Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overal op bijten / kauwen

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 11 Dec 2017 13:07

Overal op bijten / kauwen

N. (bijna 3.5) heeft een geschiedenis van voedingsproblemen (eten hardnekkig weigeren). De fase waarbij baby's continu alles in de mond stoppen heeft zij dan ook niet zo herkenbaar gehad als de meeste andere kinderen waarschijnlijk. Of het daarmee te maken heeft of niet weet ik niet, in elk geval is er nu al een tijd geen probleem meer rond eten maar merken we al langere tijd dat ze veel op dingen bijt of kauwt die niet eetbaar zijn. Dat gaat een beetje in fases, sinds een paar weken is die fase weer extreem aanwezig. Bij moeheid, spanning, maar ook op momenten zonder aanwijsbare aanleiding zie ik haar continu op dingen bijten en kauwen. Haar knuffelbeer, vingers, touwtjes van een jurkje, speelgoed, haar sjaal, mouwen, de speen van haar pop, rietjes. Ik probeer haar er niet teveel op aan te spreken want ze lijkt het meestal niet bewust te doen, het lijkt een soort tic / onbewuste handeling (net zoals het continu snuiven met haar neus of het likken langs haar mond tijdens eten). Maar om eerlijk te zijn word ik hier soms een beetje geïrriteerd van want ze bijt dus soms ook daadwerkelijk iets stuk en ik ben bang dat ze een keer iets binnen krijgt op deze manier wat gevaarlijk is oid.

Ik vraag me eigenlijk een beetje af wat ik ermee moet. Iemand die dit herkent?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1685

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 11 Dec 2017 13:18

Re: Overal op bijten / kauwen

Ja hoor mijn zoon is 7,5 en die doet dat nog steeds. Hij doet het als hij te veel prikkels krijgt om zichzelf rustig te houden en als hij te weinig prikkels krijgt om prikkels op te wekken. Als hij zich moet concentreren doet hij het ook. Hij heeft thuis speciale bijtkettingen en armbanden maar op school vindt hij dat niet prettig. Hij bijt het meeste op zijn kleding tegenwoordig, soms ook nog wel op andere spullen. Toen hij zo klein was als jouw dochter beet hij ook nog gewoon op alles wat hij in z'n handen had.

Wij hebben inmiddels besloten om er niks meer mee te doen omdat zoon er zelf niet echt last van heeft. Ik koop elke maand wat nieuwe shirts voor hem en elke maand 1 of 2 nieuwe bijtkettingen. We hebben fysio overwogen maar omdat hij al zolang fysio heeft gehad voor andere dingen en zelf eigenlijk nu niet terug wil hebben we besloten om het voorlopig zo te laten.
2010 2012
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25010

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Dec 2017 15:46

Re: Overal op bijten / kauwen

Mijn stiefdochter van ruim 7,5 stopt ook alles in haar mond! Geen idee waarom eigenlijk en of dit makkelijk af te leren is. Van de week had ze haar sokken uitgetrokken en even later had ze een sok in haar mond :wtf: Volgens mij heeft ze het zelf niet eens in de gaten, het lijkt echt een automatisme. Als ik het zie, zeg ik er altijd wat van, maar verder weet ik ook niet echt wat ik ermee aan moet.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem236

Bericht 11 Dec 2017 15:51

Re: Overal op bijten / kauwen

Onze oudste deed het ook, en nog weleens. Hij is 5.
Ik vind op z'n mouwen van dure truien kauwen wel erg trouwens. Speelgoed dingetjes worden ook plat gebeten. Als hij op kleding kauwt dan zeg ik er wel wat van, anders laat ik het. Het is hier ook echt met fases.

Jongste doet het soms ook, die heeft een gat in z'n pyjama gebeten.
<<

Anoniem260

Bericht 11 Dec 2017 19:42

Re: Overal op bijten / kauwen

Is een ‘fidget speeltje’ misschien ook wat (Google fidget toy). Een vriendinnetje heeft deze voor haar zoontje, die hij gebruikt wanneer hij teveel prikkels heeft gehad/ iets spannend vindt, etc

Afbeelding


Als je denkt dat dat niks is (dat zijn wriemeldingen voor in de handen, niet in de mond) dan zou je ook bijtkralen kunnen kopen. Er bestaan speciale kralen voor “stevige bijters” (sowieso bij hugs & things)
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 12 Dec 2017 06:38

Re: Overal op bijten / kauwen

Wel fijn om te lezen dat het dus niet zo heel uitzonderlijk is! Ik wist niet dat er bijtkettingen e.d. bestaan voor oudere kinderen en dat fidget ding ziet er ook wel interessant uit dus ik ga eens even op onderzoek uit. Die prikkelverwerking klinkt logisch, het is een druk, pittig meisje maar ook heel gevoelig. De afgelopen tijd sowieso veel spanning gehad met 5 dec. en tegelijk opa én oma in het ziekenhuis met serieuze gezondheidsproblemen dus ik keek er niet van op dat dit nu weer zo duidelijk aanwezig is. Maar het zou fijn zijn wanneer ze daarbij niet zichzelf of spulletjes stuk bijt.

Lexi, weet jij wat fysio hierbij zou kunnen helpen dan? (Voor nu vind ik dat ook niet nodig bij dochter, maar omdat je het noemde als mogelijkheid waar jullie over nagedacht hadden vroeg ik het me af)
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers