Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jouw ultieme droomhuis..

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Nov 2017 16:49

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Frankie schreef:Vandaag is dit huis op funda gekomen in Nijmegen. Mijn hemel, wat zou ik hier graag willen wonen. Echt zo'n mooi huis.
https://www.funda.nl/koop/nijmegen/huis ... lseweg-10/


Qua huis inderdaad super tof, alleen de locatie is wat minder. Een behoorlijk drukke weg.

Verder is het wel een stijl die mij ook erg aanspreekt.
https://www.funda.nl/koop/nijmegen/huis-40479654-oude-groenewoudseweg-286/

Deze huizen spreken mij vooral aan vanwege o.a. De verlaagde tuin.
https://www.funda.nl/koop/nijmegen/huis-40452812-postweg-49/

Mocht ik meedoen met de Staatsloterij, dan koop ik gelijk dit huis. Locatie is geweldig en de sfeer van het huis ook in mijn ogen.
https://www.funda.nl/koop/nijmegen/huis-40450605-dommer-van-poldersveldtweg-108/
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 30 Nov 2017 09:29

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Nou Silly-One, meedoen aan de staatsloterij is niet zo moeilijk dus hup, huis kopen jij :D
Leuk huis is dat inderdaad.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 30 Nov 2017 09:32

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Hahaha. Meedoen zal het probleem idd niet zijn.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Nov 2017 09:38

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Meedoen en winnen inderdaad. Zo duidelijk een teken van niet helder zijn. :palm:
En nee, ik had nog geen wijntje op.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 30 Nov 2017 10:27

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Zoiets komt wel in de buurt, maar de keuken vind ik niet zo mooi. Die zou ik moderner inrichten met een kookeiland en een kastenwand met apparatuur en niet zo'n schouw. https://www.funda.nl/koop/mariahout/hui ... ersweg-71/
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 30 Nov 2017 15:21

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Afbeelding

Zoiets is wel mijn droomhuis.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Dec 2017 15:18

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Ik zag net dit huis te koop staan toen ik er langs reed en heb het even opgezocht. Dit is echt één van mijn favoriete pleintjes in Haarlem (hoewel wel een doorrijroute, maar zoveel sfeer) en ik vind dit huis zo mooi! Wel iets landelijker ingericht dan ik zelf zou doen maar zo'n keuken vind ik echt geweldig. Ik krijg er Nigella neigingen van. En ik zie ons zie zitten daar in de winter met een glas gluhwijn in dat overdekte terrasgedeelte. Het is een stuk kleiner dan ons eigen huis, maar wel echt zo mooi. Die wilde ik even delen :)

https://www.funda.nl/koop/haarlem/huis- ... zplein-19/

Lief Sint detail ook bij de haard :sp:
Let's discover the world together.
<<

Anoniem278

Bericht 04 Dec 2017 15:26

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Wat n mooi huis Marin!
Ik zou wel wat veranderingen aanbrengen (die haard, en die glanzende vloer boven, zo zonde) maar wat een lief huis verder.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 04 Dec 2017 20:57

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Wat een geld voor zo'n huis!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Dec 2017 21:03

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Mamsie schreef:Wat een geld voor zo'n huis!

Bizar inderdaad! 146m2.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Dec 2017 21:11

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Ja het is wel echt in één van de mooiste wijken van Haarlem maar dan nog.. Wel echt de realiteit hier tegenwoordig.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 04 Dec 2017 21:13

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Inderdaad. Bizar veel geld voor zo'n klein perceel en m2. Als zo'n huis hier zou staan zou het max 350.000 euro waard zijn denk ik en in mijn geboorteplaats met nauwelijks voorzieningen 300.000 euro.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Dec 2017 21:35

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Sorry dat ik dit weer ga zeggen (volgens mij heb ik het vaker getypt) maar ik vind het irritant dat er vaak zo verbaasd wordt gereageerd op hoge huizenprijzen. Ik weet niet waarom maar ik vind het echt vervelend. Haha. Het is toch gewoon algemeen bekend dat huizenprijzen in de randstad hoog zijn, en sinds enige tijd helemaal over de kop zijn gegaan? Het is inderdaad bizar veel geld voor een huis als je puur naar oppervlakte en perceel kijkt, maar het huis staat in een dure wijk in een populaire stad in de randstad. Die punten tellen nu eenmaal ook (zwaar) mee.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Dec 2017 21:40

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Dat moet toch geen nieuws meer zijn lijkt me inderdaad. Erover verbazen als je zo'n huis ziet, kan ik me overigens wel voorstellen, maar dat het verschilt per regio verbaast me dan totaal niet. Dat is sowieso niks nieuws en de laatste jaren alleen maar duidelijker geworden.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Dec 2017 21:45

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Dit is wel echt een stijl die ik erg mooi vind, Marin. Wat een prachtig huis!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 05 Dec 2017 17:35

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Elliot schreef:Sorry dat ik dit weer ga zeggen (volgens mij heb ik het vaker getypt) maar ik vind het irritant dat er vaak zo verbaasd wordt gereageerd op hoge huizenprijzen. Ik weet niet waarom maar ik vind het echt vervelend. Haha. Het is toch gewoon algemeen bekend dat huizenprijzen in de randstad hoog zijn, en sinds enige tijd helemaal over de kop zijn gegaan? Het is inderdaad bizar veel geld voor een huis als je puur naar oppervlakte en perceel kijkt, maar het huis staat in een dure wijk in een populaire stad in de randstad. Die punten tellen nu eenmaal ook (zwaar) mee.


Dat zulke huizen duur zijn weet ik heus wel, ik woon zelf ook op een plek waar de buurt je huis meteen veel duurder maakt. Maar het houdt een keer op lijkt me. Dat ze voor dat huis van Marin 6 a 6.5 ton vragen, kan ik begrijpen. Maar bijna 9? Dat vind ik gewoon echt buiten proportioneel, ongewacht de plek etc.
Laatst gewijzigd door Mamsie op 05 Dec 2017 23:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 05 Dec 2017 20:07

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Mamsie schreef:
Elliot schreef:Sorry dat ik dit weer ga zeggen (volgens mij heb ik het vaker getypt) maar ik vind het irritant dat er vaak zo verbaasd wordt gereageerd op hoge huizenprijzen. Ik weet niet waarom maar ik vind het echt vervelend. Haha. Het is toch gewoon algemeen bekend dat huizenprijzen in de randstad hoog zijn, en sinds enige tijd helemaal over de kop zijn gegaan? Het is inderdaad bizar veel geld voor een huis als je puur naar oppervlakte en perceel kijkt, maar het huis staat in een dure wijk in een populaire stad in de randstad. Die punten tellen nu eenmaal ook (zwaar) mee.


Dat zulke huizen duur zijn weet ik heus wel, ik woon zelf ook op een plek waar de buurt je huis meteen veel duurder maakt. Maar het houdt een keer op lijkt me. Dat ze voor dat huis van Marin 6 a 6.5 ton vragen, zou ik begrijpen. Maar bijna 9? Dat vind ik gewoon echt buiten proportioneel, ongewacht de plek etc.


Nou dit eigenlijk. Ik snap ook wel dat Haarlem geen Assen is, maar dit lijkt me zelfs voor Randstad begrippen een bizar duur huis.

Ik vind het overigens ook echt een prachtig huis.
Laatst gewijzigd door Lady op 05 Dec 2017 20:18, in totaal 2 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 05 Dec 2017 20:10

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Oh Marin wat een prachtig huis! En de inrichting is wel absoluut mijn smaak. Op de haard na dan haha
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Dec 2017 20:29

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Nou moet ik zeggen dat ik dit huis voor deze m2 ook wel erg hoog geprijst vind hoor, ook voor Haarlem zijnde. Ik ging gisteren nog even vergelijken na wat jullie zeiden en de meeste huizen in die prijscategorie zijn inderdaad wel wat groter, zo rond de 170 m2. Nog steeds een heel verschil qua prijs elders maar in die zin snap ik jullie opmerking wel hoor. Ik denk echt doordat het komt door de zotte markt hier. Ze kunnen 't er gewoon voor vragen.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 06 Dec 2017 12:07

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Ja in Amsterdam-centrum kosten kamers van 25m2 soms ook 2,5 ton, dat is ook buitenproportioneel en dat zal iedereen ook beamen, maar ze kunnen het er blijkbaar toch voor vragen want het is binnen een paar tellen verkocht.
Dat bedoel ik een beetje, het zijn echt belachelijke bedragen als je puur naar het huis kijkt, maar het is toch geen nieuws meer dat de huizenmarkt helemaal over de kop gegaan is en huizenprijzen momenteel absurd hoog liggen? :)

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 06 Dec 2017 12:11

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Trouwens, ik moet zeggen dat ik dus 9 ton nog wel mee vind vallen voor een recentelijk opgeknapte hoekwoning in een bouwstijl die momenteel onwijs populair is, middenin een grote stad. Bij mij in het dorp staat een huisje te koop wat net zo groot is en dat kost dik een miljoen. Nu vind ik dat echt een bizar bedrag hoor, want dat is dus in een dorp met veel minder voorzieningen, en dat staat ook al een paar maanden te koop dus ik denk ook echt dat dit teveel van 't goede is. Maar tegen dat licht is 890.000 voor een stadsvilla dus relatief 'goedkoop'.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Dec 2017 12:16

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Ik vind het heel erg om te zeggen maar ik vind het ook 'normaal' voor deze regio. Maar, wat ik gisteren al zei, ik vind het aantal m2 inderdaad wel laag voor deze prijs. Als ik naar de andere huizen zo rond de 9 ton kijk, is het aantal m2 wel echt hoger. Dus wellicht dat dit huis toch ook iets (te) hoog in zet, maar wellicht kunnen ze 't er wel ook echt voor krijgen. Het is wel een doorrijroute, maar wel een erg leuke mooie plek.

Ik ben dan altijd zo nieuwsgierig waar huizen dan daadwerkelijk voor verkocht worden, wat de uiteindelijk betaalde prijs dan is.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Dec 2017 15:43

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Dat laatste heb ik een paar jaar geweten toen ik in de vastgoedsector werkte. Makelaars etc. hebben daar een programma voor waar heel de historie van een woning op staat. Dus alle aan- en verkoopprijzen (naast de prijzen waar ze ooit voor op funda stonden).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Dec 2017 15:50

Re: Jouw ultieme droomhuis..

Dat lijkt me stiekem best leuk om te weten van veel huizen. Je kunt ook zo'n sms sturen geloof ik maar dat gaat me als leek dan wel te ver, zo erg ben ik ook niet geinteresseerd haha. Hoogstens wanneer je een eigen huis koopt.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 07 Dec 2017 18:40

Re: Jouw ultieme droomhuis..

VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers