Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Help a girl out: kinderkerstcadeaus

<<

Geel

Bericht 01 Dec 2017 17:00

Help a girl out: kinderkerstcadeaus

Ik heb echt ZERO inspiratie voor een kerstcadeau voor mijn eigen kind. Ik wil haar sowieso een boek geven, een mooi prentenboek.

Wat is een leuk cadeau voor een meisje van 20 maanden? Ze houdt erg van prutsen: knoopjes op elkaar zetten, dingen in elkaar draaien, eruit- en erin doen.

En weet iemand een mooi prentenboek? Niet met enge dingen of monsters, wel met mooie, sfeervolle platen.

Deel jouw cadeauideeën van dit jaar/vorige jaren én vraag om tips.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Dec 2017 17:11

Re: Help a girl out: kinderkerstcadeaus

Ik weet niet of je zelf handig bent, maar misschien kun je een stoffen boek maken met knoopjes et cetera. Zoiets als dit:

http://www.sewbaby.com/shopbaby/product ... ts_id=4031

En anders kun je zoiets vast wel ergens kopen.

Qua prentenboeken vind ik de boeken van Charlotte Dematons altijd heel mooi. En ook de boeken van Bas (met tekeningen van Dagmar Stam), weet alleen niet of die nog leverbaar zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 01 Dec 2017 17:16

Re: Help a girl out: kinderkerstcadeaus

http://www.bartsmit.com/nl/bsnl/speelgo ... ballenbaan

Deze heb ik mijn nichtje cadeau gedaan en het is een grote hit. Maar wellicht heb je iets dergelijks allang staan :D. Succes!
<<

Anoniem278

Bericht 01 Dec 2017 17:27

Re: Help a girl out: kinderkerstcadeaus

<<

Anoniem313

Bericht 01 Dec 2017 17:47

Re: Help a girl out: kinderkerstcadeaus

Met Kerst vieren we de geboorte van onze Heiland, daar horen geen cadeaus bij.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 01 Dec 2017 17:58

Re: Help a girl out: kinderkerstcadeaus

Charlotte Dematons inderdaad voor prentenboeken. Wij hebben de gele ballon en die blijft ook echt leuk. M’n dochtertje (2,5) verzint er inmiddels zelf allerlei verhalen bij. Zo leuk!

Voor lekker prutsen: stickervellen! Of iets van magneetjes (als je iets hebt om ze op te plakken dan). Of foam figuurtjes voor in bad. Opplakken en weer afhalen = eindeloos plezier.

Of een nieuwe puzzel?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Dec 2017 18:03

Re: Help a girl out: kinderkerstcadeaus

Caulfield schreef:Met Kerst vieren we de geboorte van onze Heiland, daar horen geen cadeaus bij.
Dit. Geef dan desnoods een kerststal die ze zelf in elkaar moet cheffen.

Wat ook leuk is: houten kralen met een snoer. Wel van die echt lomp grote kralen he, die je niet door ken slikken.
#teammaple🍁
<<

Geel

Bericht 01 Dec 2017 18:04

Re: Help a girl out: kinderkerstcadeaus

Caulfield schreef:Met Kerst vieren we de geboorte van onze Heiland, daar horen geen cadeaus bij.
Wil je m'n theologische verhandeling hierover in DM of gewoon hier?
<<

Anoniem313

Bericht 01 Dec 2017 18:05

Re: Help a girl out: kinderkerstcadeaus

Geel schreef:
Caulfield schreef:Met Kerst vieren we de geboorte van onze Heiland, daar horen geen cadeaus bij.
Wil je m'n theologische verhandeling hierover in DM of gewoon hier?


:smile:

Wat zou voor jou goed voelen?
<<

Geel

Bericht 01 Dec 2017 18:11

Re: Help a girl out: kinderkerstcadeaus

Urban Naked schreef:Wat ook leuk is: houten kralen met een snoer. Wel van die echt lomp grote kralen he, die je niet door ken slikken.
Ik heb hier niet meteen een beeld bij. Bedoel je dat je zo'n snoer er zelf doorheen moet jassen, zodat het een ketting wordt? Da's wel gepriegel ja, dat vindt ze wel wat.

Sophie: o ja, stickervellen! En stempels! Magneten is ook een hit ja, jij zit meteen goed in haar straatje merk ik. :ja:

Bedankt voor de boekentips, ik ga ze eens even bekijken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15959

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Dec 2017 18:16

Re: Help a girl out: kinderkerstcadeaus

De prentenboeken Nederland of De gele ballon zijn echt prachtig! Bij de laatste moet je op elke prent de gele ballon zoeken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Dec 2017 18:24

Re: Help a girl out: kinderkerstcadeaus

Ja geel, dit werk:
Afbeelding
Je kunt er ook mee rangschikken na verloop van tijd (alle rode in een bakje, of alle vierkante bij elkaar, dat werk) dus die dingen zijn multifunctioneel.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Dec 2017 18:26

Re: Help a girl out: kinderkerstcadeaus

Heeft ze al een loopfiets of een driewieler? Tweedehands op marktplaats vind je vaak wel mooie!
#teammaple🍁
<<

Geel

Bericht 01 Dec 2017 18:27

Re: Help a girl out: kinderkerstcadeaus

Ah te gek!
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 01 Dec 2017 20:53

Re: Help a girl out: kinderkerstcadeaus

En smartmax? Magneten met ballen waar je mee kan bouwen. Onze zoon heeft daar echt uren mee gespeeld.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 01 Dec 2017 21:02

Re: Help a girl out: kinderkerstcadeaus

Ik wilde ook Smartmax opperen. Onze zoon krijgt de dierentrein er van.
En hij krijgt ook gewone magneetjes in boerderijstijl. Daarvoor heb ik bij de action een magneetbord gekocht.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 01 Dec 2017 22:40

Re: Help a girl out: kinderkerstcadeaus

Mijn zoon kreeg dit boek toen zijn broertje geboren werd, ik vind de tekeningen erg mooi: https://www.bol.com/nl/p/o-giraf-wat-be ... gLE4vD_BwE en daarbij zat in het papier een giraf van van Schleig https://www.bol.com/nl/p/giraffe-male/9 ... gKdAvD_BwE die combinatie spreekt erg tot de verbeelding.

Gele ballon blijft ook leuk, mijn man benoemd wat hij ziet in het Engels en inmiddels noemt S het boek the yellow ballon!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 05 Dec 2017 11:47

Re: Help a girl out: kinderkerstcadeaus

Heb je al een leuk cadeau gevonden Geel?

Dingen die L. hier heel leuk vindt zijn een houten knikkerbaan met grote ballen, zachte babypop met simpel poppenbadje (en flesjes die echt open en dicht gedraaid kunnen worden), Nijntje verstoppertje, de poppenbuggy en Duplo.

Oh en qua boeken is het flapjesboek 'Dit is Dikkie Dik' echt al tijdenlang de grote favoriet!
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 05 Dec 2017 11:55

Re: Help a girl out: kinderkerstcadeaus

Misschien is dit iets voor M, een beetje in de lijn van de kralen van UN? Het komt van de Lidl dus ik weet niet of ze het nog hebben. Mijn dochter heeft dat voor sinterklaas gekregen en ze is er al lekker mee aan het prutsen.

Afbeelding
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 05 Dec 2017 12:01

Re: Help a girl out: kinderkerstcadeaus

Die is leuk Teun! Hier was 'ie al op en heb ik in plaats daarvan het rijgspel van Haba gekocht voor jongste. Nieuw is die megaduur, dus heb 'm in nieuwstaat via Marktplaats gekocht :-)
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers