Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vermiste Remon Bruinsma

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 08 Dec 2017 15:34

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Pollepel schreef:Ik had er wel iets van gehoord (in Brabant) via fb. Daar kwam ook al de opmerking dat het niet in het nieuws kwam.
Vermiste uit Brabant en Limburg komen ook weinig in het nieuws. Voor mijn gevoel veel uit de randstad die meteen aandacht krijgen.
Maar ligt idd misschien aan de situatie en het feit dat ik tegenwoordig erg weinig tv kijk of nieuws sites lees. Dat van Anne heb ik vooral hier gelezen.


Maar die 20 per jaar hier horen jullie ook niks van lijkt me.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 08 Dec 2017 19:08

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Volgens mij heeft het gewoon te maken met de omstandigheden waaruit iemand vermist raakt.

- Alcohol/drugs in het spel
- Wegloopgedrag
- Bepaalde gedragsstoornissen

Daarnaast denk ik ook dat vermiste mannen over het algemeen toch minder aandacht krijgen dan vermiste vrouwen. Ik weet niet of dit zo is hoor, maar dat denk ik. Over het algemeen wordt een man toch wel meer gezien als iemand die zichzelf wel uit gewelddadige situaties zou kunnen redden.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Dec 2017 19:12

Re: Vermiste Remon Bruinsma

vreselijk voor die familie. Ik heb het wel een paar keer gehoord op de radio 538 en 3fm. Volgens mij verdwijnen er dagelijks mensen wat ook niet allemaal bekent word.

Vandaag was ook de hele tijd een helikopter boven de stad aan het zoeken. Ik ben bang dat die jongen ergens in het water ligt en door de wind is die misschien al stukken verder dan leeuwarden
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 08 Dec 2017 21:06

Re: Vermiste Remon Bruinsma

RTL Nieuws heeft er op social media al verscheidene keren aandacht aan besteed hoor.

Het houdt mij ook wel bezig. Ik was vanmiddag in de stad toen de helikopter overvloog die naar hem op zoek was. Daar kreeg ik wel een naar gevoel van. Daarbij is hij wezen stappen in de kroegen en kroegensteeg waar ik ook zoveel op stap ging en ook ik stond wel eens dronken bij mij fiets, vlak naast het water.

Ik heb begrepen dat men er toch het meest vanuit gaat dat hij te water geraakt is en is verdronken. Met deze temperaturen kan het echter vijftien tot twintig dagen duren voordat een lichaam boven komt drijven.

Ik vind het echt zo naar voor zijn ouders, zijn tweelingbroer. Ze wonen bij mijn schoonfamilie in het dorp, het voelt toch wat dichterbij daardoor.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem231

Bericht 09 Dec 2017 05:35

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Whatever schreef:
Pollepel schreef:Ik had er wel iets van gehoord (in Brabant) via fb. Daar kwam ook al de opmerking dat het niet in het nieuws kwam.
Vermiste uit Brabant en Limburg komen ook weinig in het nieuws. Voor mijn gevoel veel uit de randstad die meteen aandacht krijgen.
Maar ligt idd misschien aan de situatie en het feit dat ik tegenwoordig erg weinig tv kijk of nieuws sites lees. Dat van Anne heb ik vooral hier gelezen.


Maar die 20 per jaar hier horen jullie ook niks van lijkt me.


Zoals ik al zei, tegenwoordig kijk ik erg weinig tv en lees ook amper nieuws. Maar als er bv een amber alert wordt uitgedaan, denk ik vaak dat het ver weg is. Net zoals die berichten op fb. Maar ik zit in verschillende groepen en daar wordt het wel eens gedeeld.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 09 Dec 2017 06:03

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Maar vanaf welk punt verwachten jullie dat een vermissing landelijk nieuws wordt, dan? Ik woon in de Randstad en hier zijn de afgelopen weken ook wel een aantal mensen vermist geweest, maar ook die halen niet het nieuws. Ik vraag me ook wel eens af wat dan die grens is om een vermissing landelijk nieuws te maken, maar ik geloof niet dat de provincie/locatie van vermissing daarin mede bepalend is, als zijnde interessant nieuws. Sowieso lijken zulke landelijke nieuwsberichten me in eerste instantie bedoeld om mensen te benaderen die de vermiste wellicht nog gezien hebben, en niet om de rest van het land te informeren. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden maar de aard van het nieuwsbericht is in elk geval anders in mijn ogen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Dec 2017 01:21

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Pff ik kom er net achter dat zijn zus mijn ex-collega is.
Ik had het wel meegekregen omdat ik uit die buurt kom, dus mijn vrienden het wisten. Maar ik vind het niet gek dat het niet direct zoveel aandacht krijgt als Anne Faber, bij wie snel duidelijk was dat er sprake was van een misdrijf. Wat al eerder gezegd is, er verdwijnen zoveel mensen waarvan je weinig meekrijgt...
Nu mij blijkt dat zijn zus kort mijn collega is geweest, voelt het wel ineens dichtbij.
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 14:34

Bericht 13 Dec 2017 12:36

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Typisch geval van missing white woman syndroom.

Missing white woman syndrome betekent letterlijk vermiste-blanke-vrouw-syndroom. De term wordt soms afgekort tot MWWS en ook wel missing pretty girl syndrome of vermist-mooi-meisje-syndroom genoemd. Het begrip duikt op wanneer gesteld wordt dat de vermissing van mooie blanke jonge vrouwen aanzienlijk meer media-aandacht krijgt dan de vermissingen van niet-blanke jonge vrouwen of van mannen.
<<

anoniem224

Bericht 13 Dec 2017 12:39

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Ik zie het op twitter geregeld voorbij komen. Hoop in ieder geval dat er snel duidelijkheid is.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Dec 2017 20:09

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Elke keer als ik in de stad kom, zie ik politieboten varen op zoek naar de vermiste Remon. Dat geeft toch wel een naargeestig gevoel hoor, bah.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem231

Bericht 13 Dec 2017 21:10

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Ik vind het altijd zo erg dat het lang duurt voor iemand weer gevonden is. Dit is toch onmenselijk voor familie en vrienden. Kan mij absoluut niet voorstellen hoe ze zich nu voelen.
<<

Anoniem280

Bericht 14 Dec 2017 09:02

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Ook hij is nu 2 weken zoek.
Blijf het een raar iets vinden.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Dec 2017 10:10

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Als die politieboten zo blijven zoeken, zou het dan zijn dat ze meer weten?

Ik denk dat dit sowieso geen goede afloop heeft.. :(
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Dec 2017 10:34

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Iemand in de sportschool zei zonet dat de vrienden waarmee die op stap was zich ook niet gemeld hebben bij de politie geen idee of dat zo is.

In Leeuwarden hangen ook overal posters. Ik hoop dat ze hem snel vinden
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 14 Dec 2017 10:36

Re: Vermiste Remon Bruinsma

sarah1985 schreef:Iemand in de sportschool zei zonet dat de vrienden waarmee die op stap was zich ook niet gemeld hebben bij de politie geen idee of dat zo is.

In Leeuwarden hangen ook overal posters. Ik hoop dat ze hem snel vinden

Dat is niet zo, niet zijn vrienden. Ze zoeken een groepje (een meisje) wat hem de weg gewezen heeft vanaf de Doelesteeg. Dat meisje heeft zich alleen nog niet gemeld. Maar het kan net zo goed een buitenlandse studente zijn die natuurlijk geen idee heeft van dit alles.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Dec 2017 10:46

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Cotton schreef:
sarah1985 schreef:Iemand in de sportschool zei zonet dat de vrienden waarmee die op stap was zich ook niet gemeld hebben bij de politie geen idee of dat zo is.

In Leeuwarden hangen ook overal posters. Ik hoop dat ze hem snel vinden

Dat is niet zo, niet zijn vrienden. Ze zoeken een groepje (een meisje) wat hem de weg gewezen heeft vanaf de Doelesteeg. Dat meisje heeft zich alleen nog niet gemeld. Maar het kan net zo goed een buitenlandse studente zijn die natuurlijk geen idee heeft van dit alles.



Ja klopt dat meisje zoeken ze ook nog. Naar ze bedoelden in de sportschool groepje waar die mee op stap was en waar die zou slapen. Geen idee hoor of ze die zoeken ik heb daar nooit wat over gehoord.

Las net dat ze nu zoeken bij de grote wielen
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 14 Dec 2017 10:49

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Kan me niet voorstellen dat zijn vrienden niet verhoord zijn. Heb daar ook niks over gehoord.

Zijn ze nu weer aan het zoeken bij de grote wielen ja? Jeetje.
<<

Anoniem316

Bericht 14 Dec 2017 12:38

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Dat ligt toch best een eind van het centrum af? Of komen de grachten daar op uit?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 14 Dec 2017 13:04

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Volgens mij doen ze dat ook omdat het mogelijk is dat hij naar huis is gaan lopen?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Dec 2017 13:50

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Ze zoeken nu bij de Grote Wielen inderdaad. Het water uit Leeuwarden komt daar via de Bonkevaart uit en het is precies op de route naar zijn ouderlijk huis. De Kleine en Grote Wielen zijn erg populair onder wandelaars, hondenuitlaters en sporters en ik kan me dan ook bijna niet voorstellen dat hij daar twee weken kan liggen zonder gevonden te worden. Maar ik snap de beredenatie wel, nu bekent is geworden dat hij het centrum via de Groeneweg mogelijk verlaten heeft. Dan kun je uitkomen op de Groningerstraatweg en die leidt weer de stad uit richting de Wielen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 14 Dec 2017 19:52

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Het houdt mij ook voortdurend bezig en ik check regelmatig of er al nieuws is. Toch denk ik niet dat hij langs de weg naar huis is gaan lopen, dan eerder langs het spoor maar daar is ook al gezocht meende ik.
Ik denk dat hij in beschonken toestand in de gracht is gevallen en over een poosje pas boven komt drijven..

Ik heb ondertussen ook de beelden van het groepje op Facebook gezien maar is helaas heel onduidelijk. Hopelijk toch iemand die zichzelf herkent.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Dec 2017 20:18

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Daar heb ik vorig jaar een fotoshoot gedaan, Lady, bij de Grote Wielen. Gek idee. Ik merk wel dat het meer leeft als je je er op de één of andere manier mee kunt identificeren. Voor jullie speelt de regio nu natuurlijk een grote rol, daardoor leeft het toch meer daar denk ik eerlijk gezegd. Dat zegt niets over hoe vreselijk het is. Men moet vooral geen zaken met elkaar vergelijken, dat lijkt me zo ongepast.

Maar ook ik houd het nu in de gaten, maar inderdaad, er wordt weinig echt over gedeeld. Ik lees het met name via het forum.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Dec 2017 21:35

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Vanuit het buitenland weet ik net zoveel over deze zaak als toen met dat meisje, ik zoek er niet eens specifiek naar.
Ben wel heel bezorgd wat er met hem gebeurd kan zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Dec 2017 23:12

Re: Vermiste Remon Bruinsma

.
Laatst gewijzigd door *foef* op 17 Feb 2018 15:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Dec 2017 17:10

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Wat afschuwelijk dat hij nog steeds niet is gevonden, arme familie en vrienden.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers