Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

<<

caribbeanlover

Bericht 05 Dec 2017 11:56

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

June,

Voor jou is het wel belangrijk dat je het vast laat leggen zeker met die verschillende meningen. Je vriend heeft er overigens niks over te zeggen dus geen rechten aangezien je niet getrouwd bent! Dus je ouders hebben die rechten. Als jij alles op papier zet heb je het zelf in de hand.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Dec 2017 11:57

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

Silly-One schreef:Ik heb niks op papier staan. Mijn ouders weten wat ik zou willen mocht ik nu komen te overlijden.
Dat is een crematie en geen kist, maar een baar. Verder krijgen ze de ruimte om het afscheid zo te maken zoals ik ben.
Verder heb ik er nog niet over nagedacht, maar deze twee dingen staan voor mij wel vast.


Wat is een baar?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Dec 2017 12:06

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

Afbeelding

Zo iets.
Eigenlijk gewoon een plank waarop je ligt. Je kan jezelf in doeken latten wikkelen, of er komt een goed kleed overheen te liggen.
Ik vind dit persoonlijker en menselijker dan een kist.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 05 Dec 2017 12:22

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

Oh jeetje zo'n baar vind ik wel heel heftig hoor. Komt dat dan ook zo in de zaal te staan tijdens de uitvaartdienst? Vind ik toch meer confronterend dan een kist met deksel. Wel mooi zo met die bloemen erop, maar ik denk dat ik het als heel heftig zou ervaren als ik dat zou zien tijdens een uitvaartdienst.

♥♥
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Dec 2017 13:03

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

Ik heb het ervaren bij de uitvaart van mijn nicht en ik vond het juist veel rustiger en mooier dan een kist.
Ik denk dat je het pas echt kan vergelijken als je het een keer gezien hebt bij een uitvaart. Dan ervaar je ook het gevoel erbij.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem221

Bericht 05 Dec 2017 13:15

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

Ik wil niets op papier zetten. Ik heb altijd gezegd dat mijn uitvaart een feestje moet zijn. Dus geen koffie met cake, maar frisdranken/bieren/wijnen met bittergarnituur. Wat ze met mijn lichaam gaan doen is aan hen. Slim is om mij te cremeren om vervolgens het as uit te strooien onder een hele dikke boom. Zolang ik daar maar geen weet van heb. Ik vond het als kind al verschrikkelijke opties om uit te kiezen, want je wilt niet dat de fik erin gaat, maar je wilt ook niet opgegeten worden door ongedierte, dus als ik dood ben doen ze maar wat zij denken dat het beste is. Ik hoop dat ik er zelf helemaal niets van meekrijg.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Dec 2017 13:38

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

Fedora schreef:Ik wil niets op papier zetten. Ik heb altijd gezegd dat mijn uitvaart een feestje moet zijn. Dus geen koffie met cake, maar frisdranken/bieren/wijnen met bittergarnituur. Wat ze met mijn lichaam gaan doen is aan hen. Slim is om mij te cremeren om vervolgens het as uit te strooien onder een hele dikke boom. Zolang ik daar maar geen weet van heb. Ik vond het als kind al verschrikkelijke opties om uit te kiezen, want je wilt niet dat de fik erin gaat, maar je wilt ook niet opgegeten worden door ongedierte, dus als ik dood ben doen ze maar wat zij denken dat het beste is. Ik hoop dat ik er zelf helemaal niets van meekrijg.



Waarom dacht jij daar over na als kind zijnde?
<<

Anoniem221

Bericht 05 Dec 2017 13:58

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

caribbeanlover schreef:
Waarom dacht jij daar over na als kind zijnde?


Geen idee. Het was een standaard ritueel in de nacht van zondag op maandag.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Dec 2017 16:23

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

Silly-One schreef:Ik heb het ervaren bij de uitvaart van mijn nicht en ik vond het juist veel rustiger en mooier dan een kist.
Ik denk dat je het pas echt kan vergelijken als je het een keer gezien hebt bij een uitvaart. Dan ervaar je ook het gevoel erbij.


Ik vind het wel iets moois hebben. Is de doek ook open geweest zodat men je nicht nog kon zien? Wat erg trouwens zeg ze zal vast niet oud zijn geworden.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Dec 2017 16:36

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

caribbeanlover schreef:
Silly-One schreef:Ik heb het ervaren bij de uitvaart van mijn nicht en ik vond het juist veel rustiger en mooier dan een kist.
Ik denk dat je het pas echt kan vergelijken als je het een keer gezien hebt bij een uitvaart. Dan ervaar je ook het gevoel erbij.


Ik vind het wel iets moois hebben. Is de doek ook open geweest zodat men je nicht nog kon zien? Wat erg trouwens zeg ze zal vast niet oud zijn geworden.


Tijdens de dienst was het doek dicht. Gedurende de mogelijkheid tot afscheid nemen was het doek open. Zolang het lichaam het toe liet.
Min nicht is net geen 40 geworden, maar blijkbaar had ze al jaren een wens om uit het leven te stappen, dus ik ben uiteindelijk blij dat het haar nog op een manier is gelukt, waardoor de nabestaande een herkenbaar lichaam hadden om afscheid van te nemen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Dec 2017 16:44

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

Da's toch wel fijn. Ik ben tegen zelfmoord, want ik vind dat er altijd een andere oplossing is en altijd hulp. Ook is er altijd iemand die diegene vind en daar wordt geen rekening mee gehouden.Zelfmoord is geen uitweg, maar goed dat is mijn visie.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 05 Dec 2017 16:59

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

caribbeanlover schreef:Da's toch wel fijn. Ik ben tegen zelfmoord, want ik vind dat er altijd een andere oplossing is en altijd hulp. Ook is er altijd iemand die diegene vind en daar wordt geen rekening mee gehouden.Zelfmoord is geen uitweg, maar goed dat is mijn visie.


Wat zijn volgens jou dan andere oplossingen?
<<

Anoniem278

Bericht 05 Dec 2017 17:10

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

caribbeanlover schreef:Da's toch wel fijn. Ik ben tegen zelfmoord, want ik vind dat er altijd een andere oplossing is en altijd hulp. Ook is er altijd iemand die diegene vind en daar wordt geen rekening mee gehouden.Zelfmoord is geen uitweg, maar goed dat is mijn visie.


Dan moet jij maar snel in de psychiatrie gaan werken.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Dec 2017 19:42

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

Quizzle schreef:
caribbeanlover schreef:Da's toch wel fijn. Ik ben tegen zelfmoord, want ik vind dat er altijd een andere oplossing is en altijd hulp. Ook is er altijd iemand die diegene vind en daar wordt geen rekening mee gehouden.Zelfmoord is geen uitweg, maar goed dat is mijn visie.


Dan moet jij maar snel in de psychiatrie gaan werken.



Hahaha nou ik denk het niet en ik moet al helemaal niks he!
<<

Anoniem282

Bericht 06 Dec 2017 15:04

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

Voor of tegen zelfmoord zijn lijkt me überhaupt een rare discussie. Je kiest er zelf wel/niet voor, that's it (en dan kun je je nog afvragen hoe bewust deze keuze is gemaakt, in het geval dat iemand al onder de medicatie zit en/of echt de wanhoop nabij is). Voor degenen die wel beslissen niet meer te willen leven, hoeven niet per se hulp te aanvaarden voor hun omgeving. Je leeft voor jezelf en niet voor een ander en er is geen verplichting het leven leuk te moeten vinden.

Ik heb een paar duizend euro gespaard voor mijn uitvaart (crematie) en ga daar door nog even mee door. Verder weet mijn familie ik geen koffie met cake o.i.d. wil, maar wijn met tapas. Dat laatste past veel beter bij mij. Muziek ben ik nog niet over uit. Heel concreet is het dus nog niet.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 06 Dec 2017 19:56

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

Ik heb bij mijn uitvaartverzekering online mijn wensen aan kunnen geven, ik wil deze regelmatig controleren en eventueel aanvullen.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Dec 2017 20:48

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

Guattari schreef:Voor of tegen zelfmoord zijn lijkt me überhaupt een rare discussie. Je kiest er zelf wel/niet voor, that's it (en dan kun je je nog afvragen hoe bewust deze keuze is gemaakt, in het geval dat iemand al onder de medicatie zit en/of echt de wanhoop nabij is). Voor degenen die wel beslissen niet meer te willen leven, hoeven niet per se hulp te aanvaarden voor hun omgeving. Je leeft voor jezelf en niet voor een ander en er is geen verplichting het leven leuk te moeten vinden.

Ik heb een paar duizend euro gespaard voor mijn uitvaart (crematie) en ga daar door nog even mee door. Verder weet mijn familie ik geen koffie met cake o.i.d. wil, maar wijn met tapas. Dat laatste past veel beter bij mij. Muziek ben ik nog niet over uit. Heel concreet is het dus nog niet.


Dat vind jij. Het is mijn mening dat ik ertegen ben.
<<

Anoniem282

Bericht 06 Dec 2017 20:54

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

Dan hoop ik voor jou dat je je nooit zo ongelukkig zal voelen, dat je geen andere uitweg meer ziet.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 07 Dec 2017 07:46

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

Ik snap ook niet precies wat je ermee wilt bereiken.. met het er tegen zijn?
<<

Anoniem278

Bericht 07 Dec 2017 09:43

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

caribbeanlover schreef:
Dat vind jij. Het is mijn mening dat ik ertegen ben.

Misschien moet jij de term 'een mening hebben' nog een keer opzoeken in een woordenboek?
Ten eerste is het helemaal niet nodig om overal een mening over te hebben. Ten tweede hoef je jouw mening niet overal zomaar neer te kwakken. Ten derde is het handig als een mening gefundeerd is. Ten vierde is het onmogelijk om voor of tegen zelfmoord te zijn. (je kunt er wel of niet voor kiezen, je kunt er niet voor of tegen zijn, je kunt er hoogstens al dan niet begrip voor opbrengen) En ten vijfde mag jij wel eens af en toe een beetje rekening houden met jouw uitspraken en het kwetsen van mensen.

Om voor mijzelf te spreken, CBL, ik vind je opmerkingen hier intens gemeen en kwetsend en ik neem ze persoonlijk ja. Ik hoop dat jij nooit op dit soort dingen terug hoeft te komen want ik kan je uit ervaring vertellen, als het je overkomt voelt het alsof je in stukjes breekt en niks meer ok is.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Dec 2017 09:54

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

Ik mag mijn mening hebben waar ik net zo goed recht op heb zoals jij!
Jij denkt mij even de les te gaan lezen, maar zo werkt dat niet.
Als ik mijn mening wil zeggen en ook altijd dan moet ik dat zelf weten. Dat is dan jammer voor jou! Daar is een forum voor en daar zijn discussies voor.
Bij deze is dit het laatste wat ik erover zeg.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 07 Dec 2017 10:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Dec 2017 09:57

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

:palm: :palm: :palm: :palm: :palm: :palm:
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 07 Dec 2017 10:19

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

Mijn man en ik zijn in grote lijnen wel op de hoogte van elkaars wensen, maar we zouden het ook best een keer op kunnen schrijven ja. Stel dat we bv. tegelijk overlijden...

Ik weet dat ik gecremeerd wil worden, dat er niks kerkelijks moet zijn, dat ik niet opgebaard wil worden, heb een paar liedjes die ik dan mooi zou vinden... En verder moeten ze het maar een beetje simpel houden en niet al teveel geld eraan uitgeven, kunnen ze beter na de uitvaart ergens lekker gaan eten & drinken (in ieder geval geen gore overpriced margarinecake en slappe koffie uit een thermoskan). En gewoon doen waar zij zich op dat punt het fijnste bij voelen.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Dec 2017 10:24

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

Overpriced margarinecake? Is dat sarcastisch? Aangezien ze goedkoop zijn.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Dec 2017 10:29

Re: Op papier zetten ivm jouw overlijden/begrafenis.

caribbeanlover schreef:Overpriced margarinecake? Is dat sarcastisch? Aangezien ze goedkoop zijn.

Zodra het voor een begrafenis betaal je het 5 dubbele voor dezelfde cake hoor.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers