Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote slaaptopic.

<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 06 Dec 2017 18:55

Re: Het grote slaaptopic.

Het spijt me. Probleem is geen first world problem. Dus zal m niet meer posten.
Laatst gewijzigd door Boerenkool op 06 Dec 2017 21:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 06 Dec 2017 20:18

Re: Het grote slaaptopic.

Pollepel schreef:Elliot, hoe zijn de slaaptijden van jouw zoon?
Dochter is even oud denk ik, misschien iets ouder. Maar ze slaapt nog echt overdreven veel. Ze is vandaag nog maar 3 uur wakker geweest. Moet er wel bij zeggen dat ze last heeft van tanden. Maar ze slaapt dus echt overdreven veel. Hopelijk verandert het snel en wil ik naar meer ritme toe voor haar. Weet al niet meer wat zoon toen deed.


Bij twee slaapjes:
6.15 uur wakker
8.30-10.30 uur slapen (niet altijd twee uur hoor, maar gemiddeld)
13.30-15.00 uur slapen
19.00 uur (uiterlijk) naar bed

Maar vandaag deed hij 1 slaapje en toen sliep hij van 11.30 tot 14.45 uur.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 06 Dec 2017 20:23

Re: Het grote slaaptopic.

Boerenkool schreef:Hier geen slecht slapende kinderen. Wel 2 kinderen die 's morgens hun bed amper uit kunnen/willen komen. Doordeweeks moeten ze om 7.15 uur eruit. Dat haalden we eerst wel. Nu moet k smorgens gewoon een kwartier eerder beginnen met wakker maken, anders zijn we gewoon te laat..vorige week heb ik zoon om 11.15 moeten wakker maken om zusje te gaan halen op school. En dan liggen ze er savonds ook nog eens om 18.30 uur in omdat ze zo moe zijn.



Hee joh dit is het first world problems topic niet :wink:

♥♥
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9400

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 06 Dec 2017 20:24

Re: Het grote slaaptopic.

Check! Maar ze is ook enorm ziek, zo zielig!
⁠♡♡♡
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 06 Dec 2017 20:54

Re: Het grote slaaptopic.

Hier hebben we al 6 jaar slecht (lees ; heeeeel slecht, 5-10x per nacht je bed uit is niks) slapende kinderen.
De oudste slaapt eindelijk door sinds ze de 4 is gepasseerd, de jongste komt nog steeds meerdere keren per nacht. Met zo af en toe een of twee nachten dat ze van 7-7 doorslaapt, maar die zijn echt heel gering. Het is een meisje van uitersten, de ene nacht 10x en de andere nacht niet.

Ze zijn beiden heel gevoelig, en verwerken s'avonds/s'nachts echt de dagen. De oudste lag jarenlang uuuuuren wakker 'snachts en dan zong ze bijv luidkeels sinterklaasliedjes in mei, waar de jongste vrij snel weer in slaap valt maar gewoon heel onrustig slaapt. De oudste gaat wel vaak nog huilend naar bed trouwens, dat hoort ook bij haar verwerking.

Maar hee, ik heb wallen zo groot als die van Amsterdam, maar ik leef nog hoor!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 06 Dec 2017 21:11

Re: Het grote slaaptopic.

Hier net zoals bij Parel. Ik ben er aan gewend maar wat zou het toch lekker zijn om een hele nacht ongestoord te kunnen slapen.
R. 2013
D. 2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6799

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 06 Dec 2017 21:38

Re: Het grote slaaptopic.

Klinkt toch erg moeilijk om vol te houden Parel en Spencer!
2016
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 06 Dec 2017 21:46

Re: Het grote slaaptopic.

Je moet wel... Hier met de oudste ook jarenlang slaapproblemen gehad. En nog steeds is het niet haar 'sterkste' kant. Maar je zult het ermee moeten doen, het is niet anders.
En dat is heel zwaar soms maar je went er inderdaad ook wel een beetje aan.
Ik had pas door hoe heftig het was geweest toen we er doorheen waren.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6799

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 07 Dec 2017 06:44

Re: Het grote slaaptopic.

Fiwen schreef:Je moet wel... Hier met de oudste ook jarenlang slaapproblemen gehad. En nog steeds is het niet haar 'sterkste' kant. Maar je zult het ermee moeten doen, het is niet anders.
En dat is heel zwaar soms maar je went er inderdaad ook wel een beetje aan.
Ik had pas door hoe heftig het was geweest toen we er doorheen waren.

Ja dat snap ik Fiwen. T heeft zijn eerste jaar ook niet doorgeslapen en nu merk ik pas hoe zwaar dat was.
Als je er middenin zit is het gewoon niet anders.
2016
<<

Anoniem231

Bericht 07 Dec 2017 07:02

Re: Het grote slaaptopic.

Hier weer zo vroeg! Hij had honger. Maar daarna gaat hij niet meer slapen :(
<<

Anoniem231

Bericht 07 Dec 2017 07:03

Re: Het grote slaaptopic.

Bedankt elliot. Even kijken wat ze hier gaat doen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6799

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 07 Dec 2017 19:15

Re: Het grote slaaptopic.

Pollepel schreef:Hier weer zo vroeg! Hij had honger. Maar daarna gaat hij niet meer slapen :(

Nee dat doet T ook niet. Mijn man opperde nog om gewoon een krentenbol naar hem toe te gooien haha
2016
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 07 Dec 2017 23:22

Re: Het grote slaaptopic.

Hier is het naar bed gaan/in slaap komen 's avonds vooral een probleem. De middelste (die tot 15 maanden een paar keer per nacht wakker werd en ook overdag slechts hazeslaapjes deed) slaapt nu het beste eigenlijk. Die valt op tijd in slaap en slaapt netjes door tot 7 uur / half 8.
De oudste is echter met geen mogelijkheid naar bed te krijgen, ze blijft volhouden dat ze niet moe is en valt vaak pas na 23 uur in slaap. Iedere ochtend is het een drama om haar wakker te krijgen voor school. Haar rapport was wel heel goed gelukkig, maar het is gewoon vervelend om iedere avond de hele tijd bezig te zijn met het niet willen slapen van de oudste.
Ook de jongste maakt er een potje van, die blijft evengoed volhouden niet moe te zijn. Alleen als ik bij haar in bed ga liggen, valt ze uiteindelijk in slaap, maar tegen die tijd val ik zelf meestal ook in slaap en is mijn avond weer voorbij. Ik vind het zo vermoeiend om nooit eens een avond voor onszelf te hebben. Een van ons twee gaat meestal van ellende bij de jongste of de oudste in bed liggen, zodat ze in ieder geval wat rust krijgen, maar een gezellig avondje zit er echt nooit in op deze manier :eyes:
Vanavond hebben we geprobeerd de oudste en de jongste bij elkaar te laten slapen, met als gevolg dat ze om half 11 allebei nog niet sliepen. Inmiddels wel gelukkig, maar morgenochtend zijn ze natuurlijk weer moe. Maar ik had vanavond wel even wat tijd voor mezelf ;-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 08 Dec 2017 07:28

Re: Het grote slaaptopic.

Boerenkool schreef:Het spijt me. Probleem is geen first world problem. Dus zal m niet meer posten.


Ah dit vind ik niet leuk!
Elliot bedoelde dat helemaal niet gemeen hoor volgens mij, dit is gewoon een sarcastisch.
Het is oprecht vast ook heel lastig, en een irritatiepuntje voor jou. Leven en laten leven hoor! We kunnen allemaal naast elkaar bestaan.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 08 Dec 2017 09:27

Re: Het grote slaaptopic.

Inderdaad boerenkool, wat Parel zegt. Het is vreselijk om je kind wakker te moeten maken uit een heerlijke slaap in een warm bed. De oudste moet ik ook wel eens wakker maken en dat vind ik echt sneu. Ik zou alleen willen dat mijn jongste het voor mij ook sneu zou vinden om wakker gemaakt te worden ;-).
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2501

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 08 Dec 2017 13:21

Re: Het grote slaaptopic.

Salome schreef:Nan, dikkere slaapzak misschien? Als het geen honger is, is het misschien kou?


Noh. Ik had ooit hier gelezen dat er een baby rond 5u wakker werd van de kou. Dacht toen dat ik dat moest onthouden. Had ik ook gedaan, maar toch even extra op gelet afgelopen nachten. Wat steviger ingestopt en ze in de laatste 2 nachten maar 1x wakker geworden. Dat was binnen een minuutje opgelost, slaapschaap aan en ze was weer weg. Hopelijk zet dit door. Ze wordt nu ook weer rond 7u wakker en dat is echt een betere tijd doordeweeks.
<<

Anoniem281

Bericht 08 Dec 2017 13:37

Re: Het grote slaaptopic.

Ah Boerenkool, doe niet zo flauw. Elliot maakte gewoon een grapje! Ik moet Tobias doordeweeks ook wakker maken, als ik moet werken en hij naar opa en oma 'moet', voel me dan altijd zó gemeen. Ligt 't jochie nog lekker te snurken (letterlijk!) kom ik 'm bruut uit bed vissen! Daarom breng ik 'm de avonden daarvoor vaak maar wat vroeger naar bed, dan valt 't nog een klein beetje mee in de ochtend.

Afgelopen 2 nachten gingen gelukkig weer goed, maar de nacht daarvoor.. Ik heb voor 't eerst in letterlijk ruim een half jaar weer het liedje op de babyfoon moeten aanzetten! Hij blééf huilen, zolang ik 'm vast hield of naast z'n bedje bleef staan, ging 't nog wel, maar zodra hij door had dat ik weg wilde lopen, was 't weer brullen. En zó verkouden, arm ding :( Uiteindelijk slaapliedje op de babyfoon aangezet en op wat gehuil na een hoestbui na, viel-ie wel weer in slaap, thank God.. Afgelopen nachten heb ik dus wel zelf onrustig geslapen haha, angst om wakker te worden door hem :')
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6799

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Dec 2017 20:18

Re: Het grote slaaptopic.

Vanwege de sneeuw hebben we T gisteren laten logeren bij mijn schoonouders en daar heeft hij gewoon tot 8 uur s ochtends geslapen.
Ze wonen bovenin een appartement. Het is er warm en stil. Geen auto’s die al rond 5.30 door de straat rijden.
Ik heb nu in gedachten om rolluiken te laten installeren aan de voorkant. Mijn man verklaard me voor gek :eyes:

Apart hoor. Hier is hij altijd tussen 5 en 6 wakker.
2016
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 12 Dec 2017 20:22

Re: Het grote slaaptopic.

Hier een mannetje die stipt elke ochtend tussen 5.00-5.30 wakker is met een volle luier :laughcry: stinkdiertje. Is papa ook zo blij mee elke ochtend :laughcry:
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8599

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 12 Dec 2017 20:39

Re: Het grote slaaptopic.

Salome schreef:Vanwege de sneeuw hebben we T gisteren laten logeren bij mijn schoonouders en daar heeft hij gewoon tot 8 uur s ochtends geslapen.
Ze wonen bovenin een appartement. Het is er warm en stil. Geen auto’s die al rond 5.30 door de straat rijden.
Ik heb nu in gedachten om rolluiken te laten installeren aan de voorkant. Mijn man verklaard me voor gek :eyes:

Apart hoor. Hier is hij altijd tussen 5 en 6 wakker.

Hoeft niks met zulke concrete zaken te maken te hebben. Als wij een slechte week hebben en A gaat daarna logeren, slaapt hij opeens uit en wordt niet één keer wakker 's nachts. Geen idee waar het aan ligt!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6799

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Dec 2017 20:42

Re: Het grote slaaptopic.

Taeda schreef:
Salome schreef:Vanwege de sneeuw hebben we T gisteren laten logeren bij mijn schoonouders en daar heeft hij gewoon tot 8 uur s ochtends geslapen.
Ze wonen bovenin een appartement. Het is er warm en stil. Geen auto’s die al rond 5.30 door de straat rijden.
Ik heb nu in gedachten om rolluiken te laten installeren aan de voorkant. Mijn man verklaard me voor gek :eyes:

Apart hoor. Hier is hij altijd tussen 5 en 6 wakker.

Hoeft niks met zulke concrete zaken te maken te hebben. Als wij een slechte week hebben en A gaat daarna logeren, slaapt hij opeens uit en wordt niet één keer wakker 's nachts. Geen idee waar het aan ligt!


Ja ik hoor dat zo vaak..
natuurlijk wel blij dat het logeren goed gaat :smile:
2016
<<

Anoniem247

Bericht 12 Dec 2017 21:04

Re: Het grote slaaptopic.

Mijn jongste heeft tot bijna 2,5 jaar heel slecht geslapen. Werd tussen de 3 en de 6 keer wakker per nacht. Als ik aan die tijd terug denk krijg ik echt een knoop in m'n maag. Ik heb echt zo vaak mezelf bij elkaar moeten rapen overdag van de slaaptekort en het heeft me bijna mijn baan gekost. Net op tijd is het goed gekomen maar man man wat ben ik vaak wanhopig geweest. Nu slaapt hij echt super goed. Alleen sinds dat we op vakantie zijn geweest moet zijn deur open en is hij bang in het donker. Zijn broer had hem toen wijs gemaakt dat er monsters waren die hem op gingen eten. Leuk een oudere broer.. :eyes:

Mijn oudste heeft maar een hele korte periode goed geslapen. Van toen hij 10 weken was tot ruim 1 jaar. Sindsdien was het drama. Heel vaak zijn we halve nachten met hem op geweest, wilde hij ook nooit gaan slapen en was nog te wakker. De laatste 3 jaar wordt hij nog heel vaak wakker 's nachts. Als we de deur van de badkamer al open doen roept hij al. Ook is in slaap komen nog heel erg lastig voor hem. We hebben wel periodes gehad dat het goed ging. Toen kreeg hij Melatonine. Maar dat helpt maar met grote tussen poses.

Hier is het wel allemaal beter geworden sinds we rolluiken hebben. Ik merk dat op vakantie gelijk.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2822

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 12 Dec 2017 21:43

Re: Het grote slaaptopic.

Salome schreef:Vanwege de sneeuw hebben we T gisteren laten logeren bij mijn schoonouders en daar heeft hij gewoon tot 8 uur s ochtends geslapen.
Ze wonen bovenin een appartement. Het is er warm en stil. Geen auto’s die al rond 5.30 door de straat rijden.
Ik heb nu in gedachten om rolluiken te laten installeren aan de voorkant. Mijn man verklaard me voor gek :eyes:

Apart hoor. Hier is hij altijd tussen 5 en 6 wakker.


Het zou ook zeker aan de stilte kunnen liggen dat hij beter sliep. Wij hebben 4 jaar gebroken nachten gehad. Eerste 2 jaar Luuk en daarna Nora. Nora was meerdere keren wakker 's nachts wou niet in haar eigen bed blijven slapen en 's morgen altijd rond 05.00-06.00 wakker. We woonden aan een drukke doorgaande weg.
Eind september zijn we verhuisd. We wonen nu in een alleenstaande woning (dus ook geen contact geluid meer van buren) in een rustige woonwijk. Sinds we hier wonen slaapt Nora heel erg goed. Bijna elke nacht de hele nacht door tot een uur of 07.00.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6799

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 13 Dec 2017 06:43

Re: Het grote slaaptopic.

Noor schreef:
Salome schreef:Vanwege de sneeuw hebben we T gisteren laten logeren bij mijn schoonouders en daar heeft hij gewoon tot 8 uur s ochtends geslapen.
Ze wonen bovenin een appartement. Het is er warm en stil. Geen auto’s die al rond 5.30 door de straat rijden.
Ik heb nu in gedachten om rolluiken te laten installeren aan de voorkant. Mijn man verklaard me voor gek :eyes:

Apart hoor. Hier is hij altijd tussen 5 en 6 wakker.


Het zou ook zeker aan de stilte kunnen liggen dat hij beter sliep. Wij hebben 4 jaar gebroken nachten gehad. Eerste 2 jaar Luuk en daarna Nora. Nora was meerdere keren wakker 's nachts wou niet in haar eigen bed blijven slapen en 's morgen altijd rond 05.00-06.00 wakker. We woonden aan een drukke doorgaande weg.
Eind september zijn we verhuisd. We wonen nu in een alleenstaande woning (dus ook geen contact geluid meer van buren) in een rustige woonwijk. Sinds we hier wonen slaapt Nora heel erg goed. Bijna elke nacht de hele nacht door tot een uur of 07.00.


Ja precies. Ik werd dus zelf wakker om 5.30 omdat iemand de bak aan de straat zet en vervolgens weg rijd. Diegene rijdt altijd weg rond die tijd. Nu hoor je ook dat gekraak van de sneeuwresten nog. En hoppa T ook wakker.
Het is ook niet zo vreemd.
Maar ik kan ook niet 4.00a4.30 naar de wc gaan dus Ik denk ook dat T gewoon licht slaapt.
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6799

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 18 Dec 2017 20:57

Re: Het grote slaaptopic.

Hoe gaat het met de vroege vogeltjes?
2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers