Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stiefkind(eren)

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Nov 2017 17:11

Re: Stiefkind(eren)

Oh die kledingdingen hadden mijn eerste man en ik ook steeds bij zijn kinderen (twee jongens). Die woonden ook bij ex. Droeg de jongste die vrij dik was broeken waarvan de pijpen echt veel te lang waren, hobbezaktruien of van die T-shirts met enorme plastic schreeuwerige opdrukken. De oudste had juist vaak broeken met te korte pijpen, die was altijd behoorlijk lang.
En dan werd hun haar ook nog met de tondeuse gedaan, maar niet echt met regelmaat dus regelmatig stond het alle kanten op.
Het dieptepunt vond ik hoe ze er uitzagen op onze trouwdag. We hadden gevraagd of wij iets voor ze zouden kopen, maar dat hoefde niet. Ze hadden allebei een oude broek met afgetrapte schoenen aan met daar boven een witte bloes en colbertje van hun moeder. Veel te groot, zat totaal geen model in en zat ook nog eens niet lekker. Zo lelijk en zo zielig!
Terwijl wij ze met liefde nieuwe kleren hadden gegeven voor de bruiloft.

Wat wij nieuw kochten en meegaven zagen we eigenlijk zelden weer terug, ook al zo frustrerend.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Nov 2017 17:17

Re: Stiefkind(eren)

Oh wat erg, Pompoen!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem242

Bericht 29 Nov 2017 19:12

Re: Stiefkind(eren)

Dat is echt erg Pompoen.

Hier vrijwel geen kleding frustratie. Alle 3 de kids hebben hun eigen kast inhoud hier en ook bij de andere ouder.
Eerder deden mijn vriend en ex wel de koffers heen en weer. Dat werd van een klein koffertje steeds groter. Tot ze met 2 mega weekendtassen en 5 losse tassen, 3 paar schoenen per kind en 3 jassen aan kwam zetten. Ik werd daar een beetje dol van en mijn vriend vond het ook wat veel van het goede. Sinds kort hebben ze dus dezelfde afspraak als ik en mijn ex hebben. Eigen klerenkast waarvan de inhoud gewoon zelf wordt aangeschaft. Alleen jassen en schoenen kopen we gezamelijk en wordt uiteraard ook steeds mee gegeven.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Nov 2017 19:15

Re: Stiefkind(eren)

Maar als ze iets van jullie aan hebben en ze gaan naar de andere ouder, dan moeten die kleren toch later ook weer mee teruggegeven worden? Dan moet je toch alsnog een koffer meenemen?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem242

Bericht 29 Nov 2017 19:19

Re: Stiefkind(eren)

Nee dat is geen verplichting. Of ze hebben het gewoon de week erna weer aan als ze komen. Bij alle 3 de huishoudens is de kledingsmaak gelukkig hetzelfde. En mochten ze nu iets speciaals aan hebben wat terug moet, wordt het gewoon mee gegeven in een tasje.
Ze zijn hier om de week en op zondag is de overdrachtdag. Hier dus alleen een schooltas wat mee gegeven wordt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Nov 2017 19:22

Re: Stiefkind(eren)

Oh dat scheelt wel een hoop gesleep inderdaad, maar moet ook wel als ze een hele week achter elkaar bij jullie zijn. Bij ons is het altijd een losse dag of twee dagen, dus het is wel een over en weer meegeven van de koffer. Omdat ze veel vaker daar is, wil ik dus ook niet te veel kleren voor haar aanschaffen, maar ik ga dit weekend echt even een paar dingen scoren die makkelijk te combineren zijn.
❤ 7 juni 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 29 Nov 2017 20:53

Re: Stiefkind(eren)

Zijn kinderen zijn van vrijdagavond tot maandagochtend hier, vriend brengt ze naar school. Voorheen kregen wij ook kleding mee voor in die dagen, later werd geregeld dat wij hier kleding hadden voor hun. Voor zijn jongste niet zo'n probleem, omdat zij een maat groter heeft dan dochter en ik nog wel wat had liggen daarvoor. Voor de oudste had ik niet zoveel dus daar hebben we wel wat voor gekocht. Wil ook wel dat ze wat te kiezen hebben, ieder weekend dat ze hier zijn en hetzelfde aan hebben is ook weer saai.
Dat is dan het voordeel van 3 meiden hebben;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 30 Nov 2017 15:18

Re: Stiefkind(eren)

Ik lees hier een hoop waar ik zelf ook tegenaan loop, ik heb er zelf drie en dan drie meiden van mijn vriend erbij.
Gelukkig gaan de kinderen allemaal goed met elkaar om en ook kan ik prima met mijn bonus meiden, soms botst het wel eens omdat ik 1 lijn wil trekken in de regels en opvoeding hier thuis. Ik kan niet tegen mijn kinderen zeggen dat iets niet mag en die andere het wel laten doen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 30 Nov 2017 15:49

Re: Stiefkind(eren)

Ok, ik wil eigenlijk niet erover vallen maar ik kan de term 'bonus' dus niet helemaal rond krijgen in mijn hoofd. Ik heb altijd het idee alsof ze dan bij de bonus van de AH gekregen. Sorry.

Het zieligste hier vind ik altijd dat vooral de oudste ehct uit haar mond ruikt. Daar kan ze niks aan doen, maar moeders zit ook niet zo op tandenpoetsen geloof ik. Laatst had een kindje op school het tegen haar gezegd. Zo zielig.

Maar goed, wij zijn ook niet heilig en ik wil ook niet alleen maar afgeven. Daarom hou ik het altijd maar op 'wij doen de dingen anders' :-)
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 30 Nov 2017 23:13

Re: Stiefkind(eren)

Haha ik vind stief zo negatief klinken, als die meiden het over mij hebben dan zeggen ze ook bonus moeder.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Dec 2017 00:49

Re: Stiefkind(eren)

Laat ik voorop stellen dat ik respect voor jullie heb, het lijkt me lang niet altijd makkelijk of vanzelf gaan.

Ik las net dat stukje over kleding bij mama en papa. Ook dat snap ik erg goed, dat je graag wil dat je stiefkind er verzorgd uitziet en misschien ook wel een beetje naar jou smaak. Super lief dat jullie dan kleren kopen. Toch vroeg ik mij het volgende af: denk je niet dat het verwarrend is voor een kind om twee kledingkasten te hebben, kleding is toch vaak een deel van je identiteit en vooral als dat zo verschilt bij papa en mama lijkt me dat het kind dat op een gegeven moment wel opmerkt. Of denkt dat hij bij papa er zus uit moet zien en bij mama zus en zo, alsof het twee werelden zijn. Niet veroordelend bedoeld maar het zette me gewoon aan het denken, hoe denken jullie hierover?
<<

Anoniem242

Bericht 01 Dec 2017 08:41

Re: Stiefkind(eren)

Bij mij en bij papa heeft S zijn eigen kleren kast maar dat is eigenlijk al vanaf het begin. De kleren gaan ook gewoon over en weer. Ik denk dat S niet beter weet dan dat.
Bij mijn stiefkinderen is deze regeling pas in gegaan maar zij gingen met hun koffers over en weer. Dus wel hun eigen kleren maar dan steeds de hele inboedel heen en weer gegeven. Omdat het veel te veel gedoe was hebben zij nu alles verdeeld en ligt de helft hier en de helft bij hun mama. Nu kopen wij (of nou ja F kiest inmiddels zelf haar kleren uit) de kleren voor hen. Ik denk niet dat dit verwarrend voor ze is. Maar ik snap wel wat je bedoelt idd.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 01 Dec 2017 08:58

Re: Stiefkind(eren)

Hier heeft ze ook al vanaf het begin een eigen kast gehad. Daar hebben altijd wel wat kleertjes in gezeten die door papa gekocht waren. Ik denk niet dat het verwarrend is voor haar, zij ziet het verschil ook niet tussen kleding van mama en kleding van ons. We hebben het er ook niet uitgebreid over en benoemen ook nooit dat we haar kleding niet mooi vinden als ze er is, dat lijkt me logisch. Ik denk dat het verwarrender was toen ze nog telkens met een koffer naar school werd gestuurd.
Laatst gewijzigd door NerdChic op 01 Dec 2017 09:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem244

Bericht 01 Dec 2017 09:25

Re: Stiefkind(eren)

Hier kregen de kinderen aan het begin elke keer kleding mee voor het weekend.
Maar na een tijdje heeft de moeder kleding gegeven voor hier. Dus ze hebben sowieso al 2 kledingkasten :)
De kleren voor kerst hebben ze bv ook zelf uitgezocht (nouja ik had het gezien en online met ze bekeken en laten kiezen wat ze zelf mooi vonden)
Laatst gewijzigd door Anoniem244 op 01 Dec 2017 10:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 01 Dec 2017 09:58

Re: Stiefkind(eren)

@caro, wij noemen het hier cadeau kinderen/cadeaupapa. We hebben ze als een kadootje erbij gekregen:)

Qua kleren en identiteit. Als ze op een leeftijd komen waarin ze hun identiteit gaan vinden in de kleren, gaan ze deze ook zelf mee kopen. De oudste van vriend gaat echt niks aandoen wat ze niet mooi vind. Tuurlijk probeer je er wel een beetje in te sturen, maar we dringen niks op. Uiteindelijk blijft het haar keuze. Dus dan heeft ze wel 2 kledingkasten, maar wel met haar eigen dingen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 01 Dec 2017 10:00

Re: Stiefkind(eren)

Pannenkoek schreef:Bij mij en bij papa heeft S zijn eigen kleren kast maar dat is eigenlijk al vanaf het begin. De kleren gaan ook gewoon over en weer. Ik denk dat S niet beter weet dan dat.
Bij mijn stiefkinderen is deze regeling pas in gegaan maar zij gingen met hun koffers over en weer. Dus wel hun eigen kleren maar dan steeds de hele inboedel heen en weer gegeven. Omdat het veel te veel gedoe was hebben zij nu alles verdeeld en ligt de helft hier en de helft bij hun mama. Nu kopen wij (of nou ja F kiest inmiddels zelf haar kleren uit) de kleren voor hen. Ik denk niet dat dit verwarrend voor ze is. Maar ik snap wel wat je bedoelt idd.


Jawel hoor, daar heb ik zeker over nagedacht. Nu waren ze bij ons vrij klein, dus dat raken ze wel al gewend maar er komt een leeftijd dat het wel verwarrender gaat worden. Ik wil dat gaan aanpakken door echt sámen met ze te gaan winkelen. En dan sámen een smaak bepalen. Beetje beïnvloed door wat wij mooi vinden en wat het kind zelf mooi vindt. Zo wordt wel hun wereld verbreed denk ik ook qua smaak. Anders blijft het altijd maar een eenzijdige invloed, en dat kan ook niet de bedoeling zijn.
Ik doe dat nu al met de oudste. We kiezen echt samen haar kleren uit, wat ze aandoet die dag en ook gaan we samen winkelen. En dat is nog wel beperkt, maar ze krijgt wel zeggenschap. En ook dat is belangrijk.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Dec 2017 11:34

Re: Stiefkind(eren)

Is denk ik goed idd om ze mee te laten beslissen. Ik dacht meer aan deze dingen, al denk ik dat jullie stiefkinderen daar nu nog te jong voor zijn:
1 kind wordt op zaterdagochtend gebracht in oranje legging en roze shirt, je hebt zaterdagmiddag een feestje van tante Mien en vraagt aan het kind of 'we even zullen omkleden voor het feestje'.
2 kind heeft een mooie broek in de kast bij jullie waar ze erg trots op is/heel lekker zit. Deze zou ze ook graag dragen op de dagen bij moeder.

Al denk ik dat als ze ouder worden je hier ook wel betere afspraken over kunt maken met het kind zodat je de kleren nog weleens terug ziet.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 01 Dec 2017 19:23

Re: Stiefkind(eren)

Volgens mij valt t volgende ook wel onder dit topic.
Oudste dochter van vriend (7,5) lijkt papa te missen. Als ze hier van vrijdagavond tot maandagochtend zijn geweestf zou ze maandagavond verdrietig zijn. Mogelijk omschakeling? Maar ze zou ook wel eens laten blijken dat ze wel bij ons zou willen wonen (geen optie natuurlijk, want dan gaat ze mama missen;)) en dat ze papa mist.
Nu was de vraag of zij vaker langs zou kunnen komen. Maar dat is dan ook in de weekenden. Mss 1 dag En evt nacht. Maar ik vind dat ook veel voor ons betekenen. We hebben al 2 kinderen, ik werk in sommige weekenden, vriend heeft soms nacht of late diensten waardoor een deel van de zaterdag ook weg is. Ik had al gezegd of t mss een optie is om te bellen of evt facetime, maar moeder dacht echt dat t ging om langs komen. Dat gaan we t weekend ook eens checken bij dochter.
Tuurlijk vind ik t zielig en zeg ik geen nee, maar zie er ook wel flink tegen op als dit wel door zou gaan
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 01 Dec 2017 19:35

Re: Stiefkind(eren)

Elro, ik vind het best wel lastig om te lezen dat je schrijft 'we hebben al twee kinderen'. Hij had namelijk ook al twee kinderen voordat jij in zijn leven kwam. Die zijn nu toch niet ineens minder belangrijk nu er twee nieuwe zijn? Natuurlijk hoef je er niet om staan te springen en mag je je twijfels hebben, maar ik vind het juist wel heel mooi dat zijn dochter vraagt om meer tijd. Ze vindt het blijkbaar fijn bij haar vader.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem244

Bericht 01 Dec 2017 19:49

Re: Stiefkind(eren)

Ik sluit mij bij Gijs aan.
“We hebben al 2 kinderen”... nee, jullie zijn een samengesteld gezin met 4 kinderen.
Maar misschien bedoelde je het anders maar staat het er gewoon beetje rot.
Het is toch 2 meiden van hem, 1 van jou en 1 samen?

Co-ouderschap is geen optie? Week bij jullie en week bij de moeder?
Of bv als ze middag vrij van school is dat ze dan extra bij jullie is? Als je vriend dan misschien ook toevallig vrij is.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 01 Dec 2017 21:01

Re: Stiefkind(eren)

ik merk dat ik t lastig vind om dit op te schrijven, mijn uitdrukkingsvaardigheid op papier is niet zo goed;) en wil niet negatief overkomen, dus laat maar:)
Co-ouderschap is iig geen optie, daarvoor wonen ze net te ver uit elkaar, in combi met ook de wisselende diensten van vriend (en mij)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem244

Bericht 01 Dec 2017 21:11

Re: Stiefkind(eren)

Nee dat maakt het dan lastig.
Maar dan is een dag / nacht langer ook lastig denk ik? Ivm school brengen en halen.
Weet niet hoe ver ze uit elkaar wonen?
Is je vriend doordeweeks ook wel eens een dag vrij? Dat ze dan kan komen?
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 01 Dec 2017 21:25

Re: Stiefkind(eren)

Ik denk juist dat 1 dagje langer niet uitmaakt, dat er idd ergens in die 10 dagen dat ze er niet is contact moet zijn.
We wonen zo'n 20-25 min bij elkaar vandaan. Niet super ver weg dus, maar ook niet zo dat je voor ff op en neer rijdt. Vooral niet omdat je dan vaak in de spits weer terug rijd. Maar mss moet daar eens naar gekeken worden. Doordeweeks vrij is hij niet (onregelmatigheid zit hem in week nacht, week late, week vroege)
Toch bedankt voor het meedenken
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem244

Bericht 02 Dec 2017 00:50

Re: Stiefkind(eren)

Lastig. Wel goed teken dat ze haar vader mist.
Een tussendoor dagje extra zou dus een mooie oplossing kunnen zijn, maar niet haalbaar.

Hier is ivm werk vriend ook niet mogelijk dat ze langer blijven / eerder komen / vaker komen
Ze zijn hier om het weekend van vr tm zo en om de wo (en vaak di op wo)
En vaker wanneer mogelijk.
M’n vriend is vrachtwagenchauffeur en krijgt altijd de dag van te voren te horen wat hij de dag daarna werkt. En op de dag zelf kan dat nog veranderen. Hij begint vaak tussen 2 en 4u s nachts en maakt vaak 15u op een dag.
Om de wo is hij een dag vrij ivm de kinderen en om het weekend is hij vrij ivm de kinderen.
Als hij eens vroeg vrij is overlegt hij met zijn ex dat ze extra komen. Gelukkig is ze erg schappelijk daarin en kunnen ze prima met elkaar in overleg hierover :)

Vandaag was de oudste bij ons. We hebben sinds wo een jacuzzi in de tuin dus vriend zat er net met zijn zoontje in toen ik thuis kwam. Dacht ik laat ze lekker samen erin. Maar hij bleef vragen waar ik bleef en of ik er ook in kwam. Dus ook maar er in gegaan :)
<<

Anoniem242

Bericht 02 Dec 2017 09:10

Re: Stiefkind(eren)

Elro: 20 min is toch niet zo ver? Ik woon ook ongeveer 20 min verderop en hier is gewoon co ouderschap van toepassing. Ja ik moet idd veel heen en weer rijden omdat hij bij zijn papa op school zit. Maar dat maakt mij niks uit.
Ik snap dat het een hele omschakeling is, maar de optie zou wel open moeten staan toch? Ook dit meisje heeft recht op haar vader. Verder sluit ik mij bij Gijs en Radler aan wbt het gezin.
Dat diensten werken het lastig maakt geloof ik oprecht want ik heb het geluk dat mijn vriend gewoon kntoor tijden werkt. Misschien kan je vriend wat regelen op zijn werk? Zou dat een idee zijn?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx