Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hevige menstruatie

<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 29 Nov 2017 11:33

Hevige menstruatie

Na de geboorte van onze derde, is na een borstvoedingsperiode van ruim 2,5 jaar mijn menstruatie in volle hevigheid terug. zelfs zo heftig dat mijn hb veel te laag was geworden en ik aan de ijzertabletten zit.

Het is een vies praatje maar het bloed stroomt er de eerste dagen echt uit, ik loop continu naar de w.c om te verschonen, ondanks dubbele bescherming, ook verlies ik hierbij grote stolsels.

Ik ben al een aantal keren hiervoor bij de gynaecoloog geweest, er blijken geen poliepen te zitten maar wel ingegroeide vleesboompjes, hier kunnen ze verder niks aan doen.
advies van hem was een mirena spiraal plaatsen, dit zie ik echter echt niet zitten vanwege de ligging van mijn baarmoeder, en mijn onrustige huid. (acne)

Ik ben pas drie maanden aan de pil gegaan, tegen mijn wens in (man is gesteriliseerd) ik voelde me niet fijn, opgeblazen en mijn libido ging naar t vriespunt..
ondanks de pil kreeg ik een bloeding die drie weken duurde en een week weer heel heftig.

Nu ben ik net weer gaan menstrueren, weer zonder pil deze keer, ik ben haast bang aan t worden ervoor, kan de deur bijna niet uit en steeds die angst om door te lekken.. vreselijk :cry:

Over twee weken heb ik weer een afspraak staan bij de gyn, ik denk er over om mijn baarmoeder te laten verwijderen.

Herkent iemand dit? en hebben jullie nog tips om het te verlichten? of verminderen?

Ik ben iemand die veel met gezonde voeding bezig is en fanatiek sport maar tijdens de menstruatie dus niet, misschien moet ik dit toch doorzetten juist op de hevige dagen?
<<

Anoniem315

Bericht 29 Nov 2017 11:39

Re: Hevige menstruatie

Ik heb het ook wel redelijk heftig de eerste dagen en naar het werk gaan vind ik dan ook heel naar. Het is bij mij niet pijnlijk ofzo, dus ik ga voor heel veel bescherming: én een tampon én een maandverband. Klinkt disgusting, maar ja, een andere optie zie ik niet. Ik sta voor de klas en loop en ren veel en kan niet zomaar even naar de wc...
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 29 Nov 2017 11:41

Re: Hevige menstruatie

Ja exo hier ook grote tampon en nachtverband en dat lekt vaak nog na een uur helemaal door..
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 29 Nov 2017 11:42

Re: Hevige menstruatie

Bij mij is het na de zwangerschappen ook veel heftiger geworden, maar niet zo erg als jij beschrijft. Ik heb wel echt dubbele bsecherming nodig de eerste dagen, net als Exo. En ik vind het vreselijk om te moeten werken dan (in een wit pak!!!). Mijn buikpijn valt gelukkig mee, daar kan ik prima mee functioneren, maar dat erge bloeden vind ik heel vervelend. Ik ben weer aan de hormonale anticonceptie gegaan, maar dat helpt hier ook niet helaas. Geen tips dus!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 29 Nov 2017 11:47

Re: Hevige menstruatie

Doen ze dat slijmvlies wegbranden (ben de naam even kwijt) nog? Of is dat inmiddels discutabel of achterhaald net als de Essure sterilisatie?

Anders is dat misschien nog een optie, iets minder drastisch dan gelijk je baarmoeder eruit. Zouden ze bij de gyn wel moeten weten.
Laatst gewijzigd door Whatever op 29 Nov 2017 11:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 29 Nov 2017 11:48

Re: Hevige menstruatie

NovaSure! Dat was het... of mag dat niet met de ingegroeide vleesboompjes? Ik zit er niet meer zo heel goed in..

Of heb je daarmee dezelfde bezwaren als spiraaltje? Op zich zijn het allemaal natuurlijk wel wat betere langere oplossingen en maar een moment problemen qua ligging baarmoeder...
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 29 Nov 2017 11:50

Re: Hevige menstruatie

Whatever schreef:Doen ze dat slijmvlies wegbranden (ben de naam even kwijt) nog? Of is dat inmiddels discutabel of achterhaald net als de Essire sterilisatie?

Anders is dat misschien nog een optie, iets minder drastisch dan gelijk je baarmoeder eruit. Zouden ze bij de gyn wel moeten weten.


Ja de novasure behandeling, maar dat zou nog niet goed kunnen werken gezien mijn leeftijd (32) het baarmoederslijmvlies groeit dat waarschijnlijk te snel terug..
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 29 Nov 2017 11:51

Re: Hevige menstruatie

Druifje schreef:
Whatever schreef:Doen ze dat slijmvlies wegbranden (ben de naam even kwijt) nog? Of is dat inmiddels discutabel of achterhaald net als de Essire sterilisatie?

Anders is dat misschien nog een optie, iets minder drastisch dan gelijk je baarmoeder eruit. Zouden ze bij de gyn wel moeten weten.


Ja de novasure behandeling, maar dat zou nog niet goed kunnen werken gezien mijn leeftijd (32) het baarmoederslijmvlies groeit dat waarschijnlijk te snel terug..


Ah ok, balen... En ook zit je dan ook met dezelfde argumenten als een spiraaltje natuurlijk.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 29 Nov 2017 11:54

Re: Hevige menstruatie

Ik herken het. Ik heb 2 weken geleden een Novasure behandeling gehad. Het baarmoederslijmvlies wordt dan weggebrand. Je zal saarna minder bloeden of helemaal niet meer bloeden. Wel moet je geen kinderwens meer hebben, want een eicel kan zich niet meer goed hechten in je baarmoeder, daardoor heb je veel risico op een bbmzwangerschap. Voor jou en ongeboren kind erg riskant. Het is dus geen anticonceptie!

Mijn man heeft een knip dus wij hoeven geen andere ac te gebruiken.

Volgens mijn berekening zit ik nu midden in mijn menstruatie, maar ik heb alleen wat waterige rozige afscheiding, that’s it :banaan:
Voorheen bloedde ik zeker een week, en de eerste 4 dagen moest ik om het half uur verschonen.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 29 Nov 2017 11:55

Re: Hevige menstruatie

Whatever schreef:
Druifje schreef:
Whatever schreef:Doen ze dat slijmvlies wegbranden (ben de naam even kwijt) nog? Of is dat inmiddels discutabel of achterhaald net als de Essire sterilisatie?

Anders is dat misschien nog een optie, iets minder drastisch dan gelijk je baarmoeder eruit. Zouden ze bij de gyn wel moeten weten.


Ja de novasure behandeling, maar dat zou nog niet goed kunnen werken gezien mijn leeftijd (32) het baarmoederslijmvlies groeit dat waarschijnlijk te snel terug..


Ah ok, balen... En ook zit je dan ook met dezelfde argumenten als een spiraaltje natuurlijk.


Ja klopt, maar ze zouden het dan in mijn geval onder narcose doen.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 29 Nov 2017 11:56

Re: Hevige menstruatie

Theeleut schreef:Ik herken het. Ik heb 2 weken geleden een Novasure behandeling gehad. Het baarmoederslijmvlies wordt dan weggebrand. Je zal saarna minder bloeden of helemaal niet meer bloeden. Wel moet je geen kinderwens meer hebben, want een eicel kan zich niet meer goed hechten in je baarmoeder, daardoor heb je veel risico op een bbmzwangerschap. Voor jou en ongeboren kind erg riskant. Het is dus geen anticonceptie!

Mijn man heeft een knip dus wij hoeven geen andere ac te gebruiken.

Volgens mijn berekening zit ik nu midden in mijn menstruatie, maar ik heb alleen wat waterige rozige afscheiding, that’s it :banaan:
Voorheen bloedde ik zeker een week, en de eerste 4 dagen moest ik om het half uur verschonen.



Dat klinkt positief theeleut, wat is jouw leeftijd?
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 29 Nov 2017 11:58

Re: Hevige menstruatie

Druifje schreef:
Whatever schreef:
Druifje schreef:
Ja de novasure behandeling, maar dat zou nog niet goed kunnen werken gezien mijn leeftijd (32) het baarmoederslijmvlies groeit dat waarschijnlijk te snel terug..


Ah ok, balen... En ook zit je dan ook met dezelfde argumenten als een spiraaltje natuurlijk.


Ja klopt, maar ze zouden het dan in mijn geval onder narcose doen.
ik raad het ook zeker niet aan om het met plaatselijke verdoving te dien. Dat heb ik gehad, de hel! Dikke weeën, paniekaanval en hyperventilatie tegelijkertijd. Pfff dat nooit weer! Maar de uitwerking tot nu tie is top!
Mij is verteld dat als het slijmvlies terug groeit het nog een keer uitgevoerd kan wirden. En als laatste kan altijd de baarmoeder er nog uit.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 29 Nov 2017 11:58

Re: Hevige menstruatie

Druifje schreef:
Theeleut schreef:Ik herken het. Ik heb 2 weken geleden een Novasure behandeling gehad. Het baarmoederslijmvlies wordt dan weggebrand. Je zal saarna minder bloeden of helemaal niet meer bloeden. Wel moet je geen kinderwens meer hebben, want een eicel kan zich niet meer goed hechten in je baarmoeder, daardoor heb je veel risico op een bbmzwangerschap. Voor jou en ongeboren kind erg riskant. Het is dus geen anticonceptie!

Mijn man heeft een knip dus wij hoeven geen andere ac te gebruiken.

Volgens mijn berekening zit ik nu midden in mijn menstruatie, maar ik heb alleen wat waterige rozige afscheiding, that’s it :banaan:
Voorheen bloedde ik zeker een week, en de eerste 4 dagen moest ik om het half uur verschonen.



Dat klinkt positief theeleut, wat is jouw leeftijd?
ik ben 35 jaar
05-05-2005 01-05-2011
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 29 Nov 2017 12:00

Re: Hevige menstruatie

Theeleut schreef:
Druifje schreef:
Theeleut schreef:Ik herken het. Ik heb 2 weken geleden een Novasure behandeling gehad. Het baarmoederslijmvlies wordt dan weggebrand. Je zal saarna minder bloeden of helemaal niet meer bloeden. Wel moet je geen kinderwens meer hebben, want een eicel kan zich niet meer goed hechten in je baarmoeder, daardoor heb je veel risico op een bbmzwangerschap. Voor jou en ongeboren kind erg riskant. Het is dus geen anticonceptie!

Mijn man heeft een knip dus wij hoeven geen andere ac te gebruiken.

Volgens mijn berekening zit ik nu midden in mijn menstruatie, maar ik heb alleen wat waterige rozige afscheiding, that’s it :banaan:
Voorheen bloedde ik zeker een week, en de eerste 4 dagen moest ik om het half uur verschonen.



Dat klinkt positief theeleut, wat is jouw leeftijd?
ik ben 35 jaar


Ik ga het toch nog ook eens aankaarten bij mijn gynaecoloog, hij vond mij te jong, omdat het baarmoederslijmvlies te snel zou terug groeien...
Ze zullen het bij mij wel onder narcose moeten gaan uitvoeren..
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 29 Nov 2017 12:04

Re: Hevige menstruatie

Druifje schreef:
Theeleut schreef:
Druifje schreef:

Dat klinkt positief theeleut, wat is jouw leeftijd?
ik ben 35 jaar


Ik ga het toch nog ook eens aankaarten bij mijn gynaecoloog, hij vond mij te jong, omdat het baarmoederslijmvlies te snel zou terug groeien...
Ze zullen het bij mij wel onder narcose moeten gaan uitvoeren..
wat raar dat de één dit zegt en de ander dat. Ik heb trouwens zelf aangegeven deze behandeling te willen. Mijn gyn vond het een puik plan! Teruggroeien kan altijd, maar waarom het hele kippenhok eruit als dit ook nog een optie is? Een baarmoederverwijdering is nogal ingrijpend en rigoreus.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 29 Nov 2017 23:16

Re: Hevige menstruatie

Even over het spiraaltje, mijn baarmoeder ligt achterover en ik merk er helemaal niets van. Daarnaast had ik echt ook super pijnlijke ontstekingen in mijn gezicht. Zag er echt niet uit. Spiraal zit er nu sinds begin oktober in en mijn lichaam komt nu in balans. Mijn huid is echt al zoveel rustiger geworden. Het hoeft dus niet zo te zijn dat de mirena een slechte huid verergert.
2015 💙
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 29 Nov 2017 23:44

Re: Hevige menstruatie

Hier dezelfde ervaring als Minx, mijn huid is eerst verslechterd maar inmiddels gaat het weer prima, heb ook 5 microdermabrasie behandelingen genomen (cadeautje voor mezelf haha). Ik wil echt niet meer zonder de mirena, het scheelt zó qua heftigheid van mijn menstruatie, ik zou het je echt aanraden om te proberen.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 30 Nov 2017 00:00

Re: Hevige menstruatie

Zelfde ervaring hier. Acne stabiliseerde, ik had niet meer steeds de opvlamming rond de menstruatie. Voordeel van constante afgifte van hormonen.

Geen idee of het kan maar de spiraal in combi met de Novasure behandeling? Spiraaltje voorkomt de aanmaak van baarmoederslijmvlies dus het zal minder snel terug groeien. Bevalt de spiraal niet dan is het ding er zo weer uit.
Afbeelding
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 11 Dec 2017 13:28

Re: Hevige menstruatie

Dank jullie wel voor alle antwoorden, ik ben vanmorgen bij mijn gynaecoloog geweest en deze stemt in met de novasure onder narcose, ik ben opgelucht.

Geen spiraal gelukkig, ik gaf al aan dat bij de pil mn libido zakt naar beneden nul, en dan heb ik daar ook kans bij bij een spiraal gaf hij aan, dus geen optie.


Elska novasure en spiraal mag niet samen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 11 Dec 2017 13:38

Re: Hevige menstruatie

Fijn dat de NovaSure toch een optie is!
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 04 Jan 2018 13:10

Re: Hevige menstruatie

Wat een fijn topic. Ik kom net bij de gynaecoloog vandaan en deze stelde mij ook de novasure behandeling voor. Onder gehele narcose, een goedje of alleen met pijnstilling. Dames met ervaring waarvoor zouden jullie kiezen in mijn geval?
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Jolandake1969

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 01 Nov 2018 19:04

Bericht 01 Nov 2018 19:06

Re: Hevige menstruatie

Novasure goed bevallen
Ik ben Jolanda, 49 jaar en de laatste 8 maanden hevige mensruaties om de 2 weken 6 dagen lang.
20 maanverbanden per dag!!Na de prikpil ,gewone pil,wilde ik niet aan het spiraaltje,en heb ik met mijn huisarts overlegd om de novasure uit te voeren.
Had ook al veel gelezen op internet erover.
Zo gezegd zo gedaan afspraak gynaecoloog gemaakt,en hebben ze een onderzoek gedaan en hebben ze wat weggeschraapt,dat was allemaal goed en na 4-5 weken wachten,kon ik gisteren 31 oktober naar het ziekenhuis,voor de novasure onder narcose.
Was wel wat zenuwachtig en gespannen met die soms horror verhalen wat ik las op internet.
Kreeg een uurtje ervoor 2 paracetamol. Iedere keer controleren ze de bloeddruk en temperatuur die waren de hele dag goed,ook daarna.
Het moment brak aan dat ze me naar de ok brachten,nog gelachen met de artsen,en toen kreeg ik de narcose,even later lag ik in de uitslaapkamer,en kreeg een waterijsje, dat smaakte na 18 uur niks eten.. Was alleen beetje misselijk en heel lichte soort menstruatiepijn, na 2 uurtjes was het allemaal goed en nergens meer last van, en kon snel naar huis... ingreep was goed gegaan, savonds nog wat bloed in de urine, dag erna niks meer.. dus ik ben er goed uitgerold, zorgen om niks gemaakt.. nu afwachten of ik de menstruatie niet meer krijg... over 3 maanden krijg ik een bel afspraak.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 02 Nov 2018 13:28

Re: Hevige menstruatie

Klinkt goed jolandake.

Ik ben dinsdag aan de beurt... en zie er zooi tegenop... en ben al vaak onder het mes gegaan maar dit vind ik zoo spannend.
Jouw verhaal maakt me wel wat positiever.

Ben benieuwd hoe jouw menstruatie zal verlopen.

Ik moet ook dubbele bescherming met een nachttampon en nachtverband. En dan nog redt ik het maar een half uur zonder.
Loop daardoor met bloedarmoede, dus hoop echt dat ik hierna langzaam ga opknappen en me energieker ga voelen.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Blueberry

Noob

Berichten: 83

Geregistreerd: 15 Mei 2018 06:00

Bericht 02 Nov 2018 16:23

Re: Hevige menstruatie

Blue flower ik hoop dat het je helpt. Zulke heftige menstruaties zijn vreselijk. Ik spreek helaas uit ervaring. Alleen was novasure bij mij geen optie ivm adenomyose. Dus mijn baarmoeder is verwijderd in september.

Ik wens ja alvast sterkte toe dinsdag en hoop echt dat het je helpt.
Jason 27•12•2011
Hayley 03•06•2013
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 05 Nov 2018 13:01

Re: Hevige menstruatie

Heb je verhaal zitten lezen, erg heftig voor jou en ook wel een beetje mijn angst... dus hoop inderdaad dat dit de oplossing zal zijn. Alleen heb ik ook veel last van buikpijn en dat kunnen ze met de novasure niet wegnemen. Misschien werd het wel wat minder zei de gynaecoloog, en anders moeten we verder kijken zei ze...

Eerst morgen maar... pfff
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers