Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sneeuw!

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Dec 2017 13:34

Re: Sneeuw!

Ava schreef:Ik moet zo met de auto mijn zoon halen. Er ligt hier al een dik pak dus dat wordt drama met de auto en een peuter die niet durft te lopen in de sneeuw.. En wat ik stom vind is dat het voortgezet onderwijs + speciaal onderwijs hier in het dorp ijsvrij heeft gekregen vanmorgen en de basisscholen niet. :12:

Het heeft er vooral mee te maken dat Het VO en Speciaal onderwijs leerlingen hebben die vaak een langere reistijd hebben. Leerlingen op het Speciaal Onderwijs hebben soms nog een half uur tot uur reistijd met het taxi busje.
Als ik ga kijken naar de leerlingen bij ons op school, sommige fietsen dagelijks 13 km enkele reis naar school. Die wil je dan niet nog door de sneeuw over de niet bestrooide fietspaden naar huis laten gaan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem316

Bericht 11 Dec 2017 13:35

Re: Sneeuw!

Wij wilden vandaag gaan sleeën maar op de straten en stoepen ligt niks meer. Jammer! Hier zou het nu ook moeten sneeuwen maar dat doet het nog niet.

Dat is ook gek Ava.
<<

Geel

Bericht 11 Dec 2017 13:40

Re: Sneeuw!

Lotus schreef:Ik vind dat altijd van die domme vergelijkingen met Zweden, rusland en dergelijke. Daar zijn de bussen en treinen beter afgestemd op winterse omstandigheden dan hier. Hier is het gewoon soms onmogelijk om bussen te laten rijden in bepaalde omstandigheden. Wat moet je dan als school zijnde? Scholieren kunnen misschien niet meer naar huis omdat we vooral niet in paniek moeten zijn want in Zweden rijden ook gewoon bussen.
Veel te duur om dat hier ook zou uit te rusten voor die 3 dagen sneeuw per jaar.

En mensen zijn niet in paniek, tenminste heb er geen een gezien. We moeten ons aanpassen en proberen te voorkomen dat we met z'n allen de weg op gaan. En daar komen misschien wat stress en regelmomenten, maar toch geen paniek?
Helemaal met je eens. Heel irritant.
<<

Anoniem231

Bericht 11 Dec 2017 13:42

Re: Sneeuw!

Ik heb alles al sneeuw vrij en gestrooid. Nu begon het wat te druppen.

Als jullie de stoep vrij maken, stop je dan echt op de grens bij jouw huis of pak je ook even de buren mee?
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 11 Dec 2017 13:43

Re: Sneeuw!

Ik heb gisteren echt genoten van de sneeuw! :heart:
Vandaag vind ik het minder fijn, omdat ik me dan altijd zorgen maak om mijn man. Die moet toch een stuk door de sneeuw rijden. Ik ben gewoon een zenuwpees in dit soort situaties als mijn dierbaren moeten rijden.
Zelf moet ik ook werken straks, maar dat is gelukkig hier in het dorp. Wel is het al vanaf 11 uur flink aan het sneeuwen.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Dec 2017 13:59

Re: Sneeuw!

Dee schreef:Wij wilden vandaag gaan sleeën maar op de straten en stoepen ligt niks meer. Jammer! Hier zou het nu ook moeten sneeuwen maar dat doet het nog niet.

Dat is ook gek Ava.

Het is hier nu net begonnen terwijl buienradar al om 12 uur zei.
<<

Anoniem231

Bericht 11 Dec 2017 14:00

Re: Sneeuw!

Vanaf Eindhoven rijden geen bussen of taxi's meer. Mijn zus zit daar vast.
<<

Anoniem278

Bericht 11 Dec 2017 14:02

Re: Sneeuw!

Pollepel schreef:Vanaf Eindhoven rijden geen bussen of taxi's meer. Mijn zus zit daar vast.

Klopt. Hermes heeft een tijdelijke stop ingelast, het werd te gevaarlijk. De verwachting is dat ze over n paar uur pas weer rijden.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 11 Dec 2017 14:03

Re: Sneeuw!

sarah1985 schreef:Kreeg net een melding code rood voor delen van nl. Is er toevallig hier iemand in de buurt van Amsterdam ? Hoe is het daar. Mijn man is daar aan het werk en reageert niet op m'n bericht. Ik hoop dat die normaal thuis kan komen

Het sneeuwt hier vanaf 12.00 al.

Mijn school heeft ijsvrij gegeven vanaf 13.00 en ik ben nu onderweg van amsterdam Zuid-Oost naar west, met het ov, ben blij dat ik de auto thuis heb gelaten.
Ik kreeg net een bericht van de kdv en bso, of de kinderen zo vroeg mogelijk kunnen wordenopgehaald vandaag zodat de medewerkers op tijd naar huis kunnen. Dus ik haal m’n zoons maar meteen op straks.
#teammaple🍁
<<

Anoniem278

Bericht 11 Dec 2017 14:03

Re: Sneeuw!

Pollepel schreef:Ik heb alles al sneeuw vrij en gestrooid. Nu begon het wat te druppen.

Als jullie de stoep vrij maken, stop je dan echt op de grens bij jouw huis of pak je ook even de buren mee?


Mijn buurman maakt elke keer mijn stoep en pad vrij. Lief hè? :hulde:
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 11 Dec 2017 14:05

Re: Sneeuw!

Quizzle schreef:
Pollepel schreef:Ik heb alles al sneeuw vrij en gestrooid. Nu begon het wat te druppen.

Als jullie de stoep vrij maken, stop je dan echt op de grens bij jouw huis of pak je ook even de buren mee?


Mijn buurman maakt elke keer mijn stoep en pad vrij. Lief hè? :hulde:

Mijn vorige buurman deed dat ook, zo lief! Zo deed hij wel met kleine dingetjes in de tuin. Was oudere man die dat leuk vond om te doen. Met kerst gaf ik hem vaak een kleinigheidje. Dit mis ik wel in de stad :)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 11 Dec 2017 14:33

Re: Sneeuw!

Nou, ik stop echt op de grens tegenwoordig. De mijne profiteren alleen maar en doen nooit wat terug. Zelfde als met de heg snoeien.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem244

Bericht 11 Dec 2017 14:56

Re: Sneeuw!

Ik werd vandaag geappt door het gezin waar ik om 15.30u moest zijn dat ze niet willen dat ik kom door de sneeuw :) hebben liever dat ik veilig thuis ben.
De school (vso) waar ik werk was gewoon om 14.15u vrij, maar taxi’s kwamen al rond 12u ivm de sneeuw en jongeren die met ov waren mochten ook om 12.00u weg.
Daarna had ik nog 2 cliënten maar de snelweg was prima begaanbaar, de binnen wegen ook wel oke.
Maar vind het wel fijn dat ik nu lekker vrij ben en binnen zit :)
Hier sneeuwt het vanaf 11.30u ongeveer.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Dec 2017 15:25

Re: Sneeuw!

Ennnnn, alles wit!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Dec 2017 15:26

Re: Sneeuw!

Wij blijven lekker thuis de rest van de dag. Mijn paaldansles gaat niet door, ben wel blij dat ik er niet helemaal heen hoef te fietsen, het is spekglad op veel plekken. Heb grote stukken moeten lopen toen ik dochter van school haalde. Het sneeuwt nu weer, we hebben een mooie sneeuwpop gemaakt in de tuin.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem247

Bericht 11 Dec 2017 15:43

Re: Sneeuw!

Silly-One schreef:
Ava schreef:Ik moet zo met de auto mijn zoon halen. Er ligt hier al een dik pak dus dat wordt drama met de auto en een peuter die niet durft te lopen in de sneeuw.. En wat ik stom vind is dat het voortgezet onderwijs + speciaal onderwijs hier in het dorp ijsvrij heeft gekregen vanmorgen en de basisscholen niet. :12:

Het heeft er vooral mee te maken dat Het VO en Speciaal onderwijs leerlingen hebben die vaak een langere reistijd hebben. Leerlingen op het Speciaal Onderwijs hebben soms nog een half uur tot uur reistijd met het taxi busje.
Als ik ga kijken naar de leerlingen bij ons op school, sommige fietsen dagelijks 13 km enkele reis naar school. Die wil je dan niet nog door de sneeuw over de niet bestrooide fietspaden naar huis laten gaan.


Ik hoorde ook dat ze het niet hebben gedaan omdat er veel kinderen van onze school naar de naschoolse opvang gaan op maandag. En die moeten dan natuurlijk ook eerder opgevangen worden wat dus lastig is.

Maar we hebben het overleefd! Gisteren moest mijn jongste er niets van hebben en vandaag vond hij de sneeuw helemaal fantastisch! Op de weg ging het ook goed dus het is meegevallen gelukkig!
<<

Anoniem255

Bericht 11 Dec 2017 16:18

Re: Sneeuw!

Hier mochten de ouders zelf weten of je de kinderen eerder kwam halen. Kinderen werden daarna samengevoegd zodat leerkrachten die verder weg wonen, eerder konden vertrekken.

Wij hebben een heerlijke middag gehad!
<<

Brooke

Bericht 11 Dec 2017 16:58

Re: Sneeuw!

Mijn dochter gaat ook naar speciaal onderwijs en ze werden door het weer al paar uur eerder opgehaald door de taxibus, omdat ze anders ook uren onderweg zijn en de school ligt al sowieso niet heel dichtbij. Uiteindelijk was ze toch maar 1 uurtje eerder thuis, dus lang onderweg geweest.
Laatst gewijzigd door Brooke op 11 Dec 2017 17:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 11 Dec 2017 17:01

Re: Sneeuw!

Bij ons zijn er ook kinderen die met de taxi moesten soms eerder gehaald. Andere kinderen hadden gewoon tot 2 uur school.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 11 Dec 2017 17:14

Re: Sneeuw!

Hier ook weer volop sneeuw! Ik vind het heerlijk :-D.

Was wel eerder van huis gegaan van mijn werk want het was vanochtend al superglad, maar die stukken kon je meestal wel zien. Maar met de sneeuw er bovenop zie je die niet meer en ik had geen zin om te vallen met mijn zwangere buik. Alleen kom ik er na een halfuur met de metro achter dat ik mijn tas op mijn werk had laten liggen, Kon ik weer terug :palm: .
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Dec 2017 17:15

Re: Sneeuw!

Jaaa hier nu ook een prachtig pak. Ben weliswaar zeiknat van de auto sneeuwvrij maken, maar de achtertuin is zooo mooi.

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Dec 2017 17:16

Re: Sneeuw!

Prachtige foto marin
Afbeelding
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 11 Dec 2017 17:18

Re: Sneeuw!

Mooi Marin!
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 11 Dec 2017 17:20

Re: Sneeuw!

Islandgirl schreef:Hier ook weer volop sneeuw! Ik vind het heerlijk :-D.

Was wel eerder van huis gegaan van mijn werk want het was vanochtend al superglad, maar die stukken kon je meestal wel zien. Maar met de sneeuw er bovenop zie je die niet meer en ik had geen zin om te vallen met mijn zwangere buik. Alleen kom ik er na een halfuur met de metro achter dat ik mijn tas op mijn werk had laten liggen, Kon ik weer terug :palm: .

Ohneeee!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Dec 2017 17:21

Re: Sneeuw!

Oh wat klote Island girl. Alles goed gegaan en veilig thuis?
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers