Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou je doen?

Wat zou je doen?

Ik bel naar/ga langs bij de winkel om het uit te zoeken
1
4%
Ik wacht nog even, maar ga uiteindelijk voor bovenstaande als het niet afgeschreven wordt
7
28%
Ik doe niks, mooi meegenomen
13
52%
Anders, namelijk...
4
16%
 
Aantal stemmen : 25
<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2017 16:03

Wat zou je doen?

Stel je hebt voor een leuk bedrag Sinterklaas cadeautjes gekocht, afgerekend met de pin, transactie goedgekeurd en bon gekregen. Nu is tot op heden (iig 4 werkdagen later) het bedrag nog niet van je rekening afgeschreven.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Dec 2017 16:07

Re: Wat zou je doen?

Ik zou er vanuit gaan dat het alsnog wordt afgeschreven.. En anders niks doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Dec 2017 16:07

Re: Wat zou je doen?

Huh kan dat uberhaupt?

Ik zou dat denk ik trouwens eerder bij de bank uit laten zoeken dan bij de winkel, of niet?
Let's discover the world together.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 06 Dec 2017 16:08

Re: Wat zou je doen?

Ik zou denk ik niet merken dat het niet is afgeschreven tenzij het om een bedrag van zeg +300 euro gaat maar als ik het toevallig wel zou merken zou ik na een week de winkel bellen of binnenlopen als ik toevallig in de buurt ben.
Laatst gewijzigd door Blunt op 06 Dec 2017 16:10, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2017 16:09

Re: Wat zou je doen?

Marin schreef:Huh kan dat uberhaupt?

Ik zou dat denk ik trouwens eerder bij de bank uit laten zoeken dan bij de winkel, of niet?

Blijkbaar haha. Ik weet dat als je bijvoorbeeld in Duitsland pint, dat het dan wel eens een aantal dagen kan duren voordat je dit op je rekening afgeschreven ziet worden, maar ik heb het binnen NL nog nooit meegemaakt.
Ik wou dan naar de winkel gaan met de bon. Neem aan dat zij vrij gemakkelijk kunnen zien of het bij hun wel bijgeschreven is dan.
Alleen aan de andere kant denk ik; Waarom zou ik ook? :angel:
<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2017 16:14

Re: Wat zou je doen?

Blunt schreef:Ik zou denk ik niet merken dat het niet is afgeschreven tenzij het om een bedrag van zeg +300 euro gaat maar als ik het toevallig wel zou merken zou ik na een week de winkel bellen of binnenlopen als ik toevallig in de buurt ben.

Hoezo zou je dat niet zien? Als je boodschappen hebt gedaan en later op je rekening kijkt en geen transactie van de Appie ziet, dan merk je dat toch wel?
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 06 Dec 2017 16:14

Re: Wat zou je doen?

Ik ben daar zo laks in, maar heb wel de intentie het recht te breien. Als ik niet in de buurt zou komen zou ik na een week waarschijnlijk even bellen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Dec 2017 16:15

Re: Wat zou je doen?

Moet je wel op je rekening kijken natuurlijk.

Ik check regelmatig m'n saldo en uitgaven met de ABN app, maar niet iedereen zal dat misschien doen.

Ik weet oprecht trouwens niet wat ik zou doen in dit geval. Ik ben all for eerlijkheid enzo en bij teveel geld terug aan de kassa oid zeg ik het zeker, maar dit vind ik wel een vreemd gevalletje. Misschien zou ik t er ook gewoon bij laten omdat ik het teveel gedoe zou vinden. Slecht eigenlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2017 16:16

Re: Wat zou je doen?

Ja idd, als je niet op je rekening kijkt wordt het lastig haha.
<<

Anoniem317

Bericht 06 Dec 2017 16:17

Re: Wat zou je doen?

Ik zou afwachten. Misschien dat het nog wordt afgeschreven. Weet eigenlijk niet wat ik zou doen als het niet wordt afgeschreven.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 06 Dec 2017 16:19

Re: Wat zou je doen?

Cotton schreef:
Blunt schreef:Ik zou denk ik niet merken dat het niet is afgeschreven tenzij het om een bedrag van zeg +300 euro gaat maar als ik het toevallig wel zou merken zou ik na een week de winkel bellen of binnenlopen als ik toevallig in de buurt ben.

Hoezo zou je dat niet zien? Als je boodschappen hebt gedaan en later op je rekening kijkt en geen transactie van de Appie ziet, dan merk je dat toch wel?


Ik kijkt misschien 2x per week ofzo en een beetje globaal. Mij zou het ook niet opvallen. Het valt me helaas vaker op dat ik ineens weinig geld heb "oh ja door dit of dat" dan dat ik opeens veel heb haha.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2017 16:21

Re: Wat zou je doen?

Ik weet ook niet of het me anders meteen opgevallen was hoor. Maar ik had vrijdagavond een workshop betaald met de pin en dat was de enige transactie die dag terwijl ik dus had gewinkeld. En toen ben ik even verder gaan kijken.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 06 Dec 2017 16:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 06 Dec 2017 16:23

Re: Wat zou je doen?

Whatever schreef:
Cotton schreef:
Blunt schreef:Ik zou denk ik niet merken dat het niet is afgeschreven tenzij het om een bedrag van zeg +300 euro gaat maar als ik het toevallig wel zou merken zou ik na een week de winkel bellen of binnenlopen als ik toevallig in de buurt ben.

Hoezo zou je dat niet zien? Als je boodschappen hebt gedaan en later op je rekening kijkt en geen transactie van de Appie ziet, dan merk je dat toch wel?


Ik kijkt misschien 2x per week ofzo en een beetje globaal. Mij zou het ook niet opvallen. Het valt me helaas vaker op dat ik ineens weinig geld heb "oh ja door dit of dat" dan dat ik opeens veel heb haha.

Haha ja precies dit. Ik check niet iedere uitgave afzonderlijk en als het een relatief klein bedrag zou zijn zou het me niet opvallen. Gezien de openingspost denk ik wel dat 't hier om een groter bedrag gaat. Betalingen van 50 euro of hoger merk ik denk ik wel aan m'n saldo als ze er niet af zijn gegaan.
Ik zou denk ik ook nog eerder de bank bellen, maar kan me ook zo voorstellen dat ik het erbij laat.

♥♥
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Dec 2017 16:31

Re: Wat zou je doen?

Ik heb dat eens gehad bij de supermarkt had de boodschappen opgehaald bij de pick Up en betaald met de pin en werd niet afgeschreven. Heb toen contact opgenomen maar volgens hun was de bestelling niet opgehaald ik bleef maar herhalen dat ik het toch echt had. Ik had zo iets van ik heb m'n best gedaan. Was die keer ook nog dikke boodschappen van €80 dus mooi meegenomen.

Ik kijk trouwens heel vaak op mijn rekening soms wel meerdere keren per dag. Gaat ook zo makkelijk met de app
Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Dec 2017 16:34

Re: Wat zou je doen?

Ik weet niet wat ik zou doen. Ik vind deze casus nog al bijzonder.
Je zou namelijk verwachten dat electronisch betalingen wel goed gaan.
Nu ervaar ik de laatste tijd ook wel dat soms het geld 2x wordt afgeschreven, maar dan staat er gelijk een bijschrijving bij, dat een van de twee betalingen gelijk wordt terug gestort.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2017 16:36

Re: Wat zou je doen?

Silly-One schreef:Ik weet niet wat ik zou doen. Ik vind deze casus nog al bijzonder.
Je zou namelijk verwachten dat electronisch betalingen wel goed gaan.
Nu ervaar ik de laatste tijd ook wel dat soms het geld 2x wordt afgeschreven, maar dan staat er gelijk een bijschrijving bij, dat een van de twee betalingen gelijk wordt terug gestort.

Ja idd dat heb ik bij de Lidl ook wel eens gehad. Maar dan was dat wel meteen de volgende werkdag weer goed iig.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Dec 2017 16:38

Re: Wat zou je doen?

Sarah, in jou geval zal ik ook denken. Lekker meegenomen. Jij hebt je best gedaan om de eerlijke burger te zijn. Als ze dan zo stom zijn om dat niet te controleren dan is het ook hun probleem.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 06 Dec 2017 16:39

Re: Wat zou je doen?

Ik kijk dus niet zo vaak en niet zo goed en dan nog kijk ik eerder wat er nog op staat dan wat er is afgeschreven. Twee maanden geleden bij een winkel iets geretourneerd wat ik niet cash terugkreeg maar op rekening werd gestort, bedacht me van de week ineens toen ik weer in die winkel stond dat ik geen idee had of ik dat geld ooit wel terug had gekregen, nooit gecheckt. Was gewoon goed gegaan zag ik nu maar ik ben echt laks met dat soort dingen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Dec 2017 16:56

Re: Wat zou je doen?

Ik zou het denk ik niet eens merken tenzij het om een echt groot bedrag ging. Net als een aantal andere mensen hierboven kijk ik niet heel vaak op mijn rekening en ik ga al helemaal niet al mijn betalingen controleren.
Ik weet ook niet of ik er mee terug zou gaan als ik er al achter zou komen, ik zou het denk ik teveel moeite vinden. In de winkel zeg ik het altijd meteen als iets niet klopt trouwens, maar nu weet ik het niet. Zou er echt vanaf hangen hoeveel moeite ik zou moeten doen.
<<

Anoniem306

Bericht 06 Dec 2017 17:18

Re: Wat zou je doen?

Ik zou er van uit gaan dat het alsnog afgeschreven wordt. Het zou mij niet eens opvallen, want ik check niet actief wanneer dat gebeurt.
<<

Anoniem231

Bericht 06 Dec 2017 18:00

Re: Wat zou je doen?

Mij zou het ook niet vallen. Maar die uitgestelde afschrijvingen vind ik zo vervelend!
Stond laatst bij de jumbo, thuis gekeken stond 100 euro op, wil ik betalen, geen saldo. Was er dus 50 euro afgeschreven van 2 dagen ervoor van de winkel. Stond ik daar zonder saldo. Half uur verschil!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 06 Dec 2017 18:01

Re: Wat zou je doen?

Het zou me denk ik niet opvallen, ik kijk globaal of er niets vreemds is afgeschreven en verder let ik er nooit zo op.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 06 Dec 2017 18:29

Re: Wat zou je doen?

Het zou mij pas later opvallen, omdat ik niet vaak kijk op mijn rekening.
Ik denk eerlijk gezegd dat ik het erbij zou laten als het niet zo was. En dan wat vaker op mn rekening kijken of het alsnog afgeschreven zou worden.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 06 Dec 2017 18:32

Re: Wat zou je doen?

Maar even een algemene vraag ik zie wel eens vaker dat mensen meerdere keer per dag kijken op de rekening, maar waarom is dat?
Ik kijk misschien te weinig soms, maar als je meerdere keren per fag kijkt verwacht je dan iets, of hoop je dat je ineens een groot geld bedrag hebt gewonnen :wink: .
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem236

Bericht 06 Dec 2017 18:50

Re: Wat zou je doen?

Niks, dit lijkt mij echt iets wat de ondernemer met de bank of de eigenaar van het pin apparaat moet uitzoeken.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron