Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lekker en gevarieerd gourmetten

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 10 Dec 2017 08:18

Lekker en gevarieerd gourmetten

Met kerst komen mijn ouders en mijn broer bij ons gourmetten. We zijn met zes volwassenen en vier kinderen onder de vier. Hebben jullie nog lekkere en leuke ideeën om erbij te doen? Of misschien fijne tips?

Ik dacht zelf al aan:
- komkommer, tomaat, paprika om zo te snoepen
- iets van vis, maar wat weet ik niet zo goed.
- stokbrood afbakken met zelfgemaakte kruidenboter.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 10 Dec 2017 08:49

Re: Lekker en gevarieerd gourmetten

Wij hebben toevallig afgelopen week gegourmet. Ik had een vleespakket met verschillende kleine stukjes vlees. Vis had ik nu niet, maar we hebben wel eens kleine garnaaltjes gehad, stukje zalm, witvis gemarineerd. Ik had er voor de kinderen mini-kaassoufflés bij gedaan, maar alle volwassenen vonden dat ook erg lekker. Geklutst ei en pannenkoekbeslag, ook altijd een succes hier. En stukjes champignon, paprika, courgette, etc, ook lekker voor een groente-omeletje.
Ik had er ook nog een lekkere salade bijgemaakt.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 10 Dec 2017 09:10

Re: Lekker en gevarieerd gourmetten

https://www.24kitchen.nl/recepten/knakworst-kerstboom

Deze zijn leuk voor kinderen. Er staan op de site van 24 kitchen nog wel meer leuke ideeën. Vorig jaar met de feestdagen hadden ze een programma dat gourmet specials heette. Daar werden deze ideeen benoemd. Als je gourmet in de zoekbalk typt vind je er een aantal.
Verder vind ik wat groente (champignons, paprika, prei) mengen met kaas in een pannetje lekker. En inderdaad een geklutst ei.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 10 Dec 2017 09:48

Re: Lekker en gevarieerd gourmetten

Ik had van de week groene asperges op de gourmet gegooid. Gingen heel goed en eet makkelijk weg. Mijn zoontje (1 jaar) vond ze ook heel lekker.

Vis vind ik zelf ook altijd lekker en fijn, is niet gelijk zo zwaar. Eventueel kan je nog iets van mini hamburgers doen? Ze verkopen ook van die kleine broodjes ervoor. Vast een hit.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Dec 2017 10:09

Re: Lekker en gevarieerd gourmetten

Ja leuk mini burgertjes bouwen. Dus van die kleine slider hanburger broodjes, mini burgertjes, kleine uienringen en je kunt met een vormpje of glas uit van die vieze plakkaas rondjes maken.

Soort raclette kaas vind ik ook altijd erg lekker.
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Dec 2017 10:17

Re: Lekker en gevarieerd gourmetten

Banaan in halve bootjes snijden en omwikkelen met bacon en dat in het pannetje bakken.
Knoflook garnalen ook altijd lekker.
Pannenkoekjes, maar dat was al gezegd maar staat bij ons ook standaard op tafel met een gourmet.
Zalm of een witvis beiden kunnen heel goed.
Iets van een fruitsalade op tafel erbij zetten, ik vind het altijd wel lekker iets fris erbij.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 10 Dec 2017 13:41

Re: Lekker en gevarieerd gourmetten

Dank jullie voor de tips! Als mensen nog meer ideeën hebben, blijf maar sturen!

De raclette kaas, snap ik nog niet helemaal.
En banaan met bacon moet mijn systeem even aan wennen. Maar ik hou hem in gedachten.
Die knakworst-kerstboom is een leuk idee, zoiets maar dan alleen maar groente is wel mooi voor op de kinderborden. Misschien ook komkommer schijfjes uitsnijden met een koekjesvormpje met een ster.
<<

Anoniem306

Bericht 10 Dec 2017 13:52

Re: Lekker en gevarieerd gourmetten

Leuk topic, ik ga het volgen. Wij gaan gourmetten met kerst. Ik zie er al leuke tips ertussen staan. Die hamburgertjes met broodjes is een leuk idee. En komkommer en tomaatjes.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Dec 2017 13:57

Re: Lekker en gevarieerd gourmetten

Soleil, ik snap je twijfel over de banaan met bacon, maar juist het zoute met het zoete is lekker. Ik ben het ooit tegen gekomen in een boekje en dacht ik probeer het gewoon. Het was een verrassend succes.

Ik bedenk me nu dat je misschien iets van vis koekjes kan maken die je dan in het pannetje moet bakken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem244

Bericht 10 Dec 2017 15:02

Re: Lekker en gevarieerd gourmetten

Wij gaan ook gourmetten met kerst
6 volwassenen, 2 kinderen en 1 baby

Ik heb / ga halen
Kleine hamburgerbroodjes
Kleine shoarma broodjes
Stokbrood
Kruidenboter / pesto / tapenade / heksenkaas
Verschillende sausjes; Pindasaus, champignon roomsaus, cocktailsaus, knoflooksaus, chilisaus, ketchup, mayo
Verschillende soorten vlees; kip, biefstuk, hamburgertjes, shoarma, worstjes, van die kip kerstboompjes, eend, Slavink, Corden blue, varkenshaas,
Vis; garnalen, zalm en pangasiusfilet
Bij Ah hebben ze van die rondjes met geitenkaas. Die vind ik zelf erg lekker altijd
Groente; komkommer, tomaat, champignons, ui, paprika, taugé, courgette
Geraspte kaas
Pannenkoekenmix voor mini pannenkoekjes
Ei voor mini gebakken ei
Huzarensalade
Fruitsalade
Groene salade
Kerstboom aardappeltjes
Stukjes banaan met spek omwikkeld
Spek met geitenkaas met honing erin

Vroeger mocht ik op m’n partijtje gourmetten. Dan deden we ook knakworstje erop, die sprongen altijd. Dikke schik ;-)
Voor kinderen is stukjes frikandel en knakworst altijd lekker.
En die kip kerstboompjes willen de kinderen hier ook altijd graag.

Hier is banaan met spek ook altijd een hit :-)
Laatst gewijzigd door Anoniem244 op 10 Dec 2017 19:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7543

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 10 Dec 2017 18:34

Re: Lekker en gevarieerd gourmetten

Ik zou er lekker veel groenten bij doen om te bakken: ui, paprika, champignons, courgette en aubergine of zo. En erbij misschien een lekkere salade met bijvoorbeeld veldsla, cherrytomaatjes, komkommer of wat je er ook lekker in vindt. Je zou ook nog zelf een lekkere aardappelsalade kunnen maken voor erbij.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 10 Dec 2017 21:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 10 Dec 2017 21:10

Re: Lekker en gevarieerd gourmetten

Wij gooien er ook graag eendenborst op of ander wild-vlees
Champignons
Paprika
Gewoon sla(variatie)
Cherrytomaatjes (zowel op te bakken/grillen als in de sla)
Runderchipolata’s doen het ook altijd goed
Klein gesneden speklapjes zowel ‘gewoon’ als met een marinade
Garnalen
Witvis (gewoon en met een kerrie marinade), vaak pak ik iets uit de vriezer (hem meestal een zak met losse stukken in de vriezer zitten)
Zalm (gewoon en met een marinade
Bij de ah heb je ook gepaneerde kaasgourmethapjes (geitenroomkaas, brie).
Aardappelschijfjes.
Bij de ah hebben ze vaak ook kipnuggets in de vorm van een kerstboom etc, leuk voor kinderen

Vaak heb ik ook een paar gekookte eitjes voor in de sla, pijnboompitjes etc etc.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 10 Dec 2017 23:09

Re: Lekker en gevarieerd gourmetten

Er schiet me nog iets te binnen;
Voor kinderen op het eind marshmallows! Gewoon in een schoon pannetje even verwarmen.
Dat was bij ons vorig jaar een hit, ook bij volwassenen. Normaal moet ik dat ook niet, maar als toetje wel erg lekker.

Had afgelopen jaar nog iets op de bbq, kan ook prima op de gourmet, maar dat ben ik even kwijt.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 11 Dec 2017 11:07

Re: Lekker en gevarieerd gourmetten

Bedankt allemaal weer!
Dora, dat klinkt wel leuk ja! Ik heb ooit een bakje chocolade op de BBQ gehad, die smolt dan en dan kun je daar dingen in dopen.
Mizz_s: bedankt voor de groente tips! Daar kan ik zeker wat mee!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers