Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe baan en zwanger raken

<<

Anoniem284

Bericht 28 Nov 2017 22:42

Re: Nieuwe baan en zwanger raken

Teun schreef:Haha Gympie, je post in relatie tot je onderschrift :smile: .


Haha! :palm:
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 29 Nov 2017 08:52

Re: Nieuwe baan en zwanger raken

Wij wouden afgelopen maart voor een tweede gaan, maar toen kwam er een verandering op m'n werk. Ik kreeg een nieuwe baan, ander bedrijf, zelfde werkgever. Omdat ik helemaal niet zeker was of het wel iets voor mij zou zijn, hebben we besloten het even een paar maanden aan te kijken. Het bevalt erg goed dus na de zomer besloten ervoor te gaan en het was snel raak. Gelukkig werd er erg leuk gereageerd, maar ik kende iedereen al.

Misschien kun je het eerst ook even aankijken en dan in de zomer ervoor gaan? Meestal kun je na een paar maanden wel merken hoe ze zullen reageren. Ik zou iig niet een jaar gaan wachten, dat is idd wel heel erg lang. En je weet natuurlijk niet hoe lang het duurt voordat het raak is.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 29 Nov 2017 09:10

Re: Nieuwe baan en zwanger raken

Ik denk ook wel dat 't heel erg uitmaakt bij wat voor instantie/bedrijf je werkt. Niekske, jij zit in het onderwijs toch? Daar is het natuurlijk veel meer 'gedoe' als je door zwangerschap afwezig bent, er moet vervanging komen en voor leerlingen is het ook vervelend om van docent te moeten wisselen. Ik werk gewoon op een kantoor met m'n eigen workload, mocht ervoor gekozen worden om mij niet te vervangen betekent dat hoogstens dat mijn collega's allemaal een tijdje iets extra's krijgen omdat mijn workload onder 6 teamgenoten moet worden onderverdeeld.

Ik start in februari en we willen er rond april voor gaan, dus zelfs als ik direct zwanger ben zou ik het pas rond juli vertellen, dan zit ik er toch alweer bijna een half jaar.

Gympie, ik denk eerlijk gezegd ook dat als je zoveel praktische bezwaren kunt bedenken en deze ook allemaal in de weg laat staan van je kinderwens, deze wens nog niet groot genoeg is. Als je het echt wilt dan wuif je alle praktische bezwaren weg en wil je het liever gister dan morgen, is mijn ervaring tenminste. :)

♥♥
<<

Anoniem306

Bericht 29 Nov 2017 09:48

Re: Nieuwe baan en zwanger raken

Ik zelf zou mijn kinderwens, hoe moeilijk ook, hiervoor uitgesteld hebben. Eerst mijn baan op orde en dan pas een tweede. Als jij mijn collega zou zijn, zou ik het trouwens totaal geen probleem vinden. Alleen maar leuk dat je zwanger bent. Maar dat scheelt misschien dat het op ons werk makkelijk op te vangen is, als iemand met zwangerschapsverlof gaat.

Maar hartstikke leuk dat jullie voor een tweede willen gaan.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers