later weer in de wieg leggen in mijn geval, ideaal.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Dec 2017 16:49

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Goede reactie aan beide meiden Minoes! Wat vervelend dat je jongste zo'n eczeem heeft.

Ik heb net het laatste flesje gekolfde melk gegeven aan m'n zoon. Vond ik wel toepasselijk vandaag op m'n verjaardag, toch nog soort afsluiter. Hij vond het niet zo lekker geloof ik, veel verslikken en wegduwen. Nou is 't op. Het is goed zo.
Let's discover the world together.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 12 Dec 2017 17:35

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Fijn dat je het nu voor je gevoel hebt kunnen afsluiten Marin. Is ook niet niks natuurlijk. Ook al sta je 100% achter je keuze. Je hebt er in het begin zo hard voor geknokt.

Islandgirl, ik vind het sowieso al super dat je overweegt om borstvoeding te gaan proberen. Zeker met allergieen en eczeem in de familie kan het net het verschil maken.
Hier ook veel allergieen en eczeem in de familie. Onze oudste heeft door omstandigheden helaas maar 8 weken borstvoeding gekregen, na 1 dag kunstvoeding stond ze van top tot teen vol met eczeem en heeft ze tot haar 2,5 een koemelkallergie gehad. Over de koemelkallergie is ze gelukkig heen gegroeid maar ze heeft nog steeds een heel gevoelige huid.
Bij de jongste was ik dus extra vast besloten om bv te gaan geven en gelukkig nu voldoende kennis en ervaring op gedaan zodat ik wist wat ik kon verwachten en stevig genoeg in mijn schoenen stond om mijn eigen plan te trekken. Na 4 weken hadden we het idee dat haar huid wat onrustig was en ze wel erg veel krampjes had. Toen in overleg met de huisarts een koemelkvrij dieet gevolgd en daarna ging het weer super. Dat heb ik gedaan tot ze 7 maanden was en toen waren haar darmen rijp genoeg om weer melkproducten te verdragen en kan ik weer alles eten en drinken en zij zelf ook. Haar huid is ook veel beter dan die van J en ze heeft nog nooit eczeem gehad.

Hier dus wel heel duidelijk verschil met en zonder borstvoeding bij de allergieen en huid. Maar of dat alleen de borstvoeding is blijft natuurlijk onduidelijk.

Ohw en J slaapt vele malen slechter dan S terwijl J degene met kv was :wink:

Als je kiest voor borstvoeding zou ik wel adviseren om je goed te informeren zodat je weet wat je te wachten staat. Als je weet wat je die eerste dagen/weken te wachten staat is het makkelijker om er doorheen te komen. Want die eerste weken zijn pittig, ook met kv hoor, maar met bv is het echt investeren. De eerste weken leg je de basis voor de rest van de bv periode. Geef het een kans en geef het de tijd, de eerste 6 weken zijn het zwaarste en daarna wordt het echt makkelijker.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 12 Dec 2017 18:15

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Super bedankt voor jullie reacties, ik kan hier echt wat mee. Ik zal dan toch bv gaan geven en dan inderdaad wel zien hoe het loopt. Fijn dat er meerdere zo in stonden, maar wel vervelend dat het niet bij iedereen even prettig is geweest uiteindelijk.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3470

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 12 Dec 2017 23:25

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Fijn gesprek gehad met verpleegkundige van het cb.. ze had veel kennis van borstvoeding & kon goed uitleggen en meedenken. Zij heeft er alle vertrouwen in, ook omdat ie prima groeit, poept en plast. Alleen veel buikpijn, hij was vannacht ontroostbaar en in paniek echt.. heb nog andere houding geleerd bijna liggend voor mij en bij pijn of veel behoefte toch even speen geven, dat vond ie vanmiddag echt even fijn.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5348

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 13 Dec 2017 08:42

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

He Pippa, dat klinkt best herkenbaar. Zou het misschien ook kunnen zijn dat de melk er bij jou heel hard uitkomt?
Dat was bij mij wel het geval, daardoor moest R heel snel drinken en kreeg hij veel lucht binnen. Daardoor weer veel buikpijn en op een gegeven moment ook veel spugen.
Ik ben toen alles afgekolfd gaan geven en dat ging perfect. Maar even de druk er af kolven voor de voeding kan soms ook voldoende zijn.
Bij mij was dat helaas niet zo dus vandaar dat ik alles heb gekolfd.
10.04.17
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 13 Dec 2017 14:59

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Sowieso horen krampjes er ook wel bij natuurlijk. Er zijn maar heel weinig kinderen die daar geen last van hebben, zelfs als de borstvoeding vlekkeloos verloopt.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3470

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 13 Dec 2017 15:06

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ja dat weet ik Fiwen, helaas krijgen alle baby’s daar last van, al ging dat vannacht beter gelukkig, en voeden gaat opzich wel goed op t moment, hij is wel heel tevreden.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 13 Dec 2017 15:13

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Fijn om te horen dat het wat beter lijkt te gaan. Geef het de tijd, jullie moeten beiden nog wennen aan elkaar en de hele situatie. Maar je doet het hardstikke goed als ik je zo hoor. En het wordt steeds makkelijker, of nouja... Het wordt anders naarmate ze ouder worden... Elke fase brengt weer z'n eigen moeilijkheden mee. Hier staat er eentje momenteel letterlijk op d'r kop te drinken met 1 been omhoog :palm: :P
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Dec 2017 15:23

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

hahaha fiwen zo verschrikkelijk herkenbaar. J deed ook de gekste dingen toen hij wat ouder was.
2015 💙
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 28 Dec 2017 14:31

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Wie heeft hier kinderen ouder dan één jaar en geeft borstvoeding? Had je dit van te voren zo bedacht of is het zo gelopen? En tot wanneer heb je gevoed?

Ik heb eigenlijk alleen maar moeders om mij heen die de WHO norm (2 jaar) hebben gehaald en hoop dit zelf ook te halen. Maar als er wordt gevraagd wanneer ik stop en meld dat ik nog lang niet stop wordt er toch best raar gereageerd. Ik vind het best vreemd. Ik ben nog niet eens een half jaar bezig :wtf:
10-08-2017 ♥
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 28 Dec 2017 14:56

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik heb mijn beide kinderen langer dan een jaar gevoed en had dit van tevoren niet zo bedacht, het liep gewoon zo. Ik wilde wel minstens een half jaar voeden vanwege de gezondheidsvoordelen (ik heb zelf een paar allergieen en astma), maar ik had bij mijn oudste van tevoren echt niet gedacht dat ik langer dan een jaar zou voeden.

In het begin dacht ik ook echt dat ik dat halve jaar niet zou halen, de start met mijn dochter was moeizaam. Maar toen het eenmaal goed liep vond ik het alleen maar makkelijk en wist ik echt niet waarom ik zou stoppen. Toen ik zwanger raakte van mijn zoon werd mijn productie wel een stuk minder en met mijn rechterborst voeden was ineens erg pijnlijk. Ik ben toen met alleen links blijven voeden en dat ging prima (mijn dochter was al ruim 1,5 jaar toen). Toen mijn zoon geboren was, was er gelijk weer genoeg melk aan beide kanten, wel mooi hoe de natuur dat regelt.
Toen mijn zoon er eenmaal was, vond ik het niet fijn meer voelen om dochter ook te voeden. Ze dronk ook allang niet meer dagelijks en beide tegelijk vond ik gewoon echt niet prettig. Ze heeft me nog wel geholpen om de stuwing weg te drinken :smile: Maar ik heb haar verteld dat de melk nu alleen nog voor de baby was, omdat hij nog flink moest groeien en dat vond ze prima. Ze benoemde het nog wel een paar keer, maar heeft er nooit een probleem mee gehad gelukkig. Ze was toen 2 jaar en 4 maanden ongeveer.
Bij mijn zoon ging ik er eigenlijk vanuit dat ik wel weer ruim 2 jaar zou voeden, maar hij bouwde het zelf af toen hij een maand of 20 oud was. Hij vroeg er steeds minder vaak om, vaak alleen voor het slapen gaan, maar zelfs dan niet altijd meer, dus de productie nam vanzelf flink af. Ik had er zelf eerst best een beetje moeite mee, maar eigenlijk was het wel heel mooi zo juist. Hij is tevreden, dus ik ook. En stiekem vind ik het nu wel heel makkelijk dat ik geen rekening meer hoef te houden met voeden.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 28 Dec 2017 14:58

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik heb trouwens een vriendin die ook lang heeft gevoed. Voor haar oudste heeft ze 13 maanden gekolfd en haar jongste heeft tot zijn 4e geloof ik bij haar gedronken. Ik heb verder wel vriendinnen die een maand of 6 gevoed hebben, maar niet langer dan een jaar. Maar niemand keek raar op gelukkig, het is ook niet vaak onderwerp van gesprek geweest.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 28 Dec 2017 15:14

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik heb mijn zoon gevoed tot een maand of 16 en mijn dochter een maand langer. Ik ben beide keren gestopt vanwege een nieuwe zwangerschap, het deed mij te veel pijn en met een week of 10 was de melk op. Ze vonden het allebei prima, al probeert mijn dochter het nog wel eens, maar na 3 keer sabbelen is ze het al weer beu.

Ik heb een lastige start gehad met mijn zoon, dat liep na 5 maanden eindelijk lekker, dus waar ik eerst dacht met 6 maanden te stoppen, wilde ik toen juist graag doorgaan. Bij mijn dochter had ik dan ook geen moment in gedachte om te stoppen. De baby die nu onderweg is is de laatste, dus hij mag zolang drinken als we daar beiden comfortabel mee zijn.

In mijn directe omgeving starten de meeste vrouwen wel met borstvoeding, maar alleen mijn nichtje heeft langer gevoed dan ik. Niemand doet daar vreemd over ook. Op mijn afdeling, met 7 vrouwen, heeft echt niemand borstvoeding gegeven, ze zijn allemaal direct na de geboorte gestart met kunstvoeding. Ik voelde me ook altijd wat opgelaten als ik ging kolven en kreeg ook regelmatig de vraag of het geen tijd werd om te stoppen.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 28 Dec 2017 15:32

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Kolven was bij mij op het werk trouwens heel makkelijk, dat scheelt natuurlijk wel. Er werd rekening mee gehouden en zelfs gestimuleerd, hoewel geen van de anderen lang gevoed heeft. Ik heb gekolfd tot ze ruim een jaar waren.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 28 Dec 2017 15:48

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Fijn lijkt me dat Suus, ik heb beide keren ook tot ruim een jaar gekolfd, maar kijk nu alweer op tegen de reacties als ik straks weer ga kolven. En dat terwijl ik enkel in m'n pauze kolfde!
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 28 Dec 2017 16:24

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Hoe ging het bij jullie bij een nieuwe zwangerschap dan? Ik ben nu 4.5 week zwanger en voed mijn zoontje van 10 maanden nog. Een week voordat ik wist dat ik zwanger was liep mijn borstvoeding al terug. Het lijkt nu niet verder terug te lopen maar hoe weet ik of hij nog genoeg binnen krijgt? Ik kolf de avonden al extra om genoeg melk te hebben voor op de opvang, dat lukt nog wel. En op dagen dat hij geen fles krijgt lijkt hij geen honger te hebben. Gaat het nog verder terug lopen denken jullie? Ik hoopte echt het iig een jaar vol te houden.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 28 Dec 2017 16:50

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Rayna schreef:Hoe ging het bij jullie bij een nieuwe zwangerschap dan? Ik ben nu 4.5 week zwanger en voed mijn zoontje van 10 maanden nog. Een week voordat ik wist dat ik zwanger was liep mijn borstvoeding al terug. Het lijkt nu niet verder terug te lopen maar hoe weet ik of hij nog genoeg binnen krijgt? Ik kolf de avonden al extra om genoeg melk te hebben voor op de opvang, dat lukt nog wel. En op dagen dat hij geen fles krijgt lijkt hij geen honger te hebben. Gaat het nog verder terug lopen denken jullie? Ik hoopte echt het iig een jaar vol te houden.


Mijn kinderen waren 15 en 16 maanden toen ik weer zwanger bleek en kregen toen nog 2 voedingen geloof ik. Ik ben bij ongeveer 8 a 10 weken zwangerschap gestopt, vooral omdat het zo'n pijn deed bij mij, ik geloof niet dat m'n melk helemaal op was, maar heb nooit stuwing oid gehad na het stoppen.
Ik denk dat het een kwestie is van uitvinden, je productie hoeft natuurlijk niet terug te lopen, er zijn ook vrouwen die de hele zwangerschap dus nog doorvoeden. Eet je zoon al goed vaste voeding en drinkt hij ook andere dingen? Dan zou ik me geen zorgen maken en voeden zolang het je lukt.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 28 Dec 2017 17:15

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Mijn dochter was ook al een stuk ouder toen ik zwanger werd, dus de melk was allang geen hoofdvoeding meer. Ik heb me dus nooit druk hoeven maken of ze wel genoeg binnenkreeg, want als ik niet genoeg melk had, at ze wel wat meer. Ik had tijdens de hele zwangerschap wel melk trouwens, al was het een stuk minder dan voorheen. Ik zou gewoon doorgaan met voeden zolang het lukt. Zolang hij tevreden is en ook goed plast en poept zal het wel genoeg zijn naast de vaste voeding die hij krijgt.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 28 Dec 2017 17:22

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Isolt, echt? Ik had vooraf niks gepland. Eerst was het ‘ik zie wel of het lukt’ naar 3 maanden naar 6 maanden naar een jaar naar twee jaar en toen dacht ik ‘whatever, ik zie wel’. Bij 2,5 jaar gestopt omdat hij meer uit gewoont le zat te fiedelen.

Daarna raakte ik zwanger en voed nu alweer bijna 7 maanden. Ik zie wel waar dit schip strand. Ze mag tot dezelfde tijd of langer.
L2014 & H2017
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 28 Dec 2017 17:49

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ja mijn moeder die verbaasd was dat ik nog voed. Mijn tante die raar keek. Vage kennissen die vragen wanneer ik ga stoppen. Nou nog lang niet. Of zeggen, oh als je werkt is het vast snel over. Nou dat hoop ik niet. Ik geniet er ook enorm van.
10-08-2017 ♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Dec 2017 18:03

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Is herkenbaar, j heeft ruim 2 jaar bv gehad en toen was ik er echt klaar mee. Wilde wel graag de who norm halen en daarna was het ook goed. In Nederland is men gewoon niet zo gewend aan lang voeden.
2015 💙
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 28 Dec 2017 18:11

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik heb zoon elf maanden gevoed, toen vond ik het echt vervelend worden. Hij draaide alle kanten uit en het begon pijn te doen.
Bij dochter heb ik ongeveer 15 maanden gevoed, toen was ik het zat. Gewoon ineens, klaar mee.
Ik heb wel van te voren bedacht dat ik zes maanden borstvoeding wilde geven, daarna liep het gewoon makkelijk, dus geen reden om te stoppen. Na een jaar vond mijn moeder het wel een beetje raar worden, voor de rest heb ik geen reacties gehad. Maar ik hoefde dan ook niet te kolven en voeden niet in het openbaar na de 10 maanden ongeveer.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4390

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 28 Dec 2017 19:24

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Fiederilsje schreef:Isolt, echt? Ik had vooraf niks gepland. Eerst was het ‘ik zie wel of het lukt’ naar 3 maanden naar 6 maanden naar een jaar naar twee jaar en toen dacht ik ‘whatever, ik zie wel’.


Dit had ik ook, is ook de juiste instelling denk ik. Ik ben uiteindelijk gestopt met 10 maanden, dochter was er klaar mee, elke voeding geven was zo'n strijd, draaien, bijten... ik wilde eigenlijk nog niet stoppen, maar ik kon er niet meer van genieten zo. En haar boeide het blijkbaar niet meer.

Isolt, bij mij was die vraag ook al vaak gesteld, wanneer ik ging stoppen. Maar in mijn omgeving zijn er vrijwel alleen mama's die even of geen bv geven. Bijzonder weinig vrouwen die het langer dan 6 maanden gedaan hebben.
december 2016
juli 2019
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 28 Dec 2017 19:50

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Isolt schreef:Wie heeft hier kinderen ouder dan één jaar en geeft borstvoeding? Had je dit van te voren zo bedacht of is het zo gelopen? En tot wanneer heb je gevoed?

Ik heb eigenlijk alleen maar moeders om mij heen die de WHO norm (2 jaar) hebben gehaald en hoop dit zelf ook te halen. Maar als er wordt gevraagd wanneer ik stop en meld dat ik nog lang niet stop wordt er toch best raar gereageerd. Ik vind het best vreemd. Ik ben nog niet eens een half jaar bezig :wtf:


Ja, iedereen vind het heel normaal dat je begint met bv, na een half jaar is het: "Geef je nog borstvoeding, wat knap!", met 1 jaar ben je al bijzonder... Twee jaar is helemaal niet normaal, ik vraag me af hoeveel procent dat haalt... Ik heb het niet zo ervaren in ieder geval, ik was echt een uitzonderlijk geval. Ik ben ook gestopt met 1,5jaar om te voeden in openbaar overigens.

De oudste heb ik gevoed tot 1. Toen had ik het (belachelijke) idee dat het toen al een heel kind was en te groot voor de borst. Ik geloofde dat ook echt, maar kwam puur omdat ik niemand kende die lang voedde en al die kritische vragen.
De jongste.. voed ik nog. In maart wordt ze 4. Van tevoren had ik dat echt ECHT niet gedacht. Ik ging voor de 2 jaar, en dan zou ik het wel zien. Ik hoopte dat ze zelf zou stoppen. Ze drinkt nu (denk iig het afgelopen jaar) nog maar heeeel af en toe (1 keer in de week/2 weken), vaak in de ochtend op een vrije dag als we samen lekker de tijd hebben.
Afbeelding

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron