Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe krijg ik dit eruit? (ontspanning)

<<

Anoniem247

Bericht 27 Nov 2017 11:34

Hoe krijg ik dit eruit? (ontspanning)

Sinds ik kinderen heb leef ik best wel gehaast. Alles moet snel snel en ontspanning heb ik bijna nooit. Ik kan niet eens meer ontspannen. Alles doe ik met haast ivm tijdgebrek of moet gewoon met een beetje haast want dan zijn ze me weer aan het roepen of hebben ze samen ruzie en moet er ingegrepen worden. Tussen mij en de jongste zit er nog een onzichtbare navelstreng en waar ik ben is hij ook. En de oudste vraagt continue om aandacht zowel positief als negatief. Dus mijn dag draait ook gewoon ook om hun. Ik werk in een winkel in een buurt waar veel ouderen en allochtonen wonen. Naast de vele werkzaamheden die in de dag gepropt zijn hebben die mensen veel hulp nodig. Wel 50x op een dag hoor ik 'mevrouw mag ik iets vragen of mevrouw kunt u mij helpen' Wat ik thuis heb heb ik dus ook op het werk. Ik kan hier normaal heel goed mee om gaan maar ik merk aan mezelf dat ik echt toe ben aan een keer ontspannen te zijn. Mijn hoofd stroomt gewoon over en ik heb vaak niet eens tijd om over iets na te denken. Als ik dus wel een keer alleen thuis ben en ik hoef niet te haasten merk ik gewoon dat het erin zit. Ik kan gewoon niet rustig op de bank zitten met de reclamefolders en een kop thee of op zolder de was opruimen zonder dat ik dat 'ik moet mij haasten gevoel' heb. Ook tijdens uiteten gaan. Ik eet bijna altijd alleen met de kinderen omdat mijn man altijd laat thuis is van zijn werk. Ik ben dan tijdens het eten ook druk bezig met de kinderen en prop zelf zonder er teveel bij na te denken mijn eigen eten zsm in mijn mond zodat ik ook maar gegeten heb. In een restaurant speelt dat gevoel ook weer op terwijl dat helemaal niet hoeft en kan dan niet echt genieten van het eten. Ik zou zo graag weer eens een keer de dingen op een ontspannen manier willen doen maar na 7,5 jaar zit het er gewoon zo ingestampt dat het er niet uit wil. Ik voel ook altijd een soort druk op mijn borst. Herkenbaar voor iemand en hoe krijg ik dit eruit?
<<

Anoniem231

Bericht 27 Nov 2017 14:24

Re: Hoe krijg ik dit eruit? (ontspanning)

Ik zou eens een weekend met een vriendin weg gaan. Even de tijd voor jezelf nemen. Bv een massage nemen, naar een stad of gewoon lekker uitgebreid uit eten gaan. Dit is iets wat je weer moet leren. Je moet de routine doorbreken. Je hebt altijd hetzelfde gedaan en dat leer je zo niet af.
Stuur de kinderen eens weg met man en ga dan juist op de bank zitten met een boekje en een kop thee.

Voor de druk op je borst, daarvoor zou ik even langs de dokter(assistent) gaan. Kijken of er niets medisch is.
<<

Anoniem247

Bericht 27 Nov 2017 15:03

Re: Hoe krijg ik dit eruit? (ontspanning)

Een weekend of nacht weg zat ik wel aan te denken maar ik denk dat ik dan liever alleen zou gaan. Maar ik denk niet dat ik dat durf zo in m'n eentje.. Ik ben afgelopen vrijdag ook even alleen een ochtend naar de stad geweest. Ik had allerlei plannen maar uiteindelijk heb ik maar drie winkels gehad. Ben ik ergens uitgebreid gaan lunchen en ben ik daarna naar huis gegaan. Ik moest optijd weg omdat mijn oppas om een bepaalde tijd thuis moest zijn. Zelfs als ik dan in de stad loop en daar zit te lunchen voel ik mij niet ontspannen genoeg.

Ik kan het zelfs niet als ik een paar uur alleen thuis ben. Dan blijft die haast of ik denk juist van nu is mijn kans om dit en dat te doen waar ik anders niet aan toe kom zoals de badkamer uitsoppen of zoals nu Sinterklaascadeautjes inpakken. Het zit er allemaal zo ingebakken dat ik het inderdaad gewoon opnieuw moet leren ofzo.

Die druk op mijn borst is meer iets stress achtigs waarschijnlijk.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 27 Nov 2017 15:28

Re: Hoe krijg ik dit eruit? (ontspanning)

Ga een dagje naar een wellnes en neem een massage.
Heb ik een paar weken terug gedaan en je bent en dag totaal onbereikbaar. Heerlijk!
2016
<<

Anoniem313

Bericht 27 Nov 2017 15:29

Re: Hoe krijg ik dit eruit? (ontspanning)

Je klinkt inderdaad heel erg overvraagd, zowel thuis als op je werk. Als ik het lees raak ik al gestressd joh!
Een paar dagen rust lijkt me hard nodig. Of dat alleen is of met een vriendin moet je zelf bepalen: wat zou jou het meest ontspannen?
Verder denk ik aan yoga en meditatie, dat helpt echt. En hardlopen of wandelen: even tijd voor jezelf, in je eentje, lekker buiten, geen stemmetjes om je heen, maar alleen je eigen voetstappen. Voor mij is dat absoluut noodzakelijk om m'n geestelijke gezondheid te behouden.
Een stap verder zou je natuurlijk eens kunnen nadenken over hoe je systematisch de boel kunt veranderen. Kun je een andere baan zoeken waar mensen wat minder van je vragen? Als ik een dagje thuis ben geweest met de kinderen vind ik mijn kantoorbaan altijd heel ontspannend:)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Nov 2017 15:29

Re: Hoe krijg ik dit eruit? (ontspanning)

Ik herken het wel hoor, ook inclusief die druk op de borst. Dat krijg ik ook wanneer ik me zo onrustig voel en nog van alles moet doen voor m'n gevoel.

Ik kan het tegenwoordig iets beter onder controle houden door of a) eerst gauw alles af te maken, met name in de ochtend al productief te zijn of b) gewoon echt tegen mezelf zeggen fuck it, die troep komt zo wel, eerst ga ik even zitten.
Tegenwoordig doe ik vaker het laatste en eigenlijk merk ik dat ik daardoor rustiger ben.
Ik heb echt nog een stapel tijdschriften liggen en ik kom er gewoon niet aan toe. Nu probeer ik gewoon steeds een beetje te lezen.
Anderzijds merk ik ook dat die onrust vaak dingen ook groter maakt dan dat het eigenlijk is. Dan stel ik het uit en dan wordt het veel groter in m'n hoofd doordat ik het uitstel. Dan ga ik enorm op zien tegen de afwas uitruimen en het speelgoed opruimen (echt waar maak je je druk om) en als ik het dan 'even' doe is het natuurlijk ook echt zo klaar.

Ik denk dat je het inderdaad moet doorbreken. Maar met een weekendje weg ben je er niet denk ik. Het lijkt me sowieso goed om te doen, maar thuis zal je toch dan weer in je oude ritme vallen. Dus ik zou juist ook aan je thuissituatie werken, hoe je je daar opstelt.
Misschien kan je proberen wat bewuster te worden van je eigen dingen die je doet. Als je bijvoorbeeld eet, ook aandacht aan je eigen eten geven, ipv alleen aan je kinderen. Probeer het eens (overdreven) bewust te maken voor jezelf. Probeer eens elke dag iets voor jezelf te doen. Al is het met een kop thee op de bank zitten. Stukje chocola er bij, al hoef je het niet constant met eten te linken, dat probleem heb ik heel erg. Zodra ik even een moment voor mezelf heb denk ik jaaaaa eten (of drank :palm: ).
Probeer bewust elke dag wat voor jezelf te doen.

Waarschijnlijk is jouw kop vol van anderen, je kinderen en op je werk ook, dus je moet je hoofd legen. Het is niks voor mij en misschien niet voor jou, maar misschien iets van een klasje in yoga of iets anders waarbij je je verstand even op nul kunt zetten? Of iets van een ander clubje/lesje/klasje/sporten/creatiefs/cursus. Iets voor jezelf. Eens per week.
Ik wil komend jaar Spaanse les gaan volgen bijvoorbeeld. Ga iets doen wat echt voor jou is, niet voor de kinderen, niet voor je werk, gewoon voor jou, omdat jíj het leuk vindt.
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 27 Nov 2017 15:43

Re: Hoe krijg ik dit eruit? (ontspanning)

- ademhalingsoefeningen
- je gedachten trainen: 'Ik doe druk en gehaast, terwijl ik rustig in een restaurant zit. Waarom doe ik zo druk? Is dat echt nodig? Nee. Oké, die vork even neerleggen. Lekker ruiken aan het eten, wauw, wat ruikt dat eigenlijk lekker. Ik ga dit nu RUSTIG opeten, of ik me nu gehaast voel of niet.' Bewust naar een versnelling lager gaan als dat kan.
- een avondwandeling doen in je eentje. De cadans van je voeten en de frisse lucht zorgen voor een vertraging in je lijf en je hoofd.

Wat Caulfield zegt: zijn er (kleine) dingen die je structureel zou kunnen veranderen? Misschien zie je die veranderingen zelf niet, maar zou je eens kunnen googelen hierop of een coach zoeken.

Ik herken die druk op je borst uit de tijd dat mijn dochter veel huilde. Continu alert gehouden worden, zorgt voor meer stress dan je denkt. Onderschat dat niet. Ga eventueel eens langs de huisarts.

Heb je al iets als een to-do-lijst? Als ik voor mijn gevoel begraven lig onder de taken, ga ik het eerst opschrijven. Ik heb zo'n leuk stiftbordding gekocht bij de HEMA en dan kan ik ook wissen als ik iets gedaan heb. Vaak als het opgeschreven staat, voelt het ook niet als superveel en kan ik me best permitteren om eerst even een kwartier of een half uur te bankhangen. Of gewoon even vijf minuten voor me uitstaren, is ook heel chill.

Bedenk: het hoeft niet ALLEMAAL. Die badkamer soppen – ik kom soms niet verder dan even een doekje over de wasbak en de wc-bril. Echt hoor. Je kunt jezelf erover affakkelen, maar in jouw geval zou ik éérst even rustig worden, oefenen in rustig worden, en dán pas (OF NIET) die badkamer een poetsbeurt geven.
Laatst gewijzigd door Geel op 27 Nov 2017 15:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Nov 2017 15:48

Re: Hoe krijg ik dit eruit? (ontspanning)

Geel schreef:- je gedachten trainen: 'Ik doe druk en gehaast, terwijl ik rustig in een restaurant zit. Waarom doe ik zo druk? Is dat echt nodig? Nee. Oké, die vork even neerleggen. Lekker ruiken aan het eten, wauw, wat ruikt dat eigenlijk lekker. Ik ga dit nu RUSTIG opeten, of ik me nu gehaast voel of niet.' Bewust naar een versnelling lager gaan als dat kan.


Heb je al iets als een to-do-lijst? Als ik voor mijn gevoel begraven lig onder de taken, ga ik het eerst een opschrijven. Ik heb zo'n leuk stiftbordding gekocht bij de HEMA en dan kan ik ook wissen als ik iets gedaan heb. Vaak als het opgeschreven staat, voelt het ook niet als superveel en kan ik mezelf best permitteren om eerst even een kwartier of een half uur te bankhangen. Of gewoon even vijf minuten voor me uitstaren, is ook heel chill.




Ja dit, zulke goede tips Geel! Dat eerste bedoelde ik inderdaad ook met bewust zijn, maar Geel omschrijft het veel duidelijker. Probeer dat zeker in een restaurant, immers daar bén je voor je ontspanning (neem ik aan), maar ook thuis. Natuurlijk is het daar meer chaos want je bent constant met de kinderen bezig en dus druk in je hoofd, maar ook daar kan je proberen bewuster te zijn.

En die to do lijst is ook heel goed inderdaad. Ik gebruik zelf Google Keep omdat ik het digitale juist prettig vind omdat ik dat zowel thuis als ergens anders bij me heb. Ik begin de dag met bedenken wat ik allemaal moet doen en dat zet ik in een to do lijstje. Ik heb lange termijn to do lijsten maar elke dag maak ik ook eentje voor de dag. Ook kleine dingen zet ik er op. Heerlijk om af te vinken en zo haal ik m'n hoofd leeg. Stiekem zijn er toch best een hoop dingen waar ik de hele dag aan denk van wat ik nog moet doen. Als je dat dan opschrijft en af kunt vinken, is het veel behapbaarder.
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 27 Nov 2017 16:30

Re: Hoe krijg ik dit eruit? (ontspanning)

Ik herken het wel een beetje, hoewel ik me wel goed kan ontspannen als de kindjes in bed liggen.
Maar ik ben ook echt continu alert en bezig. Op het werk heb ik een soort van rust ;)

Zullen we anders een keer naar de bios gaan samen? Of drankje doen? Of lunchen? Ik noem maar wat. Of helpt dat je niet (genoeg) denk je?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem250

Bericht 27 Nov 2017 16:57

Re: Hoe krijg ik dit eruit? (ontspanning)

Ik herken het continu alert zijn ook. Maar net als Sam kan ik me 's avonds ontspannen. Blijkbaar ontspan ik van 50 minuten Netflix zo goed, dat ik er weer tegenaan kan.

Ik denk dat het voor jou best fijn is om een weekendje weg te gaan, maar ik denk niet dat daarmee de druk van de ketel is. Misschien tijdelijk, maar je zit zo weer in de dagelijkse sleur. Ik zou iets zoeken dat je elke avond kan doen en wat jou rust brengt. Voor mij is dat netflix. Voor een collega van mij is netflix niet genoeg. Zij moet erbij haken.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 27 Nov 2017 19:25

Re: Hoe krijg ik dit eruit? (ontspanning)

Zou een mindfulness cursus niet iets voor je zijn? Ben je echt even weg van je gezin en werk en leer je ook allerlei ontspanningstechnieken. Doe je weleens dimgen voor jezelf? Sporten of hobby? Waarom blijft je man niet eens bij de kinderen in het weekend zodat jij aleen op pad kunt?
<<

Anoniem247

Bericht 28 Nov 2017 12:14

Re: Hoe krijg ik dit eruit? (ontspanning)

Bedankt allemaal voor de tips!

Salome dat klinkt eigenlijk nog niet eens zo verkeerd!

Caulfield overvraagd is inderdaad het goede woord. Er wordt ook overal en door iedreen aan mij getrokken lijkt wel. Iedereen gaat er ook zo van uit dat ik alles onthoudt en overal tijd voor heb. Mijn man heeft soms ook niet in de gaten hoe het hier heel de week gaat. Ik kijk bijvoorbeeld veel vooruit. Ik werk op donderdag en vrijdag en ik moet zorgen dat iedereen die twee dagen vooruit kan (gymles, eten, de was bijgewerkt en noem maar op). Aan een andere baan heb ik ook zitten te denken maar ik heb geen diploma's om een andere richting op te kunnen gaan zoals een kantoorbaan. Ik heb alleen mijn diploma's voor de functie die ik nu heb.

Marin ik maak ook vaak een lijstje over wat die dag gedaan moet worden. Dat werkt opzich wel maar met 2 kinderen om je heen die steeds aandacht willen doe je vaak toch 3 keer zo lang over de dingen die normaal zo gepiept zijn. Ik kan bijv. niet even snel naar boven om de was op te hangen. De jongste MOET mee en als hij eenmaal op zolder langs mij staat staat hij weer te zeuren dat hij weer naar beneden wil.. En dat probleem met eten heb ik ook :smile: Want als ik even zit dan heb ik dat stukje chocolade toch echt verdiend!

Geel misschien moet ik inderdaad toch maar eens even langs de huisarts. Mijn vader is onlangs geopereerd aan zijn hart wat waarschijnlijk erfelijk is. En stress is natuurlijk helemaal niet goed voor je hart. Wbt mijn gedachten trainen ga ik proberen. Ik ga toevallig morgen uiteten met mijn man en een vriendin. Dus kan ik het eens gelijk een uitproberen dankje! Ook voor je andere tips.

Sam dat lijkt mij eigenlijk serieus best leuk! Eens een keer met een 'onbekende' te kletsen enzo. Ik ga je binnenkort een privé berichtje sturen! Ik moet ook gewoon meer de deur uit want de laatste maanden onderneem ik echt veel te weinig zonder kinderen.

HG tv kijken is ook weleen beetje ontspanning. Alleen doe ik dit ook weer veel te weinig. Ik kijken meestal maar een uurtje per dag tv en dat is nadat de kinderen op bed liggen. Ik heb gewoon altijd een kind om mij heen dus dan is het lastig om een serie te volgen. En de ochtenden dat de jongste op de psz zit dan ga ik meestal de dingen doen die zonder hem veel sneller gaan zoals boodschappen doen, huishouden enzo. En je hebt gelijk wbt die dagelijkse sleur. Alleen denk ik en hoop ik dat dat straks ook een beetje gaat veranderen als de jongste naar school gaat.

Fantine geen idee of zo'n cursus iets voor mij is. Ik heb ooit 1 proefles yoga gedaan maar dat was niks voor mij. Ik doe dus veel te weinig dingen voor mezelf. Ik wil straks wel weer het zwemmen oppakken. Ik heb een tijdje een uurtje per week baantjes gezwommen en vond dat heel fijn. Alleen nu ben ik van werkdagen veranderd en komen de tijden niet meer zo goed uit. Straks kan ik het overdag gaan doen als de jongste op school zit. Mijn man werk altijd op zaterdag en de zondag is eigenlijk de enige dag die we als gezin hebben. Dan voel ik mij ook weer schuldig als ik dan iets alleen ga doen..
<<

Anoniem223

Bericht 28 Nov 2017 12:25

Re: Hoe krijg ik dit eruit? (ontspanning)

Herkenbaar! Ik heb niet eens kinderen (in maart komt er wel eentje), maar leef wel te gehaast. Wat bij mij het beste helpt is te gaan sporten. Dan ben ik even weg, en kan ik ook niks anders gaan doen tussendoor. Yoga zou ook goed moeten helpen, maar daar word ik juist heel erg gestresst van, maar misschien wel iets voor jou? Even een uurtje voor jezelf. Telefoon op stil en lekker de boel de boel laten.
Die druk op je borst herken ik ook. Ik merk het direct als ik stress heb. Ik maak thuis ook altijd to do lijsten (mijn vriend zegt dan terecht dat ik er veel te veel op zet, waardoor ik dus het hele weekend stress heb om die lijst af te krijgen en vervolgens teleurgesteld ben dat het niet is gelukt).

De app Breathe is ook handig, daarmee kun je elke dag even een meditatiemomentje pakken. moet je dat wel kunnen doen als je kinderen er niet bij zijn en je niet kunnen storen, anders heeft het geen zin.

Ik ga elk jaar in mijn eentje even weg. Kan naar het buitenland zijn, maar afgelopen jaar was dat gewoon naar zee. Dan boek ik een fijn hotel, bv met sauna erbij, en neem ik mijn ereader met een hoop boeken erop mee. Dan ga ik in de stad waar ik ben lekker de toerist uithangen, bijvoorbeeld in zo'n hop on hop off bus. In Spanje ga ik dan op het terras eten, dan neem ik mijn boek mee. In Nederland haal ik sushi af en eet op de hotelkamer en kijk tv. Ik wandel dan altijd heel veel en ga er meestal ook hardlopen. Je kunt ook een tablet meenemen en lekker Netflixen. Al in 1 dag kun je dan heerlijk opladen. Ik zou het zeker een keer proberen! En dan aan je man vragen of hij echt alleen wil bellen als er echt iets is.
<<

Anoniem272

Bericht 28 Nov 2017 13:02

Re: Hoe krijg ik dit eruit? (ontspanning)

Een weekendje weg of een dagje wellness lijkt me geen structurele oplossing, aan iets als een mindfulnesscursus zou je veel meer kunnen hebben, dat vind ik een goede tip. Wat maakte dat je yoga niks vond? Wat doe je verder aan sport?

Wat mij helpt zijn activiteiten waarbij ik wel in beweging ben, maar zonder ambitieus doel:

- wandelen met een vriendin
- fietsen
- een rondje rustig hardlopen

Kan desnoods met kinderen ook.

Ik probeer elke week een paar keer op die manier te bewegen, het werkt voor mij beter dan welke therapie dan ook.

Met hardlopen is het me nu ook gelukt om ietsje onder mijn maximale tempo te lopen. Dan blijft mijn hartslag op een prettig niveau en kom ik een soort van uitgerust en opgefrist thuis, heel fijn. Omdat ik het relatief rustig aan doe, kan ik op deze manier ook hardlopen als ik bijvoorbeeld verkouden ben, benauwd of moe of overprikkeld etc. En dan voel ik me na afloop beter.

Hopelijk vind je iets dat bij je past, waar je van ontspant.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 28 Nov 2017 14:47

Re: Hoe krijg ik dit eruit? (ontspanning)

oh wat vervelend voor je Ava..

Ik heb zelf ook kleine kinderen en kende eerst dat gevoel wel, als ze toentertijd nog middag dutjes deden ging ik als een malle ruimen en poetsen en ga zo maar door, tegenwoordig doe ik dat juist niet meer, mijn oudste kinderen zitten al op school en overdag als ze weg zijn pak ik juist mijn momentjes, lekker met thee op de bank, en als de jongste naar de psz is (twee x per week) ga ik juist wandelen of sporten of een serie kijken.

Badkamer poetsen, stofzuigen en al het andere huishoudelijk werk doe ik gewoon als de kinderen erbij zijn, die spelen dan wel of helpen me, en ja je word vaker van je werk gehouden maar je bent dan toch in de weer, als je lekker rustig zit is het juist vervelender om steeds op te moeten staan is mijn mening.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 28 Nov 2017 14:54

Re: Hoe krijg ik dit eruit? (ontspanning)

Ik denk ook niet dat je dit na één middag kunt doorbreken, zoals afgelopen week. Dit hoort waarschijnlijk bij jou ook als persoon. Het heeft waarschijnlijk wel wat tijd nodig om dit om te zetten en je mindset te veranderen.
Blijf vooral leuke dingen doen en dan veranderd dat hopelijk geleidelijk aan.
<<

Anoniem247

Bericht 29 Nov 2017 09:13

Re: Hoe krijg ik dit eruit? (ontspanning)

Ell ik vind dat echt stoer dat je zoveel dingen in je eentje onderneemt. Wat ik echt graag zou willen is een paar dagen naar een warm land. Hoeft nog niet eens zo ver te zijn maar gewoon dat ik lekker aan het strand kan liggen bakken, rust aan mijn hoofd heb en kan genieten van het eten en drinken. Ik durf dat alleen dus echt niet. Gewoon de vliegreis niet in mijn eentje maar ook dat je daar helemaal alleen bent zonder iemand te kennen. Stel er gebeurd iets en dan ken ik daar niemand?

Filoria ik kon tijdens die les gewoon niet ontspannen en tijdens de rustige momenten zat ik meer te denken eat ik de volgende dat allemaal moest halen in de supermarkt.. Ik heb gezwommen (baantjes zwemmen) en dat vond ik heel fijn. Alleen nu door tijdgebrek en mijn werk heb ik het al een tijdje niet meer gedaan. Maar als volgend jaar de jongste naar school gaat wil ik het weer oppakken. Dan kan ik overdag gaan ipv de avond wat ik dus voorheen deed. En ik wil ook beginnen met hardlopen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Nov 2017 09:42

Re: Hoe krijg ik dit eruit? (ontspanning)

Ik merk ook wel dat wanneer ik bewust probeer te ontspannen het juist niet lukt. Zo van hehe nu op de bank met een kop thee en een boek. Ja dan voel ik me dus juist opgelaten van het gevoel dat ik moet ontspannen. Het zit 'm juist ook in de kleine onverwachte momentjes. Koken helpt mij bijvoorbeeld heel goed daarin. Of soms zit ik al een tijdje op de bank en dan denk ik Hee nu was ik dus even echt ontspannen. En dus juist niet wanneer ik het bewust opzoek.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem306

Bericht 29 Nov 2017 11:18

Re: Hoe krijg ik dit eruit? (ontspanning)

Heel erg herkenbaar Ava. En er worden hele goede tips gegeven. Misschien dat ik er overheen gelezen, maar wat zijn je hobby's? Wat deed je graag voordat er kinderen kwamen.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers