Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dubai tips

<<

Anoniem223

Bericht 29 Nov 2017 17:09

Dubai tips

Onze Marrakech plannen zijn toch verplaatst naar Dubai. We gaan 4 dagen (donderdag tm zondag volle dag daar). Wat moeten we zeker niet missen? Ik ben er 1x geweest, maar dat was vanwege een tussenstop vanuit Bangkok, dus toen alleen de Dubai Mall gezien. Ik wil nu de oude stad zien en de souks, en naar het strand (welk strand is aan te raden?). Waar moet ik qua kleding aan denken? Ik ben zwanger, dus heb niet heel veel keus (2 maxijurken en een zomerbroek heb ik, en wat kortere jurken, wel met een mouwtje). Korte broeken pas ik niet meer.
Hebben jullie nog tips? Waar kunnen we het beste een hotel nemen? Bij de palmeilanden?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Nov 2017 18:13

Re: Dubai tips

Leuk, ik reageer later even. Ik vond Dubai eigenlijk echt heel leuk. Ik ben er op zakenreis geweest. Veel mensen vinden het een poppenkast en dat is het ook wel, maar ik vond het verrassend leuk. Als ik single was geweest had ik daar best een tijdje expat willen zijn..
We gaan er misschien volgend jaar heen met kind, omdat we daar vrienden hebben die expats zijn daar.

Ik reageer later even inhoudelijk want ik sta nu op een borrel maar ik vind het in elk geval een leuke stad dus, leuker dan verwacht.
Let's discover the world together.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 29 Nov 2017 20:11

Re: Dubai tips

SALT bij Kite beach (dat is sowieso een leuk strand)
JBR in de avond, een beetje de boulevard en is gezellig, zitten ook veel restaurantjes
Ripe market bij Zabeel park (maar ben even kwijt wanneer die er ook alweer precies is)
URTH by NABZ&G (leuk eettentje)
Shimmers on the beach
Arabian tea house bij Bastakiya (hier moet je echt heen! Sowieso is bastakiya echt een aanrader, even het oude Dubai zien en weg uit de drukte)
Smoky beach (voor als je aan de shisha wilt)
Souk al Bahar, zitten ook veel leuke eettentjes
Level 43 skylounge (ook echt een aanrader)
Serendipity 3
Fish Dubai (ook een aanrader)
Global Village (een soort groot attractiepark met standjes van over de hele wereld, is echt heel leuk)
Miracle Garden
Comptoir 102
Woestijn natuurlijk, ik zou de namiddag + overnachting doen
Spice en gold souk inderdaad, sowieso is Deira heel anders, en leuk om ook mee te maken
Sheikh Zayed moskee, is in Abu Dhabi maar mag je echt niet missen, is zo mooi

Ik kan zo snel even niet meer bedenken, maar Dubai is leuk, ik kom er vaak en verveeld nooit!
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 29 Nov 2017 20:13

Re: Dubai tips

Je kunt er zo’n beetje alles dragen wat je wil, maxi jurken zijn perfect, Dubai is hier helemaal niet moeilijk mee. Alleen als je naar de moskee zou gaan moet je helemaal bedenkt zijn maar je moet dan van tevoren eerst bedekkende kleding halen (krijg je voordat je naar binnen gaat, kost niets).
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3609

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 29 Nov 2017 20:19

Re: Dubai tips

De Jumeirah-moskee is ook zeker een bezoek waard.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem223

Bericht 04 Dec 2017 21:32

Re: Dubai tips

Ah bedankt! Wat een hoop tips!

Weet iemand misschien hoe het zit met eten tijdens een nachtvlucht met Emirates? We vliegen om 22.00, dus moeten rond 20.00 op Schiphol zijn. Dan moeten we thuis direct na het werk weg, dus geen tijd om te koken. We willen op Schiphol nog eten, maar hoe laat zou er tijdens de vlucht dan weer eten zijn?
<<

Anoniem228

Bericht 04 Dec 2017 23:21

Re: Dubai tips

Dubai is gaaf idd! Zo’n expat leven daar leek mij ook wel wat.
Ik ben toen een vriendin gaan opzoeken die daar woonde ze heeft mij echt meegenomen in het expat leven daar.

En nu ontopic ik zou zelf kiezen voor een hotel in de stad en niet op de palm.

Tot zo ver mijn bijdrage
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 04 Dec 2017 23:41

Re: Dubai tips

Ell, mijn ervaring is dat je gewoon eten krijgt binnen 2 uur na vertrek, een snack en ontbijt maar ik ben nog nooit naar Dubai gevlogen met Emirates. Je kunt bij de ap op Schiphol ook sushi kopen, neem je daar een paar bakjes van mee voor in het vliegtuig :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Dec 2017 09:57

Re: Dubai tips

Zo he he, eindelijk even tijd om te reageren. Zie dat er al veel goede tips zijn gegeven.

Ik vond de wijk JBR (Jumeirah Beach Residence) en JBW (Jumeirah Beach Walk) heel leuk. Ook 's avonds, veel restaurantjes. Als je een beetje echte gezelligheid zoekt, zit dat daar wel, vond ik. Het is net een beetje zoals met Amerikaanse steden: Veel hoogbouw, weinig echt gezellige plekken. Dat heeft The Walk wel, vind ik. De volgende keer dat ik in Dubai kom zou ik daar zeker wel weer even naar toe willen. JBR Beach schijnt ook mooi te zijn, al ben ik daar zelf niet geweest.

Ik vond zelf de Dubai Mall veel mooier dan de Mall of the Emirates. Die laatste (met die ski hal enzo) vond ik een beetje vergane glorie ogen, tenzij ze het in de afgelopen paar jaar weer hebben opgeknapt. De Dubai Mall vond ik dan wel weer erg tof maar daar ben je al geweest, hoewel je gerust een keer terug kunt natuurlijk. Ik ben zelf niet op de Burj Khalifa geweest, maar dat zou ook nog wel tof zijn.

De woestijn in zou ik denk ik met je zwangere buik niet doen, in elk geval geen tour waarbij je gaat dune bashing. Ik vond het wel mee vallen, maar je kunt wel onverwachte bewegingen maken en hard heen en weer geschut worden. Dus dat zou ik vermijden, als het al niet verboden is vanuit de organisatie daar.

M'n zus heeft recentelijk die vlucht gemaakt naar Dubai (met doorvlucht naar Mauritius) dus ik heb haar even gevraagd wat voor maaltijd ze heeft gekregen. Ik laat het je weten zodra ze antwoord geeft.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Dec 2017 11:01

Re: Dubai tips

M'n zus zegt inderdaad een warme maaltijd, ongeveer twee uur na het opstijgen. Geen ontbijt dacht ze.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem223

Bericht 06 Dec 2017 13:44

Re: Dubai tips

Dankjulliewel! Ik heb er zin in! We hebben een lange reis naar Schiphol, dus we zorgen dat we er op tijd zijn, eten daar iets kleins en dan ga ik nog even snel een bikini zoeken. Komt helemaal goed met eten dus! Ik was bang dat ik anders misschien misselijk zou worden, want dat krijg ik als ik te lang niet eet en ik heb ook nog eens last van reisziekte.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers