Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerstdiner

<<

Anoniem304

Bericht 28 Nov 2017 14:43

Re: Kerstdiner

Waarom zijn jullie alleen? :nopompom:
<<

Anoniem282

Bericht 28 Nov 2017 18:40

Re: Kerstdiner

Zojuist afgesproken met m'n familie dat we er 24 dec. naartoe gaan en dan 's avonds op 25 dec. ga ik naar een vriend. Ik weet nog niet wat we gaan eten, maar daar ga ik met m'n moeder nog wel even voor zitten.

Misschien ga ik op 25 dec. ook wel in de avond naar m'n eigen huis. Het is de datum dat ik ben afgestaan en dat vind ik ergens een moeilijke dag en soms wil ik dan liever alleen zijn.
<<

Anoniem232

Bericht 28 Nov 2017 18:56

Re: Kerstdiner

Elliot schreef:
Robin Sparkles schreef:Ik denk dat ik alleen eet en wat bestel bij 'n restaurant.

Dat klinkt heel sip, heb je geen familie of vrienden waar je heen wil/kan, of vind je het wel prima alleen?


Dat staat er sipper dan ik bedoel :)
Met familie vieren we nooit uitgebreid kerst, m'n ouders vinden het gezellig als ik kom maar ik hoef me niet verplicht te voelen daarheen te gaan. Zij bestellen waarschijnlijk ook gewoon iets, haha.
Maar dit jaar is er een hoop gebeurd binnen de familie (2 opa's overleden, een goede vriendin waarvan we net te horen hebben gekregen dat ze niet lang meer heeft) dat ik er denk ik toch wel heen ga. Daar in pyjama op de bank hangen.
Ik kijk wel wat ik doe, alleen zijn vind ik in ieder geval niet erg!
<<

Anoniem286

Bericht 28 Nov 2017 21:04

Re: Kerstdiner

Kerstavond vieren we bij schoonfamilie. Mijn schoonmoeder wil graag iets Italiaans maken. Ik maak het toetje en wil er dan ook iets Italiaans van maken. Nog even bedenken wat dat gaat worden.
1e kerstdag zijn we gewoon met zijn drietjes thuis. Misschien dat we uitgebreid koken, misschien bakken we friet of pannenkoeken. Nog even bekijken. Het wordt wel een relax bankhangen dagje denk ik.
Tweede kerstdag bij mijn familie, we gaan steengrillen en ik maak een toetje. Ook hier nog even bedenken wat het wordt. Als iemand nog leuke ideetjes heeft hou ik me aanbevolen :)
<<

Anoniem231

Bericht 29 Nov 2017 06:51

Re: Kerstdiner

Highway wat denk je van panna cotta van witte chocolade en ananas? Die is echt lekker! Als je wilt, kan ik straks even het recept zoeken.
<<

Anoniem245

Bericht 29 Nov 2017 07:19

Re: Kerstdiner

Guattari, wat een nare dag voor jou dan! En extra moeilijk lijkt het mij omdat het met kerst valt.

Kerstavond eten we altijd pasteitjes bij mijn moeder, echt verrukkelijk zijn die.
Eerste kerstdag eet ik bij mijn ouders, geen idee wat nog, maar niet mega speciaal. Gewoon lekker met ons viertjes aan de tafel vanaf de middag ergens en ondertussen lekker eten en drinken.
Tweede kerstdag gaan we met de familie van mijn vaders kant bowlen en eten. Paar jaar geleden ook gedaan en dat was erg leuk.
<<

Anoniem286

Bericht 29 Nov 2017 07:50

Re: Kerstdiner

Ben benieuwd naar het recept Pollepel! Graag dus. Ik heb nog nooit pannacotta gemaakt dus dat is wel een leuk idee.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Nov 2017 11:11

Re: Kerstdiner

Ik kan mij voorstellen dat de 25 ste een dubbele dag voor je is Guattari.

Kerstavond is een simpele broodmaaltijd en na de nachtmis een stukje kerstbrood.
Waarschijnlijk gaan wij eerste kerstdag bij mijn ouders een Poke Bowl maken. Op deze manier kunnen de kleinkinderen tussendoor spelen en de volwassenen wel lang tafelen. Een soep moeten we nog bedenken, aangezien mijn moeder altijd soep wil met kerst en een garnalencocktail.
Tweede kerstdag moet ik nog even met mijn ouders overleggen. Misschien dat ik wel ga voorstellen dat ik iets leuk en lekkers ga maken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 29 Nov 2017 16:17

Re: Kerstdiner

Wij zijn met de familie op wintersport in Oostenrijk. We nemen in iedergeval het gourmetstel mee voor een avondje gourmetten, dat zal wel kerstavond worden want dan is mijn nichtje jarig.
Voor de overige dagen nog geen idee eigenlijk maar zal niet echt iets bijzonders worden, volgens mij is heel veel horeca gesloten met de kerst in Oostenrijk dus ik denk dat we zelf iets moeten gaan koken.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 29 Nov 2017 17:25

Re: Kerstdiner

Wij eten eerste kerstdag met de schoonfamilie en dan maakt iedereen een gang of bijgerecht. Wij mogen meestal voor het toetje zorgen.

Tweede kerstdag vieren we met mijn familie, ruim 40 mensen bij elkaar en dan houden we het altijd simpel. Een lekkere soep met brood en verschillende hartige taarten (wie zin heeft er een te maken neemt er eentje mee).
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem282

Bericht 29 Nov 2017 17:47

Re: Kerstdiner

Het is idd een beladen dag, maar gelukkig wordt het altijd middernacht en dan ben ik dat verdrietige gevoel kwijt. En m'n familie in NL is heel lief en gaat goed om met deze dag, dus dat is heel fijn!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Nov 2017 18:03

Re: Kerstdiner

Guattari schreef:Het is idd een beladen dag, maar gelukkig wordt het altijd middernacht en dan ben ik dat verdrietige gevoel kwijt. En m'n familie in NL is heel lief en gaat goed om met deze dag, dus dat is heel fijn!


Toch even een VR knuffel voor jou en je familie. Ook gaaf om te lezen dat je familie in NL je de ruimte geeft op die dag die je eventueel nodig hebt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 29 Nov 2017 19:08

Re: Kerstdiner

Eerste kerstdag eet ik op mijn werk, mij is gevraagd om stoofpeertjes te maken dus dat eten we sowieso. Mijn collega gaat over de rest van het menu. Kerstavond en tweede kerstdag zit ik alleen thuis, mijn plannen voor tweede kerstdag gaan niet door. Ik weet nog niet wat ik die avonden ga eten, kan zijn dat ik wel lekker voor mezelf ga koken en anders heb ik nog wel een vriezer vol eten en warm ik wat op.
<<

Orchidee1

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 02 Sep 2016 09:41

Bericht 14 Dec 2017 08:16

Re: Kerstdiner

1e kerstdag gaan we gourmetten
2e kerstdag tapas ( gevulde wraps koud, stokbrood met smeersels, kippepootjes, spare ribs, bladerdeeghapjes)
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 14 Dec 2017 11:10

Re: Kerstdiner

Ik werk beide kerstdagen maar het weekend voor kerst ben ik wel vrij. Zaterdag gaan we gourmetten én kaasfonduen bij mijn ouders, voor de zondag hebben we nog geen plannen. Ik denk lekker met z'n drietjes thuis!
Wat we dan eten moet ik nog even bedenken.
10.04.17
<<

Anoniem244

Bericht 14 Dec 2017 12:39

Re: Kerstdiner

Kerstavond tapashapjes
1e kerstdag zijn de kinderen van vriend, mijn ouders, zusje man en neefje er. Dan gaan we gourmetten.
2e kerstdag nog geen idee eigenlijk :-)
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4821

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 14 Dec 2017 13:07

Re: Kerstdiner

Kerstavond / Man en ik gaan lekker thuis samen kaasfonduen als de kindjes op bed liggen :thumbup:

1e Kerstdag / Ouders, zusje, schoonouders en zwager komen allemaal bij ons thuis.
Wij maken het voorgerecht, een trio van zalm (een blini met zalm, zalmmouse en fijngesneden zalm met een uitje erdoor (weet de naam even niet meer :laughcry: ).
Ook zorgen wij voor de aardappelgerechten, ik maak een gratin en we bakken aardappelkroketjes.
Mijn schoonmoeder doet voor het hoofdgerecht de groenten en het vlees.
Mijn moeder zorgt voor het toetje.

2e Kerstdag / Werkelijk nog geen idee. We zijn gewoon met z'n viertjes thuis, dus misschien ook wel gewoon een AGV'tje, haha.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Dec 2017 13:22

Re: Kerstdiner

Kerstavond gaan we altijd lekkere broodjes eten voor de tv. Serious request kijken

1e kerstdag naar mijn ouders gourmetten

2e kerstdag naar de broer van mijn man pizza eten

Dus niet een culinaire kerst. Mijn ouders willen altijd gourmetten. Paar jaar geleden hadden wij een diner gemaakt was ook heerlijk en gezellig maar nu weer gourmetten
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 14 Dec 2017 16:09

Re: Kerstdiner

Ik ga serieus voor het eerst gourmetten!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 14 Dec 2017 19:26

Re: Kerstdiner

Heb je dat nog nooit gedaan Cotton? :wtf:
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem304

Bericht 14 Dec 2017 19:28

Re: Kerstdiner

Ooit wel eens geloof ik, maar nooit met kerst!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 14 Dec 2017 19:29

Re: Kerstdiner

Kerst avond moet mijn man werken en eet ik alleen met de kinderen.

Wij gaan 1e kerstdag naar mijn ouder.
Mijn moeder zorgt voor een voorgerecht (ik gok garnalencocktail) en het toetje.
Mijn man maakt gevulde lenderollade met rauwe ham en paddenstoelen.
En we maken deze pasta-salade. https://www.jumbo.com/lauwwarme-winters ... Jzikwn0zOS
Mijn broertje en zijn vriendin zorgen voor groenten en iets van aardappelkroketjes.

Tweede kerstdag eten we bij mijn schoonouder en hoeven we niks te doen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 14 Dec 2017 19:31

Re: Kerstdiner

Cotton schreef:Ooit wel eens geloof ik, maar nooit met kerst!


Wij doen het ook niet zo vaak met kerst hoor. Vroeger wel met mijn ouders alleen.
Meestal met Sinterklaas en het was altijd traditie in de herfstvakantie als we in een landal huisje zaten om daar een avond te gourmetten.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Dec 2017 23:13

Re: Kerstdiner

Oeh leuk! Ik heb net te horen gekregen dat we voor kerstavond het toetje bij m'n vader mogen bedenken en maken. En Eerste Kerstdag doen we het voorgerecht bij m'n schoonouders!
Bij m'n moeder (Tweede Kerstdag dit jaar) runnen wij meestal sowieso de hele toko. M'n voorkeur gaat daar uit naar een whisky ham dit jaar. En verder moeten we maar zien.
Let's discover the world together.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 15 Dec 2017 09:44

Re: Kerstdiner

Eerste kerstdag komt er familie bij ons eten. Afgelopen jaren brachten we allemaal iets mee maar dit jaar maak ik het menu. Alles is zonder vlees ivm een vegetariër.

1e voorgerecht: risottoballetjes met rucola sla en paddenstoelen
2e voorgerecht: een lichte bouillon met tortelini en verschillende groentes erin. Daarbij wil ik zo'n bladerdeeg kerstboom met pesto maken
Hoofdgerecht: vispannetje, pastinaakgratin en nog 2 groentegerechten
Nagerecht: wentelteefjes van suikerbrood met een bolletje (yoghurt)ijs en bosbessen

En daarna koffie met bonbons en uitbuiken op de bank :D

Heeft iemand nog ideeën voor groentegerechten? Ik dacht nog aan een warme groente en een salade maar heb nog geen inspiratie
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers