Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Goede voornemens/doelen 2018

<<

Anoniem242

Bericht 02 Dec 2017 15:32

Goede voornemens/doelen 2018

Uiteraard is het weer tijd om aan het nieuwe jaar te gaan denken. Vertel wat zijn je goede voornemens en doelen voor 2018?

Liefde
Huis
Kinderen
Werk/studie
Vakantie
Dagelijks leven
Je 'totale' doel van 2018
<<

Anoniem242

Bericht 02 Dec 2017 15:39

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde Gelukkig blijven met mijn huidige vriend. Het team wat wij nu vormen als partners en ouders, blijven voortzetten en nog verbeteren. En stiekem hopen dat hij mij ooit misschien toch ten huwelijk vraagt. Maar dat zal er in 2018 vast niet in zitten.
Huis Huis verder naar onze smaak maken. Sparen voor de aanbouw achter in de tuin voor mijn eigen studio en muziek ruimte van mijn vriend en zoon.
Kinderen Ik hoop dat de kids het blijven doen zoals ze nu hun pad bewandelen. 2017 was best ingrijpend wat betreft bepaalde keuzes. Dat werpt nu wel zijn vruchten af. Nieuwe kindjes komen hier niet meer.
Werk/studie Ik hoop in april mijn vast contract te krijgen op mijn huidige afdeling. En dat ik de gelukkige ben voor de oncologie opleiding te mogen doen. Tevens wil ik in mijn eigen bedrijfje ook flink investeren en heb ik daar ook belangrijke doelen gesteld.
Vakantie Dat gaan we sowieso doen dit jaar. Hoe wat en waar is nog niet bekend.
Dagelijks leven Niet meer zo gehaast leven. Meer genieten van de kleinere momenten en wat meer pas op de plaats. Energie goed verdelen zodat ik mijn energie ook in nieuwe dingen kan gaan steken.
Je 'totale' doel van 2018 Het leven leven waar ik van houd. Onze relatie is zo sterk geworden, dit ook vast houden en samen een mooi jaar van 2018 maken.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 02 Dec 2017 16:37

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Pannenkoek schreef:Uiteraard is het weer tijd om aan het nieuwe jaar te gaan denken. Vertel wat zijn je goede voornemens en doelen voor 2018?

Liefde
Gelukkig blijven met mijn vriend.
Huis
Dit jaar heb ik al mijn meubels vervangen. Geen idee of ik volgend jaar al samen ga wonen en waar dat dan zou zijn (langeafstandsrelatie).
Kinderen
In 2018 sowieso niet.
Werk/studie
Ik blijf stug doorzoeken naar een baan in de richting waarin in ben afgestudeerd.
Vakantie
Nog geen vaste plannen.
Dagelijks leven
Weer gezond(er) gaan eten.
Je 'totale' doel van 2018
Zo gelukkig blijven als ik nu ben!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem221

Bericht 02 Dec 2017 16:46

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde Gelukkig, gezond en getrouwd blijven met mijn man.
Huis Ik hoop dat we de grote doelen afronden op de helft van 2018 en dat we zullen verhuizen naar ons droomhuis.
Kinderen Het moet mogelijk zijn, dus ik hoop dat het ons is gegeven in 2018.
Werk/studie Qua werk hoop ik dat ik mijn dromen in 2018 mag verwezenlijken. Het zou ons in staat stellen om andere doelen eerder te laten uitkomen.
Vakantie Aankomende zomer hopen we naar Italië te kunnen. Dat zat er dit jaar gewoon niet in. Het geld zit in de bruiloft en nu dat voorbij is kunnen we weer vooruit kijken.
Dagelijks leven Ik wil dat we het samen een beetje drukker krijgen. Ik verveel me nogal makkelijk en kan mijn weg dan niet goed vinden. Ik hoop dat we weer in dezelfde routine komen als voor halverwege 2017. En dat we daarin absoluut geluk vinden.
Je 'totale' doel van 2018 Dromen verwezenlijken, gelukkig zijn en blijven en genieten van het leven.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Dec 2017 16:56

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Uiteraard is het weer tijd om aan het nieuwe jaar te gaan denken. Vertel wat zijn je goede voornemens en doelen voor 2018?

Liefde nog steeds gelukkig zijn met mijn man
Huis we wonen nog steeds in dit huis en zullen eindelijk dubbel glas nemen
Kinderen in aug mogen we er als het goed is voor gaan
Werk/studie nog steeds zelfde werk als nu
Vakantie eind juni Griekenland en in augustus Rome
Dagelijks leven werk en sport
Je 'totale' doel van 2018 een gezond gewicht halen. En weer mijn eigen ik worden.
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Dec 2017 17:07

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Altijd leuk, zo'n lijstje. Ik ben er al een beetje over na aan het denken wat ik komend jaar wil.

Liefde
Samen zo gelukkig blijven. Meer bewust tijd voor elkaar maken. We hebben nu een aantal oppasmeisjes dus vaker date nights plannen en erop uit gaan. Veel blijven praten, samen dingen doen die we samen leuk vinden. Maar ook vaker dingen los van elkaar doen. Niet zozeer een voornemen maar wel de realiteit. We deden eigenlijk altijd alles samen voordat we een kind hadden en nu splitsen we vaker dingen. Dat is niet erg, maar ik denk dat we daar vaker voor zullen moeten kiezen komend jaar.

Huis
Het dak wordt gedaan wat een enorm project is. Ik heb zelf als voornemen om het knusser te maken thuis. Ik ben nu natuurlijk veel thuis, dus ik wil minder zooi, meer gezelligheid. Maar ook dat is weer lastig met een rondkruipend (en in 2018 ongetwijfeld lopend) kind, dus daar moet ik een goede balans in vinden. Een gezellig, knus familiehuis.

Kinderen
Nou voorlopig geen kindje er bij in elk geval. O. wordt één en ik denk dat ik m'n handen wel vol aan hem heb. Ik wil lekker veel met hem gaan ondernemen. Een gymklasje, naar de bibliotheek, naar de kinderboerderij zodra het lekkerder weer wordt, samen gaan fietsen. Lekker erop uit met een (bijna) dreumes.

Werk/studie
Ik wil m'n bedrijf verder ontwikkelen. Ik ga een workshop bruidsfotografie geven (moet ik nog plannen) en ik hoop op een beurs te kunnen staan. Verder natuurlijk een aantal bruiloften fotograferen en de kraam- en geboorteshoots ook vol te houden. Dat begint nu ook te lopen dus dat is heel leuk want dat was een voornemen om te gaan doen van 2017. Dat is dus gelukt. Ik heb wel afgelopen maanden gemerkt dat ik drukker met m'n bedrijf dan eigenlijk de bedoeling was. Daarom wordt het ook een soort balans houden van werk en moeder zijn. Ik wil daarom wel bewust kiezen voor niet ál te veel hooi op m'n vork nemen. M'n 'hoofdtaak' in het dagelijks leven is moeder zijn, maar zoals logisch ook met een eigen bedrijf draaien de werkradartjes altijd. Daar wil ik een goede balans in vinden.

Qua zelfontwikkeling wil ik graag een cursus Spaans gaan volgen.

Vakantie
We hebben nog geen concrete plannen. Ik hoop dat we naar Dubai gaan met z'n drietjes op bezoek bij vrienden. Ik hoop ook op een reis naar Amerika met z'n drietjes maar misschien is dat meer iets voor het jaar erna. Ook denk ik dat we wel naar Spanje gaan, misschien met vrienden, en ik hoop eigenlijk dat we ook een reisje met z'n tweetjes gaan maken naar Piemonte in Italie, een foodie tripje uiteraard. Ook had m'n man had erover dat hij me graag een keer mee naar Nurnberg neemt nadat de beurs daar klaar is en daar dan een paar daagjes blijven voor de kerstmarkt e.d.

Dagelijks leven
Meer rust en regelmaat. Afgelopen maanden met O. waren toch best hectisch. Ik heb zoveel onrust in m'n hoofd gehad. Ik begin eindelijk structuur te krijgen en een soort schema te ontdekken met hem. Ik ben er zelf niet goed in, dat is het gewoon. Daar wil ik aan blijven werken. Voor hem en voor mezelf.

Ik wil ook proberen m'n familie vaak (vaker) te zien. Mijn oma, maar ook broer/zus.

Je 'totale' doel van 2018
Als ik alles hierboven lees, komt er één woord in me op. Dat is balans. Ik denk dat dat heel belangrijk gaat zijn komend jaar.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem306

Bericht 03 Dec 2017 16:11

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde Gelukkig blijven zoals we nu zijn en ook volgend jaar weer samen dingen blijven ondernemen.
Huis Verder aanpassen naar onze smaak en de voor- en achtertuin aanpakken.
Kinderen Het blijft bij 2. Volgend jaar mag de jongste alweer naar de PSZ.
Werk/studie Zoals het nu gaat, gaat het lekker. Maar ik mij voor volgend jaar blijven pushen om net even beter te kunnen.
Vakantie In de meivakantie een weekje naar Duitsland. En voor de rest hebben geen vakanties staan komend jaar.
Dagelijks leven Alles in een wat rustiger tempo en meer aandacht voor de kinderen.
Je 'totale' doel van 2018 Rust, na alle drukte van 2016 en 2017. Gewoon leven zonder grote veranderingen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Dec 2017 17:05

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Hé Chava, overweeg jij nou toch moeder te willen worden in de toekomst? :)
❤ 7 juni 2018
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 03 Dec 2017 19:57

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Sarah, wat vind ik het 'fijn' jou voornemens/doelen op kindergebied te lezen. Wat moet het fijn zijn voor jullie om er nu voor te kunnen gaan. Het is jullie van harte gegunt!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem316

Bericht 03 Dec 2017 20:40

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Pannenkoek schreef:
Liefde
Voldoende tijd blijven maken voor onszelf. Ik heb verder weinig te wensen in de liefde :)

Huis
Het huis is eigenlijk wel naar ons zin. We hebben er nog over nagedacht om de keuken de vervangen maar ik denk dat dat er bij blijft. Wel wil ik nog een zolder maken in de bijkeuken voor extra bergruimte.

Kinderen
Ik hoop dat we L een broertje of een zusje mogen geven in 2018 of in elk geval zwanger worden.

Werk/studie
Ik ga het aankomende jaar wat leuke cursussen volgen via het werk. Voor de rest hoop ik dat alles weer op zijn plek komt. Mijn goede voornemen is wel om me proberen te ontwikkelen en zeker niet stil te staan enkel om het feit dat ik een vaste aanstelling heb. Er gebeurd momenteel veel in gemeenteland, dus wie weet komt daar een nieuwe plek uit.

Vakantie
We hebben onze vakantie al gepland staan en dat is eigenlijk al iets heel anders dan we normaal doen. Doel is ultiem ontspannen en genieten van het eiland!

Dagelijks leven
Wat relaxter worden en vaker beseffen dat we het gewoon goed hebben.
Verder wil ik gezonder gaan leven. Er moet gewoon wat af en wil weer lekker gaan sporten.

Je 'totale' doel van 2018
Gelukkig blijven op alle vlakken.
<<

Anoniem247

Bericht 03 Dec 2017 21:36

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Ik heb al heel 2017 het idee dat 2018 en niet mijn jaar wordt. Heb er echt een naar gevoel over. Ik hoop dan ook echt dat ik het zwaar mis heb..

Liefde : ik hoop dat we samen wat meer gaan ondernemen als onze beide kinderen straks op school zitten. Vaker lunchen, naar de stad, samen gaan sporten en noem maar op. Ik mis dit best wel. Gewoon even man-vrouw-tijd ipv papa-mama-kinderen-tijd. Verder is onze relatie goed zoals die nu is.

Huis : hopelijk een aanbouw aan het huis of in ieder geval concrete plannen maken voor begin 2019. En dit jaar ga ik zeker beginnen aan een grondige opruiming. Er staan na 3,5 jaar nog steeds enkele verhuisdozen op zolder..

Kinderen : proberen om ze iets meer los te laten. Iets wat ik heel erg lastig vind met name bij de jongste. Ook gaat er bij de oudste hopelijk een grote verandering komen dmv medicatie. Ik hoop hij daardoor wat minder onzeker wordt en het een beetje rust brengt in ons hele gezin.

Werk/studie : ik ga er vanuit dat dit hetzelfde blijft als voorgaande jaren. Al hoop ik wel dat ik er weer een beetje meer plezier in ga krijgen. Zit een beetje in een sleur op dit moment.

Vakantie : waarschijnlijk weer een midweekje weg in de zomervakantie. Waarschijnlijk wordt het weer ergens in Limburg. En mijn man en ik willen een nachtje weg in Juni omdat we dan 10 jaar samen zijn :heart:
Waar weten we nog niet maar waarschijnlijk ergens aan zee.

Dagelijks leven : ik wil gewoon meer rust en ontspanning in de tent. Onze jongste gaat in Maart naar de basisschool en dan wil ik mezelf echt meer me-time gunnen.

Mijn totale doel : dit jaar ben ik 7,7 kilo afgevallen. Inmiddels is daar helaas weer wat bijgekomen en is er nu nog 6 kilo af. Na mijn operatie + herstel in Januari wil ik de draad weer gaan oppakken en ik wil er zeker nog 4 kilo afhebben. Liever nog 9 kilo en het liefst zelfs nog 14 kilo. Maar we gaan eerst maar weer voor de 4 kilo :) En dat gaat mij gewoon lukken ook want ik weet dat ik het kan want dat heb ik dit jaar al bewezen! Ik heb alleen nu echt ontzettend veel stress voor die operatie.
<<

Anoniem245

Bericht 04 Dec 2017 07:18

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Pannenkoek schreef:
Liefde - Zo doorgaan als het nu gaat, misschien groeit het uit tot meer, misschien ook niet. En dat vind ik allebei prima.
Huis - Volgend jaar wordt de tuin aangepakt, tegels heb ik al.
Kinderen - C wordt 12 en gaat naar groep 8. Hij doet het super met alles dus ik blijf gewoon zo lekker doorgaan met hem.
Werk/studie - Ik krijg steeds meer werk erbij, hopelijk blijft dat in 2018 ook zo. Verder wil ik gewoon blijven werken waar ik werk in loondienst, heb het daar ook erg naar mijn zin en de zekerheid qua inkomen is ook erg fijn.
Vakantie - Ik wil met zoon naar Rome, hopelijk gaat dat financieel, anders gaan we een paar dagen weg binnen Nederland.
Dagelijks leven - Zoals meer mensen aangeven wil ik wat meer rust creëren, dit jaar was redelijk roerig, in de relatie met mijn ex maar ook de keuze om die relatie te verbreken. Dus volgend jaar beginnen we met een schone lei, minder spanningen, meer structuur qua werk, minder stressen van mijn kant en meer genieten.
Je 'totale' doel van 2018 - Zie dagelijks leven :))
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Dec 2017 09:21

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde
Wat minder op elkaar vitten en wat meer samen dingen ondernemen.

Huis
Ik hoop dat we in 2018 een klein begin kunnen maken aan onze grote verbouwing, bijvoorbeeld door de slaapkamers alvast aan te pakken. Oh en de buitenboel laten schilderen. Verder voornamelijk sparen sparen sparen.

Kinderen
Hopelijk raak ik in de loop van 2018 zwanger :)

Werk/studie
Ik start in februari met een nieuwe baan, ik hoop dat dat heel goed gaat bevallen.

Vakantie
We hebben al twee vakanties gepland, in juli naar Engeland met m'n ouders en in september naar Spanje met Bazinga en haar gezin. Hopelijk kunnen we ook nog ergens een lang weekend met z'n drietjes weg, maar aangezien we ook die hard willen sparen voor de verbouwing is dat misschien niet het allerbeste idee :smile:

Dagelijks leven
Mijn grootste voornemen voor 2018 is dat ik wat meer ga ondernemen. Ik merk dat ik de laatste tijd nergens zin in heb en voornamelijk op de bank hang en zit te Netflixen. In 2018 wil ik vaker afspreken met vriendinnen, leuke dingen doen met m'n gezin en gewoon wat meer de deur uit gaan. Wandelen in het bos of op het strand, sporten, naar de kinderboerderij met D., dat soort simpele dingen.

Je 'totale' doel van 2018
2018 staat voor mij in het teken van écht volwassen worden. Een grote-mensen-baan, wijs omgaan met geld zodat we ons huis helemaal gezinsproof kunnen maken, hopelijk een tweede kindje op komst. Dat soort dingen.

♥♥
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 04 Dec 2017 09:34

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde
Komende zomer zijn we 10 jaar samen. Dat willen we vieren, maar ik weet nog niet hoe.
Huis
De slaapkamers afmaken.
En de verbouwplannen voor de keuken concreet maken en daar hopelijk ook mee kunnen beginnen.
Kinderen
Ik hoop dat alles lekker zijn gangetje blijft gaan zoals het nu gaat. Zoon mag naar de peuterspeelzaal over een paar maanden en dochter na de zomervakantie naar groep 3.
Werk/studie
Ik ben blij met het werk wat ik nu doe. Hoop dat er in 2018 wel nieuwe gastkinderen bij komen. En ik zou graag een cursus of studie doen om mezelf te blijven ontwikkelen.
Vakantie
Het plan is om sowieso in de zomervakantie op vakantie te gaan.
Dagelijks leven
Ik ben vrijdag begonnen met sporten dat wil ik in 2018 zo vol blijven houden.
Je 'totale' doel van 2018
Er een fijn en goed jaar van maken met de mensen van wie ik houd.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 04 Dec 2017 10:04

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Bliss schreef:Hé Chava, overweeg jij nou toch moeder te willen worden in de toekomst? :)

Ik sluit niets uit, al is de kinderwens niet heel nadrukkelijk aanwezig.
De relatie met mijn vriend voelt zó goed dat ik het met hem wel aan zou durven.
We zijn allebei al wel wat ouder (36/41) en dat weerhoudt me dan wel weer een beetje.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Dec 2017 10:22

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Chava schreef:
Bliss schreef:Hé Chava, overweeg jij nou toch moeder te willen worden in de toekomst? :)

Ik sluit niets uit, al is de kinderwens niet heel nadrukkelijk aanwezig.
De relatie met mijn vriend voelt zó goed dat ik het met hem wel aan zou durven.
We zijn allebei al wel wat ouder (36/41) en dat weerhoudt me dan wel weer een beetje.


Zo fijn voor je dat het zo goed voelt! Qua leeftijd zou het nog prima kunnen hoor, daar zou ik me niet door laten weerhouden als jullie het graag willen. Maar goed, alles op z'n tijd natuurlijk!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem222

Bericht 04 Dec 2017 10:31

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Ik vind dit altijd leuk om te lezen! En baal altijd dat ik hem zelf nooit invul als er zo'n evaluatiemomentje is haha.
Dus bij deze:

Liefde Tussen mijn vriend en mij gaat het heel goed. Ik hoop dat we in 2018 net zo blij zijn met elkaar, veel leuke dingen blijven ondernemen en gewoon lekker zo door gaan. Qua vriendschappen en familie: mijn voornemen is om weer iets meer attent te zijn. Ik merk dat dat er een beetje bij insluipt als ik druk ben, terwijl ik het juist zo belangrijk vind. Mijn opaatje is al oud en heeft waarschijnlijk niet lang meer dus daar wil ik extra aandacht aan besteden. Hij woont nu best wel ver weg maar komt binnenkort dichterbij wonen, dat is fijn!

Huis We blijven komend jaar waarschijnlijk gewoon hier. Naast wat kleine dingetjes zoals een nieuwe vloer in de keuken, wat nieuwe plintjes en muren schilderen zal er waarschijnlijk niet zoveel gebeuren. Misschien wat nieuwe meubels of kunst ofzo maar geen grote verbouwingen. Tenzij ik snel zwanger raak (omg) dan moet er een muurtje gebouwd worden, maar kan ook prima 2019 worden.

Kinderen Pin me er niet op vast maar ik denk half 2018 wel het moment zal zijn dat we het gaan proberen.

Werk/studie Ik hoop een toffe training te mogen doen in Londen en naar een nieuw project te gaan. Ga wel weer wat stappen ondernemen in ieder geval.

Vakantie Jaa, zin in! Staan al een aantal leuke tripjes gepland, Londen met Frankie, wintersport met familie en de familie van mijn beste vriendin, New York met vriendinnen. Dat is de eerste helft van het jaar, daarna zien we wel weer! Sowieso in de zomer een roadtrip met mijn vriend, ergens in een mediterraans land. En m'n vader wil ons graag meenemen naar Stockholm. En m'n moeder wilde ook nog een weekendje weg regelen. Oke, dit wordt druk, haha!

Dagelijks leven Ik wil weer wat meer bewust zijn van al mijn zegeningen. Ik merkte de afgelopen tijd dat ik me wat heb laten meeslepen met andermans negativiteit en dat wil ik niet meer. En ik ben vaak al weer snel op zoek naar de volgende stap en hoe het weer beter kan, terwijl het juist goed is om ook tevreden te zijn met de status quo. Verder ben ik echt heel gelukkig en hoop ik dat dat zo blijft.

Je 'totale' doel van 2018 Me meer bewust zijn van alles dat goed gaat, aandacht blijven besteden aan mijn familie, vrienden en liefde en de rest komt allemaal wel goed. En verder als goed voornemen om mijn racefiets meer te gebruiken.
Laatst gewijzigd door Anoniem222 op 04 Dec 2017 10:55, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 04 Dec 2017 10:40

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde
Ik ben gelukkig met mijn man, dus dat wil ik ook graag zo houden. We zijn volgend jaar 11 jaar samen, waarvan 3 jaar getrouwd. Ik wil graag nog eens een weekendje weg met mijn man alleen, we zijn echt al heel lang niet meer samen weggeweest. Dat wil ik wel veranderen, vaker dingen samen doen.

Huis
Ons huis is eigenlijk bijna perfect. We hebben de afgelopen jaren al heel wat verbouwingen gedaan. Het enige wat we nog willen doen is de berging beneden aanpakken. Daar staat een douche in, maar we willen er een echte badkamer van maken met inloopdouche, zodat we boven en beneden een badkamer hebben.

Kinderen
We hebben twee kinderen en daar blijft het ook bij. Ik hoop dat ze zich allebei zo fijn blijven ontwikkelen. Mijn oudste gaat normaal na de zomervakantie naar het eerste leerjaar en mijn jongste blijft nog even lekker op de crèche.

Werk/studie
Ik heb het heel erg naar mijn zin op mijn werk en wil daar dan ook gewoon blijven werken. Ik ben dit jaar van 20u naar 24u gegaan en ik twijfel nog om eventueel 30u te gaan werken. Al denk ik niet dat dat voor 2018 zal zijn, misschien dat ik dat in 2019 wel wil als beide kinderen op school zitten zodat de jongste geen 4 dagen naar de opvang moet.

Vakantie
Nog geen vakantieplannen gemaakt. Wellicht dat we in de zomer weer met mijn zus en haar gezin op vakantie gaan en in het najaar weer met een paar bevriende koppels + kinderen naar een landal park.. Dat was dit jaar ook echt heel geslaagd! Daarnaast wil ik graag nog een weekendje weg met mijn man zonder kinderen en een weekendje met man én kinderen.

Dagelijks leven
We hebben best wel een druk dagelijks leven, dat is soms wel heel vermoeiend. De dagen dat ik dan thuis ben, ben ik vaak erg moe en doe ik niet al te veel. Mijn goede voornemen is dan ook om het huishouden wat meer op punt te houden en wat te rommelen in huis. Ik denk dat er in zowat elke kast hier in huis wel wat dingen liggen die weg mogen. Oh en ik wil ook graag het hardlopen terug oppakken, maar dat probeer ik na de winter te doen.

Je 'totale' doel van 2018
Goh, eigenlijk is mijn leven goed zoals het nu is. Ik heb veel vrienden, sociale contacten, geweldige familie etc, dus dat zit eigenlijk allemaal wel goed. Ik wil alleen wat meer balans vinden tussen werk en privé en ook wat meer balans in het huishouden.
2012 & 2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 04 Dec 2017 10:46

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde: Alles houden zoals het is, we zijn al 12,5jaar samen en hebben het eigenlijk altijd wel fijn maar sinds de jongste geboren is zitten we echt heel erg op 1 lijn, we zijn echt een team en dat is fijn
Huis: we krijgen in januari de sleutel van ons nieuwe huis, verbouwen, opknappen en na een maand verhuizen, dan zal er in de maanden daarna ook nog wel het nodige gedaan moeten worden en in de zomer moet de tuin aangepakt.
Kinderen: We zijn compleet met twee jongens. De oudste wordt eind november 4 en gaat naar school dan, hele verandering. En ik ben benieuwd hoe de jongste zich gaat ontwikkelen, hij gaat vast leren kruipen, lopen en zijn eerste woordjes zeggen in 2018
Werk/studie: Ik wil wel een keer een nieuwe baan, maar eerst de borstvoedingsperiode afronden en verhuizen en weer wat rust, ik hoop eind 2018 wel echt verder te gaan kijken.
Vakantie: Geen idee, we gaan vast wel weg maar ik plan nooit zo ver vooruit
Dagelijks leven: Gewoon zo doorgaan met ons gezin, hopelijk zijn we snel gewend na e verhuizing, kinderen op een nieuw kinderdagverblijf ed en kunnen we ons leven opbouwen onze nieuwe woonplaats
Je 'totale' doel van 2018: Zo doorgaan
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem250

Bericht 04 Dec 2017 11:02

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Marin schreef:
Liefde
Mijn naasten liefhebben. Tijd en aandacht hebben voor de levens van anderen en dingen die ik doe met liefde doen.

Huis
Mijn huis is in 2018 af en volledig gerenoveerd. De tuin is in 2018 aan de beurt. Ik ga voor een nieuwe schutting, moestuin, nieuw gazon en heel veel bloemen. Ik hoop dat in 2018 mijn nieuwe huis, ook echt helemaal ons thuis wordt.

Kinderen
Ik ben zo ontzettend blij met mijn kinderen. Ik hoop dat in 2018 alles zo voorspoedig mag blijven gaan. Dat ik net zoveel van ze kan genieten. Dat ze veel kunnen spelen en dat we ook leuke dingen ondernemen. Ze zijn heel lief voor elkaar en er is nooit strijd. Ik hoop heel erg dat het zo blijft.

Werk/studie
Ik heb een hele leuke baan die me heel goed past. Ik ga me in 2018 weer inzetten om het heel goed te doen en te groeien in mijn functie. Een nieuwe functie hoeft niet. Ook hoop ik tijd te hebben voor een project waarmee ik bezig ben.

Vakantie
Een weekje of twee naar de camping in Frankrijk.

Dagelijks leven
Goede privé en werkbalans houden. En proberen niet te haasten of te druk te zijn, maar ook stilstaan bij het hier en nu en genieten van de fase waar de kinderen nu inzitten. Die tijd komt nooit meer terug.

Je 'totale' doel van 2018
Ik hoop dat alles zo kan blijven zoals het is. Ik ben heel blij met hoe het gaat.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Dec 2017 12:28

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Meneer de Uil schreef:Sarah, wat vind ik het 'fijn' jou voornemens/doelen op kindergebied te lezen. Wat moet het fijn zijn voor jullie om er nu voor te kunnen gaan. Het is jullie van harte gegunt!

Ah wat lief. Van mij mag het snel augustus zijn
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Dec 2017 12:57

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde Ik hoop dat het zo goed blijft gaan als nu, we zijn erg gelukkig samen en echt een team bij het opvoeden van de kinderen.
Huis We hebben net een nieuwbouwhuis gekocht dat hopelijk in november 2018 wordt opgeleverd. Het is sowieso leuk om de bouw te gaan volgen en te bedenken wat we willen qua vloeren, muren, keuken, badkamer, tuin, etc.
Kinderen De kinderen ontwikkelen zich goed. De jongste begint in januari op de peuterspeelzaal. Ik zou heel graag in de tweede helft van 2018 weer zwanger willen worden, maar mijn man is er nog niet over uit of hij wel een derde wil. 2018 zal het laten zien. Ik ben natuurlijk al gezegend met twee prachtexemplaren.
Werk/studie Ik begin in februari weer met 3 dagen werken, ik werk er nu maar twee vanwege ouderschapsverlof. Ik vind het eigenlijk heerlijk zo, maar we kunnen wel wat extra inkomsten gebruiken voor het nieuwe huis.
Vakantie We gaan niet ver weg komend jaar, waarschijnlijk een (mid)weekje kamperen op een van de eilanden.
Dagelijks leven Proberen meer te genieten van kleine dingen en niet altijd het gevoel hebben dat alles gehaast moet. Verder wil ik proberen wat meer met vriendinnen af te spreken en lekker doorgaan met paaldansen.
Je 'totale' doel van 2018 Gelukkig en gezond blijven, doorgaan met zo weinig snoepen en er wat vaker alleen met mijn man op uit.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Zero

Bericht 04 Dec 2017 13:02

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde
Zou wel eens leuk zijn :(

Huis
Ik hoop niet dat ik er uit wordt geschopt :palm:

Kinderen
Heb ik niet, moet ook heel raar lopen wil ik die in 2018 wel hebben

Werk/studie
Hopelijk nieuwe uitdagingen. Ben met mijn bedrijf gestopt.

Vakantie
JAPAN!!! :cheering: :cheering: :cheering:

Dagelijks leven
Meer geld verdienen zodat ik minder zorgen heb

Je 'totale' doel van 2018
De reset button vinden, zowel qua gezondheid als financieel.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Dec 2017 13:11

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Pannenkoek schreef:Uiteraard is het weer tijd om aan het nieuwe jaar te gaan denken. Vertel wat zijn je goede voornemens en doelen voor 2018?

Liefde
Gelukkig blijven met mijn man en dochter
Huis
We wonen hier net 3 weken, dus het verder inrichting en afmaken naar onze wens en smaak. En in januari een gave housewarming geven met winterbarbecue , en van de zomer lekker vaak in de tuin zitten met de schuifdeur open
Kinderen
Ik hoop dat we B's driftbuien weer wat meer onder controle krijgen, ze zegt het niet met veel woorden, maar aan de hoeveelheid driftbuien is te zien dat ze de verhuizing toch best heftig vindt.
Werk/studie
Deze zomer ben ik van baan gewisseld, ik hoop dat ik hier nog lang kan en mag blijven
Vakantie
We willen eindelijk eens als gezin 'echt' op vakantie gaan. Met z'n drieën, zonder andere familieleden, naar een echt relax, zonnig, heerlijk oord!
Dagelijks leven
Voor de verandering maar weer eens een poging doen tot afvallen en gezonder eten, ik wil ook gaan fietsen naar mijn werk.

Je 'totale' doel van 2018
Hmm.. eigenlijk bezig zijn met al het bovenstaande. Genieten van het feit dat ik weer dicht bij familie woon en leuke dingen doen met mijn omaatje en vader!
<<

Anoniem222

Bericht 04 Dec 2017 14:32

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Wat leuk dat je naar Japan gaat, Zero! Lijkt me een mega tof land.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron