Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


foodies topic

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Nov 2017 09:02

Re: foodies topic

Tapas eet ik wel graag in Spanje, maar daar vind ik de porties wel echt groter. Zoals zo'n stuk tentakel van octopus met wat paprikapoeder. Heerlijk!
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Nov 2017 11:20

Re: foodies topic

Ik overdreef even om duidelijk te maken dat zijn beweringen gewoon ongegrond zijn ;-).

Echte tapas zijn hemels, maar in Nederland ben ik nog geen restaurant tegengekomen die het zo kan maken als je in Spanje krijgt. Is ook niet gek natuurlijk! Sommige tapas restaurants zijn echt wel prima, zeker om gezellig met vriendinnen te zitten. maar het valt me wel altijd op dat de calamares en de garnalen áltijd gewoon zo rechtstreeks uit de Sligro zijn gewandeld.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 08 Nov 2017 12:43

Re: foodies topic

Caulfield schreef:Kleine porties bij sterrenrestaurants, dat is nou echt een vooroordeel dat in mijn ervaring totaal niet klopt. Je krijgt inderdaad geen bergen pasta of aardappels, maar juist goed afgestemde porties - bij 4 gangen zijn de gerechten groter dan bij 10 gangen, dat idee.



Ik heb onlangs voor het eerst in e een sterrenrestaurant gegeten en ben het hier helemaal mee eens. Ook kregen we bij de eerste gangen/ vooraf(echt overheerlijk) brood geserveerd. Dat moest ik al gedeeltelijk laten staan omdat dat al zo vult.
<<

Anoniem278

Bericht 08 Nov 2017 18:26

Re: foodies topic

Ik vind dat een hele vreemde reden, de portiegrootte in een sterrenrestaurant.
Ik ben echt nog nooit met honger weggegaan, in tegendeel, ik eet al geen stukje brood ergens bij omdat ik weet dat ik bij meer dan vijf gangen sowieso echt rustig moet eten en zelfs soms iets moet laten staan.

Ik lees trouwens net dat een van mijn persoonlijke food hero's, Antonio Carluccio, vanmorgen overleden is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Nov 2017 18:27

Re: foodies topic

Ja ik hoorde dat ook Quizzle. Zonde. Ik heb nooit in z'n restaurants gegeten maar weet het in Cambridge zo te vinden.

Vandaag was er een marathon van in search of perfection van Heston Blumenthal. Zo leuk. Gezien we toch lekker een bankhangdagje hadden stond dat aan. We hebben ze ooit allemaal wel gezien maar toen woonden we nog in 't oude huis dus wel lang geleden. Ik vind t zo mooi hoe hij zegt dat het wel home accessible moet zijn. Ja eh. As if. Maar het verklaart wel waarom wij altijd het stokje van de tomatenrank in de saus doen. Dat hebben we dus van hem! Geeft extra smaak.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Dec 2017 10:14

Re: foodies topic

Jippie, ik heb net gereserveerd voor een verjaardagsdineetje over twee weken bij een nieuw restaurant in Haarlem. De chef heeft getraind bij Heston. En een wisselend dagmenu, eten wat de chef serveert. Vet tof, ben heel benieuwd.
Let's discover the world together.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 03 Dec 2017 10:17

Re: foodies topic

Leuk! Ben benieuwd hoe het gaat zijn. Veel plezier alvast.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 03 Dec 2017 21:05

Re: foodies topic

Leuk! Hoe heet het restaurant?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Dec 2017 21:08

Re: foodies topic

De Zeeuw. Is echt pas sinds deze week open geloof ik.
Let's discover the world together.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 03 Dec 2017 22:16

Re: foodies topic

Mooi menu hoor! Zou ik ook zo gaan eten.

Wij zijn volgende week uitgenodigd bij de opening van een nieuw restaurant in Eindhoven. Is van een oud collega van me, menukaart stond vanaf vandaag online. Gerechten zien er op papier heerlijk uit, haha!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Dec 2017 22:26

Re: foodies topic

Leuk Kreeft!
Haha je weet dat je foodie bent als je menu's lezen leuk vindt!
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 03 Dec 2017 22:44

Re: foodies topic

Oh ik wil zo graag nog eens bij een sterren restaurant eten. Als ik die foto’s zie dan denk ik dat wil
Ik ook echt eens proberen.
2015 💙
<<

Anoniem231

Bericht 04 Dec 2017 21:20

Re: foodies topic

Welke is dat kreeft?
<<

Anoniem231

Bericht 04 Dec 2017 21:22

Re: foodies topic

Marin schreef:Leuk Kreeft!
Haha je weet dat je foodie bent als je menu's lezen leuk vindt!


Dat vind ik het leukste, de voorpret. Menu's uitpluizen, kijken wat ik wil eten en dan toch nog laten verrassen!

Maar leuk zo'n diner. Moeten wij ook vaker doen maar komt er gewoon niet van (en stiekem vind ik het helemaal niet leuk om zonder mijn kinderen te eten al roep ik dat wel als ze weer eens moeilijk doen).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Dec 2017 21:24

Re: foodies topic

Ja doen joh! Het is toch zo anders met of zonder kinderen. Allebei leuk maar zo anders.
Let's discover the world together.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 04 Dec 2017 21:28

Re: foodies topic

Pollepel schreef:Welke is dat kreeft?


El Puente! Van gehoord? Kom je uit de regio?
<<

Anoniem231

Bericht 07 Dec 2017 07:14

Re: foodies topic

Kreeft schreef:
Pollepel schreef:Welke is dat kreeft?


El Puente! Van gehoord? Kom je uit de regio?

Klinkt goed dat menu! Kom idd uit de regio ja.
<<

Anoniem231

Bericht 07 Dec 2017 07:16

Re: foodies topic

Marin schreef:Ja doen joh! Het is toch zo anders met of zonder kinderen. Allebei leuk maar zo anders.


Ja heb mijn man met Sint 2 bioscoop kaartjes gegeven en denk dat we ook maar eens lekker gaan eten. Even tijd voor elkaar.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Dec 2017 08:53

Re: foodies topic

Leuk, veel plezier!
Let's discover the world together.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 07 Dec 2017 15:21

Re: foodies topic

Leuk! Veel plezier. Wat zijn je favoriete restaurant hier in de buurt?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Dec 2017 22:33

Re: foodies topic

Nederland heeft er een derde driesterrenrestaurant bij. Inter Scaldes in Kruiningen!
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Dec 2017 23:09

Re: foodies topic

Oké ik zal nog even verslag uitbrengen van ons etentje vanavond, alleen al omdat ik blij en enthousiast ben. Het was zo leuk gewoon! Sowieso gezellig uiteten met m'n man, zo fijn om even samen te zijn, maar ook om de hele sfeer van zo'n nieuw restaurant te proeven. Je proeft echt de droom van zo'n jonge chef, dat vind ik zo tof. Hebben ook een tijdje met 'm staan praten, onder andere over hoe tof (en lief, zijn woorden) Heston is, maar met name over hoe Haarlem dit nodig heeft. Een goed en fijn huiskamer restaurant waar je je thuis voelt maar wel echt goed kunt eten.

De amuse was echt al zo lekker, Beemster kaas rondjes met piccalilly, heel fris zurig oh zo lekker.

Afbeelding

Dit was aardappel linguine met een saus van comté, oh men..

Afbeelding

Dit was het lekkerste gerechtje van de avond. Bijvangst (sowieso al fan van) van zeeduivel (echt, hoe is dat bijvangst?) met prei en portobello en oh zo lekker.
Afbeelding

Nog wel meer gegeten hoor (eend en steak startare bijvoorbeeld) maar deze sprongen eruit.
En het dessert was ook verrassend. Hele lekkere specerijen (speculaas) crumble met gepocheerde peer. Ik ben niet zo van de toetjes en was al sip dat het kaasplankje niet mogelijk was omdat ze dat niet hadden ingekocht maar dit was zo lekker.

En ik weet niet hoe maar ze hadden vernomen dat ik jarig was. Toch leuk! Met een hele lekkere anijs chocola.
Afbeelding

Al met al was het gewoon top. Leuk door de ervaring en echt contact te maken met de chef en echt goed eten. We gaan het echt zeker onthouden!


Oh en dit past totaal niet in dit topic maar ik vond het zo fijn dat het zo goed ging met het oppasmeisje (sorry Quizzle). :razz:
Zo gek om dan aan de 'ouder' kant te staan en te zien dat ze echt de chips heeft gegeten en het 'oppas' Netflix account heeft gebruikt. Haha ik voel me heel volwassen, nu voel ik me pas echt oud!
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 13 Dec 2017 08:40

Re: foodies topic

Wat leuk dat het zo geslaagd was Marin! Het ziet er heerlijk uit allemaal :)

♥♥
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 13 Dec 2017 09:07

Re: foodies topic

Dat klinkt als een heerlijk avondje Marin! En wat fijn dat het zo goed met O. en de oppas ging, dan zit je toch lekker relaxed hè als je weet dat hij in goede handen is.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem278

Bericht 13 Dec 2017 09:38

Re: foodies topic

Mooie foto´s Marin, en wat ziet het er allemaal heerlijk uit.
De amuse klinkt al zo ´meer meer meer meer meer´ en dat is dan nog maar het begin.

Leuk ook die felicitatie op je bord!

Fijn dat alles goed ging met de oppas/babysit, en ja dat is wel een teken dat je ouder wordt, dat je niet meer de oppas bént maar inhuurt :smile:
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers