Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


mijn verhaal + foto

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Okt 2017 09:45

Re: mijn verhaal + foto op pagina 2

Ik wil er nog 25 af hebben, en elke kilo meer is mooi meegenomen dan.

Ik heb net mezelf verwend met een lekkere sweatjurk. Lijkt me heerlijk warm. Heb het tegenwoordig zo koud
Afbeelding
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 07 Okt 2017 20:56

Re: mijn verhaal + foto op pagina 2

Wauw, goed om te zien sarah. Ik herken veel in je verhaal van mn man. Die heeft 5 jaar geleden een gastric bypass gehad en is in totaal 60 kilo kwijt geraakt.
Dat koud hebben heeft ie nu nog steeds, hij mist zn speklaag om hem warm houden.

Ga zo door en je komt er wel !
D. 16-8 en J. 27-11
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Okt 2017 16:48

Re: mijn verhaal + foto op pagina 2

Wat knap van je man zeg fearie. Oh jeej dat koud hebben gaat dus niet over
Afbeelding
<<

Anoniem231

Bericht 09 Okt 2017 04:02

Re: mijn verhaal + foto op pagina 2

Knap hoor! Echt iets om trots op te zijn.

Heb jouw pb gelezen maar wil even achter de computer reageren maar nog geen tijd voor gehad.
<<

smurfie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:57

Bericht 09 Okt 2017 13:22

Re: mijn verhaal + foto op pagina 2

Knap dat je hier je verhaald doet Sarah! Ik ben zelf vorige jaar augustus geopereerd, heb alleen geen sleeve maar een GBP. Wat is de rede dat je voor een sleeve hebt gekozen als ik vragen mag? Dat van negatieve reacties ken ik ook, mensen hebben snel hun mening klaar en als ik dan uitleg wat het voor mij allemaal inhoud is er vaak wel wat meer begrip. Er zullen altijd mensen blijven die negatief reageren, ik had laatst op een verjaardag een stukje taart en binnen 2 minuten hadden er al 2 mensen gezegd zal je dat nu wel doen? Toen ik bij de tweede een beetje bits zei, dat vraag ik toch ook niet aan jou wanneer je iets in je mond stopt heb ik ze niet meer gehoord haha.
Inmiddels kan ik daar dus wel beter mee omgaan, ik zeg altijd de kilo's verdwijnen en het zelfvertrouwen komt aan... :smile:
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Okt 2017 13:52

Re: mijn verhaal + foto op pagina 2

Jij bent al goed afgevallen. Smurfie . Ik had gekozen voor een mini gbp maar tijdens de operatie kwam de arts erachter dat ze er niet veilig bij kon en koos ze voor een Sleeve. Toen ik uit de ok kwam werd mij dat verteld en eerste wat ik dacht was nee die operatie wou ik juist niet. Moet zeggen had me er ook niet goed over ingelezen. Dat heb ik daarna goed gedaan en zoals het nu met afvallen gaat , gaat het goed. Ik heb nog geen stil staan weken gehad wat wel normaal is bij een Sleeve. Ik hoop dat het zo door blijft gaan.

waar ben jij geopereerd? Wat erg die mensen die er dan wat van zeggen dat jij geniet van je taartje. Alsof je nu nooit meer iets lekkers mag hebben.
Afbeelding
<<

smurfie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:57

Bericht 09 Okt 2017 15:38

Re: mijn verhaal + foto op pagina 2

sarah1985 schreef:Jij bent al goed afgevallen. Smurfie . Ik had gekozen voor een mini gbp maar tijdens de operatie kwam de arts erachter dat ze er niet veilig bij kon en koos ze voor een Sleeve. Toen ik uit de ok kwam werd mij dat verteld en eerste wat ik dacht was nee die operatie wou ik juist niet. Moet zeggen had me er ook niet goed over ingelezen. Dat heb ik daarna goed gedaan en zoals het nu met afvallen gaat , gaat het goed. Ik heb nog geen stil staan weken gehad wat wel normaal is bij een Sleeve. Ik hoop dat het zo door blijft gaan.

waar ben jij geopereerd? Wat erg die mensen die er dan wat van zeggen dat jij geniet van je taartje. Alsof je nu nooit meer iets lekkers mag hebben.


bij mij begint het afvallen nu een beetje te stoppen, het liefst wil ik er nog wel 10 vanaf maar het hierbij blijft kan ik daar ook prima mee leven. Ik ben in het slotervaart in amsterdam geopereerd en heb tot nu toe geen enkele complicatie gehad, behalve de kou maar dat heeft een groot deel van de mensen afvalt en daar kan ik me tegen kleden haha.
Afbeelding
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 28 Nov 2017 12:18

Re: mijn verhaal + foto op pagina 2

Hoe gaat het nu Sarah?
2012 2014
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Nov 2017 15:17

Re: mijn verhaal + foto op pagina 2

goed het is vandaag precies 4 maanden geleden. Afvallen gaat nog steeds goed. Laatst 1 week waar ik maar 200 gram afgevallen was. Ik baalde flink en dacht echt oh jeej nu kom ik stil te staan. En week erna was er 2,5 kilo af.

Ik heb mijn tweede doel voor oudjaarsdag ook al gehaald nooit verwacht. Wil nu nog voor 31 dec nog 4,5 kilo eraf dan ben ik super tevreden. En dan in 2018 de rest
Afbeelding
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 28 Nov 2017 15:19

Re: mijn verhaal + foto op pagina 2

Heel knap Sarah!
Ga er voor, ook in het nieuwe jaar :)
<<

Anoniem306

Bericht 28 Nov 2017 21:31

Re: mijn verhaal + foto op pagina 2

Wat goed van je Sarah. Hoeveel zou je in 2018 nog willen afvallen?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Nov 2017 22:43

Re: mijn verhaal + foto op pagina 2

Julia ik zou vanaf nu nog 24 kwijt willen. Dan ben ik 70% van mijn overgewicht kwijt. Dat hebben ze in het ziekenhuis een beetje als doel. Maar ik bekijk het in kleine doelen.
Daarom nu dit jaar nog 4 kilo, en dan weer het volgende doel.


Wat ik wel grappig vind dat mensen in het echt mij nu soms aankijken, en dan vragen ze mij ben je afgevallen. Het begint nu op te vallen
Afbeelding
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 28 Nov 2017 22:47

Re: mijn verhaal + foto op pagina 2

Jammer dat ik de foto gemist heb! Hier ook al jaren problemen met mijn gewicht... helaas is mijn BMI te laag (of mijn lengte te lang :wink: ) voor een operatie anders had ik het zeker overwogen. En ik weiger er 20kg aan te "vreten" om een hoog genoeg BMI te krijgen.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Nov 2017 22:48

Re: mijn verhaal + foto op pagina 2

Dit weekend komt er een nieuwe foto.

Pff 20 kilo aankomen om in aanmerking te komen zou ik ook niet doen. Hopelijk lukt het afvallen je ook zonder
Afbeelding
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 28 Nov 2017 22:56

Re: mijn verhaal + foto op pagina 2

sarah1985 schreef:Dit weekend komt er een nieuwe foto.

Pff 20 kilo aankomen om in aanmerking te komen zou ik ook niet doen. Hopelijk lukt het afvallen je ook zonder


Helaas niet echt.... Ik probeer ook al jaren van alles en dan gaat er wel iets af, en dat blijft dan een paar maanden stabiel maar daarna vliegt alles er weer aan.
Werkt ook niet mee dat mijn stofwisseling totaal op zn gat ligt vanwege een trage schildklier. En daarnaast hou ik gewoon van lekker eten dus ja...

Oke 20kg is misschien wat overdreven.... Mijn BMI is 37 nu :(

Geloof dat hij minstens 40 moet zijn toch? Of 35 in combi met diabetes oid (dat heb ik niet)
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Nov 2017 12:26

Re: mijn verhaal + foto op pagina 2

Beachgirl schreef:
sarah1985 schreef:Dit weekend komt er een nieuwe foto.

Pff 20 kilo aankomen om in aanmerking te komen zou ik ook niet doen. Hopelijk lukt het afvallen je ook zonder


Helaas niet echt.... Ik probeer ook al jaren van alles en dan gaat er wel iets af, en dat blijft dan een paar maanden stabiel maar daarna vliegt alles er weer aan.
Werkt ook niet mee dat mijn stofwisseling totaal op zn gat ligt vanwege een trage schildklier. En daarnaast hou ik gewoon van lekker eten dus ja...

Oke 20kg is misschien wat overdreven.... Mijn BMI is 37 nu :(

Geloof dat hij minstens 40 moet zijn toch? Of 35 in combi met diabetes oid (dat heb ik niet)



Ja klopt bmi moet 40 of 35 als je diabetes hebt of hoge bloeddruk. Jij zit er precies tussenin. Mijn bmi was 51. En nu 38 dus al wat gezakt.
Ah met schildklier is het erg lastig om af te vallen. Ben je al bij een diëtist geweest? Voor tips
Afbeelding
<<

Anoniem223

Bericht 29 Nov 2017 16:29

Re: mijn verhaal + foto op pagina 2

Wat goed Sarah! Het lijkt mij echt lastig om te moeten wennen dat je opeens anders/minder kan eten. Je moet toch je hele levensstijl opeens aanpassen, wat doe je dat goed. Top dat je nu al je doel voor 31 december hebt gehaald! Wat is het uiteindelijke doel qua BMI? En word je begeleid door een dietiste ofzo? Sorry als dat al ergens staat, ik heb alleen de laatste blz bij gelezen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Nov 2017 17:31

Re: mijn verhaal + foto op pagina 2

Ja ik word nog steeds begeleid, heb 8x een bijeenkomst met andere lotgenoten. Elke keer zelfde groepje dus dat is wel fijn. En daar is een diëtist en psycholoog en sport coach aanwezig. En elke keer is het een ander programma. En 5 jaar lang heb je een jaarlijkse controle in het ziekenhuis

Er eten is vooral lastig dat ik soms naar 3 hapjes warm eten vol zit. Een stuk brood leg je wel even aan de kant en ga je later weer verder maar met warm eten is dat lastiger omdat het dan koud is.

Volgende week een nieuwe uitdaging uiteten gaan met een groep. Ben heel erg benieuwd hoe dat zal gaan.
Afbeelding
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 29 Nov 2017 20:44

Re: mijn verhaal + foto op pagina 2

sarah1985 schreef:
Beachgirl schreef:
sarah1985 schreef:Dit weekend komt er een nieuwe foto.

Pff 20 kilo aankomen om in aanmerking te komen zou ik ook niet doen. Hopelijk lukt het afvallen je ook zonder


Helaas niet echt.... Ik probeer ook al jaren van alles en dan gaat er wel iets af, en dat blijft dan een paar maanden stabiel maar daarna vliegt alles er weer aan.
Werkt ook niet mee dat mijn stofwisseling totaal op zn gat ligt vanwege een trage schildklier. En daarnaast hou ik gewoon van lekker eten dus ja...

Oke 20kg is misschien wat overdreven.... Mijn BMI is 37 nu :(

Geloof dat hij minstens 40 moet zijn toch? Of 35 in combi met diabetes oid (dat heb ik niet)



Ja klopt bmi moet 40 of 35 als je diabetes hebt of hoge bloeddruk. Jij zit er precies tussenin. Mijn bmi was 51. En nu 38 dus al wat gezakt.
Ah met schildklier is het erg lastig om af te vallen. Ben je al bij een diëtist geweest? Voor tips


Ja heb er inmiddels al 4 achter de rug, én Weight watchers, én Cambridge, én Sonja Bakker etc...

Diëtisten weten helaas te weinig over schildklierproblemen dus kreeg iedere keer het standaard week menu'tje mee en ga dat maar eten. Vervolgens 5 kilo eraf en ik stond weer stil.

Koolhydraatarm werkt bij mij wel goed maar helaas heb ik vanwege PDS wel echt vezels nodig, en ik ben ook echt gek op brood.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Dec 2017 11:38

Re: mijn verhaal + foto op pagina 2

Hierbij de foto

Van maat 58 naar maat 46
Laatst gewijzigd door sarah1985 op 08 Dec 2017 19:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem278

Bericht 03 Dec 2017 11:42

Re: mijn verhaal + foto op pagina 4

Wat ben je toch n mooierd.
Maar dat wás je al hoor, maar nu ben je gezonder en voel je je beter en dat is t meest belangrijk.
<<

Patsy

Bericht 03 Dec 2017 11:43

Re: mijn verhaal + foto op pagina 4

Knap hoor Sarah! Je straalt en wat heb je leuke kleding aan.
<<

Anoniem247

Bericht 03 Dec 2017 13:14

Re: mijn verhaal + foto op pagina 4

Je straalt helemaal Sarah! :D
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 03 Dec 2017 13:21

Re: mijn verhaal + foto op pagina 4

Wow Sarah, je knalt gewoon door mijn beeldscherm heen!
Wat heerlijk dit! :love:
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 03 Dec 2017 13:23

Re: mijn verhaal + foto op pagina 4

Wauw, je ziet er goed uit Sarah!
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers