Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dingen waaraan jij je ergert tijdens je zwangerschap

<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 19 Okt 2017 08:46

Re: Dingen waaraan jij je ergert tijdens je zwangerschap

Atelier Madame schreef:Mijn grootste ergernis is trouwens nog wel het 'geniet van je zwangerschap' ik weet ten eerste niet waarvan ik dan moet genieten, en ten tweede wie bepaald voor mij dat ik moet genieten?


Die ook ja! Dat zei laatst ook iemand die zelf 9 maanden misselijk was geweest tegen mij, terwijl ze weet dat ik ook zo misselijk ben. Toen keek ik geloof ik een beetje vreemd want snel er achteraan zei ze dat 'voor zover mogelijk dan'.

Ik lig echt helemaal in een deuk om het moorkopverhaal. Geweldig hahaha!
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 19 Okt 2017 19:23

Re: Dingen waaraan jij je ergert tijdens je zwangerschap

Mijn zwangerschapscholestase. :thumbdown:
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 20 Okt 2017 14:03

Re: Dingen waaraan jij je ergert tijdens je zwangerschap

Dat moorkoppenverhaal!! Ik kom niet meer bij en zie het zo voor me! :eyes:

Hier vlogen gister nog net niet de borden door de kamer...
Mijn man was laat thuis uit zijn werk, ik had 's middags boodschappen gedaan en gevraagd wat hij wilde eten. Dus netjes brocolli en vlees voor hem gehaald en voor mezelf 2 witte pistoletjes met aardbeien, al weken het enige wat erin wil als avondeten.
Ik was onwijs moe, dus ben rond 17.00 even op bed gaan liggen. In de tussentijd kwam mijn man thuis en is gaan eten, dus toen ik om 19:00 beneden kwam en mijn pistoletjes wilde pakken..... had hij die opgegeten :silent: :silent:
Nou het hek was van de dam hier.... ik had geen ander brood meer in huis voor m n aardbeien, dus heb hem (mopperend en pissig) naar de Jumbo gestuurd, maar ja... toen hadden ze natuurlijk geen pistoletjes meer 's avonds laat. :no:
<<

Anoniem328

Bericht 20 Okt 2017 14:23

Re: Dingen waaraan jij je ergert tijdens je zwangerschap

JaneDoe oeh kan me voorstellen dat je daar flink van baalt. Wist hij dat dat jouw avondeten was? Wel lief dat hij naar de Jumbo ging om nieuwe te halen. Beetje jammer dat ze op waren :P

Ik word er echt SCHIJTziek van dat daadwerkelijk iedereen aan me vraagt wanneer ik uitgerekend ben en/of opmerkt 'de laatste loodjes he', en als ik dan vervolgens aangeef dat ik nog 10 weken moet dan kijken ze me met open mond en vol medelijden aan alsof ik een of ander buitenaards wezen ben en beginnen over de omvang van m'n buik. Het is dat ik trots ben op mijn buik, maar af en toe begin ik me toch echt een zeekoe te voelen. Ik hoor het werkelijk iedere dag meermalen en dat wordt nu wel een beetje vervelend :cry:
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 20 Okt 2017 14:26

Re: Dingen waaraan jij je ergert tijdens je zwangerschap

Ja hij wist dat het mijn eten was, en hij ging ook behoorlijk onder druk naar de supermarkt haha!

Oh Olijfje ik kan me voorstellen dat dat op een gegeven moment vervelend wordt! Mensen bedoelen het waarschijnlijk allemaal goed, maar dan voel je je waarschijnlijk helemaal huge inderdaad.

Wat ik ook zat ben is dat ik weer gewoon wil kunnen eten en kunnen genieten van eten. Ik ben nu 3 volle weken ziek van bijna alles wat ik eet of ruik. Ik vind niks gezelligers dan ergens lunchen of lekker uit eten, maar dat voelt nu gewoon als een opgave. Volgende week staat er een high tea gepland met vriendinnen, en ik weet dat die high tea daar zo enorm lekker is, maar bah... ik moet er niet aan denken :eyes:
<<

Anoniem328

Bericht 20 Okt 2017 14:31

Re: Dingen waaraan jij je ergert tijdens je zwangerschap

Nou dat zal hij dan niet nog een keer doen gok ik zo!

Oh vreselijk is dat he die misselijkheid. Ik was toch zo blij dat ik na 15 weken weer normaal kon eten en er ook daadwerkelijk van kon genieten. Ik heb die eerste maanden ook alle etentjes enzo moeten afzeggen. Vond het echt zonde om daar m'n geld aan uit te geven als ik toch niks binnen kon houden en me niks smaakte.
Hopelijk is het bij jou na het eerste trimester ook voorbij!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 20 Okt 2017 15:31

Re: Dingen waaraan jij je ergert tijdens je zwangerschap

Heb je eigenlijk al wel medicatie of iets JaneDoe?
Klinkt echt wel heftig, hoe je het hebt. Bij mij was het met medicatie niet zo dat ik nergens meer last van had, maar de scherpe kantjes gingen er wel af.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 20 Okt 2017 19:13

Re: Dingen waaraan jij je ergert tijdens je zwangerschap

Arwyn schreef:Heb je eigenlijk al wel medicatie of iets JaneDoe?
Klinkt echt wel heftig, hoe je het hebt. Bij mij was het met medicatie niet zo dat ik nergens meer last van had, maar de scherpe kantjes gingen er wel af.


Ja ik heb Emefasane... ofzo, (ik vergeet de naam elke keer). Dat heeft ervoor gezorgd dat ik niet meer hoef over te geven gelukkig. Maar helaas blijft de afkeer voor heel veel eten wel en heb ik zeg maar de hele tijd het gevoel alsof ik moet overgeven, maar dan komt er niks. Ik eet gewoon wat ik lekker vind, dat is vooral fruit, kwark en droge biscuitjes, en dan ondertussen hopen dat het na het eerste trimester over is. Ik ben nu inmiddels bijna 5kg kwijt in 3 weken :eyes:
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 20 Okt 2017 20:24

Re: Dingen waaraan jij je ergert tijdens je zwangerschap

Meh, vervelend..
Dit is echt even super stom, loos advies, maar heb je al wel eens geprobeerd om weer meer te gaan eten/drinken? Het staat ontzettend tegen, dat snap ik, maar misselijkheid wordt wel vaak minder erg als er juist weer wat meer in je maag zit. Bij mij werd het iig beter toen ik mezelf echt dwong om te eten.
Die 5kg die er bij mij door het overgeven af was, zat er dus jammer genoeg wel zo weer aan. Was bij mij allemaal vocht, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 20 Okt 2017 23:00

Re: Dingen waaraan jij je ergert tijdens je zwangerschap

@Arwyn, ja de VK gaf hetzelfde advies, om echt elke 2 uur wat te eten. Dat probeer ik ook echt, zodat er altijd iets in mn maag zit, maar moeizaam gaat het wel. Drinken probeer ik ook, heb de hele dag een fles water naast me staan, maar zelfs dat gaat moeilijker. Ik ben normaal een enorme zoetekauw en kan in de supermarkt door alles verleid worden, maar het kost me nu geen enkele moeite om er langs te lopen. Ik vrees dat de omzet van de pepernoten dit jaar ernstig daalt, Bolletje heeft straks crisis :eyes: :razz:
<<

Anoniem304

Bericht 08 Dec 2017 14:42

Re: Dingen waaraan jij je ergert tijdens je zwangerschap

Burn schreef:Oh ik kom slechter uit mn woorden. Begin steeds vaker te stotteren.

Hahahaha, Chiq! Ik lig echt helemaal dubbel om jouw verhaal! Ik zie het zo voor me.

Ik heb dit nu ook. Heel fijn tijdens het telefoneren met klanten. :palm:
<<

Anoniem223

Bericht 10 Dec 2017 15:37

Re: Dingen waaraan jij je ergert tijdens je zwangerschap

Ik erger me ook aan het genieten elke keer. Ik weet ook niet zo goed waarvan dan.
Ik begin me ook te ergeren aan mijn buik. Als ik mijn nagels wil lakken bv, moet ik 100x overeind komen om adem te halen. En ik erger me aan de dagelijkse opmerkingen hoe dik ik ben (joh) en hoe dik mijn gezicht is, meestal direct gevolgd door de mededeling dat het bij mij wel snel weer goed zal komen.
Wat ik trouwens ook heel naar vind is dat ik in mijn hoofd helemaal niet zo dik en log ben. Zie ik mezelf ergens in een spiegel of op een foto, schrik ik me elke keer te pletter. En ik erger me eraan dat mijn billen en benen zo enorm zijn geworden inclusief heel veel cellulitis.
Ik voel me nu wel echt een zeur... nog 15 weken volhouden!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers