Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verjaardag vieren in een kroegje

<<

Anoniem282

Bericht 28 Nov 2017 19:49

Verjaardag vieren in een kroegje

Laatst las ik dat er meer forummers zijn die hun verjaardag in een kroegje vieren. Hoe doen jullie dat qua kosten? Betalen jullie de gehele rekening, of dekken jullie de rekening tot een bepaalde hoogte? In het laatste geval, tot welke hoogte? Ik twijfel een beetje aan wat ik eraan uit zal geven. Borrelhapjes reken ik niet mee, maar die zullen ongeveer uitkomen op 50-60 euro.

Er komen ongeveer 20 mensen (vanwege de datum kunnen het er een aantal minder zijn). Zat te denken aan 3 drankjes p.p. en dan niet per se binnenlands gedestilleerd, maar ook niet dure cocktails. Voor de drankjes 200 euro en max. 250 euro zou ik dan toch best ver mee komen?

Ben benieuwd naar hoe jullie dit doen. :)
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2530

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 28 Nov 2017 20:02

Re: Verjaardag vieren in een kroegje

Ik had laatst een verjaardag van een collega die haar dertigste verjaardag vierde in een kroeg. Zij betaalde inderdaad de hapjes en had bij binnenkomst voor iedereen twee muntjes. Zij had afgesproken met het personeel dat alle drankjes van die muntjes op haar rekening kwamen en dat mensen daarvan fris/bier/wijn konden bestellen. Daarna betaalde iedereen zelf.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem282

Bericht 28 Nov 2017 20:10

Re: Verjaardag vieren in een kroegje

Thanks, June! Ik vind twee drankjes wel een beetje karig voor een hele avond (als ik alleen dat zou betalen naast borrelhapjes) en niet iedereen lust wijn/bier. Vandaar dat ik mensen wel de ruimte wil geven een likeurtje te bestellen, maar geen dure cocktails. Er is maar een klein deel dat sowieso geen alcohol drinkt.

Het is op de vrijdag voor Kerst, dus ik verwacht niet dat iedereen kan. Met drie drankjes aanbieden voel ik me niet schuldig dat ik m'n vrienden op kosten zou jagen en bij twee zou ik me toch een beetje opgelaten voelen. Ik vind het alleen lastig in te schatten of ik eerder aan 200 of 250 euro voor de drankjes moet denken. Wat het meest gedronken zal worden is bier en wijn. Dan is er 1/3 dat frisdrank/sapje drinkt. Ik ken de eigenaar van dit kroegje en wat borrelhapjes betreft kan ik een mooie deal maken. :)
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2530

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 28 Nov 2017 20:14

Re: Verjaardag vieren in een kroegje

Als je rekent op gemiddeld vier euro per drankje dan zit je denk ik wel redelijk goed. Bier is vaak goedkoper en andere dranken iets duurder misschien. Toen ik nog in de horeca werkte, spraken mensen vaak ook af tot een bepaald bedrag. Dan betaalde iemand bijvoorbeeld tot 200 euro. Voor de vroege vogels heel gunstig, maar mensen die laat zijn, hebben dan dus soms pech.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem282

Bericht 28 Nov 2017 20:28

Re: Verjaardag vieren in een kroegje

Ja, en dat wil ik voorkomen wat je hierboven aangeeft. Ik wil iedereen in die zin dezelfde mogelijkheid geven tot het nuttigen van drankjes. Het begint al rond 18.30 voor degenen die direct uit werk komen, maar de laatsten komen rond 21.00 binnen en dan zou ik me erg lullig voelen als zij dan sowieso voor zichzelf moeten betalen. Dus ik wil idd afspreken dat iedereen 3 drankjes op mijn rekening mag bestellen.

Heb net even op de kaart gekeken. Wijn is 3,50 euro, biertje (vaasje) is 2,80 en likeurtje 5 euro. Fijn dat je hebt gereageerd!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 28 Nov 2017 21:56

Re: Verjaardag vieren in een kroegje

Ik heb afgelopen zondag een feestje gehad voor mijn vriend in een kroegje, had zijn zus georganiseerd. Zij had met het barpersoneel een maximun bedrag afgesproken en dat ze een seintje zouden geven naar haar als we daar zo'n 50 euro vanaf zaten, op dat moment zou ze dan de laatste ronde aankondigen. Dat was helemaal prima. Het ging hier om een verrassingsfeestje, dus iedereen was er wel vanaf het begin.

Maar ik heb inderdaad ook al eens een paar consumptiebonnen gekregen en de rest was dan voor eigen rekening. Ik denk dat je met drie drankjes en hapjes het prima doet.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem232

Bericht 28 Nov 2017 23:26

Re: Verjaardag vieren in een kroegje

Ik heb 't de afgelopen 2 jaar ook in 'n kroeg gevierd en voor mezelf 250 euro als budget gesteld. Idd met 't barpersoneel 'n seintje gaven als 't in de buurt kwam en de gasten laten weten dat bier, wijn en fris voor mijn rekening was.
In de uitnodiging had ik gezet dat de eerste 3 drankjes voor mijn rekening waren. Ik bestelde de hele avond flessen wijn, niemand heefy voor z'n eigen drankje hoeven betalen en ik bleef onder m'n budget. Al denk ik nog steeds dat ze dingen zijn vergeten aan te slaan.
<<

Anoniem313

Bericht 28 Nov 2017 23:50

Re: Verjaardag vieren in een kroegje

Guattari schreef:Ja, en dat wil ik voorkomen wat je hierboven aangeeft. Ik wil iedereen in die zin dezelfde mogelijkheid geven tot het nuttigen van drankjes. Het begint al rond 18.30 voor degenen die direct uit werk komen, maar de laatsten komen rond 21.00 binnen en dan zou ik me erg lullig voelen als zij dan sowieso voor zichzelf moeten betalen. Dus ik wil idd afspreken dat iedereen 3 drankjes op mijn rekening mag bestellen.

Heb net even op de kaart gekeken. Wijn is 3,50 euro, biertje (vaasje) is 2,80 en likeurtje 5 euro. Fijn dat je hebt gereageerd!


Ik zou dan denken aan het instellen van een max van wat je kwijt wil, plus voor de mensen die echt later komen gewoon nog een of twee rondjes halen. Dan zit je sowieso goed.
<<

Anoniem313

Bericht 28 Nov 2017 23:51

Re: Verjaardag vieren in een kroegje

Trouwens, als ik genodigde ben op een kroegfeestje vergelijk ik nooit zo hoeveel anderen gratis krijgen en hoeveel ik. Ik drink gewoon lekker wat.
<<

Anoniem282

Bericht 29 Nov 2017 00:19

Re: Verjaardag vieren in een kroegje

Dank voor jullie reacties!

Vergelijken doe ik zelf ook eigenlijk nooit, maar als ik zelf een feestje geef wil ik niet mensen het gevoel geven ze op kosten te jagen. Dat valt natuurlijk heel erg mee als ze zelf een paar drankjes zouden betalen, mochten ze meer willen drinken dan de 3 drankjes p.p. die ik betaal. :) Komt goed!
<<

Anoniem222

Bericht 29 Nov 2017 11:26

Re: Verjaardag vieren in een kroegje

Leuk, ik heb het afgelopen verjaardag ook in de kroeg gevierd. Eerst dacht ik, ik doe max 300 euro. En toen de 300 euro bereikt was, was ik aangeschoten en dacht ik yolo. Toen is het uiteindelijk 400 geworden, haha. Meestal spreekt de jarige een max bedrag af en als je heel laat bent heb je pech, maar dat vind iedereen dan prima. Laatst had er iemand voor iedereen drie consumptiebonnen en werden er hapjes aangerukt, dat vond ik ook wel slim, maar is ook gedoe en niet overal mogelijk.
<<

Anoniem282

Bericht 29 Nov 2017 13:45

Re: Verjaardag vieren in een kroegje

Leuk dat je het ook in een kroegje hebt gevierd, Harri! Ik vind 300 euro wel echt de max, omdat ik verder nog heel veel kosten heb in dec.
Ik zal vragen wat er bij deze kroeg mogelijk is, want in die zin is er bij mij niet echt sprake van dat mensen te laat kunnen komen. Niet iedereen is namelijk tegelijk vrij. Ik heb ook vrienden die op z'n vroegst om 19.00-20.00 er kunnen zijn en voor degenen die al in de stad zijn/werken en rond 18.00 vrij zijn, laat ik het dan al beginnen. Dan hoeven ze niet ergens te overbruggen. Heb er zin in en komt vast goed!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Nov 2017 13:50

Re: Verjaardag vieren in een kroegje

Ik zou inderdaad ook bijv. drie muntjes aan elke gast geven, dat is veel overzichtelijker dan dat iedereen maar bestelt en het bedrag ineens bereikt is. M'n zusje doet dat ook regelmatig op die manier en dat werkt prima!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem282

Bericht 29 Nov 2017 17:26

Re: Verjaardag vieren in een kroegje

Bliss, ik hoop dat dit mogelijk is in de kroeg waar ik het vier.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers