Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aanpassen

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 04 Dec 2017 10:50

Re: Aanpassen

Hier is het ieder jaar een puzzel, ik werk met de feestdagen (kerst of oud en nieuw), en dochter gaat 1 dag met kerst naar haar vader, kinderen van vriend komen hier 1 dag, en dan moeten we het ook nog zo plannen dat we naar schoonouders gaan als zijn kinderen er zijn, en dat we naar mijn ouders gaan als dochter er wel is en ik niet hoef te werken. Bij mijn schoonouders komt schoonzus dan ook. Bij mijn ouders hoeven we verder geen rekening te houden, mn broertje is alleen dus zij kunnen elke kerstdag wel.
Dit jaar is het dus zo dat 1e kerstdag naar mn ouders gaan, en 2e kerstdag moet ik werken, gaat dochter naar haar vader, en gaat vriend met zijn kinderen en zoon naar zijn vader. Kwam gelukkig allemaal goed uit:)
Ohja, en kerstavond hebben we dan lekker samen! Want dat zou je dan ook nog eens vergeten;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 04 Dec 2017 10:55

Re: Aanpassen

Wij vieren kerstavond (24 dec) altijd bij mijn schoonouders (samen met schoonbroer) en Kerstmis bij mijn ouders (samen met mijn zus, schoonbroer en hun kinderen).

Sinterklaas bespreken we elk jaar. We bekijken het eerst altijd met mijn ouders omdat zij ook rekening moeten houden met mijn zus. Daarna bekijken we het met mijn schoonouders, hun andere zoon woont nog thuis dus die kunnen altijd wel. Plus onze zoon is op 1 dec jarig en daar hebben we ook altijd nog feestjes voor. Hier is de Sinterklaasperiode + zijn verjaardag dus meer gepuzzel. Al bepalen wij eerst altijd de data dat we zijn verjaardag vieren (één keer voor vrienden, één keer voor familie en één keer voor zijn vriendjes) en daarna bekijken we wanneer we Sinterklaas vieren.
2012 & 2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Dec 2017 11:08

Re: Aanpassen

Hier weinig gedoe. M’n schoonmoeder doet wel eens vreemde voorstellen, dit jaar wilde ze uit eten met de hele bubs maar dat gaat natuurlijk niet met twee kleintjes van 1 dus dat legde ik uit. Toen wilde ze wel gaan lunchen met zn allen maar die kleintjes slapen van 12 tot 2 dus dat gaat ook niet :) Toen wilde ze dan wel heel vroeg lunchen met toch ook al hartige hapjes erbij ofzo, en dit alles in een 4 persoonshuisje met 6 volwassenen en 3 kinderen :banaan:
Ik maak me er niet druk om, ik zeg gewoon wat er wel en niet kan (op zo’n voorstel zeg ik dan gewoon ‘oh dat lukt ons niet hoor, maar een high tea zou bijv wél kunnen’) en verder zien we het wel. Ik ga er gewoon heen en doe mee waar het lukt, en wat niet lukt doe ik niet.

Ben blij dat mijn ouders en schoonouders gewoon bij elkaar zijn, lijkt me een vette heisa als je meerdere ouders ‘af moet’ zoals ik dat hier in dit topic lees.

M’n zus heeft m’n ouders en broertje en mijn gezin uitgenodigd voor een kerstdinerachtige situatie waarbij iedereen wat meeneemt. Ook leuk. Weet nog niet precies hoe laat en alles maar dat komt vast ook goed.
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 04 Dec 2017 11:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

Anoniem250

Bericht 04 Dec 2017 11:12

Re: Aanpassen

Ik heb het erg makkelijk. Mijn familie houdt rekening met mij en mijn zusje, omdat wij hele jonge kinderen hebben. Vijf kleinkinderen van 3 jaar en jonger beperken de kerstplannen nogal. En ik heb ook geen schoonfamilie waar ik naar toe hoef.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Dec 2017 11:41

Re: Aanpassen

Wij gaan een weekje weg rond kerst, dus lekker rustig, geen gedoe. Mijn ouders zijn mee (eigenlijk gaan wij met mijn ouders mee) en we zullen voor kerst wel lekker gaan koken.
Normaal is het altijd wel een beetje een gepuzzel bij ons maar het gaat gelukkig altijd in goed overleg.
We vieren altijd kerst met mijn ouders en zusje, met de ouders van J.'s overleden vrouw en dan nog met zijn moeder en zijn vader en stiefmoeder. De laatste jaren komt zijn moeder gewoon kerst vieren bij J.'s vader en stiefmoeder. Het is echt ontzettend fijn dat dat kan want anders is het helemaal ingewikkeld.
Vorige jaar hadden we kerstavond een diner, eerste kerstdag een brunch bij schoonouders van J. en tweede kerstdag een diner, daardoor hadden we eigenlijk best een rustige kerst.
<<

Anoniem231

Bericht 04 Dec 2017 16:38

Re: Aanpassen

Nou hier Sint gehad. Wij ons mooi aangepast (waarom?), gooien ze het op het laatste moment om. Dus wij voor Jan... Aangepast. Kerst doen we niet aan en dit was dus ook de laatste keer Sint met hun. Heerlijk vooruitzicht volgend jaar!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Dec 2017 16:48

Re: Aanpassen

Wat bedoel je Pollepel? Wat hebben jullie aangepast en wat hebben ze omgegooid dan?
#teammaple🍁
<<

Anoniem231

Bericht 04 Dec 2017 20:43

Re: Aanpassen

Nou wij hebben de hele slaaptijden omgegooid en onze eettijden zodat onze kinderen niet teveel honger hadden voor het eten (was 2 uur later dan normaal en voor een kind van 1 en bijna 3, is dat ontzettend lang). Uiteindelijk zijn ze op het laatste moment niet komen eten, alleen koffie. Dus wij hadden met de rest best eerder kunnen eten ipv wachten op hun.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 04 Dec 2017 20:51

Re: Aanpassen

Ik heb mijn plannen voor kerst 2018 rond: ik blijf thuis. Ik reis al jaren naar mijn (schoon)familie en ik ben er een beetje klaar mee.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Dec 2017 20:59

Re: Aanpassen

Bij ons thuis hebben wij in de beginjaren dat er kleinkinderen waren afgesproken dat de zaterdag voor 5 dec heb Sinterklaas is bij mijn ouders. Met stamppotten buffet. De tijden dat we beginnen werd altijd nog later afgesproken vanwege de kinderen. Toen ze wat jonger waren, begonnen we eerder met eten. Dit jaar werd er om 18.15 op het raam geklopt door de buurman, vorig jaar was het 17.30 aangezien toen de jongste 2 was.

Met Kerst hebben wij ook al jaren de 25ste is het kerst bij mijn ouders. Wie kan sluit aan en wie niet kan niet. Maar toch regelen we altijd wel dat we er allemaal zijn. De schoonouders van mijn zussen hadden zo altijd al dat de 2de kerstdag iedereen daar zat. Dus het is altijd goed uit gekomen. Ook hierbij wordt er rekening gehouden met de kinderen. Zo zorgen we dat er voor de kinderen iets gemakkelijks op tafel staat en dat verder de kamers boven warm zijn, zodat ze daar kunnen spelen etc. Ze hoeven van ons niet aan tafel te blijven zitten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem306

Bericht 04 Dec 2017 21:17

Re: Aanpassen

Jammer Pollepel dat het zo gelopen is. Ik snap goed dat je daar volgend jaar geen zin meer in hebt.

Vervelend Girli. Waarom ga je altijd daar heen, willen/ kunnen ze niet bij jou?

Hier een positieve wending. Schoonmoeder heeft gevraag of we het leuk vonden om samen kerst te vieren. Dus komt ze gezellig eerste kerstdag naar ons toe en gaan we gourmetten. En we mogen op haar kosten een gourmetschotel uit de slagerij van m'n zwager bestellen :cheering:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Dec 2017 21:22

Re: Aanpassen

Oh dat is wel heel irritant inderdaad Pollepel
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 04 Dec 2017 21:39

Re: Aanpassen

Pollepel schreef:Nou hier Sint gehad. Wij ons mooi aangepast (waarom?), gooien ze het op het laatste moment om. Dus wij voor Jan... Aangepast. Kerst doen we niet aan en dit was dus ook de laatste keer Sint met hun. Heerlijk vooruitzicht volgend jaar!
Nou, je bent er in elk geval niet treurig om. Ik kan me zo voorstellen dat dat wederzijds is. :eyes:
<<

Anoniem231

Bericht 05 Dec 2017 05:09

Re: Aanpassen

Geel schreef:
Pollepel schreef:Nou hier Sint gehad. Wij ons mooi aangepast (waarom?), gooien ze het op het laatste moment om. Dus wij voor Jan... Aangepast. Kerst doen we niet aan en dit was dus ook de laatste keer Sint met hun. Heerlijk vooruitzicht volgend jaar!
Nou, je bent er in elk geval niet treurig om. Ik kan me zo voorstellen dat dat wederzijds is. :eyes:


Eigenlijk wel maar er gaat jaren van frustratie aan vooraf. Wij moeten ons altijd aanpassen, werd nooit rekening gehouden met onze kinderen of mijn man z'n werk. Er is ook ieder jaar een groot verschil in cadeaus in zowel prijs als hoeveelheid. Nu valt dat nog niet op maar over een jaar of 2 ziet mijn zoon het ook wel.
Hij krijgt bv een boekje van de action en wat chocolade en neef en nicht krijgen ieder minstens 8 cadeaus met echt veel meer waarde.
Het was ook echt een vlot tempo met uitpakken en we weten niet eens wat een ander gekregen heeft. Totaal geen aandacht voor elkaar. Dus weinig gezelligheid aan.
Dus in die zin ben ik er niet treurig om. Er is een duidelijk verschil tussen de gezinnen en de andere zijn het lievelingetje waarvoor ze alles doen. Voor mijn gevoel hangen wij er maar een beetje bij.

Maar ik vind het erg jammer want ik vind het een gezellig feest maar op deze manier niet. Ze hebben het feest 5 jaar geleden al verpest voor mij. Ik ben blij dat ik die beslissing nu gemaakt heb in de hoop dat ik er weer van kan genieten met mijn gezin.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 05 Dec 2017 07:08

Re: Aanpassen

Maar pollepel, maken jullie dan niet vooraf wat afspraken van hoeveel je voor ieder kind uitgeeft, en wie wat koopt etc? Dat doen wij wel, dat verdelen we een beetje, om scheef gedoe te voorkomen. En het tempo, dat kun je toch zelf aanpassen door de regie over de zak te nemen? Het was toch bij jou thuis?
#teammaple🍁
<<

Anoniem231

Bericht 05 Dec 2017 09:07

Re: Aanpassen

Nee dat doet oma (cadeaus kopen) en was bij oma. En zij heeft dus de regie over de zak. Verschillende keren wat van gezegd maar werd niet naar geluisterd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 05 Dec 2017 10:39

Re: Aanpassen

Maar dat was dus voorgaande jaren ook al zo, wat zegt oma dan als je aangeeft dat de waarde van de cadeaus zo lijkt op te vallen?
#teammaple🍁
<<

Anoniem231

Bericht 05 Dec 2017 12:31

Re: Aanpassen

Toen maakte ik mij er niet druk om. Ze luisteren toch niet als we er iets van zeggen. Nu valt het zoon ook nog niet op maar die tijd komt wel. Maakt mij echt niet uit dat ze meer aan neef en nicht geven maar maak het verschil dan niet zo overdreven groot.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 05 Dec 2017 12:38

Re: Aanpassen

Oe, ik zou zo’n onderscheid in kado’s niet trekken. Het hoeft echt niet precies gelijk te zijn, maar als het zo overduidelijk is zou ik het wel aankaarten. Alsof jouw kind minder waard is. Als schoonouders dat niet inzien zou ik waarschijnlijk ook meer afstand nemen. Dan maar geen gezamenlijk sinterklaas meer.
<<

Geel

Bericht 05 Dec 2017 14:18

Re: Aanpassen

Ja, ik zou het ook aankaarten Pollepel.
<<

Anoniem231

Bericht 05 Dec 2017 17:19

Re: Aanpassen

Geel schreef:Ja, ik zou het ook aankaarten Pollepel.


Heeft mijn de dag erna gedaan. Hij was ondankbaar en ik weet niet wat nog meer. Dus nu helemaal klaar met hun gezeur. Kon het altijd heel goed vinden met mijn schoonouders maar ze zijn het laatste jaar zo erg omgeslagen, mijn man en zijn zus (andere dan de ouders van neef en nicht) hebben ook moeite met hun. Dus het ligt gelukkig niet aan mij.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 05 Dec 2017 17:50

Re: Aanpassen

Zijn jullie kids zoveel jonger misschien dan de andere kinderen? Want ik moet eerlijk zeggen dat ik voor een baby/ peuter ook minder uitgeef dan voor een kleuter. M’n eigen dreumes gaf ik dit jaar een dobbelsteen in zn schoen :) Die snapt er toch niks van.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 05 Dec 2017 17:51

Re: Aanpassen

Maarre, ik vind het vervelend voor je Pollepel dat het niet leuk was voor jou dit jaar. Volgend jaar lekker je eigen feestje maken :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem231

Bericht 05 Dec 2017 20:35

Re: Aanpassen

Nee ook niet. Mijn jongste is 1 en hun oudste is 4. Hun jongste en mijn oudste zijn even oud.
Thuis geef ik voor de jongste ook wat andere cadeaus maar dit was echt overdreven.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers