Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Is je functie veranderd nadat je een kind kreeg?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Nov 2017 06:37

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

Kan iemand die r weghalen uit de titel? :angel:

Ell, wat een achterlijke werkgever zeg, verwachten dat je hetzelfde werk doet in minder dagen! Als ze hierbij blijven, zou ik zeker op zoek gaan naar wat anders, want dit lijkt me erg frustrerend.

Als het goed is, kom ik ergens in september terug van verlof. Mijn jaarcontract loopt echter af in oktober, dus ik hoop vooral heel erg dat het verlengd gaat worden! Anders heb ik echt een probleem. Ik verwacht niet dat m'n functie dan heel erg veranderd is.
❤ 7 juni 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 28 Nov 2017 08:40

Re: Is je functie veranderd nadat je een kind kreeg?

Ik was floormanager in een horecabedrijf, maar dat was fulltime en alle weekenden werken. Dat wilde ik niet meer. Heb toen ontslag genomen/contract niet laten verlengen. Na mijn verlof heb ik bij een ander bedrijf een baantje gezocht gewoon in de bediening. Nulurencontract, dus ik werk alleen wanneer ik kan een dat gaat prima. Werk gemiddeld drie avonden per week en vind dat helemaal goed.
Moest wel wennen aan het gebrek van verantwoordelijkheid in het begin, maar ook dat went. En ik vind het heerlijk dat ik me (thuis) niet druk hoef te maken over roosters, bestellingen etc.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 28 Nov 2017 09:33

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

Mijn verhaal is niet zo jofel. Ik werkte voor mijn zwangerschap 32 uur en ben dat daarna ook blijven doen. Tijdens mijn verlof is het bedrijf echter overgenomen, wat voor een hele onzekere situatie zorgde. In het jaar na mijn zwangerschap kreeg ik te maken met abdominale bloedingen, acute ziekenhuisopname en later een operatie. Door zwangerschapsverlof, kolfrecht en daarna twee keer een paar weken ziekteverlof lag mijn productie logischerwijs niet op het niveau van daarvoor. Ik voelde enorme druk vanuit het bedrijf en ben te snel weer volledig gaan werken na alles wat er gebeurd was en overspannen geraakt. Daarmee verloor ik uiteindelijk mijn baan.

Nu ligt alles weer open en weet ik niet goed hoeveel uur me past. Ik neig naar 28 uur, maar zie bijna alleen maar leuke vacatures voor 36 uur of meer.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 28 Nov 2017 09:48

Re: Is je functie veranderd nadat je een kind kreeg?

Ik ben leerkracht en van 5 naar 3 dagen gegaan. Verder is er niets veranderd.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 30 Nov 2017 22:39

Re: Is je functie veranderd nadat je een kind kreeg?

Oh jeetje Teun, ik heb jouw verhaal nooit op deze manier gerealiseerd. Wat een heftige tijd heb je achter de rug!
Lastig qua functies, ik zie ook alleen maar leuke dingen voor minimaal vier dagen (ook intern), maar dat zie ik niet zitten. Voor nu neem ik genoegen met wat minder uitdaging en betrokkenheid op het werk, om meer op thuis te kunnen richten. Alleen ik mis de verantwoordelijkheden wel!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 30 Nov 2017 22:48

Re: Is je functie veranderd nadat je een kind kreeg?

Na de geboorte van de oudste ben ik van 40 uur naar 20 uur gegaan. Eerst werkte ik dus 5 dagen, daarna 2,5 dag. Toen mijn oudste 2 jaar was ben ik teruggegaan naar mijn oude baan en daar ben ik ook 20 uur gaan werken. Nadat de jongste geboren is, ben ik naar 24 uur gegaan. Ik moest toen al opvang regelen voor die halve dag dat ik elke week werkte, dus heb ik er hele dag van gemaakt zodoende werk ik nu 24 uur in 3 dagen.

Ik heb bij mijn huidige baan wel veel meer verantwoordelijkheden maar daar houd ik wel van. Mijn functie heeft zich wel uitgebreid, maar dat heeft niks te maken met kinderen krijgen.
2012 & 2016
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 01 Dec 2017 07:07

Re: Is je functie veranderd nadat je een kind kreeg?

Inhoudelijk is mijn functie weinig veranderd, wellicht heb ik zelfs meer verantwoording. Ik ben wel van de sales functie afgestapt omdat het mij niet ligt. Nu heb ik een klantenservice functie op papier, maar eigenlijk doe ik nog veel (voor) sales.

In het laatste jaar heb ik wel mijn eigen attitude naar werk toe veranderd. Mijn hele ziel en zaligheid lag in m’n werk. Ik heb dat teruggeschroefd en wat meer afstand genomen. Dat voelt een stuk prettiger en minder energiezuigend, waardoor ik meer energie overhou voor thuis. Mijn kinderen verdienen dit.

Overigens ben ik van 38 naar 31 uur gegaan.
L2014 & H2017
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 01 Dec 2017 07:20

Re: Is je functie veranderd nadat je een kind kreeg?

Nee. Ik heb dit daarom bewust voor ik met zwangerschapsverlof ging dan ook al besproken met mijn werkgever. De functie die ik heb bij het bedrijf vind ik het allerleukste en past me het best. Dat is zo gebleven. Ik ben van 40 naar 24 uur gegaan. Mijn directe collega met dezelfde functie is juist meer gaan werken en een andere collega doet incidenteel andere ondersteunde taken bij mijn afwezigheid.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 02 Jan 2018 15:55

Re: Is je functie veranderd nadat je een kind kreeg?

Ik ben zelf stap terug gedaan. Ik ga weer gewoon werken als verpleegkundige ipv dat ik ook alle administratieve en verantwoordelijkheid voor team heb.
En ik kan zelf mijn diensten plannen.

Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen, donderdag begin ik!
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers