Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aanpassen

<<

Anoniem231

Bericht 28 Nov 2017 12:57

Aanpassen

De komende maand hebben we er waarschijnlijk allemaal mee te maken. Alle 'verplichte' bezoeken.
In hoeverre pas jij je aan?
Laatst gewijzigd door Anoniem231 op 29 Nov 2017 03:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 28 Nov 2017 13:21

Re: Aanpassen

Vervelend dat het bij jullie niet in overleg gaat, zodat het iedereen uitkomt.

Bij ons is er geen sprake van aanpassen, omdat er wordt overlegd wanneer Sinterklaas en/of Kerst gezamenlijk wordt gevierd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 28 Nov 2017 13:40

Re: Aanpassen

Ik ben er op zich niet klaar mee, maar ik snap je punt wel.
Bij ons gaat het doorgaans wel in goed overleg, maar wij moeten nogal reizen naar familie en ik heb er geen trek in om in december dat elk weekend te doen, wat wel zou kunnen als we overal 'ja' op zouden zeggen en ons steeds aan schema's van anderen aan zouden passen. Dit jaar is het gevolg dat we met de familie van mijn vriend geen sinterklaas vieren. Jammer, maar niet onoverkomelijk.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 28 Nov 2017 13:44

Re: Aanpassen

Ik heb daar nooit zo'n last van eigenlijk. Het is bij mijn schoonouders altijd tweede kerstdag met de hele familie, en Sinterklaas is afhankelijk van wanneer mijn nichtje bij mijn zwager is. Dat was nu afgelopen zaterdag, dus dat hebben we dit jaar al gehad.
Omdat mijn vader eerste kerstdag altijd wat heeft, maken we zelf ergens nog een keer een derde kerstdag zodat wij ook gezellig met elkaar kunnen eten.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 28 Nov 2017 13:53

Re: Aanpassen

Vervelend dat het zo gaat bij jullie in de familie. Bij ons zijn in de maand weinig verplichte dingen. In overleg met elkaar spreken we één keer af met zijn allen om lekker te eten en cadeaus te doen. Dit overleggen we met elkaar, is altijd bij mijn ouders zodat de kinderen eventueel kunnen slapen mocht dat nodig zijn en in de middag zodat ze er het meest aan hebben.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 28 Nov 2017 14:15

Re: Aanpassen

Ik herken het wel. De feestdagen zijn bij ons altijd gedoe. De planning (samengestelde gezinnen, het geeft altijd gedoe want wie is wanneer waar), de vraag wat we eventueel mee moeten nemen / bedenken / koken, de drukte die we met zoveel mensen altijd hebben, het heen en weer gereis want wij moeten altijd minimaal een uur enkele reis, en dan nog hopen dat ik niemand teleurstel omdat we simpelweg niet op alle plekken tegelijk kunnen zijn. Ik heb me er jaren heel erg druk om gemaakt waarbij we ons continu aanpasten. Sinds we kinderen hebben is het er niet makkelijker op geworden, niet al onze ouders houden evenveel rekening daarmee of hebben er begrip voor. Ik vind het jammer dat we daardoor dingen missen. Tegelijk: de kinderen gaan dan voor. Ik ga mijn dochters niet wakker houden omdat dat (anderen) beter uitkomt, waardoor ik halverwege het gezellige samenzijn met een onhandelbaar vermoeid kind zit. Daar wordt niemand beter of vrolijker van. Ik leer dus steeds beter nee te zeggen, grenzen aan te geven, me gewoon niet meer altijd aan anderen aan te passen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 28 Nov 2017 14:21

Re: Aanpassen

Wij hebben aangegeven dit jaar nog niet aan Sinterklaas te doen. Schoonouders wilden toch cadeautjes kopen want de andere kleinkinderen krijgen ook wat. Nu willen ze sinterklaas vieren door eerst met z'n allen te lunchen en dan sinterklaas. Ik heb aangegeven dat dat prima is maar dat E tussen 11 en 13:30u wakker is en daarna naar huis gaat om thuis te slapen want de dag ervoor zijn we naar de efteling. Nou dat was allemaal maar stom en onhandig of ze niet daar naar bedje kan. Aangegeven dat ik dat niet wil omdat we dus de dag ervoor in de efteling zijn. Het maakt me niet uit hoe ze het verder regelen, we hebben aangegeven niet aan sinterklaas te doen en ga daar E dus ook niet een extra dag voor uit dr ritme halen.

Kerst doen we ivm ruimte bij m'n moeder, E heeft daar een eigen bed waar ze overdag dan gewoon kan slapen. We eten dus wel al in de middag zodat E savonds gewoon weer thuis slaapt.

Wij passen ons dus aan als het mogelijk is. Kan dat niet omdat dat gewoon niet handig is met E dan niet. Uiteindelijk zijn wij degene die dan thuis zitten met een vervelend kind en daar pas ik voor.
30-04-2017
<<

Anoniem278

Bericht 28 Nov 2017 14:23

Re: Aanpassen

Ik ben dit jaar voor het eerst echt afgehaakt, zonder dat ik uiteindelijk toch gedwongen word om ergens aan deel te nemen.
Omdat ik de enige zonder kinderen of partner ben mag ik niet mee beslissen in wat dan ook, er wordt gewoon verwacht (nou ja: geëist) dat ik kom opdraven, en dan is het dus ook nog niet leuk (ik word vrijwel de hele tijd gewoon genegeerd omdat ik zeer dominant aanwezige familieleden heb).
Dus ik snap je wel, Pollepel, soms is het gewoon genoeg geweest.
<<

Geel

Bericht 28 Nov 2017 14:59

Re: Aanpassen

Hier valt het wel mee, maar vooral bij mijn schoonfamilie heb ik daarin wel even mijn ruimte moeten innemen. Mijn schoonmoeder regelt altijd alles en bepaalt heel snel wat er moet gebeuren, zonder dat ze even vraagt naar voorkeuren. Inmiddels zeg ik gewoon dat ik er graag eerst even over na wil denken of wil overleggen. En het helpt ook om zelf initiatief te nemen en mijn idee eerst te pitchen.

Bij mijn eigen familie gaat alles altijd wel in goed overleg. We willen ook meestal allemaal hetzelfde.

Ik pas me dus aan tot een bepaalde grens. Soms ga ik er iets over, als ik het nut ervan zie. Ik denk dat je allemaal dingen moet geven om tot een fijn compromis te komen.
<<

Anoniem316

Bericht 28 Nov 2017 15:20

Re: Aanpassen

Hier gaat het net zo. Alles moet zoals de schoonfamilie wil. Was het voorheen zo omdat wij nog geen kind hadden, nu is het zo omdat wij er maar 1 hebben.
Werd van de week zelfs gebeld dat mijn dochter een bepaald cadeau later kreeg omdat het cadeau groter was dan wat ons oudste neefje kreeg(slee t.o.v. een doos lego) en dat hij dat niet zou begrijpen. Mijns inziens moet hij dat leren maar oke..

Ik heb enige moeite met het altijd aanpassen maar heb ook geen zin in gezeik elk jaar. Het liefst ga ik met de feestdagen ook gewoon lekker weg.
<<

Anoniem222

Bericht 28 Nov 2017 15:24

Re: Aanpassen

Hmm bij ons gaat alles meestal in goed overleg. Maar we hebben ook nog niet zo'n heel ingewikkelde planning. Twee keer schoonouders, één dag/avond mijn familie en één avond met een groepje vrienden en daar komen we eigenlijk altijd wel uit.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 28 Nov 2017 16:00

Re: Aanpassen

Mijn schoonmoeder overlegt ook niet, die stuurt gewoon een mail met de mededeling wat we gaan doen, wij overleggen dan ook niet, meestal belt mijn man vervolgens om te zeggen welk deel wij aanschuiven en zo doen we het dan ook.

Mijn moeder overlegt wel, met als gevolg dat we nu om 11:00uur in de ochtend Sinterklaas vieren, daarna lunchen en we daarna naar huis rijden. Beetje anders als hoe we het normaal zouden doen maar dan is er wel rekening gehouden met 3 kindjes die nog overdag slapen en de reistijd die wij hebben.

Het blijft toch vaak lastig om zoveel mensen tevreden te stellen en zeker met kleine kinderen er bij merk ik dat het lastiger is, mensen zonder kinderen (of die al lang uit de kleine kinderen zijn) hebben vaak geen idee van slaaptijden ed. Wij proberen ons altijd een beetje makkelijk op te stellen door onze kinderen in de auto te laten slapen of in een campingbedje, maar ik ga er dan vanuit dat mensen ook met ons rekening houden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem231

Bericht 28 Nov 2017 19:51

Re: Aanpassen

Dee schreef:Hier gaat het net zo. Alles moet zoals de schoonfamilie wil. Was het voorheen zo omdat wij nog geen kind hadden, nu is het zo omdat wij er maar 1 hebben.
Werd van de week zelfs gebeld dat mijn dochter een bepaald cadeau later kreeg omdat het cadeau groter was dan wat ons oudste neefje kreeg(slee t.o.v. een doos lego) en dat hij dat niet zou begrijpen. Mijns inziens moet hij dat leren maar oke..

Ik heb enige moeite met het altijd aanpassen maar heb ook geen zin in gezeik elk jaar. Het liefst ga ik met de feestdagen ook gewoon lekker weg.


Ja dit dus ook. Dochter heeft al iets gekregen (iets van vroeger wat op de zolder stond) omdat nichtje het anders ook wil hebben. Ja moet ze maar leren toch? Zoon en dochter krijgen maar 1 cadeau, neef en nicht krijgen er 6. Bewuste keuze van ons om 1 duurder cadeau te vragen dan allemaal kleine cadeaus maar ze moeten ook maar leren dat niet iedereen hetzelfde krijgt.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 28 Nov 2017 20:08

Re: Aanpassen

Hier gaat het best in goed overleg. Ze weten dat T in ieder geval na de lunch moet kunnen slapen.
Er zijn verder geen kinderen in de familie dus met 1 rekening houden moet kunnen.

Afgelopen vrijdag hadden we een verjaardag van een familielid in een restaurant. We waren er om 18.45 en zijn 1,5 uur later naar huis gegaan omdat T moe was en begon te jengelen, logisch want hij was de hele dag op de opvang geweest en normaal blijft hij ook niet op tot 20.30.
Dan wordt er wel gereageerd met: gaan jullie NU al weg?

Gelukkig begrijpt onze naaste familie dit wel heel goed en die vonden dag ook echt niet raar.
2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 28 Nov 2017 20:22

Re: Aanpassen

Hier gaat het eigenlijk wel aardig in overleg. En anders zijn we niet compleet. Dat vinden we zelf ook jammer, maar soms kan het niet anders. Dit jaar vieren we sinterklaas alleen bij mijn schoonfamilie, vooral omdat daar meerdere kleinkinderen zijn. Bij mijn familie hebben we dat jaren geleden afgeschaft en doen we cadeautjes met kerst. Misschien als M ouder is (of als er daar ook nog kleinkinderen bijkomen) dat mijn ouders dan ook sinterklaas willen vieren. Verder eerste kerstdag bij schoonfamilie en tweede kerstdag bij mijn familie. Lekker thuis, dus M kan naar bed als dat nodig is. Tussendoor ook nog haar eerste verjaardag vieren, dus lekker drukke december!
december 2016
juli 2019
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 28 Nov 2017 21:16

Re: Aanpassen

Hier levert dat weinig problemen op. Ik herken ook niet dat er geen rekening wordt gehouden met kleine kinderen.

Mijn ouders hebben de instelling dat ze het heel leuk vinden als we komen maar als dat de dag voor of na kerst is is dat ook goed Maar eigenlijk is het er een beetje ingeslopen de laatste jaren dat we daar altijd 1e kerstdag zijn. Dus zo ook dit jaar. Nu maakt het natuurlijk ook uit dat ik geen rekening hou met mijn schoonfamilie.

De laatste jaren is het ook zo gekomen dat we steeds 2e kerstdag wat met vrienden deden, maar ook dat is geen verplichting. Meer een een app met wie gaat er mee 2e kerstdag en dan volgt er overleg wat we gaan doen.

Ik zie het allemaal dus niet als een verplichting maar echt als iets waar ik zelf ook zin in heb.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem306

Bericht 28 Nov 2017 21:23

Re: Aanpassen

Ik pas mij, sinds ik kinderen heb, niet meer aan. Ik kijk wat het handigste is met de kinderen. De jongste trekt een uitgebreid diner niet en slaapt het liefst in zijn eigen bed. Dus als we ergens uitgenodigd worden, zullen we s'middags gaan zodat hij op tijd naar bed kan gaan. Zoals het er nu uitziet blijven we thuis met kerst. Met nieuwjaarsdag kiezen we ervoor om alleen naar de oma van mijn man te gaan, omdat we anders blijven rijden. Daar heb ik geen zin in met kleine kinderen. De rest zien we ergens wel in de loop van januari.
<<

Anoniem284

Bericht 28 Nov 2017 22:53

Re: Aanpassen

*
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 27 Dec 2017 16:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem231

Bericht 29 Nov 2017 03:32

Re: Aanpassen

Studiebol hier moeten we dus echt met kerst bij schoonouders op bezoek. Ze is dan echt boos als wij niet komen of mee eten. Maar rekening houden doen ze ook niet. Ja helaas dan.
Mijn man werkt gewoon 2 dagen met kerst. Denk dat ik nog snel een vakantie boek voor mij en mijn kinderen. Kan man in de avond komen en hebben wij geen gezeur :smile:
<<

Anoniem245

Bericht 29 Nov 2017 07:28

Re: Aanpassen

Bij mijn eerste schoonouders was dat echt verschrikkelijk, wij moesten komen op en zij bepaalden vanaf hoe laat en tot hoe laat. En dan met zijn allen in een kringetje de hele dag doorbrengen.
In mijn vorige relatie ging het juist allemaal heel gemoedelijk, en zo gaat het bij ons eigenlijk al jaren.
Het kerstweekend is voor mij en mijn (toen nog) werkende ouders een veredeld lang weekend en we hebben geen zin om ons in allerlei moeilijke bochten te wringen.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 29 Nov 2017 09:12

Re: Aanpassen

Mijn ouders zijn heel makkelijk en passen zich volledig aan op de kleinkinderen met dit soort dagen.
En als we een bepaalde tijd afspreken en om welke reden dan ook loopt het anders dan is dat ook geen probleem. Het ritme van de kinderen gaat voor.
Schoonouders daarentegen.... Die houden er regelmatig maar rare gedachtenkronkels op na.
Het moet sowieso precies zoals zij in gedachten hebben en als je aangeeft dat dat niet handig is dan wordt daar gewoon overheen gepraat.
Maar wanneer we dan aangeven dat we niet komen omdat de kinderen dan totaal uit hun ritme zijn, dan is het huis te klein.

Komende zondag willen ze daar Sinterklaas vieren, hartstikke lief en leuk natuurlijk maar het moet en zal om 11 uur, en dat is dus precies midden in het slaapje van S. Aangezien die de laaste weken elke dag om 5 uur wakker is moet ze gewoon nog naar bed in de ochtend. Doen we niemand een plezier mee als we haar wakker houden. Maar zich een beetje aanpassen willen ze niet. Gelukkig staat mijn man wat dat betreft volledig achter mij en heeft hij al aangegeven dat we pas komen als S wakker is.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 02 Dec 2017 19:38

Re: Aanpassen

Hier altijd even puzzelen dat iedereen kan maar komt eigenlijk altijd goed. Mijn kinderen slapen overal in campingbedjes ed dus dat is geen probleem. We gaan noet naar restaurants oid dus dat scheelt
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Dec 2017 08:07

Re: Aanpassen

Hier gaat het in goed overleg.
Tweede dag zou bij mijn broer zijn. Op zich geen probleem, V slaapt toch wel overal in een campingbedje. Maar als we wat langer willen hangen dan zou het fijner zin bij ons zodat V naar bed kan een er niet meer uit hoeft. Dus nu komt de hele bups bij ons.

Eerste dag hebben we niks en de dag voor kerst en brunch bij schoonouders.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Dec 2017 08:13

Re: Aanpassen

Het was even puzzelen maar we zijn eruit.
Het lastige is dat ik gescheiden ouders hebben dus we hebben sowieso al drie dagen nodig om iedereen te zien. We betrekken kerstavond er dus altijd standaard bij. M'n zus heeft bij haar schoonfamilie (niet haar schoonouders maar weer een schoonzusje) met gescheiden ouders te maken dus het was echt een puzzel dit jaar maar we hebben iets gevonden waardoor iedereen blij is. Dat is in goed overleg gegaan en vind ik niet aanpassen. Het enige jammere is dat ik m'n zus niet bij m'n vader zie, want dat kon echt niet anders, maar gelukkig wel bij m'n moeder.
Qua baby zullen we iig naar m'n vader een campingbedje mee moeten slepen, bij de andere ouders staat een bedje. Misschien dat er nog wat aangepast moet worden qua eet tijden maar verder voorzie ik weinig problemen.

Oh ja ik heb idd wel tegen m'n vader gezegd dat ik liever bij hem thuis eet dan in een restaurant. Correctie, ik eet liever in een restaurant eigenlijk maar met baby in bed is bij hem in huis gewoon echt veel handiger. Dus daarin doen we wel een beetje concessies maar dat vind ik niet zo heel erg.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 04 Dec 2017 09:52

Re: Aanpassen

Hier was het ook even puzzelen. Maar het is gelukt uiteindelijk. We hebben thuis ineens weer te maken met 3 schoonfamilies. Vorig jaar was het maar 1 schoonfamilie dus dat was makkelijk. Daarbij is de zus van mijn vriend gescheiden dus nog weer lastig. Maar het is gelukt. J is de hele kerst gewoon bij mij dus dat scheelt wel anders had ik dat zo willen regelen dat hij erbij is als we bij mijn ouders zijn.
2015 💙
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers