Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vermiste Remon Bruinsma

<<

Anoniem280

Bericht 08 Dec 2017 14:24

Vermiste Remon Bruinsma

In Friesland wordt er Remon Bruinsma uit De Westereen vermist.

De jongen was vorige week donderdag nacht op stap in Leeuwarden en zou bij een vriend van hem blijven slapen.
De jongen is echter nooit bij zijn vriend aangekomen.

Remon zijn telefoon is terug gevonden bij de C&A maar van de jongen zelf is geen enkel spoor te vinden.
Zijn telefoon is nu bij zijn moeder.

Politie, dregteam, en duikers zijn al druk geweest met het zoeken van Remon in de grachten, tuinen etc.



Het valt mij trouwens op dat nieuws dat in het noorden/zuiden van het land gebeurt, minder in het nieuws komen, dan nieuws uit het midden van het land.
Hier bedoel ik mee, Anna Faber.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Dec 2017 14:24

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Ja ik vind het ook bijzonder dat er maar weinig aandacht voor is in de landelijke media.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Dec 2017 14:25

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Hmm dat is best gek ja, ik had hier nog niks over gehoord. Hopelijk vinden ze hem snel in goede gezondheid!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem280

Bericht 08 Dec 2017 14:26

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Anna was ieder dag in het nieuws, deze jongen van 18, inmiddels 19, wordt nu een week vermist en je hoort er echt weinig over.
<<

Anoniem252

Bericht 08 Dec 2017 14:28

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Zou dit echt uitmaken de locatie? Alsof aan Marianne Vaatstra geen aandacht werd besteed. En die woonde echt in krabbekutteveen volgens mij.
Ik denk dat de situatie: na het uitgaan, een jongen, midden in de stad toch anders is.

Heel naar ook de vermissing van deze jongen. Hopelijk snel duidelijkheid.
<<

Anoniem280

Bericht 08 Dec 2017 14:35

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Die woonde, als ik het goed heb, net als deze jongen oorspronkelijk in Zwaagwesteinde
<<

Anoniem252

Bericht 08 Dec 2017 14:37

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Ja krabbekutteveen dus Hahaha.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Dec 2017 14:37

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Met Marianne Vaatstra werd (als ik het goed heb) vrij snel gevonden en was niet dagenlang vermist.
Dat is niet te vergelijken.

Er wordt nu trouwens ook een meisje van 17 uit Gelderland vermist. Behalve via Facebook heb ik daar ook 'niks' over gehoord.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Dec 2017 14:39

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Trouwens als je 'gewoon' De Telegraaf leest ben je wel goed op de hoogte van dit soort dingen..
<<

Anoniem280

Bericht 08 Dec 2017 14:42

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Vind het vaak vreemd/raar dat Groningen, Friesland, Drenthe en Limburg niet vaak in de media komen.
Gebeurt ook genoeg in deze provincies, lijkt/voelt net of deze 4 provincies niet bij Nederland horen ofzo.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 08 Dec 2017 14:44

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Ik denk dat het een beetje de situatie is. Een meisje dat gewoon een rondje fietst nog een selfie stuurt en dan op een normaal tijdstip ineens verdwijnt is toch een meer uitzonderlijke situatie dan na het uitgaan in een stad s nachts verdwijnen. Even heel lullig gezegd: gebeurt hier ook regelmatig en de eerste - en helaas vaak juiste - gedachte is tegenwoordig bij mensen ook "zal wel dronken in de gracht beland zijn".

Doet niets af aan het leed en de zoekpartij van de ouders maar ik kan me wel voorstellen dat het voor de media minder acuut interessant is. Ik denk dat die vooral bij een toch meer van een misdrijf verdachte situatie erop duiken.
<<

Anoniem252

Bericht 08 Dec 2017 14:48

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Caramba schreef:Vind het vaak vreemd/raar dat Groningen, Friesland, Drenthe en Limburg niet vaak in de media komen.
Gebeurt ook genoeg in deze provincies, lijkt/voelt net of deze 4 provincies niet bij Nederland horen ofzo.


Of er gebeurd gewoon niets :). Plus er woont misschien 15/20% van de bevolking. Beetje randstad / periferie discussie wat imo niets met de vermissing van Remon te maken heeft.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Dec 2017 14:49

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Ik ben het wel eens met Whatever, maar vind het wel jammer dat er na een ruime week en 2x alle grachten doorzoeken niet wat meer aandacht van de landelijke media is. In de grachten lijkt hij dus niet te liggen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 08 Dec 2017 14:50

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Cotton schreef:Ik ben het wel eens met Whatever, maar vind het wel jammer dat er na een ruime week en 2x alle grachten doorzoeken niet wat meer aandacht van de landelijke media is. In de grachten lijkt hij dus niet te liggen.


Ik weet niet hoe het grachtenstelsel daar is en hier heb je de amstel natuurlijk maar hier komen ze soms 3-4 weken later ineens heel ergens anders boven. Meestal komt het na een week of 2 weken pas beetje uitbreid op at5 als de persoon niet in de gracht lijkt te liggen met oproepjes of iemand iets gezien heeft (en dan vaak de zal wel in de gracht ligfen gedachte) en dan vaak uiteindelijk dus toch helaas idd wel. Zijn vaak toeristen ook natuurlijk maar ook wel eens Nederlanders of studenten. Maar blijft meestal lokaal. Lijkt me vreselijk en ontzettend frustrerend idd als familie.
Laatst gewijzigd door Whatever op 08 Dec 2017 14:53, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 08 Dec 2017 14:50

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Ja ik dacht hetzelfde als Whatever; dat het meer om de omstandigheden gaat dan om de locatie.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 08 Dec 2017 14:51

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Ik heb er afgelopen week toch al meerdere keren iets over voorbij zien komen. O.a. zijn tweelingbroer op tv bij het nieuws, ik meen een dag of twee dagen voor hun verjaardag. En er ook meerdere keren over gelezen in het AD. Misschien besteden mensen er minder aandacht aan dan bij Anne Faber omdat de situatie anders is.Anne Faber kwam ook pas meer in het nieuws toen er steeds een beetje van haar gevonden werd op diverse plekken. En omdat er een dader op het spoor was. De eerste paar dagen was er ook niet zo enorm veel berichtgeving over.


Maar ik ben ook al wel enkele dagen aan het bedenken waar hij zou zijn en of hij nog wel leeft. Als zijn telefoon daar is gevonden maar hij niet in het water is gevonden zou je toch bijna denken dat iemand er wat mee te maken heeft.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem304

Bericht 08 Dec 2017 14:52

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Whatever schreef:
Cotton schreef:Ik ben het wel eens met Whatever, maar vind het wel jammer dat er na een ruime week en 2x alle grachten doorzoeken niet wat meer aandacht van de landelijke media is. In de grachten lijkt hij dus niet te liggen.


Ik weet niet hoe het grachtenstelsel daar is en bier heb je de amatel natuurlijk maar hier komen ze soms 3-4 weken later ineens heel ergens anders boven.

Het schijnt dat ze alles doorzocht hebben. Wil niet zeggen dat hij niet alsnog ergens boven komt, maar zoals ik het begreep hebben ze wel alles doorzocht.

Al vraag ik me af hoe je dat allemaal kunt doorzoeken, maar dat zal wel aan mij liggen.
<<

Anoniem280

Bericht 08 Dec 2017 14:54

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Vind het vreemd, telefoon ligt bij een winkelpand, bandana was vlgs mij ook ergens terug gevonden,
vervolgens loopt ieder spoor dood.
Ik denk ook niet aan moord of zelfdoding ofzo.
Vind het alleen erg vreemd dat bij een kade het ineens doodloopt en dat terwijl er wel geur geroken is door speurhonden en daar gedregt is.

Sonar had iets gevonden, maar bleek ook dood te lopen.

Kan mij alleen herinneren dat het vorige week vroor die nacht en er geen wind stond.
Laatst gewijzigd door Anoniem280 op 08 Dec 2017 15:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 08 Dec 2017 15:00

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Cotton schreef:
Whatever schreef:
Cotton schreef:Ik ben het wel eens met Whatever, maar vind het wel jammer dat er na een ruime week en 2x alle grachten doorzoeken niet wat meer aandacht van de landelijke media is. In de grachten lijkt hij dus niet te liggen.


Ik weet niet hoe het grachtenstelsel daar is en bier heb je de amatel natuurlijk maar hier komen ze soms 3-4 weken later ineens heel ergens anders boven.

Het schijnt dat ze alles doorzocht hebben. Wil niet zeggen dat hij niet alsnog ergens boven komt, maar zoals ik het begreep hebben ze wel alles doorzocht.

Al vraag ik me af hoe je dat allemaal kunt doorzoeken, maar dat zal wel aan mij liggen.


Ja weet ik ook niet inderdaad... overigens zegt die telefoon ook niet heel veel, dat hoor je ook wel vaker een telefoon of een tas of portemonnee ofzo maar die zijn ze dan eerder verloren of gejat ofzo.. Ik vind het na uitgaan met spoor eindigend bij de gracht helaas niet heel veelbelovend klinken.

Nu klinkt het alsof het hier bij bosjes gebeurt maar dat is niet en ook weer wel zo haha.. Gemiddeld 15-20 per jaar verdrinken er hier in de gracht, meestal dronken toeristen of daklozen. Even plassen op de rand, bloeddrukdaling, duizeling en plons.... weg ben je! Dus vandaar dat de mindset beetje anders is qua of dat een realistisch scenario is denk ik. ;)
Laatst gewijzigd door Whatever op 08 Dec 2017 15:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Dec 2017 15:01

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Ja ze vissen hier ook echt wel eens mensen uit de grachten hoor. En soms zijn die ook al een tijdje vermist natuurlijk.
<<

Anoniem280

Bericht 08 Dec 2017 15:08

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Die van vorig jaar uit Heerenveen was toch niet vermist?
<<

Anoniem304

Bericht 08 Dec 2017 15:09

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Geen idee, ik hou dat niet bij :P
<<

Anoniem280

Bericht 08 Dec 2017 15:10

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Haha, ik reed die avond er toevallig langs.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 08 Dec 2017 15:13

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Whatever schreef:Ik denk dat het een beetje de situatie is. Een meisje dat gewoon een rondje fietst nog een selfie stuurt en dan op een normaal tijdstip ineens verdwijnt is toch een meer uitzonderlijke situatie dan na het uitgaan in een stad s nachts verdwijnen. Even heel lullig gezegd: gebeurt hier ook regelmatig en de eerste - en helaas vaak juiste - gedachte is tegenwoordig bij mensen ook "zal wel dronken in de gracht beland zijn".

Doet niets af aan het leed en de zoekpartij van de ouders maar ik kan me wel voorstellen dat het voor de media minder acuut interessant is. Ik denk dat die vooral bij een toch meer van een misdrijf verdachte situatie erop duiken.


Eens, was ook mijn eerste gedachte toen ik de verontwaardigde reacties in de media las. Het is in dit geval bijna zeker dat het niet om een misdrijf gaat, dat maakt het niet minder erg voor de betrokkenen, maar aangezien hij dronken (of in ieder geval beschonken) was heeft de politie wel een idee wat er gebeurd kan zijn en blijft de landelijke aandacht uit.
<<

Anoniem231

Bericht 08 Dec 2017 15:14

Re: Vermiste Remon Bruinsma

Ik had er wel iets van gehoord (in Brabant) via fb. Daar kwam ook al de opmerking dat het niet in het nieuws kwam.
Vermiste uit Brabant en Limburg komen ook weinig in het nieuws. Voor mijn gevoel veel uit de randstad die meteen aandacht krijgen.
Maar ligt idd misschien aan de situatie en het feit dat ik tegenwoordig erg weinig tv kijk of nieuws sites lees. Dat van Anne heb ik vooral hier gelezen.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers