Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Algemeen

<<

caribbeanlover

Bericht 27 Nov 2017 14:24

Re: Stomme vragen topic

Jerry schreef:Dat had ik niet begrepen. Dan zou je bij ze aan kunnen geven dat je het niet zo netjes vindt. Als ze het belangrijk vinden dat het niet zo meegegeven wordt zijn ze vast blij met je feedback


Blijkbaar doet het ze niks, want ze wilde niet meedenken en deed het af alsof het mijn schuld was.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Dec 2017 20:35

Re: Stomme vragen topic

Ik kom er niet uit via de valutasite. Hoeveel is IDR 497,640.00 in euro's?
Dmv van het zo 497640.00 is het € 31,0260 wat me een beetje te voordelig lijkt voor een privevilla met zwembad per nacht.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 05 Dec 2017 20:44

Re: Stomme vragen topic

CBL, dat heb je goed omgerekend. Het klinkt inderdaad wel heel goedkoop, maar op Bali heb je wel hele goedkope accommodaties. Hoe is de locatie? En is de prijs voor de gehele accomodatie of per persoon?
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Dec 2017 20:49

Re: Stomme vragen topic

Green_Pepper schreef:CBL, dat heb je goed omgerekend. Het klinkt inderdaad wel heel goedkoop, maar op Bali heb je wel hele goedkope accommodaties. Hoe is de locatie? En is de prijs voor de gehele accomodatie of per persoon?


Ik keek weer eens met mijn neus wahahaha. Het gaat om een resort die ook prive villa's heeft een eigen zwembad. Ik dacht dat ze alleen zulke kamers hadden, maar ze hebben ze dus ook zonder.
De goedkoopste is RP 1,492,920.00. Even rekenen hoor. Dus € 93,07 ook geen geld eigenlijk!
Ik ga gelijk noteren hoe ik het moet invullen op de valutasite voor ik het vergeet.
Dus bijna alle getallen aan elkaar en dan een punt en daarachter de laatste 2 cijfers in dit geval 2 nullen.
Zo is het voor 5 nachten € 444, nog wat.
De prijs is per kamer neem ik aan en staat er verder niet bij.

Klopt er zijn daar hele goedkope accommodaties, nog luxe ook en met bad hahaha me so happy.

Deze heb ik het over.


http://www.thebalidreamvilla.com/the-ba ... ort-canggu
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 06 Dec 2017 11:43

Re: Stomme vragen topic

Ik mis ongetwijfeld een geweldig praktisch voordeel, maar wáárom heeft mijn nieuwe dekbedovertrek van de H&M gaten bovenin bij de hoeken? :confused: Ik wil mijn dekbed juist helemaal overtrokken hebben, dat is toch het hele idee? Zucht.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 06 Dec 2017 12:44

Re: Stomme vragen topic

Zodat je handig de hoeken in de hoeken kan stoppen en je niet met je heel je lijf in de overtrek hoeft.
30-04-2017
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Dec 2017 12:48

Re: Stomme vragen topic

Kees schreef:Zodat je handig de hoeken in de hoeken kan stoppen en je niet met je heel je lijf in de overtrek hoeft.


Een idee is om de hoeslaken (of is het het hoeslaken?) binnenste buiten te doen. Dekbed erop en terug halen zodat de goede kant aan de buitenkant zit. Even bovenaan vasthouden langs je lichaam en goed naar beneden schudden. Zo deed ik dat altijd bij mijn oppaskind.............haar dekbed dan he ;).
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 06 Dec 2017 15:41

Re: Stomme vragen topic

Kees schreef:Zodat je handig de hoeken in de hoeken kan stoppen en je niet met je heel je lijf in de overtrek hoeft.

Hm, nooit zo'n moeite mee gehad. Nouja, ik naai het wel dicht als ik er ooit de motivatie voor vind. :wink:
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Dec 2017 16:40

Re: Stomme vragen topic

Ik heb dus net schoenen gekocht bij Bristol van het merk Rushour, ja idd je spelt het zo. Ik kijken en dacht huh zo schrijf je dat niet. Wellicht is het hun manier van spellen, maar dan is het toch geen woord of wel?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 06 Dec 2017 17:11

Re: Stomme vragen topic

Huh CBL, ik begrijp je niet. Nike is toch ook geen woord? Het is gewoon de merknaam.
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Dec 2017 17:35

Re: Stomme vragen topic

Luisa schreef:Huh CBL, ik begrijp je niet. Nike is toch ook geen woord? Het is gewoon de merknaam.


Dat kan, maar ik dacht aan de film Rushhour die ik dacht er hoort een 2e h bij. Zomaar een naam verzinnen zou raar zijn aangezien het woord niet kan bestaan.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Dec 2017 17:40

Re: Stomme vragen topic

Luisa schreef:Huh CBL, ik begrijp je niet. Nike is toch ook geen woord? Het is gewoon de merknaam.


Nike is afkomstig van de Griekse Goden. Ik dit geval God van de overwinning. :smile:

Maar verder in het geval van CBL is het een merknaam, dus de schrijfwijze maakt niet uit. Er zijn wel meer merknamen die afgeleid zijn of anders worden geschreven, daardoor vallen ze juist op ( of niet). Bekendere merknamen, daar ben je ondertussen aan gewend.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Dec 2017 20:46

Re: Stomme vragen topic

Silly-One schreef:
Luisa schreef:Huh CBL, ik begrijp je niet. Nike is toch ook geen woord? Het is gewoon de merknaam.


Nike is afkomstig van de Griekse Goden. Ik dit geval God van de overwinning. :smile:

Maar verder in het geval van CBL is het een merknaam, dus de schrijfwijze maakt niet uit. Er zijn wel meer merknamen die afgeleid zijn of anders worden geschreven, daardoor vallen ze juist op ( of niet). Bekendere merknamen, daar ben je ondertussen aan gewend.


Aha duidelijk!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 06 Dec 2017 23:21

Re: Stomme vragen topic

Lonely Goatherd schreef:Ik mis ongetwijfeld een geweldig praktisch voordeel, maar wáárom heeft mijn nieuwe dekbedovertrek van de H&M gaten bovenin bij de hoeken? :confused: Ik wil mijn dekbed juist helemaal overtrokken hebben, dat is toch het hele idee? Zucht.


Inderdaad wat Kees zegt, zodat als je de hoes er omheen gedaan hebt je heel makkelijk de punten in de hoeken kan trekken of als je dekbed wat uitgezakt is krijg je deze er weer makkelijker goed in. Vind het ideaal. Ik heb ook 2 dekbedovertrekken van de H&M en je hebt verder geen last van die gaten.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Dec 2017 09:16

Re: Stomme vragen topic

Sawadee schreef:
Lonely Goatherd schreef:Ik mis ongetwijfeld een geweldig praktisch voordeel, maar wáárom heeft mijn nieuwe dekbedovertrek van de H&M gaten bovenin bij de hoeken? :confused: Ik wil mijn dekbed juist helemaal overtrokken hebben, dat is toch het hele idee? Zucht.


Inderdaad wat Kees zegt, zodat als je de hoes er omheen gedaan hebt je heel makkelijk de punten in de hoeken kan trekken of als je dekbed wat uitgezakt is krijg je deze er weer makkelijker goed in. Vind het ideaal. Ik heb ook 2 dekbedovertrekken van de H&M en je hebt verder geen last van die gaten.


Zijn het fijne overtrekken van de H&M? Van katoen? Dus niet glad. Wij hebben er een aantal van dekbeddiscounter, de goedkoopste. Nou wat ruk zeg, gleed zo van je af, was erg warm en het dekbed gleed vanbinnen naar beneden uitgezakt dus. We hadden 2 sets en 1 hebben we weg gegeven en de ander slapen we soms nog onder deze wil ik ook weg doen. Het is van microvezel wisten wij veel. Wat een rukkwaliteit zeg!

Die van Ikea hebben kussenslopen erbij waar het gemiddelde kussen te klein voor is althans dat was vroeger zo. Hopelijk is er een lichtje gaan branden en hebben ze ze aangepast. Wie weet dat?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 07 Dec 2017 09:17

Re: Stomme vragen topic

Daar ben ik ook benieuwd naar CBL, ik koop om die reden nooit meer dekbedovertreksets van Ikea, het is zo'n geprop met kussens.

Hema heeft hele fijne vind ik, prima formaat kussenslopen ook.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 07 Dec 2017 09:19

Re: Stomme vragen topic

Ik heb vorig jaar een dekbedovertrekset gekocht bij IKEA. Wij hebben gewoon normale kussens (2 per persoon) en ik merk geen verschil tussen het sloop van de IKEA en het sloop van de HEMA.
Ik gebruik dan een neutrale van de HEMA onderop en 1 van de set voor het 'zichtbare' kussen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 07 Dec 2017 09:37

Re: Stomme vragen topic

Vlgs mij zijn dieven ikea tegenwoordig groter idd.

Edit; weet het wel zeker want we hebben er vorig jaar een gekocht en die past om onze nieuwe, grote kussens.
30-04-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 07 Dec 2017 09:37

Re: Stomme vragen topic

Oh top! Dan kan ik daar dus weer shoppen, hiep hoi!

♥♥
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 07 Dec 2017 09:38

Re: Stomme vragen topic

Ja het zijn hele fijne dekbedovertrekken! Ik hou ook niet van die gladde dekbedovertrekken.
Heb er jaar geleden 2 in de aanbieding gekocht (de normale variant, ze hebben ook duurdere met "betere" katoen ofzo).

Ze blijven ook mooi in de was, was ze de ene keer op 90 en dan weer op 60 graden.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Dec 2017 10:00

Re: Stomme vragen topic

Kees schreef:Vlgs mij zijn dieven ikea tegenwoordig groter idd.

Edit; weet het wel zeker want we hebben er vorig jaar een gekocht en die past om onze nieuwe, grote kussens.


Mooi, dan ga ik daar eens kijken denk ik. Ik had ze vroege als kind van Ikea dus zocht ze niet zelf uit of misschien wel. Ik ga het nu eerst thuis opmeten. Overigens heeft Dekbeddiscounter een ruime keuze met echt hele leuke prints, maar de meeste staan zo omschreven als die van microvezel dus ik wil liever geen risico nemen. Ik heb ze gezegd dat ik met die 2 sets niks kan en ook de reden. Ik krijg een bedrag van ze terug.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 07 Dec 2017 10:03

Re: Stomme vragen topic

Ja je moet wel echt katoen hebben (of zijde, maar goed, dat is van een iets andere prijsklasse). Die van de H&M die ik heb gekocht is van katoensatijn, dus heel glad, maar wel katoen. Ik krijg al kriebels als ik alleen al aan microvezel of polyester beddengoed denk, brrr.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 07 Dec 2017 10:05

Re: Stomme vragen topic

Sawadee schreef:Ik heb ook 2 dekbedovertrekken van de H&M en je hebt verder geen last van die gaten.
Nouja, nu komt je dekbed dus eventueel wel in direct contact met je huid en met dichte hoeken niet, dat vind ik het nadeel.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Dec 2017 10:15

Re: Stomme vragen topic

Lonely Goatherd schreef:Ja je moet wel echt katoen hebben (of zijde, maar goed, dat is van een iets andere prijsklasse). Die van de H&M die ik heb gekocht is van katoensatijn, dus heel glad, maar wel katoen. Ik krijg al kriebels als ik alleen al aan microvezel of polyester beddengoed denk, brrr.


Dus die katoensatijn glijd niet van je af? Ik ga op safe en kies katoen. Er ligt nog een onaangebroken van DBD en de glimt, maar is niet van microvezel. Ik vrees dat die ook ruk is.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 07 Dec 2017 10:42

Re: Stomme vragen topic

caribbeanlover schreef:
Lonely Goatherd schreef:Ja je moet wel echt katoen hebben (of zijde, maar goed, dat is van een iets andere prijsklasse). Die van de H&M die ik heb gekocht is van katoensatijn, dus heel glad, maar wel katoen. Ik krijg al kriebels als ik alleen al aan microvezel of polyester beddengoed denk, brrr.


Dus die katoensatijn glijd niet van je af? Ik ga op safe en kies katoen. Er ligt nog een onaangebroken van DBD en de glimt, maar is niet van microvezel. Ik vrees dat die ook ruk is.
Katoensatijn is wel 100% katoen, maar is heel dicht geweven en daardoor gladder dan gewoon katoen, veel mensen vinden dat lekker, maar misschien jij niet niet natuurlijk. Of het van me afglijdt weet ik niet, want ik wikkel mezelf in mijn dekbed als een tortilla. :laughcry: Dus dat dekbed kan nergens heen.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers