Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragenlijst stoppen met roken

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 20 Nov 2017 20:54

Vragenlijst stoppen met roken

Rook je momenteel?
Ben je (wel eens) gestopt?
Hoe lang ben je (wel eens) gestopt?
Hoeveel stoppogingen heb je gedaan?
Ben je wel eens met hulpmiddelen gestopt?
Wat hielp je uiteindelijk om het vol te houden?
Ben je veel aangekomen na stoppen met roken?
Deed je hier speciaal iets voor?
<<

Anoniem304

Bericht 20 Nov 2017 20:56

Re: Vragenlijst stoppen met roken

Rook je momenteel? Nee
Ben je (wel eens) gestopt? Ja in 2011
Hoe lang ben je (wel eens) gestopt? Sinds oktober 2011. Dus ruim 6 jaar.
Hoeveel stoppogingen heb je gedaan? 1
Ben je wel eens met hulpmiddelen gestopt? Nee
Wat hielp je uiteindelijk om het vol te houden? Ik had er totaal geen moeite mee
Ben je veel aangekomen na stoppen met roken? Nee niet door het stoppen met roken.
Deed je hier speciaal iets voor? Om niet aan te komen? Nee hoor.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 20 Nov 2017 21:07

Re: Vragenlijst stoppen met roken

Joey schreef:Rook je momenteel? Niet meer
Ben je (wel eens) gestopt? 1x in 2008 en nu sinds afgelopen januari.
Hoe lang ben je (wel eens) gestopt? De eerste keer 5 jaar en nu bijna 1 jaar.
Hoeveel stoppogingen heb je gedaan? Paar keer, totdat ik er echt klaar mee was. Toen in 1 keer gestopt.
Ben je wel eens met hulpmiddelen gestopt? Nee
Wat hielp je uiteindelijk om het vol te houden? Toen ik het eenmaal wilde,was het geen probleem om vol te houden.
Ben je veel aangekomen na stoppen met roken? Ben wel wat aangekomen afgelopen jaar, maar weet niet of het echt door niet roken komt.
Deed je hier speciaal iets voor? Niks anders dan daarvoor
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 20 Nov 2017 21:25

Re: Vragenlijst stoppen met roken

Rook je momenteel? Ja

Ben je (wel eens) gestopt? Ja, een keer 2jr en een jaar tijdens + paar maanden na de zwangerschap

Hoe lang ben je (wel eens) gestopt? 2jr en 1jr dus

Hoeveel stoppogingen heb je gedaan? 3

Ben je wel eens met hulpmiddelen gestopt? Met champix ben ik 2jr gestopt

Wat hielp je uiteindelijk om het vol te houden? De eerste tijd dat ik was gestopt had ik dropjojo's bij. Als ik dan wilde roken ging ik zo'n ding afrollen, uitelkaar halen en opeten en tegen die tijd was de zin in een sigaret weg

Ben je veel aangekomen na stoppen met roken? 20kg maar dat mocht wel want woog erg weinig daarvoor. Daar is na een jaar wel bijna 15kg vanaf gegaan.

Deed je hier speciaal iets voor? Om aan te komen eten :P om af te vallen gezonder eten, beter eten en sporten.
30-04-2017
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 20 Nov 2017 21:38

Re: Vragenlijst stoppen met roken

Rook je momenteel? Nee.
Ben je (wel eens) gestopt? Ja, nu (weer)
Hoe lang ben je (wel eens) gestopt? 1x anderhalf jaar en nu een jaar (met een korte terugval van 2 maanden afgelopen zomer)
Hoeveel stoppogingen heb je gedaan? Geen idee, 10 ??
Ben je wel eens met hulpmiddelen gestopt? Nee.
Wat hielp je uiteindelijk om het vol te houden? Sporten, omdat ik dan merk dat ik meer lucht krijg.
Ben je veel aangekomen na stoppen met roken? Valt mee.
Deed je hier speciaal iets voor? Ik probeer wel af te vallen, want ben sowieso te zwaar.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem284

Bericht 27 Nov 2017 11:47

Re: Vragenlijst stoppen met roken

Joey schreef:Rook je momenteel? -> Nee.
Ben je (wel eens) gestopt? -> Ja.
Hoe lang ben je (wel eens) gestopt? -> Sinds 2014.
Hoeveel stoppogingen heb je gedaan? -> Eentje, maar ben wel geleidelijk aan gestopt. Ging steeds minder roken en op een gegeven moment helemaal niet meer. Het was een periode van een paar maanden dat het van minderen naar helemaal stoppen ging.
Ben je wel eens met hulpmiddelen gestopt? -> Nee.
Wat hielp je uiteindelijk om het vol te houden? -> Mijn vriend is astmatisch, dus dat ik rookte was niet prettig voor hem.
Ben je veel aangekomen na stoppen met roken? -> Ik ben in die periode wel iets van 5kg aangekomen, maar ik weet niet of dat per se kwam door het stoppen met roken.
Deed je hier speciaal iets voor?
<<

Anoniem313

Bericht 27 Nov 2017 11:55

Re: Vragenlijst stoppen met roken

Rook je momenteel?
Nee.
Ben je (wel eens) gestopt?
Ja, 1 x.
Hoe lang ben je (wel eens) gestopt?
Ik ben in juni 2011 gestopt en dus zo'n zes en een half jaar clean.
Hoeveel stoppogingen heb je gedaan?
Eentje.
Ben je wel eens met hulpmiddelen gestopt?
Nee.
Wat hielp je uiteindelijk om het vol te houden?
Ik was zwanger. Daardoor was het niet eens zo moeilijk. M'n leven stond sowieso enigszins op z'n kop en er veranderden meer dingen tegelijkertijd. Zonder zwangerschap was het een stuk moeilijker geweest, ik was flink verslaafd, en had in die tijd veel vrienden die rookten (nu niet meer, bijna iedereen is gestopt). Toen m'n baby er eenmaal was heb ik nooit meer gerookt, in de wetenschap dat een tweede keer stoppen moeilijker zou zijn.
Ben je veel aangekomen na stoppen met roken?
Ja, maar ik was dus zwanger :) Stoppen met roken, anders eten, geen alcohol, een baby - al die dingen liepen door elkaar en ik heb dus geen idee wat de geïsoleerde effecten van die zaken waren.
Deed je hier speciaal iets voor?
Nee.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 27 Nov 2017 11:58

Re: Vragenlijst stoppen met roken

Joey schreef:Rook je momenteel? Nee
Ben je (wel eens) gestopt? Ja, dit is poging 5
Hoe lang ben je (wel eens) gestopt? Nu 11 dagen, eerdere keren tussen de 4 maanden en 1,5 jaar
Hoeveel stoppogingen heb je gedaan? 5 dus
Ben je wel eens met hulpmiddelen gestopt? Nee
Wat hielp je uiteindelijk om het vol te houden? Nu heb ik de curus ‘ikstopermee’ gedaan. Was laatst op 538 te horen
Ben je veel aangekomen na stoppen met roken? Nee
Deed je hier speciaal iets voor? Niet gaan snaaien
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem301

Bericht 27 Nov 2017 16:05

Re: Vragenlijst stoppen met roken

Wauw wat knap Caulfield, zo lang alweer en in een keer gelukt!
--

Rook je momenteel?
Nee :cheering: :cheering: :cheering:

Ben je (wel eens) gestopt?
Ja.

Hoe lang ben je (wel eens) gestopt?
Toen ik zwanger was heb ik de verdere zwangerschap niet gerookt tot ongeveer een week na de bevalling.
Verder stopte ik meerdere keren per jaar, ik hield het dan max 3 dagen vol.

Hoeveel stoppogingen heb je gedaan?
Echt heel veel, ik stopte elke maand wel een keer, ik wilde heel graag stoppen maar vond het echt ontzettend moeilijk, terwijl ik er tijdens mijn zwangerschap totaal geen moeite mee had, gek hoe dat kan werken.

Ben je wel eens met hulpmiddelen gestopt?
Ja, nu de laatste keer wel en met succes.

Wat hielp je uiteindelijk om het vol te houden?
Ik ben gestopt met roken met behulp van het toch wel zware medicijn Champix. Ik werd er depressief van, ik voelde me echt zwart vanbinnen, hele rare gewaarwording en niet leuk natuurlijk. Je moet deze pillen normaal 3 maanden slikken maar door deze bijwerking ben ik na een maand ongeveer gestopt.

Ben je veel aangekomen na stoppen met roken?
Nee, ik begon wat meer te snoepen, toen viel het kwartje dat ik misschien vervanging zocht en toen ben ik meteen gestopt met extra snoepen. Ik ben hooguit 1 kilo aangekomen maar dat was er toen ook weer zo af.

Deed je hier speciaal iets voor?
Deed ik waar speciaal iets voor, om aan te komen? Deze vraag snap ik niet.

In ieder geval, 4 januari ben ik een jaar gestopt met roken en ik ben zo ontzettend blij dat ik er eindelijk vanaf ben. Ik mis het ook totaal niet, zo fijn! Voor de mensen die het niet lukt kan ik Champix echt aanraden, ondanks de bijwerkingen (je kunt er ook naar van dromen, zelf had ik elke nacht hele toffe dromen, daar keek ik echt naar uit, je kunt er ook misselijk van worden, dit had ik ook op het laatst) grote kans dat het je dan wel lukt als je alles al hebt geprobeerd!
<<

Anoniem301

Bericht 27 Nov 2017 16:11

Re: Vragenlijst stoppen met roken

Oja ik weet wel van mezelf dat ik nooit nooit meer een sigaret moet roken op een feestje bijvoorbeeld. Dat kan ik niet (wil ik ook niet, wil gewoon helemaal niet roken, ook niet op feestjes 2 keer per jaar). Maar ik moet dat niet doen dus, dan ben ik zo weer verslaafd denk ik.
<<

Anoniem313

Bericht 27 Nov 2017 16:41

Re: Vragenlijst stoppen met roken

Carrie schreef:Oja ik weet wel van mezelf dat ik nooit nooit meer een sigaret moet roken op een feestje bijvoorbeeld. Dat kan ik niet (wil ik ook niet, wil gewoon helemaal niet roken, ook niet op feestjes 2 keer per jaar). Maar ik moet dat niet doen dus, dan ben ik zo weer verslaafd denk ik.



Supergoed dat je alweer bijna een jaar er vanaf bent! En idd, niet af en toe op een feestje roken. Ik heb op festivals nog steeds wel eens zin in een sigaret maar ik mag dat echt helemaal NIET van mezelf, want ik ben nooit zo'n chille 'af en toe' roker geweest, ik was verslaafd en ik ben dat direct weer na 1 hijsje.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Nov 2017 16:46

Re: Vragenlijst stoppen met roken

Caulfield schreef:
Carrie schreef:Oja ik weet wel van mezelf dat ik nooit nooit meer een sigaret moet roken op een feestje bijvoorbeeld. Dat kan ik niet (wil ik ook niet, wil gewoon helemaal niet roken, ook niet op feestjes 2 keer per jaar). Maar ik moet dat niet doen dus, dan ben ik zo weer verslaafd denk ik.



Supergoed dat je alweer bijna een jaar er vanaf bent! En idd, niet af en toe op een feestje roken. Ik heb op festivals nog steeds wel eens zin in een sigaret maar ik mag dat echt helemaal NIET van mezelf, want ik ben nooit zo'n chille 'af en toe' roker geweest, ik was verslaafd en ik ben dat direct weer na 1 hijsje.

Dank je! Ja precies dat heb ik ook. Maar tot nu toe, na hoeveel wijn ook en ook dus aangeschoten zijn heb ik die behoefte nog niet gehad, gelukkig. Dat scheelt, qua moeilijkheidsgraad. Want ik ga het sowieso niet doen.
<<

Anoniem250

Bericht 27 Nov 2017 16:48

Re: Vragenlijst stoppen met roken

Ik ben nooit een dagelijkse roker geweest. Voor de komst van mijn kinderen rookte ik op vrijdagavond en op feestjes. Maar nooit doordeweeks. Na de komst van mijn kinderen rookte ik op feestjes. Die heb ik niet zoveel, denk aan 4 keer per jaar 5 sigaretten. Ik denk dat ik nu ga proberen ook feestjes niet meer te roken. Ik vind het ook niet meer nodig. Die tijd is voorbij. Tien jaar geleden rookte iedereen in mijn omgeving en nu is dat sterk afgenomen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 27 Nov 2017 16:57

Re: Vragenlijst stoppen met roken

Rook je momenteel? Nee
Ben je (wel eens) gestopt? Ja, de eerste keer was in 2008. Ik was langzaamaan van een gelegenheidsroker veranderd in een dagelijkse roker en ineens was ik er zo klaar mee! Ik heb op een avond het boek van Allen Carr in één keer uitgelezen en ondertussen een heel pakje leeg gerookt en dat was het.
Hoe lang ben je (wel eens) gestopt? Ongeveer een halfjaar later ben ik af en toe weer gaan roken, met uitgaan en feestjes. Dit heb ik aardig lang zo volgehouden, namelijk tot ruim twee jaar geleden. Dat jaar had ik me al voorgenomen om na de zomer te stoppen. Ik kon me bijna niet voorstellen dat wijntjes drinken nog leuk zou zijn zonder sigaret, dus ik dacht: ik stop na het terrasseizoen. In augustus had ik de eerste date met m'n vriend en toen ik daarna thuis was heb ik op m'n balkon nog twee sigaretten gerookt. Er zat er toen nog één in m'n pakje die ik bewaarde voor noodgevallen. Maanden later lag die ene sigaret er nog steeds en heb ik 'm weggedaan. Nooit meer de behoefte gehad om 'm op te roken. Heel af en toe, als ik aardig wat wijn op had, dacht ik wel even aan roken, maar dat was maar van korte duur. Inmiddels kan ik me bijna niet meer voorstellen dat ik zo lang gerookt heb en vind ik het ook gewoon vies als andere mensen het doen.
Hoeveel stoppogingen heb je gedaan? Twee
Ben je wel eens met hulpmiddelen gestopt? Nee. Ik was niet lichamelijk verslaafd, het was meer mentaal bij mij. Associaties met drank en gezelligheid vooral.
Wat hielp je uiteindelijk om het vol te houden? Daar was niet veel voor nodig eigenlijk, ging me vrij gemakkelijk af. Ik was er gewoon klaar mee.
Ben je veel aangekomen na stoppen met roken? Ik ben altijd aan het jojo'en, maar niet per se hierdoor geloof ik.
Deed je hier speciaal iets voor? Waarvoor?
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 27 Nov 2017 16:59

Re: Vragenlijst stoppen met roken

In mijn omgeving rookt trouwens ook bijna niemand meer, het is echt 'uit' geloof ik. Alleen m'n moeder blijft maar pogingen tot stoppen doen en die mislukken altijd. Ze is wel flink geminderd, hopelijk stopt ze snel. Heb gezegd dat de baby anders niet bij haar in huis komt (terwijl ze niet eens in huis rookt, maar toch, beetje dreigen muhaha).
❤ 7 juni 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 30 Nov 2017 15:41

Re: Vragenlijst stoppen met roken

Jeeeej voor iedereen die inmiddels gestopt is, super! Ik ben eens 2 jaar gestopt en toen weer begonnen.
Daarna ontelbaar veel pogingen gedaan zonder succes, nu dus ook weer. Net in overleg met praktijkassistente van de huisarts overlegd dat dit helaas niet het goede moment is en dat we in januari weer een afspraak hebben.
Overigens vind ik wel dat het nooit het goede moment is hoor. Maar toch is dat nu wel even de reden :p
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 04 Dec 2017 11:36

Re: Vragenlijst stoppen met roken

]Rook je momenteel? Nee

Ben je (wel eens) gestopt? Ja. In 2007.

Hoe lang ben je (wel eens) gestopt? Tot heden:)

Hoeveel stoppogingen heb je gedaan? 1

Ben je wel eens met hulpmiddelen gestopt? Nee

Wat hielp je uiteindelijk om het vol te houden? Ik had nog niet eens echt drang om te stoppen, wilde gewoon eens kijken waar ik tegenaan zou lopen, zodat ik dat wist voor een volgende keer. Ik zou na carnaval stoppen (toen 27 febr ofzo) maar dat was weer zo cliche. Dus 1 maart. Maar toen ging ik met mn ouders naar een musical, en zij rookten beide. Dus dan maar 2 maart, op een maandag. Zeiden mensen: als dat zo al begint;) dus uiteindelijk toch de dag na carnaval gestopt en dat goed vol kunnen houden.
Ik merkte dat veel ook een gewoonteding was. Zo had ik er 3 in t uur na oostaan al op als ik moest werken. Of na het sporten 1, en bij thuiskomst weer 1. Op het werk ben ik ook al snel met collega's mee naar buuten gegaan. Niet om mee te roken, maar wel ff 'pauze'

Ben je veel aangekomen na stoppen met roken? Pfoe weet ik niet meer, zal wel mee zijn gevallen

Deed je hier speciaal iets voor?


Vriend heeft intussen al een stuk of 5 pogingen gedaan, maar het lukt hem niet. Vaker na een week al niet, laatste keer heeft hij het iets langer vol gehouden (wel af en toe een sigaretje) maar is hij nu helaas weer meer aan het roken. En nu eenmaal toegegeven rookt hij weer meer...
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers