Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotograaf op school met Sint: foto's op open Facebook

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 07 Dec 2017 13:59

Fotograaf op school met Sint: foto's op open Facebook

Ben even benieuwd naar jullie mening. Ik kwam net op Facebook tegen dat een (beginnend) fotograaf die ik op Facebook volg daar haar Google photos album heeft gedeeld met ruim 500 foto's van het Sinterklaas feest op een plaatselijke school. Openbaar, voor iedereen te zien. Ze zal van de school wel toestemming gekregen hebben om foto's te maken want deel van de foto's zijn ook in de klaslokalen genomen.

Aan de ene kant leuk dat nu iedereen: ouders, opa, oma, buren en wie dan ook de foto's kan zien. Aan de andere kant vind ik dit eigenlijk helemaal niet kunnen. Ik kom dit wel vaker tegen van lokale activiteiten, zomeractiviteiten ed dat er veel foto's van kinderen openbaar worden gezet.

tot wanneer vind jij dit acceptabel?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Dec 2017 14:06

Re: Fotograaf op school met Sint: foto's op open Facebook

Ik heb daar toestemming voor gegeven bij gastouder, kdv en school. Zonder toestemming zou ik het niet op prijs stellen. Sowieso badkleding foto's wil ik niet in zulke albums hebben.
R. 2013
D. 2016
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 07 Dec 2017 14:22

Re: Fotograaf op school met Sint: foto's op open Facebook

Wat Spencer zegt.

Wij hebben geen toestemming gegeven op het kdv. Onze zoon staat nooit op foto's die online komen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem236

Bericht 07 Dec 2017 14:34

Re: Fotograaf op school met Sint: foto's op open Facebook

Ik denk dat je hier wat van kan vinden als je de afspraak tussen school en ouders en social media weet.
Het zou kunnen zijn dat alle kinderen die te zien zijn, de ouders toestemming hebben gegeven.

Alhoewel ik zelf wel toestemming geef voor publicatie op FB van de school zelf, niet daarbuiten. Is ook niet gevraagd.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 07 Dec 2017 15:12

Re: Fotograaf op school met Sint: foto's op open Facebook

Bij ons op school staan de kinderen waarvan de ouders geen toestemming geven niet op de (groeps)foto's die openbaar gedeeld worden op facebook. Ik denk dat de school er wel iets over geregeld heeft met de fotografe, dat is volgens mij redelijk standaard tegenwoordig.

Mijn kinderen mogen gewoon op foto's die openbaar staan. Het zijn altijd hele normale leuke foto's dus ik vind het geen probleem.
2010 2012
<<

Anoniem304

Bericht 07 Dec 2017 15:18

Re: Fotograaf op school met Sint: foto's op open Facebook

Wij hebben het KDV toestemming gegeven zolang ze de berichten met foto's van onze baby niet openbaar op hun pagina zetten. Openbaar is met zulke dingen echt nergens voor nodig.
<<

Anoniem316

Bericht 07 Dec 2017 15:55

Re: Fotograaf op school met Sint: foto's op open Facebook

Het lullig is dat buiten op een schoolplein iedereen foto's mag maken en publiceren. Heb het toevallig laatst uitgezocht.
In de klas is het misschien wel wat anders, dat weet ik niet. Maar als je er geen toestemming voor hebt gegeven lijkt het me niet.

Ik zou not amused zijn en zou dan ook vragen om foto's van mijn dochter te verwijderen.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1949

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 07 Dec 2017 22:43

Re: Fotograaf op school met Sint: foto's op open Facebook

Lexi schreef:Mijn kinderen mogen gewoon op foto's die openbaar staan. Het zijn altijd hele normale leuke foto's dus ik vind het geen probleem.

Dit inderdaad. Wij hebben bij de aanmelding van onze kinderen hier toestemming voor gegeven. Er staan verder geen namen van kinderen bij de foto's, dus ze zijn wat dat betreft ook niet zo herkenbaar. Zelf plaatsen we trouwens weinig foto's van onze kinderen op social media.
2011 2012 2017
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 08 Dec 2017 10:32

Re: Fotograaf op school met Sint: foto's op open Facebook

Bij zoon op de PSZ heb ik bij het inschrijven gekozen geen toestemming te geven om hem openbaar op foto's op social media te plaatsen. Als er dan groepsfoto's zijn oid dan staat hij er niet herkenbaar op.
Maar net als vorige week met de sint intocht op school, staat toch 90% van de ouders met hun mobieltje te filmen/foto's te maken. Dat vind ik dan wel vervelend, omdat ik zoon en ook mezelf niet op social media wil hebben. Er was ook gewoon een fotograaf aanwezig van school uit, maar die foto's worden wel nagekeken.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 08 Dec 2017 10:54

Re: Fotograaf op school met Sint: foto's op open Facebook

Ik heb ervoor gekozen om de gastouder geen toestemming te geven.
De reden hiervoor is simpel: haar adres staat op haar Facebook en ik wil niet dat 'vreemden' kunnen zien waar mijn kind is als ik werk.
2016
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 08 Dec 2017 11:19

Re: Fotograaf op school met Sint: foto's op open Facebook

Hoe gaan jullie om met deze situatie:

Op het kdv is er een besloten facebookgroep voor alleen de ouders. Kindjes van wie de ouders geen toestemming hebben worden onherkenbaar gemaakt door smilies.
Maar al die foto's kun je dus wel opslaan en een aantal kennissen plaatst die foto's dan op hun eigen facebook openbaar. Nu vind ik daar niks van.... maar ik zou het wel begrijpen dat er ouders alsnog pissig om kunnen worden.

Ik heb wel iemand laatst in een zwembad aangesproken die met haar mobieltje haar kind in het peuterbad aan het filmen was. Ik zat namelijk in mijn bikini op de rand naar mijn kinderen te kijken en ze filmde ons dus ook, omdat haar kind naast die van mij speelde. En vroeg of ze ermee wilde stoppen omdat ik niet in mijn bikini in iemands filmpje wil staan. Toen stopte ze daar wel mee.
04-2014
10-2015
<<

Ikknutsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 185

Geregistreerd: 17 Aug 2017 07:47

Bericht 09 Dec 2017 04:31

Re: Fotograaf op school met Sint: foto's op open Facebook

Ik had hier voor geen toestemming gegeven op kdv.
En op school wil ik ook niet dat er fotos online komen.
Een grote groeps foto liever niet maar dat kan ik nog wel een keer laten gebeuren. Maar geen close-up foto's.


Hier door ga ik wel minder naar openbare activiteiten. Zoals peuter ochtend in de bibliotheek, voorlees ochtend.
Omdat ik weet dat ef allemaal foto's worden gemaakt en online worden gezet.
2010☆☆☆☆☆☆20162017 2017
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 09 Dec 2017 09:07

Re: Fotograaf op school met Sint: foto's op open Facebook

Mijn vriend organiseert ieder jaar bouwdorp voor 250 kinderen. Wanneer deze kinderen zich opgeven moeten de ouders aangegeven of er foto’s op Facebook mogen van de kinderen. Als ouders aangeven dat zij dat niet willen wordt daar zoveel mogelijk rekening mee gehouden. Wel gaan ze in gesprek met de ouders. Het kan namelijk wel eens gebeuren dat er per ongeluk een foto tussenkomt waar je het desbetreffende kind voor een gedeelte op ziet. Er wordt dan met de ouders besproken dat, zodra zij zo’n foto tegenkomen, deze direct wordt verwijderd als zij hier melding van maken. De meeste ouders gaan daar dan mee akkoord.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat de school ook een afspraak heeft met de ouders over het plaatsen van foto’s op social media.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Anoniem304

Bericht 09 Dec 2017 09:08

Re: Fotograaf op school met Sint: foto's op open Facebook

Ja alleen de school heeft de foto's dus niet geplaatst he.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 09 Dec 2017 09:13

Re: Fotograaf op school met Sint: foto's op open Facebook

Snap ik, maar ik neem aan dat de fotograaf dat met de school overlegd heeft (of andersom).
Als schoolbestuur zou ik dit zeker met de fotograaf bespreken.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Anoniem234

Bericht 09 Dec 2017 12:22

Re: Fotograaf op school met Sint: foto's op open Facebook

Raven schreef:Wat Spencer zegt.

Wij hebben geen toestemming gegeven op het kdv. Onze zoon staat nooit op foto's die online komen.


Dit hebben wij ook aangegeven. Geld ook voor mijn dochter die op de basisschool zit. Zij staat ook nooit op foto’s

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers