Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Anoniem260

Bericht 03 Dec 2017 08:10

Re: Stomme vragen topic #4

Kokosolie of Bepanthen bij rode huid.

En bootcamp: wat Jip zegt: laagjes! 3 dunne laagjes zijn warmer dan 1 dikke. En je kunt laagjes uitdoen! Leuk zeg, bootcamp met je kind!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 03 Dec 2017 09:14

Re: Stomme vragen topic #4

Ik gebruik sinds kort de baby zinkzalf van Etos eigen merk.
Ben er erg blij mee, smeert veel lekkerder dan Sudocreme, is net wat dunner en werkt perfect.
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 03 Dec 2017 09:39

Re: Stomme vragen topic #4

Lijkt me prettig Gekkie. Zal het eens halen als de Sudo bijna op is. Ik baal bij Sudocrem altijd dat ik met mijn vingers in die pot moet. Hele nagels wit haha
2016
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Dec 2017 10:10

Re: Stomme vragen topic #4

Die gebruik ik ook Gekkie, fijn spul idd! Smeer trouwens ook alleen als het nodig is!
⁠♡♡♡
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 03 Dec 2017 10:13

Re: Stomme vragen topic #4

Alleen als het echt nodig is, wij smeren dan Weleda billenzalf
10.04.17
<<

Anoniem253

Bericht 03 Dec 2017 11:42

Re: Stomme vragen topic #4

Bij rode billen gebruik ik de billenzalf van dr leenarts, werkt heel goed!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 03 Dec 2017 11:44

Re: Stomme vragen topic #4

Ik smeer trouwens ook alleen bij rode billen.
Had voor de geboorte van dochter zo'n hele grote pot sudocreme gekocht. Dom. Is amper wat uit nu.
Ik gebruik het niet meer. Ik vind het smerig spul en werkt bij mijn dochter slecht.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Dec 2017 11:47

Re: Stomme vragen topic #4

Haha ja wij hebben ook zo'n mega pot staan op aanraden van de kraamzorg maar gebruiken het ook nooit. Maak nu eerst de tube van Burts Bees op, die is wel fijn maar zovaak heeft hij geen rode billen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 03 Dec 2017 11:49

Re: Stomme vragen topic #4

Wij smeren alleen bij rode billen. En dan gebruiken we zinkzalf. Sudocreme bij de eerste wel gekocht maar nooit gebruikt. Ik vind het rotspul.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 04 Dec 2017 11:35

Re: Stomme vragen topic #4

Zijn er hier moeders die ervaring hebben met een zijslaapkussen? Zo ja, heb je er veel aan gehad? Ik merk dat dochter minder last heeft van teruggeven als ze op haar zij in bed wordt gelegd, alleen rolt ze gedurende de nacht op haar rug. Een handdoek helpt niet echt, vandaar dat ik een kussen overweeg aan te schaffen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Dec 2017 11:50

Re: Stomme vragen topic #4

Geen ervaring mee Amandine, sorry.

Ik heb ook een vraagje. Sinds een paar dagen hangt en jengelt O constant aan mijn / onze benen. Hij krijgt een tandje dus is niet zo lekker. Dat zou 't dus goed kunnen zijn. Of zou het een eerste teken van eenkennigheid kunnen zijn? Waar herken je dat (naast het huilen bij anderen) aan? En wanneer begint dat, nu toch zo'n beetje?
Laatst gewijzigd door Marin op 04 Dec 2017 11:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 04 Dec 2017 11:53

Re: Stomme vragen topic #4

T doet dat met doorkomende tanden. Dan heb ik honing aan mijn gat. Gisteren was ook zo'n dag.
Tijdens die fase van eenkennigheid (had hij in juli/augustus dus was toen 1 jaar en 2 a 3mnd) huilde hij als we uit het zicht gingen. Dus naar de wc of als ik hem in bed stopte.
2016
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 04 Dec 2017 12:15

Re: Stomme vragen topic #4

Ik heb er ook een gebruikt bij mijn 2e Amandine. Ze was erg misselijk na de bevalling en daarna vond ze het een lekkere houding met haar handje bij haar mond. De eerste tijd hebben we een handdoek gebruikt en daarna heb ik via marktplaats zo'n kussen gekocht om het te proberen.
Ik vond het ideaal. Wel hebben we haar elke voeding gewisseld van kant om een voorkeurshouding te voorkomen. Toen ze 3 maanden was lukte het haar om op haar buik te komen in het zijliggingskussen, dus vanaf dat moment hebben we haar op haar rug weggelegd (wel in het kussen). Zo had ze toch nog een gevoel van iets tegen zich aan.
<<

Anoniem260

Bericht 04 Dec 2017 13:38

Re: Stomme vragen topic #4

Marin volgens mij is eenkennigheid iets later. Kan goed van tandjes komen.
Of is hij bij anderen ook ‘ineens’ anders? Huilen, alleen bij jou of je man willen zitten in gezelschap? Bij S was de eenkennigheid kort maar hevig, rond de 10 maanden
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Dec 2017 13:53

Re: Stomme vragen topic #4

Nee dat laatste dus nog niet echt en hij is net een hele dag bij een oppasmeisje geweest en bij m'n familie wil hij ook bij iedereen op schoot, vorige week in elk geval wel nog. Wel gaat ie direct mekkeren zodra we de kamer uit gaan en kruipt hij achter ons aan en dan gaat hij dus inderdaad aan ons hangen. Misschien toch niet zo lekker van het tandje (had wel hele lichte verhoging maar geen koorts gisteren).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Dec 2017 14:03

Re: Stomme vragen topic #4

Toen Bo haar 1e tandje kreeg ronde 5 maanden was mijn man thuis met haar. Ze huilde de hele dag, maar niet als ze door mijn man werd vastgehouden. Ze is toen ook op hem in slaap gevallen, dat deed ze al lang niet meer. Toen we naar het cb de volgende dag zag de arts dat er een tandje door was, toen viel het kwartje.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Dec 2017 14:05

Re: Stomme vragen topic #4

Nou dan zal dat het zijn, klinkt wel herkenbaar voor meerderen dus. Het eerste puntje steekt er al een paar dagen bovenuit, dus hopelijk is het hele tandje gauw erdoor heen. Dat duurt ongeveer een week? Of wisselt dat ook weer heel erg?
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 04 Dec 2017 14:34

Re: Stomme vragen topic #4

Amandine schreef:Zijn er hier moeders die ervaring hebben met een zijslaapkussen? Zo ja, heb je er veel aan gehad? Ik merk dat dochter minder last heeft van teruggeven als ze op haar zij in bed wordt gelegd, alleen rolt ze gedurende de nacht op haar rug. Een handdoek helpt niet echt, vandaar dat ik een kussen overweeg aan te schaffen.


Ik heb het wel gehad, maar volgens mij mag je het niet gebruiken tijdens de nacht, alleen in het zicht van de ouders.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem301

Bericht 04 Dec 2017 14:54

Re: Stomme vragen topic #4

Marin schreef:Nou dan zal dat het zijn, klinkt wel herkenbaar voor meerderen dus. Het eerste puntje steekt er al een paar dagen bovenuit, dus hopelijk is het hele tandje gauw erdoor heen. Dat duurt ongeveer een week? Of wisselt dat ook weer heel erg?

Oh dan is het ergste achter de rug, schijnt! Of hij moet er 2 doorkrijgen, zit er een bultje naast? Het kan een dag duren, een week of zelfs langer. Leuk he?
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 09:53

Bericht 05 Dec 2017 12:01

Re: Stomme vragen topic #4

Mijn dochter heeft, nu het kouder wordt, last van een drogere huid. Iemand goede tips qua producten om te smeren?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 05 Dec 2017 12:05

Re: Stomme vragen topic #4

D. heeft dat ook heel erg, ik gebruik nu vaselinelanette van de apotheek en dat helpt wel. Van de huisarts heb ik ook nog vaselinecetomacrogolcreme voorgeschreven gekregen in combinatie met hydrocortison creme (hormoonzalf), maar dat is geloof ik meer voor zijn eczeem.

♥♥
<<

Anoniem253

Bericht 05 Dec 2017 12:05

Re: Stomme vragen topic #4

Sapphire schreef:Mijn dochter heeft, nu het kouder wordt, last van een drogere huid. Iemand goede tips qua producten om te smeren?

Droge huidzalf van dr leenarts, werkt super!!
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 05 Dec 2017 12:12

Re: Stomme vragen topic #4

Wij hebben weleda calendula weer en windbalsem. Ik smeer zelf ook altijd calendula op m'n drogen plekken en pukkels en het herstelt er echt goed van. Bij m'n stiefdochter smeren we het ook op haar wangen en andere droge plekjes op 't gezicht.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 05 Dec 2017 12:16

Re: Stomme vragen topic #4

Lanoline/wolvet zo puur of mengen met kokosolie.
10-08-2017 ♥
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 05 Dec 2017 12:22

Re: Stomme vragen topic #4

Marin schreef:Ik heb ook een vraagje. Sinds een paar dagen hangt en jengelt O constant aan mijn / onze benen. Hij krijgt een tandje dus is niet zo lekker. Dat zou 't dus goed kunnen zijn. Of zou het een eerste teken van eenkennigheid kunnen zijn? Waar herken je dat (naast het huilen bij anderen) aan? En wanneer begint dat, nu toch zo'n beetje?

Hier ook een kleine meid die continue achter mij aan tijgert en aan m'n benen gaat hangen. Ik heb het idee dat hier echt de eenkennigheid is begonnen. Zodra ik wegloop gaat ze huilen. Gisteren bracht ik haar naar het KDV en ze begon echt intens te huilen toen ik haar aan de juf gaf. Gelukkig was het toen ik weg was snel over. Bij mijn man doet ze het niet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan