Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie veranderd?

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 27 Nov 2017 20:17

In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie veranderd?

Benieuwd naar ervaringen! Zowel positief als negatief!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 27 Nov 2017 20:19

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Hier is het eigenlijk alleen nog maar beter geworden.

Behalve de hoeveelheid seks :laughcry: ....
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 27 Nov 2017 20:25

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Ja wat Sam zegt, dat is hier ook helaas. Maar dat komt door de korte nachten. Slapen is de nieuwe seks zegmaar.
Maar we ondernemen wel meer samen in het weekend en ik merk ook dat nu T ouder wordt we echt een team zijn.
Opvoedkundig gezien bedoel ik dan.

Ik vind het zo geweldig om te zien hoe trots mijn man is op onze zoon. Dat maakt mij echt opnieuw verliefd.
2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 27 Nov 2017 20:27

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Inderdaad veel meer een team. Zo fijn. Elkaar aanvullen en helpen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem315

Bericht 27 Nov 2017 20:31

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Eigenlijk is het niet heel erg veranderd. We leven alleen wat strikter qua tijdsplanning (eten, sporten, dingen doen met vrienden).
En in bed slapen we wat meer dan dat we andere dingen doen. Maar ja. Heel erg is het niet. Het wordt over het algemeen toch minder gedurende je relatie, kinderen of niet.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 27 Nov 2017 20:36

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Hier ook wel positief. Ik vind het erg leuk om mijn man als vader te zien. En de kinderen zijn dol op hem.
Wel mis ik soms de momentjes samen echt even met z'n tweeën ergens lunchen ofzo. Dan moet er altijd oppas geregeld worden of de kinderen gaan mee.
Maar des te meer genieten we er dan van als we wel met z'n tweeën zijn.
En de seks...hij werkt nu in de ploegen, dat werkt ook niet heel erg mee.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem281

Bericht 27 Nov 2017 20:47

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Hm enerzijds zijn we veel closer geworden, maar dat komt ook doordat Tobias opgenomen is geweest in 't ziekenhuis. Dát maakte ons echt heel erg sterk. Maar tegelijkertijd merk ik wel reteveel frustraties omdat we niet altijd op één lijn zitten. Ik ben bijvoorbeeld strikter en harder qua opvoeding en m'n man is echt een softie. We kunnen gelukkig prima praten en komen er wel uit, maar die 'problemen' hadden we eerder natuurlijk niet.

Verder voelt 't wel heel goed allemaal, het klopt gewoon! :)

Oh ja, hier is de seks prima, hoor ;) Nog steeds heel regelmatig, maar we hebben ook onwijs mazzel met Tobias, die elke nacht gewoon 12 uur achter elkaar doorslaapt. Had dat minder geweest of had-ie elke dag om half 6 op geweest, dan had 't wel anders geweest :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Nov 2017 20:51

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Het was hier echt heel erg wennen. Voor mij in elk geval wel. Ik weet nog dat ik me zo vervreemd voelde toen we echt met z'n tweetjes waren. Alsof we elkaar opnieuw moesten uitvinden als partners nadat we zo intensief in die ouderrol waren gegooid. Dat is intussen helemaal goed gekomen hoor en het heeft z'n weg gevonden en meer diepgang gegeven.
Het ontroert me om hem in de vaderrol te zien, ik vind 'm een fantastische vader.

Seks in het begin van ons verse ouderschap was ook lastig. Voor het eerst in m'n leven vond ik het lastig om seks te hebben. Mijn lichaam was in dienst van mijn baby, m'n borsten verboden terrein, alles deed pijn. Ook dat is beter geworden, maar ook daarin heb ik mezelf weer even moeten uitvinden. Dat heeft niet echt afgedaan aan de relatie overigens, maar het hele 'alles wordt anders' klopt hier wel echt.

We hebben heel duidelijk gezegd van te voren dat wij naast ouders ook nog elkaars partners zijn. We gaan nog uiteten, weekendjes weg met z'n tweeen, maken tijd voor elkaar. Dat was in het begin dus even zoeken maar nu hebben we dat wel weer heel duidelijk gevonden. Scheelt ook dat we makkelijk oppas kunnen krijgen dmv familie en tegenwoordig oppasmeisjes en er weinig moeite mee hebben. Dat helpt natuurlijk ook. We merken nu wel dat we elkaar meer 'papa' en 'mama' noemen in zoon's bijzijn (en hij noemt mij nu steeds perongeluk mam alsof ik z'n moeder ben, noooo). Maar het gaat goed. We hebben onze ouder- en partnerrol wel hervonden.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem257

Bericht 27 Nov 2017 20:53

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Hier was het ook wel even wennen en vooral de positie waarin mijn vriend stond in mijn ogen. Zo'n kleintje op de wereld de liefde die je daarvoor voelt, sjonge jonge als je nog geen moeder bent weet je niet wat het is. Ik moest daar best wel even aan wennen en dacht ook even moet mijn gevoel ook niet zo zijn voor mijn partner? Ik ging er toch aan twijfelen maar natuurlijk is het een heel soort ander liefde.

Verder gaat het heel erg goed, we zijn een heel goed team. We werken heel veel samen eigenlijk.

Seks staat hier op dit moment op een laag pitje, maar dat staat los van onze zoon. Dat heeft meer met mij zelf te maken
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 27 Nov 2017 20:55

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Hier eigenlijk hetzelfde als Jezzie. De momenten samen mis ik heel erg maar verder is het positief veranderd. Al kan ik nu wel wat meer over kleine dingen zeuren of me r aan storen, het zijn dan wel dingen die invloed op E dr ritme kunnen hebben.
Soms heb ik het gevoel er alleen voor te staan, dat spreek ik dan ook uit (incl emotionele breakdown) en dan gaat het weer goed. Vooral toen E een maand of 3 was ging voor J z'n normale leven weer door, dat is echt een dikke ruzie geweest omdat hij niet begreep waarom ik dat vervelend vond.
De sex is beter, frequentie iets minder maar nog prima. E slaapt gelukkig goed.
30-04-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Nov 2017 21:05

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Wat ik heel lastig vind is dat ik het gevoel heb dat het mijn hoofdtaak is om D. te verzorgen en daarna pas alle andere dingen (mezelf verzorgen, het huishouden, werk), en in mijn beleving is het bij mijn man andersom. Bijvoorbeeld in de ochtend, ik zorg dan eerst dat D. helemaal klaar is voordat ik m’n eigen ding ga doen, terwijl m’n man gaat douchen en als hij tijd over heeft helpt met D. aankleden. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar het voelt voor mij alsof ik hoofdverantwoordelijke ben en mijn man meer een medewerker die gerichte taken uitvoert. Ik heb dit ook wel met hem besproken en hij snapt wat ik bedoel, maar zijn “excuus” is dan dat ik ook meer feeling heb met D. op gebied van ritme, in bed leggen en al die praktische dingen. Is ook zo, maar alleen omdat ik het dus vaker doe.
Nouja al met al is dat hier dus wel een dingetje, het voelt soms alsof ik er alleen voor sta terwijl dat echt niet zo is. We hebben daar ook wel regelmatig gesprekken over die uitlopen op woorden.
Het gevoel is verder wel sterker geworden, we zijn meer verbonden. We zijn minder met z’n tweetjes maar de momenten die we wel samen zijn waarderen we daardoor ook meer.

♥♥
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 27 Nov 2017 21:17

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Heel herkenbaar wat jij schrijft elloit. Hier gaan daar ook vaak woordenwisselingen over. Ik ben ook eigenlijk altijd moe terwijl hij energie over heeft om laat naar bed te gaan, lang te blijven bij feestjes etc. Het is echt geen onwil van hem, maar toch loopt het altijd zo dat ik bijna alles doe tenzij ik hem zelf opdrachten geef zeg maar.

Relatie opzich is wel sterker geworden, we kunnen ook echt 1 team zijn en ik vind het heel bijzonder hoe we samen trots kunnen zijn op de meiden.
Seks gaat hier op en af beter en minder goed. Afhankelijk van de hoeveelheid slaap.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem281

Bericht 27 Nov 2017 21:35

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Oh dat herken ik wel, Elliot. Zoiets gebeurt hier ook wel s. Ik ben altijd degene die Tobias z'n spullen pakt, bijhoudt wat er opraakt, als ie ziek is, wat ie dan nodig heeft enz. Niet dat grote T. Achterlijk is :nerd: tis echt een heel goede vader maar denkt soms gewoon.. simpeler?

Laatst was kleine T buiten gevallen, in een plas. Kreeg k via de app te horen, met een foto erbij waarop t weer goed was. Gelukkig natuurlijk! Da's t belangrijkste. Maar dan kom ik thuis en gaan we gezamenlijk boodschappen doen.. zie ik dat z'n jasje nog zeiknat is, net als z'n schoenen! "Waarom leg je die dan niet even op de kachel?!"

"Oh.. ja.. had gekund hè?.." argh! Dat zijn wel de momenten dat ik me als enige de verantwoordelijke voel of zo en dan wil t nog wel s botsen tussen ons.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Nov 2017 21:35

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Mijn ex heeft door de zwangerschap zich compleet van mij afgesloten.
2015 💙
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 27 Nov 2017 21:44

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Elliot schreef:Wat ik heel lastig vind is dat ik het gevoel heb dat het mijn hoofdtaak is om D. te verzorgen en daarna pas alle andere dingen (mezelf verzorgen, het huishouden, werk), en in mijn beleving is het bij mijn man andersom. Bijvoorbeeld in de ochtend, ik zorg dan eerst dat D. helemaal klaar is voordat ik m’n eigen ding ga doen, terwijl m’n man gaat douchen en als hij tijd over heeft helpt met D. aankleden. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar het voelt voor mij alsof ik hoofdverantwoordelijke ben en mijn man meer een medewerker die gerichte taken uitvoert. Ik heb dit ook wel met hem besproken en hij snapt wat ik bedoel, maar zijn “excuus” is dan dat ik ook meer feeling heb met D. op gebied van ritme, in bed leggen en al die praktische dingen. Is ook zo, maar alleen omdat ik het dus vaker doe.
Nouja al met al is dat hier dus wel een dingetje, het voelt soms alsof ik er alleen voor sta terwijl dat echt niet zo is. We hebben daar ook wel regelmatig gesprekken over die uitlopen op woorden.


Ja! Dit bedoel ik precies!
30-04-2017
<<

Anoniem316

Bericht 27 Nov 2017 22:10

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Wat Elliot zegt gebeurd hier ook. Dat is wel lastig.
Daarbij moeten zoals jij als jouw man groeien in jullie nieuwe rol en positie in het gezin dat je gaat vormen.
Maar het is ook wel iets heel moois. Bij ons staat samen zijn echt op nummer 1. Het weekend staat in teken van ons gezinnetje. Mijn man is ook heel lief met L. en daar kan ik soms zo verkneukelend naar kijken.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 27 Nov 2017 22:29

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Elliot, dat herken ik ook wel, soms val ik wel eens terug in verwijten daarover, maar die zijn niet eerlijk tegenover mijn vriend. Bij ons is het namelijk ook een dingentje dat ik mijn vriend de kans moet geven om iets te kunnen doen en niet gelijk zelf op te springen.
Zo had mijn dochter laatste een beker omgegooid en waar ik normaal gelijk een doekje ga pakken (en even theatraal zucht richting vriend) en mijn vriend rustig blijft zitten, bleef ik nu zitten. En heel netjes zei mijn dochter dat ze geknoeid had en mijn vriend gaf haar een doekje en ze hebben het samen opgeruimd.

Algemeen:
Positief ben ik steeds weer verliefd en heb echt een gezinsgevoel met een sterk fundament.
Negatief mis ik echt wel de seks. En mijn vriend ook, dus daar moeten we eigenlijk wel iets op verzinnen. Maar in de avond ben ik erg moe, dus zodra ik mijn bed ruik, slaap ik. En de kids zijn altijd eerder dan ons wakker, dus in de ochtend kan ook niet. En Zoon doet geen dutje meer tussen de middag, dus tja. Hoe dan?! :P
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 28 Nov 2017 08:16

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Elliot schreef:Wat ik heel lastig vind is dat ik het gevoel heb dat het mijn hoofdtaak is om D. te verzorgen en daarna pas alle andere dingen (mezelf verzorgen, het huishouden, werk), en in mijn beleving is het bij mijn man andersom. Bijvoorbeeld in de ochtend, ik zorg dan eerst dat D. helemaal klaar is voordat ik m’n eigen ding ga doen, terwijl m’n man gaat douchen en als hij tijd over heeft helpt met D. aankleden. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar het voelt voor mij alsof ik hoofdverantwoordelijke ben en mijn man meer een medewerker die gerichte taken uitvoert. Ik heb dit ook wel met hem besproken en hij snapt wat ik bedoel, maar zijn “excuus” is dan dat ik ook meer feeling heb met D. op gebied van ritme, in bed leggen en al die praktische dingen. Is ook zo, maar alleen omdat ik het dus vaker doe.
Nouja al met al is dat hier dus wel een dingetje, het voelt soms alsof ik er alleen voor sta terwijl dat echt niet zo is. We hebben daar ook wel regelmatig gesprekken over die uitlopen op woorden.


Dit is bij ons ook het geval.

Daarnaast vind ik R. wel een hele leuke vader en zijn onze meiden gek op ‘m.
De momenten die we samen hebben om dingen te ondernemen zonder kinderen zijn schaars maar als we dan samen weg zijn, zijn we echt weer even zoals we zonder kinderen waren. Onbezorgd enzo.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 28 Nov 2017 08:30

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Herkenbaar Elliot. Mijn man vindt het denk ik ook wel prima als ik het allemaal voor ons uitdenk. Hij is idd de uitvoerende medewerker. 's Nachts roept ze standaard om mij, hij wordt er niet eens van wakker. Ik slaap op het idee dat ik haar moet kunnen horen. Hij slaapt waarschijnlijk op het idee dat ik haar toch wel hoor.

Mijn dochter gaat gevallen voor, ik pas mezelf meestal aan haar aan. Mijn man heeft dat minder, die trekt sneller zijn eigen plan. Best oneerlijk want als ik zijn houding aan zou nemen (wat me weleens relaxed lijkt) gaat het ten koste van haar en dat wil ik niet.

Ik heb het idee dat moeders over het algemeen nog steeds meer het voortouw nemen met het verzorgen van hun kinderen dan vaders.

Overigens is hij super lief voor haar en toen ze net was geboren was dit stukken minder. Maar toen was ik ook zo labiel als wat, Haha.
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 720

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:39

Bericht 28 Nov 2017 19:12

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Hier heeft het alles veranderd. In de zin van wennen aan een heel ander leven. Het erachter komen dat daden meer betekenen dan woorden. In zoveel opzichten eigenlijk. En dan helaas vooral negatief. Ik denk wel dat dit van beide kanten het geval is geweest. Dus niet de een meer "schuld dan de ander. Het zet je leven op zijn kop op een manier die je je niet eens kan voorstellen. Totaal geen spijt van de keuze voor een kindje te gaan. Wel jammer dat de verwachtings patronen blijkbaar anders lagen dan in de realiteit. Communicatie is hierin denk ik wel een sleutelwoord.
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem306

Bericht 28 Nov 2017 22:02

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Ook hier herkenbaar Elliot. Ik heb daar ook woorden met mijn man over gehad. En zijn antwoord was altijd dat ik het beter en sneller kon. Waarop ik altijd zei dat als het nooit deed, hij het nooit goed zou kunnen. Na 4 jaar gaat het een heel stuk beter en is er een beteren balans in gekomen.

Na de geboorte van de eerste en ook na de geboorte hebben wij ons zelf weer helemaal opnieuw moeten uitvinden. Het was zo'n omslag om ineens ook vader en moeder te zijn. Uiteindelijk is het allemaal wel goed gekomen, ook doordat we anders en beter zijn gaan communiceren.
<<

Anoniem231

Bericht 29 Nov 2017 03:48

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Wat jullie zeggen, ervaar ik niet zo erg. Het enige is dat ik ook wel eens wil uitslapen. Meestal slaapt mijn man uit maar dat komt ook door zijn werk, hij slaapt te weinig dus als hij uit kan slapen, dan laat ik hem slapen.
Mijn man is heel lief en zorgzaam. Als hij thuis is, haalt hij vaker dochter uit bed, doet hij de luiers en gaat zoon uit de klas halen. We fietsen dan gezellig samen maar ik wacht dan buiten.
Als hij thuis is, ben ik druk bezig met het huishouden waar ik normaal niet aan toe kom.
De klusjes blijven wel lang liggen en dat zorgt voor wat irritatie. Dat is ook mijn schuld. Ik wil dat hij klusjes doet maar vooral dat hij met de kinderen speelt zodat ik even mijn handen vrij heb. Dus dan kan hij ook niets doen.

Tijd samen is er weinig, deels door zijn werk en deels door de kinderen.
Ik ben in de avond gewoon op en hij ook. Seks hebben wij nog maar heel weinig maar dat vinden wij ook niet erg. Overleven we wel.

Ow en de grootste verandering is toch wel geweest dat ik gestopt ben met werken. Dit geeft veel meer rust in ons leven en hij heeft het makkelijker gekregen. Hij hoeft zich niet druk te maken over de opvang of het eten, dat regel ik allemaal.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Nov 2017 04:24

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Ik denk dat als ik een relatie had gehad met een andere man dan mijn eigen nu, de relatie geklapt zou zijn. Wij hebben een huil baby met veel pijn en geen familie hier. Dus we staan er met zijn tweeen voor. Zo'n krijsende baby, financieel aan de grond en nieuwe ouders - ik snap dat daar mensen elkaar kwijtraken en gaan scheiden.
Maar wij doen het goed. Er was al een onwijs sterke basis en we krijgen het voor elkaar geen ruzie te maken en als team deze hel te overleven. En ik denk echt dat we er NOG sterker uit gaan komen. We hebben zoveel meer respect voor elkaar gekregen en we merken nu dat we ook in zware tijden er voor elkaar kunnen zijn. Mijn man slaapt al maanden op de bank bij de baby 's nachts en hij is net mijn kloon maar dan mannelijk als het aankomt op opvoeding, huishouden en zorgen. Dat vind ik ideaal want als ik ook nog me erger aan mijn man's gedrag, dan crash ik helemaal. HIj ziet het werk en is gewoon een superpapa en echtgenoot. Dat we nu geen tijd voor elkaar hebben is nou even zo, dat accepteren we gewoon en dat wordt wel weer beter. We gaan er gewoon extra van genieten als die tijd er straks weer eens is.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem222

Bericht 29 Nov 2017 10:10

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Ja jeetje Marsy, wat hebben jullie veel te verduren! Fijn dat jullie het samen redden. Wat naar dat jullie ook financieel aan de grond zitten. Hoe komt dat?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Nov 2017 10:14

Re: In welk opzicht heeft een kindje jullie relatie verander

Door de medische kosten Harrison. We kozen voor geen wachtlijsten en specialisten en dat is onwijs duur hier. Beetje anders dan Nederland. Al ons spaargeld (20.000 dollar) is daarheen gegaan en werken minimale van minimale om de vaste lasten te dekken en de rest thuis te zijn, liefst met z’n 2, zodat we de zorg kunnen delen. Hebben hele begripvolle werkgevers dus dat kan nu even. Het is niet voor altijd.
Afbeelding
Afbeelding
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers