Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaring faalangst examen cbr?

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 07 Dec 2017 12:26

Ervaring faalangst examen cbr?

Ik heb vandaag rijexamen gedaan en dat ging niet zo goed haha. Ik kan prima rijden maar ik werd met de minuut zenuwachtiger en zat zo te trillen dat ik niet eens meer normaal echt reed. De examinator zei gelijk, faalangst examen doen.

Dus die wordt nu aangevraagd. Maar ik wil graag weten hoe iemand anders dat heeft ervaren.

Ik word dus steeds zenuwachtiger en kan alleen nog maar denken 'dit kan ik niet' terwijl ik normaal echt alles behalve onzeker ben.
R. 2013
D. 2016
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 07 Dec 2017 12:33

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Geen ervaring mee, ik had hetzelfde als jou (Bij tussentijdse toets en tijdens lessen met oefenen op examen) en op advies van instructeur bij de huisarts om betablokkers gevraagd. En toen ging mijn examen zelf gewoon prima. Dus dat kan je ook nog overwegen.
En wat mij hielp was de week vooraf aan het examen iedere dat een uur of 1.5 uur lessen, om in het ritme te blijven (Mijn instructeur maakte daarvoor ook echt ruimte in zijn agenda en verschoof desnoods een andere leerling die niet bijna examen had). En de 1.5 uur voor mijn examen ook lessen en daarna gelijk door naar CBR.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 07 Dec 2017 12:42

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Ivm borstvoeding wil ik liever niks slikken. Mocht ik nou weer zakken dan overweeg ik dat nog eens.

Ik ga inderdaad nog wel lessen en ook voor het examen, dat had ik vandaag ook. Helaas kan je niet gewoon een proefexamen met een examinator aanvragen he, dat zou echt fijn zijn.
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Dec 2017 12:47

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Wat naar dat het niet gelukt is Spencer.

Ik herken het wel een beetje, want ik heb ook eeuwig over m'n rijexamen gedaan, pas de vierde keer geslaagd. Ook door faalangst. Dat uitte zich echter niet in complete zenuwen maar meer in blokkades en heel erg bang zijn om fouten te maken. Voor mij was het uiteindelijk slimmer om juist niet het faalangstexamen te doen, want daarbij krijg je extra tijd. Dat zou voor mij juist extra vervelend zijn.

Geen echte ervaring dus, maar wel weten hoe ontzettend vervelend het is om rijexamen te moeten doen. En ik rij nu echt met ontzettend veel plezier. Het was echt die stomme lessen en examen bij mij, niet het rijden zelf.
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 07 Dec 2017 12:52

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Het lijkt me wel fijn dat je even pauze kan nemen. Dat zou me vandaag gered hebben denk ik.

Ik bekijk het maar positief, meer tijd om voor m'n auto te sparen :)
R. 2013
D. 2016
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 07 Dec 2017 12:57

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Wat vervelend dat het niet zo goed ging vandaag. Ik heb de eerste keer een faalangst examen gedaan en ben toen gezakt, de tweede keer heb ik een normaal examen gedaan en geslaagd.

Voor mijn gevoel werd er bij het eerste examen weinig extra's gedaan aan begeleiding. Dat kan ook de pech zijn van een verkeerde examinator treffen, dat weet ik niet. De tweede keer wist ik precies wat er van me verwacht werd en die ervaring zorgde voor meer vertrouwen.

Hopelijk kun jij deze ervaring ook ten goede inzetten. Mijn examen is al heel wat jaren geleden, dus ik weet niet hoe de faalangst examens vandaag de dag zijn vormgegeven. Uiteindelijk moet je het toch zelf doen en jij kunt dit prima, anders zou je geen examen mogen doen. Probeer dat vertrouwen op te bouwen in de lessen, dan komt dat tweede examen vast goed.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 07 Dec 2017 14:23

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Sawadee schreef:Geen ervaring mee, ik had hetzelfde als jou (Bij tussentijdse toets en tijdens lessen met oefenen op examen) en op advies van instructeur bij de huisarts om betablokkers gevraagd. En toen ging mijn examen zelf gewoon prima. Dus dat kan je ook nog overwegen.
En wat mij hielp was de week vooraf aan het examen iedere dat een uur of 1.5 uur lessen, om in het ritme te blijven (Mijn instructeur maakte daarvoor ook echt ruimte in zijn agenda en verschoof desnoods een andere leerling die niet bijna examen had). En de 1.5 uur voor mijn examen ook lessen en daarna gelijk door naar CBR.



Wij geven voor bepaalde onderzoeken op mijn werk (ziekenhuis) patienten betablokkers maar die mogen daarna absoluut niet meer autorijden :shock:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 07 Dec 2017 14:35

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Dat zal wel een veel hogere dosis zijn. Het is schijnbaar vrij normaal om propranolol voor te schrijven bij examens. Ik slikte ook maar 1 tabletje ofzo.

Het staat ook in de bijsluiter dat het er voor gebruikt wordt;

Propranolol wordt gebruikt bij ernstige examenvrees en plankenkoorts.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 07 Dec 2017 14:45

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Wat bedoel je met een proefexamen? Wat daaraan lijkt je prettig? Het idee dat je de examinator al kent?
Een tussentijdse toets is misschien wel mogelijk, maar ik weet niet of dat meerwaarde heeft.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 07 Dec 2017 14:49

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Sawadee schreef:Dat zal wel een veel hogere dosis zijn. Het is schijnbaar vrij normaal om propranolol voor te schrijven bij examens. Ik slikte ook maar 1 tabletje ofzo.

Het staat ook in de bijsluiter dat het er voor gebruikt wordt;

Propranolol wordt gebruikt bij ernstige examenvrees en plankenkoorts.


Wij geven Metoprolol dus daar zal misschien wel verschil in zitten ja. Mensen worden er echt heel suf van.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 07 Dec 2017 15:03

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Mijn man had er indertijd veel last van, rijlessen gingen prima, maar met het examen was hij steeds zo nerveus dat hij het niet haalde. Uiteindelijk heeft hij na 5 mislukte pogingen staatsexamen mogen doen, ik heb geen idee wat dat precies inhield. Faalangstexamen bestond toen nog niet volgens mij (22 jaar geleden...oh my we worden oud :omg: ).
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem252

Bericht 07 Dec 2017 18:26

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Als het goed is krijg je veel meer tijd om tot rust te komen en praten ze meer met je. Ik heb staatsexamen gedaan omdat ik telkens dichtklapte tijdens normale examens. Vond het echt schelen.
Overigens ook met propanolol, echt een aanrader.
<<

Anoniem281

Bericht 07 Dec 2017 20:16

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Ik heb een faalangst examen gedaan en je krijgt idd meer tijd. Vanaf 't begin is 't rustiger; je kletst wat langer, voor je naar de auto loopt. Dan kan je even rustig ademhalen en alles gaat gewoon wat kalmer! Ik gaf aan dat ik vol energie zat en dan is de lesauto opeens heel klein :) Toen mocht ik even stoppen, uitstappen, alles uitschudden en even rekken en strekken en toen weer verder rijden.

Het bleef spannend, maar vond het wel een fijne rit!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 10 Dec 2017 19:35

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Spencer schreef:Ivm borstvoeding wil ik liever niks slikken. Mocht ik nou weer zakken dan overweeg ik dat nog eens.

Ik ga inderdaad nog wel lessen en ook voor het examen, dat had ik vandaag ook. Helaas kan je niet gewoon een proefexamen met een examinator aanvragen he, dat zou echt fijn zijn.


Je kunt er gewoon eenmalig eentje slikken voor je examen. Ik zou dat wel doen. Dan maar een keer je melk afkolven en weggooien. Het heeft bij mij zo enorm gescheeld. Op de tussentijdse toets liet ik van de zenuwen de motor zelf afslaan op de rotonde, ik was zo bloednerveus, ik kon echt niet meer normaal nadenken, ik deed gewoon alles fout. 3 dagen later was mijn echte examen, met bètablokkers. Ik was zenuwachtig, maar veel kalmer, ik was helderder en de zenuwen namen het niet over.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 10 Dec 2017 19:39

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Beachgirl schreef:
Sawadee schreef:Dat zal wel een veel hogere dosis zijn. Het is schijnbaar vrij normaal om propranolol voor te schrijven bij examens. Ik slikte ook maar 1 tabletje ofzo.

Het staat ook in de bijsluiter dat het er voor gebruikt wordt;

Propranolol wordt gebruikt bij ernstige examenvrees en plankenkoorts.


Wij geven Metoprolol dus daar zal misschien wel verschil in zitten ja. Mensen worden er echt heel suf van.


Ik heb ook propranolol gehad, later ook nog een aantal keer (10 Mg geloof ik). Ik word er niet suf van maar gewoon echt minder zenuwachtig, mijn hartslag blijft wat lager en de adrenaline neemt het niet helemaal over. Ik heb het ene tijdje 3x daags geslikt toen ik aan het afstuderen was en helemaal ziek werd van de continuë zenuwen. Ik kreeg eerst oxazepam, daar was ik dan een hele dag daas van, propranolol hield me juist wel scherp, maar haalde die scherpe kanten van mijn zenuwen af die het bijna onmogelijk maakten om nog te functioneren.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Dec 2017 19:41

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Ik heb iets van de homeopathie gehad toen ik ging afrijden.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 10 Dec 2017 21:03

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Ik had valeriaan genomen.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 23 Dec 2017 16:10

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Ik heb geen ervaring met een faalangst examen maar de eerste keer ben ik ook gezakt en de tweede keer ging het echt een stuk beter. Ik wist wat ik kon verwachten, was minder zenuwachtig etc. Hopelijk bij jou ook en ik hoop dat een faalangst examen je sowieso goed helpt. Fijn dat die mogelijkheid er is.
De eerste keer had ik een pilletje (tegen de angst en stress) van de dokter, geen idee hoe het heet, de tweede keer bewust niet.. Maar geen idee wat beter is hoor. Veel succes alvast!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 23 Dec 2017 21:14

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Ik ben 3x gezakt door de stress. De 4e keer wilde ik persee om 8u afrijden omdat ik dan gewoon nog niet wakker ben. Toen we bijna terug waren werd ik 'wakker' en sloeg de stress toe maar hoefde alleen nog maar de parkeerplaats op te draaien en ben toen wel geslaagd.
30-04-2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 04 Jan 2018 13:36

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Ik heb vanmorgen faalangst examen gedaan en ik het gehaald! De examinator deed echt enorm haar best om me op m'n gemak te stellen en dat heeft zeker geholpen.
R. 2013
D. 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 04 Jan 2018 13:46

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Wat goed! Gefeliciteerd!
2012
2016
2020

Instagram
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Jan 2018 13:54

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Whow gefeliciteerd! Veel rijplezier
08/2018
05/2021
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 04 Jan 2018 14:00

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Wat fijn dat het gelukt is! Gefeliciteerd.
<<

Anoniem278

Bericht 04 Jan 2018 14:02

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Gefeliciteerd Spencer!!

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jan 2018 14:06

Re: Ervaring faalangst examen cbr?

Wat goed, gefeliciteerd!
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers