Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Extreem gedrag

<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 21 Nov 2017 17:45

Extreem gedrag

Ik heb hier al vaker verteld over het gedrag van onze zoon. Hij is ontzettend extreem in zijn gedrag en zijn emoties. Nog steeds. Inmiddels is de hoop dat het slechts 'een fase' was dan ook aardig vervlogen. Inmiddels heb ik steeds vaker momenten dat ik met mijn handen in het haar zit en écht niet meer weet wat ik met hem aan moet.

Als baby huilde hij ongeveer 80% van de tijd dat hij wakker was. Dodelijk vermoeiend, maar omdat hij de nachten goed doorsliep was het redelijk te doen. Al zal ik niet ontkennen dat ik hem/ zijn gehuil af en toe meer dan zat was. Vanaf ca. 14 maanden ging het beter en werd hij een vrolijke dreumes. Helaas begonnen al snel daarna de driftbuien. Hij kon vreselijk driftig worden als iets hem niet lukte, als hij zijn zin niet kreeg of zomaar om (in onze ogen) niets. Daarom ging hij vanaf zijn tweede jaar vier dagdelen in de week naar de psz, om mij wat te ontlasten, maar ook om zijn energie kwijt te kunnen.

Inmiddels is F. 4 jaar en 3 maanden oud, sinds augustus zit hij op de basisschool. Nog steeds is hij erg extreem in zijn emoties en gedrag. Hij rent door het huis heen, hij springt vaker op de bank dan dat hij erop zit, zit nooit stil, onder het eten zit hij in alle mogelijke houdingen (behalve recht aan tafel). Allemaal dingen waar op zich mee te leven is, maar dat wil niet zeggen dat het niet vreselijk vermoeiend is. Goed, hij heeft regelmatig butsen en builen. Vorige week nog, een ei van heb ik jou daar op zijn hoofd, omdat hij, terwijl ik aan het koken was, van de salontafel op de bank wou springen en daarbij uitgleed over het tafelkleedje. Toen lag hij dus met een gigantische klap op de grond. Hij heeft al een paar keer wondjes moeten laten lijmen, maar echt noemenswaardige verwondingen *afkloppen* heeft hij nooit gehad.

Waar we wel steeds meer mee zitten is zijn gedrag. Hij tolereert gewoon geen 'nee'. Als hij wel een 'nee' krijgt, doet hij er niks op uit, of krijgt een driftbui waar je u tegen zegt. Wij blijven consequent volhouden en geven nooit toe, maar hij blijft doorgaan. Als we hem vragen op te ruimen en hij heeft geen zin, doet hij het gewoon niet. Hetzelfde met aankleden. Van de week nog, heeft hij bijna 2 uur lang in zijn blote kont op bed gezeten, omdat hij weigerde zich aan te kleden. Een tijd geleden ben ik een uur! onderweg geweest van de supermarkt naar huis, omdat hij geen kaasstengel kreeg. Een stukje van normaal nog geen tien minuten. Gillen, krijsen, languit op de grond liggen en weigeren nog maar een stap te zetten. Hij doet het gewoon niet. Wat ik ook probeer. Werkelijk alles hebben we al geprobeerd. Straffen, belonen, motiveren, helpen, uitleggen waarom, niks helpt en alles lijkt averechts te werken. Dit hierboven zijn slechts een paar voorbeelden van waar we dagelijks meerdere malen tegenaan lopen.

Vandaag de bevestiging gekregen dat het niet aan ons ligt. Ook op school vertoont hij dit gedrag. Hij had met het poppenhuis gespeeld en alles overhoop gehaald. Toen juf hem vroeg weer een beetje op te ruimen, weigerde hij in alle toonaarden. Vanmiddag bij het naar huis gaan zat een klasgenootje aan zijn pet en F. begon te gillen als een malle. Toen juf daar wat van zei, ontaarde dat in een nieuwe driftbui. Ik citeer juf: "Een beweeglijk kind kan ik wel tegen, maar hier, en dat mag ik eigenlijk niet zeggen, word ik af en toe tureluurs van. Ik krijg hem dan ook niet waar ik hem hebben wil en weet dan niet hoe ik hem kan benaderen" Aan de ene kant heel fijn om te horen dat het niet aan ons ligt, aan de andere kant niet de bevestiging die ik wil, omdat als zelfs juf het niet meer weet dit toch echt niet normaal is.

Op andere momenten is het weer een ontzettend lief, betrokken jongetje. Hij is vrijwel altijd bereid te delen, als er iemand verdrietig is, bekommert hij zich altijd om diegene en kan ook heerlijk in zijn eentje spelen. Hele verhalen speelt hij dan. En dat maakt het juist zo moeilijk. Waarom vertoont hij dit moeilijke gedrag?

Aan de ander kant is het ook een heel slim kind. Hij telt moeiteloos tot dertig, maar met een beetje hulp komt hij veel verder. Hij is bezig met het alfabet, herkent getallen tot aan de 100, gebruikt soms woorden die mijn dochter niet eens gebruikt en is ontzettend leergierig. Hij kan, als hij de rust heeft, puzzels maken van 100 stukjes. Als ze tv kijken, vertelt hij zijn zus dat de programma's die zij kijkt voor baby's zijn en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wie herkent dit? Wie heeft dit met haar (oudere) zoon of dochter ook meegemaakt? Wat was de oorzaak, wat hebben jullie eraan gedaan en hoe gaat het nu?

Sorry overigens voor het warrige en lange verhaal.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 21 Nov 2017 18:32

Re: Extreem gedrag

Behalve dan dat onze dochter op school en bij anderen echt een schatje is, herken ik heel veel van wat je zegt. Ik zou als ik jou was eens gaan googlen op hoogsensitieve kinderen en temperamentvolle kinderen. De blog van Eva Bronsveld haalde ik veel herkenning uit. Ook gaat dit vaak gepaard met hoogbegaafdheid, je zou kunnen gaan kijken of speltherapie of een Kindercoach wat is? Ook zou je de intern begeleider van school erbij kunnen halen, kan zij hem eens observeren in de klas sn wellicht wat handvatten geven.

Onze Kindercoach leerde ons dat ze allemaal emoties voelen maar nog te jong zijn om te weten wat dit is, communiceren dus - wij moeten haar gevoelens uit haar krijgen en dat aan haar uitleggen wat het is en wat ze voelt en hoe dat heet. Het boek 'de kleur van emoties' (pop up boek) of de iets goedkopere versie 'het kleurenmonster' is ook een fijn boek, daar worden aan de hand van kleuren de emoties uitgelegd. Het vurige draakje is ook speciaal voor hoogsensitieve kindjes.

Ik reageer nu even via mijn telefoon dus er kunnen wat foutjes ingeslopen zijn. Succes verder! Het is heel lastig, soms wat aanpassen - maar vaak zijn dat wel de liefste, sterkste mensen die er zijn later.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 21 Nov 2017 19:18

Re: Extreem gedrag

Wat vervelend.
Ik lees dat hij heel slim en gevoelig is en dat hij moeilijk met emoties om kan gaan. (Samengevat)
Ik zou inderdaad hulp gaan zoeken bij een kindercoach/speltherapeut oid.
Voor thuis misschien al duidelijk een dagritme maken. Als hij s ochtends meteen kleren aandoet en het eten opheeft mag hij 1 filmpje kijken.
Na schooltijd een duidelijk ritme zodat er weinig onverwachte dingen gebeuren.
Betrek hem bij dit dagritme.
Verder raad ik de boeken aan die door uitgeverij scrivo zijn uitgegeven. Gaat over hoogsensitieve kinderen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15968

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Nov 2017 19:24

Re: Extreem gedrag

Poeh, dat klinkt pittig en frustrerend. Is het feit dat zijn leerkracht dit gedrag herkent en erkent niet een mooie ingang om hier misschien wat hulp in te gaan krijgen via een IB-er of orthopedagoog ofzo?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Nov 2017 19:37

Re: Extreem gedrag

En eventueel fysiotherapie om zijn emoties/bewegingen te reguleren?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem247

Bericht 21 Nov 2017 20:37

Re: Extreem gedrag

Heel herkenbaar op het vele huilen en de driftbuien na. Onze oudste zoon is ook een gevoelig, pittig en druk kind. Altijd al zo geweest. Wij zijn nu nog steeds met een traject bezig hoe we heb wat rust in zijn hoofd kunnen bieden. Het is in ieder geval uitgesloten dat hij autisme heeft en waarschijnlijk ook geen adhd (misschien ergens wel een lichte vorm maar daar moet nog naar gekeken worden) Het is wel vastgesteld dat hij een regulatieprobleem heeft. Toen we dat hoorde vielen er wel een aantal dingen op z'n plek. Ook is hij gewoon erg gevoelig en slaat hij alles op in zijn koppie. Hij onthoudt echt de vreemdste dingen die ik allang weer vergeten ben. Over 2 weken gaan we bespreken of hij misschien toch in aanmerking kan komen voor een licht medicijn. Als is het maar om zijn hoofd wat leger te maken. Want op school heeft hij er ook last van. Snel afgeleid, moeite met schakelen (= onzeker worden) enz
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Nov 2017 21:43

Re: Extreem gedrag

Ook ik herken het, op het schoolgedeelte na. Benthe is bij andere juist altijd heel lief (te lief) wat zich dan vaak thuis resulteert in een nog grotere driftbui.
Wij hebben veel hulp gehad van een ergo therapeute, zij heeft benoemd dat iedereen een motortje in zijn buik heeft, die langzaam kan, normaal, hard en heel hard. Daar koppelde ze dan kleuren aan, om zo te benoemen hoe ze zich voelde. Benthe voegde er uiteindelijk nog de kleur zwart aan toe, dat was als ze echt een driftbui had waarbij het kennelijk letterlijk zwart werd voor haar ogen.

Ze heeft ook ontzettend veel moeite met het woordje nee, en we horen wel 8389 keer per dag 'ik wil'.
Het gaat hier met kleine stapjes steeds beter, ze is nu bijna 6.
Maar man man, wat heb ik ook met de handen in het haar gezeten, soms werd ik bijna bang als het een paar dagen goed ging. Ging dan bijna op de driftbui zitten wachten. Dat in combi met slecht slapen, zorgde ervoor dat ik het soms ook echt niet meer zag zitten.
Nu de betere periodes overheersen, kan ik er zelf ook weer wat rustiger op terug kijken.

Sterkte, ik weet hoe doodvermoeiend het geestelijk en lichamelijk is!
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 21 Nov 2017 22:43

Re: Extreem gedrag

Ik vind het trouwens wel makkelijker worden nu ze ouder worden! Maar bijv deze maanden (jarig, zusje jarig, sinterklaas, kerst, oud en nieuw) zijn wel extra zwaar.

Ik heb een weekplanner aangeschaft en daarop schrijf ik elke dag duidelijk wat ze gaat doen, wanneer ze kan afspreken en wanneer niet. Dit vind ze wel erg fijn! Voor deze drukke maand heb ik ook zelf een kalender gemaakt, met daarop aangegeven wanneer de sint aankomt, wanneer ze jarig is en mag trakteren etc. Elke dag mag ze dan een sticker plakken.

En ze heeft nogal faalangst, dus bij nieuwe situaties gaat het vaak mis en gaat ze ergens huilend naartoe. School gaat ze sowieso elke ochtend mokkend de klas in, maar ze mag bij de juf staan als assistent ipv op haar stoel zitten, dan gaat het vaak zonder huilen. Turnen wilde ze graag een sporttas, na 8x zonder huilen naar turnen gaan heeft ze die ook gekregen. Belonen werkt hier!

Wat ik zelf (ben zelf ook hoogsensitief) een heel fijn artikel vind en dus ook meerdere keren heb uitgedeeld in het belang van mijn dochter (alles wat erin staat komt exact overeen met mijn dochter, heel bizar, alsof hij over haar gaat) is deze

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... DRYO9x1-Iw
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 21 Nov 2017 23:23

Re: Extreem gedrag

Bedankt voor jullie reacties.

Parel: daar heb ik inderdaad al eens op gegoogled en herken daar ook wel dingen in. De naam Eva Gronsveld ben ik daarin ook vaker tegen gekomen. Als het goed is, starten we binnenkort weer met een hulptraject. Ik hoop alleen dat deze wel verder kijkt dan de opvoeding, want wij hebben echt het idee dat dat niet de kern is.

Wasmand: samengevat is dat inderdaad precies het probleem.

Lady: dat kan ik inderdaad wel eens met zijn juf bespreken.

Tom: bedankt voor je tip. Ik ga hem in elk geval onthouden.

Ava: wat vervelend dat jullie ook zo zoekende zijn. F. is helaas nog te jong voor bepaalde onderzoeken. Ik herken wel het opslaan van bepaalde dingen. F. slaat inderdaad ook alles op. Soms begint hij opeens over iets toen hij 2 was en dan moet ik diep nadenken wat hij bedoelt. Ik hoop dat jullie snel meer duidelijkheid hebben.

Lejow: ik had al vaker meegekregen dat B. ook een temperamentvol dametje is. Van dat motortje en die kleuren weet ik niet of bij F. past: hij heeft toch geen motortje in zijn buik, hij is geen auto, hij is een jongetje zou hij zeggen. Fijn dat het bij jullie langzaam wat beter gaat.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Nov 2017 23:47

Re: Extreem gedrag

Oh ja, lentezoet (die van de gedichten op fb) heeft afgelopen week een voorleesboek uitgebracht. 'Ferm', over een heel krachtig jongetje/poppetje enz. Wellicht een idee om voor te lezen!
<<

FaithHopeLove

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:48

Bericht 22 Nov 2017 10:48

Re: Extreem gedrag

Ik wil me graag aansluiten bij de reactie van Parel. Ik herken ook heel veel signalen van hoogsensitiviteit in je verhaal. Mijn dochter is hsp en strong-willed en ik ben zelf ook hsp.

Op facebook is er een besloten pagina Hooggevoelig en strong-willed. Daar kun je je verhaal doen en tips en/of herkenning vinden. Ik vind het vooral vaak fijn om te lezen hoe anderen dingen aanpakken en om herkenning te krijgen. Misschien het proberen waard om eens te bekijken?

Er zijn ook heel wat goede boeken geschreven en kindercoaches die kinderen (en ouders) helpen hiermee om te gaan. Die brief die Parel postte is ook zo mooi en daar staan ook echt goede tips in.
Het is behoorlijk pittig maar zodra je de signalen van overprikkeling kan herkennen en veel structuur en duidelijkheid toepast, wordt het iets makkelijker, is mijn ervaring.

Wij gebruiken een prikkelmeter waarop mn dochter kan aangeven hoe ze zich voelt. Zo kan ik proberen overprikkeling te voorkomen (lukt niet altijd maar elke driftbui die ik kan voorkomen is er eentje :angel: )
Als ik weet dat we bijna weggaan bereid ik haar meerdere keren hierop voor (nog 5 min..nog 3 min...nog 1 min..enz)
Ik zorg dat ze na schooltijd altijd tijd heeft om te 'ontploffen' zodat ze, zoals ze zelf zegt 'haar volle hoofdje weer leeg kan maken'.

Hoop dat jullie snel met een hulptraject kunnen starten en dat het jullie en jullie zoontje kan helpen!
2013
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 02 Dec 2017 11:51

Re: Extreem gedrag

*
Laatst gewijzigd door Marie op 01 Feb 2018 21:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem247

Bericht 03 Dec 2017 14:12

Re: Extreem gedrag

.
Laatst gewijzigd door Anoniem247 op 01 Feb 2018 22:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 03 Dec 2017 16:16

Re: Extreem gedrag

Wat een fijne ontwikkeling Ava!
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 01 Feb 2018 21:29

Re: Extreem gedrag

Even weer een update.

Inmiddels wordt meer en meer duidelijk dat zoon geen normaal gedrag vertoont. Op zwemles blijkt dit duidelijk, juf op school geeft aan dat het verstandig is en we horen het van meer mensen. Helaas weigert de instantie die er hier in de gemeente over gaat de doorverwijzing af te geven.

Na gisteren opnieuw een paar dieptepunten opnieuw een mail uitgestuurd en vriendelijk doch resoluut aangegeven dat wij heel graag willen dat hij getest gaat worden.

Een vierjarige die in een dolle bui besluit alleen naar huis te lopen.. Ben gewoon bang dat het een keer mis gaat als dit zo doorgaat. Dat hij een keer onder een auto loopt ofzo.

Ben nu zelf maar een 'dossier' aan het aanleggen van adviezen van anderen, eigen filmpjes en ervaringen etc.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 01 Feb 2018 22:59

Re: Extreem gedrag

Marie, er zijn toch meerdere wegen om aan een doorverwijzing te komen? Bijvoorbeeld via je huisarts? Dit hoeft niet perse via de gemeentelijke gangen te lopen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Feb 2018 23:44

Re: Extreem gedrag

Ik zou het zelf eerst via de huisarts proberen, of het OKC.
#teammaple🍁
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 02 Feb 2018 07:31

Re: Extreem gedrag

Dat is ook precies wat we van plan zijn, vandaar dat ik die bewijzen aan het verzamelen ben.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 02 Feb 2018 13:15

Re: Extreem gedrag

Maar waar wil je naartoe doorverwezen worden en waar wil je hem op laten testen?
Ik zou gewoon zo snel mogelijk een afspraak maken met de huisarts en het probleem voorleggen. Uit je berichten komt duidelijk naar voren dat jullie behoorlijk ten einde raad zijn. Ik zou echt niet nog langer wachten om bewijs te gaan verzamelen want waarschijnlijk is dat niet eens nodig of krijg je vanuit de huisarts of degene waar je naartoe verwezen wordt hun eigen formulieren/vragenlijsten etc. die je moet invullen.

Wij zijn vorig jaar met J via de huisarts doorverwezen naar de kinderarts ivm verdenking AD(H)D, HSP en angststoornis en ik had bij de huisarts na 10 minuten praten een verwijzing. Hij heeft J niet eens zelf gezien/gesproken. Alleen ons verhaal aangehoord.
Voor de afspraak bij de kinderarts kregen we vragenlijsten die wij en haar juffen moesten invullen en daarna hadden we binnen een maand een afspraak en kwam er bij dat eerste consult meteen een diagnose uit. Al met al wisten we dus binnen een maand vanaf het moment dat we naar de huisarts gingen waar we aan toe waren en wat de mogelijkheden waren qua behandeling. Daar ging nog wel een paar weken overheen maar het is ons alles mee gevallen hoe snel het ging en hoe fijn we geholpen zijn. Ik voelde me echt gehoord en begrepen, zowel door de huisarts als de kinderarts.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 03 Feb 2018 00:44

Re: Extreem gedrag

***
Laatst gewijzigd door munk op 14 Feb 2018 23:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 03 Feb 2018 20:29

Re: Extreem gedrag

Fiwen: hier in de gemeente zijn daar per wijk speciale teams voor. In eerste instantie verwijst de huisarts je daar naar door, omdat jeugdzorg tegenwoordig via de gemeente geregeld wordt. Indien nodig kunnen zij je doorverwijzen naar de GGZ instantie hier in de regio. En daar gaat het mis, want dat wijkteam wil eerst op andere manieren kijken, dus met ondersteuning, of zijn gedrag stabieler wordt. Ze gooien het op de thuissituatie.

Ik heb afgelopen week nog 1 mail gestuurd, als deze niet het gewenste resultaat oplevert, ga ik met de huisarts praten of het niet op een andere manier kan.

Wij (en meerderen met ons) hebben sterk de indruk dat er een stoornis als ADHD aan ten grondslag ligt. Daar willen wij hem graag op getest hebben. Juf op school geeft aan dat ze dat erg verstandig vindt (juf met zeer ruime ervaring). Daar komt nog bij dat hij erfelijk belast kan zijn, dus reden genoeg om verder te kijken.

Munk: ik hoop het echt. Voor ons, maar zeker ook voor F., want hij heeft er zelf ook echt last van.

Niet quoten alsjeblieft
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 03 Feb 2018 20:55

Re: Extreem gedrag

Hier kun je inderdaad ook een diagnose krijgen via de ggz maar omdat ik soortgelijke verhalen als die van jou gehoord had hebben wij er bewust voor gekozen om het traject bij een kinderarts in te gaan. Is dat geen mogelijkheid bij jullie? Lijkt me dat er ook gewoon een ziekenhuis met een kinderpoli in de omgeving is. Veel kinderpolies hebben zelfs een speciaal adhd team, daar is J ook onder behandeling.

Echt je huisarts aan z'n jasje trekken hoor, maandag een afspraak maken en er op staan dat je doorverwezen wordt.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers