Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaringen IUI

<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 18:54

Bericht 09 Dec 2017 16:43

Ervaringen IUI

Mijn vriend en ik zijn nu zo'n 2,5 jaar bezig voor een kindje. Ik ben een keer kort zwanger geweest maar dat werd al vroeg een miskraam. Dat is nu ruim 1,5 jaar geleden, sindsdien is het niet meer gelukt. We hebben allerlei onderzoeken gehad, maar alles lijkt normaal. In oktober heb ik nog een hsg gehad. Daarna zei de arts dat we het nog maar een half jaar moeten proberen en daarna kunnen we starten met IUI. Ik vind een half jaar wachten nu nog zo lang, we wachten al zo lang nu.
We hopen natuurlijk dat het voor die tijd lukt maar eerlijk gezegd heb ik daar geen vertrouwen meer in. Heeft iemand hier in zo'n situatie gezeten? Ben ook wel benieuwd naar ervaringen met IUI, zowel positief als negatief. Op een vreemde manier kijk ik er namelijk wel naar uit: ik wil graag dat er eens iets gebeurt. Maar wil het ook niet onderschatten. Vandaar dat ik op zoek ben naar ervaringen, adviezen, tips, wat dan ook!
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 09 Dec 2017 23:35

Re: Ervaringen IUI

Had mijn verhaal kunnen zijn.

In 2012 ook zwanger geweest wat met 7+4 weken een miskraam was geworden. Daarna lukte het ook niet en hsg gehad waar niks op te zien was. Uiteindelijk doorgestuurd naar Rotterdam en mochten we met iui beginnen. Pas na de 3e keer (2x op zondag en hadden mn man en ik het idee dat ze maar wat deden, de 3e keer was op een woensdag en namen ze meer de tijd voor ons) was het gelukt en huppeld hier nu een 3,5 jarige rond. Voor de 2e hebben we geen iui gehad en werd ik spontaan zwanger. Weet niet of je mijn verhaal kent dat ik vorig jaar zwanger was en het kindje niet gezond was. Was eind januari dit jaar uitgerekend, en had toen een positieve test in handen (voelde vooral voor mij als een geschenk uit de hemel ok al ben ik niet gelovig). En hebben nu een kereltje van bijna 11 weken oud
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 10 Dec 2017 07:33

Re: Ervaringen IUI

Ik snap dat je dat nog te lang vind duren om nog eens een half jaar zelf te proberen terwijl jullie al een tijd bezig zijn.

Om zwanger te raken van mijn zoontje heb ik ook iui gehad.
Eerst een laparoscopie, hysteropscopie en doorspuiten van de eileiders onder narcose. Dus zoiets als jou en daarna begonnen met iui. Wel met hormonen omdat ik zelf geen cyclus heb.
Ik denk nog steeds dat dat doorspuiten meegespeeld heeft want ik was meteen zwanger.
Terwijl ik, toen we ovulatie inductie deden, 3x zwanger was geweest maar allemaal eindigde in een miskraam.
Dus voor mij was het een positief verhaal.

Sinds mei zitten we weer in de mmm voor een brusje. Eerst weer begonnen met ovulatie inductie en sinds september met iui. Ik heb nu 2x iui gehad maar helaas nog zonder resultaat.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 10 Dec 2017 07:37

Re: Ervaringen IUI

De iui zelf stelt niks voor. In de zin van 'het is zo gedaan'.
Op het moment dat je eisprong eraan zit te komen (neem aan dat het in eigen cyclus is dus dmv ovulatietesten?)

Je partner moet op een, door het ziekenhuis gegeven tijdstip zijn zaad inleveren en ongeveer 2 uur later moet je het ophalen bij het lab. (Zo gaat dat bij ons).
Je stopt het buisje in je bh en gaat naar de fertiliteitsafdeling.
En daarna vind de iui plaats en dat stelt niks voor. In nog geen 5 minuten is het gedaan en moet je 10 minuten blijven liggen. (Is bij mij dan maar vanaf volgend jaar mag ik gelijk opstaan).
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 18:54

Bericht 10 Dec 2017 14:01

Re: Ervaringen IUI

Dank voor jullie reacties. Linnie ik ken je verhaal niet maar het klinkt heftig. Fijn dat je nu eindelijk twee kindjes hebt na al die tijd!
Shally bij jou dus ook succes met IUI. Hopelijk lukt het jullie nu weer snel! Je hoort inderdaad dat er na een HSG meer zwangerschappen ontstaan. Ik vind het daarom ook een beetje zonde om zelf aan te blijven modderen, het lijkt me nu juist het goede moment om te starten met IUI. We twijfelen daarom ook een beetje om misschien toch al eerder weer naar het ziekenhuis te gaan, maar ik weet niet of ze daar zomaar in meegaan. Ik vind het zo rot dat ik straks alweer drie jaar ouder ben en nog steeds met lege handen sta. We zagen onze toekomst voor ons met minstens twee kindjes, maar als één al zo lang duurt.. je leest overal dat de leeftijd van de vrouw zo'n grote rol speelt. Straks lukt het bij een tweede al helemaal niet meer. Dat soort dingen spoken nu steeds meer door mijn hoofd. Lastig!
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 10 Dec 2017 14:28

Re: Ervaringen IUI

Jennings, ik heb er geen ervaring mee maar wil je even een dikke knuffel geven. :hug: Wat naar dat jullie nog steeds met lege handen staan.
10-08-2017 ♥
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 18:54

Bericht 11 Dec 2017 11:52

Re: Ervaringen IUI

Dank je voor je lieve reactie isolt!
<<

Anoniem286

Bericht 11 Dec 2017 12:57

Re: Ervaringen IUId

Hee Jennings, we lopen een beetje hetzelfde pad lees ik, dus ik lees mee. Hier ook in okt een hsg gehad, wij mochten wel evt gelijk iui maar we hebben ervoor gekozen om het tot februari nog zelf te proberen. Wij hebben al 1 dochter, zij wordt in februari 5. Van haar werd ik wel gewoon zwanger binnen 4 maanden
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8599

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 11 Dec 2017 17:30

Re: Ervaringen IUI

Wat verdrietig Jennings! Het is heel heftig om na zo'n lange tijd nog met lege handen te staan.
Ik snap dat je 'graag' iets wilt nu, dus dat je wilt starten met IUI. Ik had dat ook heel sterk.

Na een kleine twee jaar heb ik ook een HSG onderzoek gehad, helaas verkrampte ik helemaal, waardoor ik later een kijkoperatie heb gehad. Alles was in orde, net als bij eerdere onderzoeken was de conclusie 'het zou moeten lukken'.
Hierna was ook de planning om het tot 2.5jr zelf te proberen, maar ik was het wachten zo zat en het had echt een aanslag op mij. Daarom mochten we uiteindelijk met ruim 2 jaar starten aan onze eerste IUI behandeling. Ik kreeg een lage dosering hormonen om mijn eisprong te kunnen sturen. We hebben drie pogingen gedaan in het streekziekenhuis en nog drie in een ziekenhuis waar ook verdere behandeling mogelijk was. Bij dat tweede ziekenhuis hadden we een veel beter en professioneler gevoel, dus het is ook slim om daarover na te denken.

Zoals al gezegd, de behandeling zelf stelt niets voor. Ik moest per ronde 2/3 keer voor een echo langskomen en op het juiste moment voor behandeling samen met mijn partner. Hij moest twee uur vooraf zijn zaad inleveren bij het lab, dit kon meegenomen vanuit huis als de reistijd niet langer was dan 40 minuten. Het insemineren was met vijf minuten gebeurd.
Qua medicatie spoot ik vanaf de start van mijn cyclus dagelijks 50EH Puregon (?) tot twee dagen voor de terugplaatsing, op die dag spoot ik nog pregnyl.

Helaas heeft bij ons IUI niet geholpen. Wel wil ik je meegeven dat het met een tweede snel kan gaan. Waar we op de eerste vier jaar hebben moeten wachten, had ik nu vier weken na het telefoontje naar het ziekenhuis al een positieve test in handen.

Mijn man slikte Axium Multi Extra, wij hebben het idee dat dit geholpen heeft bij hem. De resultaten werden in de loop van de tijd steeds beter namelijk :wink:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 11 Dec 2017 18:08

Re: Ervaringen IUI

Isolt schreef:Jennings, ik heb er geen ervaring mee maar wil je even een dikke knuffel geven. :hug: Wat naar dat jullie nog steeds met lege handen staan.

Ik sluit me hier bij aan. Het is zo moeilijk en zo'n lange weg. Sterkte! :hug:
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Ellis

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 12 Okt 2014 18:47

Bericht 11 Dec 2017 20:18

Re: Ervaringen IUI

Jennings, wij zitten nu middenin een IUI behandeling.
Ik heb na ongeveer dik 2 jaar zelf proberen, wel al utrogestan gebruikt op advies van de gynaecoloog, het hsg onderzoek gehad. Ik heb hier zelf helemaal geen last van gehad en er is ook niks uitgekomen. Daarna naar huis gestuurd met probeer het nog maar een 1/2 jaar. Mocht het niet gelukt zijn konden we IUI gaan proberen.
Begin dit jaar zijn wij gestart met de eerste behandeling, we zitten nu midden behandeling nr 5 waarvan ik vorige week de inseminatie heb gehad. Ik gebruik in mijn eigen cyclus Gonal F en na de inseminatie utrogestan. Wisselt bij mij per keer hoevaak ik naar het ziekenuis moet voor een echo. Vaak wel om de dag vanaf dag 9, ene keer is dat 3x, maar ik heb ook al een keer gehad dat ik 6x op en neer kon.
Bij mij wisselt het of ik er last van heb of niet, ligt bij mij ook erg aan welke gynaecoloog het doet. Sommige duwen flink met de eendenbek wat zeer doet en wat na die tijd ook flink zeer kan doen. Aan behandeling 4 heb ik een ontsteking aan de baarmoeder overhouden, gelukkig weer helemaal bovenop gekomen.


al met al bij ons dus nog geen succes geweest en we zijn inmiddels ook al 3,5 jaar verder en nog steeds met lege handen.. Eerlijk gezegd heb ik zelf ook geen vertrouwen er meer in dat IUI nog zal gaan lukken.
Mocht het deze keer niet gelukt zijn hebben we nog 1 poging tegoed vanuit het ziekenfonds, daarna kunnen we, als we willen IVF gaan doen waarbij we wel moeten overstappen naar een ander ziekenhuis.
Piglet: How do you spell love? Pooh: You don't spell it, You feel it. :love:

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron