Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dit is geen normaal gedrag!

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Nov 2017 12:50

Re: Dit is geen normaal gedrag!

caribbeanlover schreef:
Whatever schreef:CBL: je hebt gelijk. Het is een reactie die totaal uit proportie is, dat weet je zelf ook en daar hoef je niet aan te twijfelen. Ja, die burgers bij elkaar waren niet handig en dat is niet lekker maar het is niet compleet onoverkomelijk en mensen maken fouten. Je kan er ook om lachen en het gewoon opeten. Heel verdrietig dat jullie zulke problemen hebben dat zo'n relatief klein ding zo hoog oploopt en zo escaleert. Ik hoop dat jullie het nog kunnen uitpraten en misschien überhaupt wat beter kunnen leren communiceren. Lijkt me heel moeilijk op deze manier. Eerst maar even afkoelen en die buren hebben lekker even pech. Jullie zijn eve belangrijker nu. Sterkte!


Hij heeft ooit gezegd dat ik geen prater ben, maar als er iets is ben ik altijd diegene die naar hem gaat ipv andersom.


Waarschijnlijk zijn jullie allebei geen praters maar heeft hij zelf niet eens door dat hij zelf geen prater is. Voor jou en voor hem allebei dubbel moeilijk!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Nov 2017 12:52

Re: Dit is geen normaal gedrag!

Oh en ik zou het je de volgende x makkelijker maken en of vlees of visburgers doen Haha! Of kaasburgers en vleesburgers ofzo.. Want ik zat ook te denken van hoe moet je dat doen dan... Want Ja, het is niet lekker. Maar jij wilt ook je Vega dingen niet bij een vleeshambuger in de pan die leegloopt en echte jus op je Vega burger.

Dus dan heb je of 4 koekepannem nodig of je moet tussendoor afwassen. Veel te ingewikkeld! :smile:
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Nov 2017 12:58

Re: Dit is geen normaal gedrag!

Caro schreef:Ahh CBL, dit is niet leuk! Het was dan geen grote aanleiding, maar voor jou zat er ook frustratie in dat hij commentaar heeft op jouw kookkunsten. Dat is ook niet aardig van hem.

Probeer nog maar een keer met hem te praten en wat de anderen ook al zeggen: uiteindelijk is je liefde belangrijker dan de mening van de buren. Echt, probeer het naast je neer te leggen want je straft jezelf dubbel! Koppie omhoog!


Ik zou mij niks moeten aantrekken van wat de buren denken, want ze denken toch wel wat ze willen. Het punt is alleen dat wij amper zo bleren (ja dat heb ik gister ook gedaan en terecht). Dank je voor je lieve woorden en de anderen meiden ook.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 27 Nov 2017 13:01

Re: Dit is geen normaal gedrag!

Dan was de frustratie echt, en zat ie hoog. Vaak toch wel een teken dat er wat meer achter zit dan twee verkeerde burgers in de pan. Probeer het maar rustig met hem erover te hebben! Hopelijk kom je dan weer nader tot elkaar!
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Nov 2017 13:03

Re: Dit is geen normaal gedrag!

Whatever schreef:Oh en ik zou het je de volgende x makkelijker maken en of vlees of visburgers doen Haha! Of kaasburgers en vleesburgers ofzo.. Want ik zat ook te denken van hoe moet je dat doen dan... Want Ja, het is niet lekker. Maar jij wilt ook je Vega dingen niet bij een vleeshambuger in de pan die leegloopt en echte jus op je Vega burger.

Dus dan heb je of 4 koekepannem nodig of je moet tussendoor afwassen. Veel te ingewikkeld! :smile:


Achteraf niet slim van me, maar ja beide eet hij wel. De vergelijking dat hij vlees bij mijn vegadingen doet gaat dus niet op. Overigens heeft hij een uitje vrijdag en heeft gevraagd of ik hem wil brengen en halen ik heb al toegezegd. Nu denk ik waarom zou ik dat nog doen? Zo had hij nieuwe werkschoenen nodig en wilde exact dezelfde. Blijkbaar vind hij spelletjes op de pc en sport op de pc kijken belangrijker dan even zoeken. Dus ik had al gezegd te gaan zoeken. Diverse site genoteerd, papiertje aan hem gegeven en hij keek er niet naar en vroeg niet eens wat het was!
Uiteindelijk ergens besteld van een site die ik gevonden had. Hij vroeg hoe ik eraan kwam nou via Google. Hij had die site niet gezien. Raar, want toen ik steeds opnieuw zocht stond die er steeds bij. Beetje ondankbaar!
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 27 Nov 2017 13:04

Re: Dit is geen normaal gedrag!

Ben blij te lezen dat je man ook zo vreemd kan reageren.
Maar tja, ik vind dat hij niet zo moet zeiken en dat ie het anders volgende keer lekker zelf bakt.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Nov 2017 13:07

Re: Dit is geen normaal gedrag!

Achteraf is het altijd makkelijk, soms denk je ergens van tevoren niet bij na. Dat heeft iedereen en nu weet je het voor de volgende keer toch? :)

Dit soort dingen die jij nu beschrijft zijn dus wel allerlei frustraties die jij hebt en niet uitspreekt maar wel meespelen en waarschijnlijk is dat andersom ook zo. Dat is wat mensen hier bedoelen met dat er meer speelt. Waarschijnlijk ook meer om gevoelens (jij voelt je niet gewaardeerd, je doet moeite voor hem en hij is ondankbaar) dan om die echte gebeurtenissen.

Koel allebei af en heb het er nog eens over wat jullie voelden! Vooral wat jullie voelden!

En probeer nog niet aan vrijdag te denken. Dat is nog 5 dagen weg en misschien is alles dan weer koek en ei! *knuffel*
<<

Anoniem282

Bericht 27 Nov 2017 13:17

Re: Dit is geen normaal gedrag!

Nee joh, zonde van je energie om je druk te maken over wat de buren hiervan kunnen denken. Waarschijnlijk constateerden ze alleen dat jullie ruzie hadden en dat gebeurt bij veel meer stellen. Als het echt zo gehorig is, zullen de buren ook meteen hebben gehoord dat je man veel te fel reageerde.

En als mijn partner vaker iets aan te merken heeft op mijn manier van eten bereiden, mag hij het idd zelf doen. Over zulke onbenullige dingen wil ik verder geen discussie voeren. Hij hoeft niet alles lekker te vinden of op te eten wat ik maak, maar je kunt ook op een normale toon aangeven dat je een bepaalde manier van koken niet fijn vindt. Dat komt al heel anders over.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Nov 2017 13:23

Re: Dit is geen normaal gedrag!

Wat mij opvalt is dat je er vanuit gaat dat het nu goed is en dat jullie beiden goed communiceren. Uit de enorme ontploffing van jullie beiden lijkt het zo te zijn dat jullie beiden toch te weinig praten en waarschijnlijk dingen voor elkaar invullen. Jij vult nu bv in dat het goed is terwijl dat vanuit hem mss niet zo is. En die buren lekker laten gaan.
2015 💙
<<

Anoniem260

Bericht 27 Nov 2017 13:37

Re: Dit is geen normaal gedrag!

Ik zou in gesprek gaan als bij beide de boosheid is gezakt. Zou niet beginnen met “ik wil graag weten waarom je zo achterlijk reageerde” (zie je eerdere post, maar kan me voorstellen dat je dat hier typt vanuit boosheid)
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 27 Nov 2017 13:38

Re: Dit is geen normaal gedrag!

Ik zou me ook niet druk maken om de buren, maar wel om je man. Als hij om een verkeerd gebakken burger al roept dat hij wil scheiden, zou ik even een goed gesprek aangaan.

Ik had die burgers trouwens ook bij elkaar in de pan gedaan, anders moet je vier pannen op je fornuis zetten met in elk 1 burger. Dat zou ik alleen doen als hij belooft af te wassen :P
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Nov 2017 13:41

Re: Dit is geen normaal gedrag!

NerdChic schreef:Ben blij te lezen dat je man ook zo vreemd kan reageren.
Maar tja, ik vind dat hij niet zo moet zeiken en dat ie het anders volgende keer lekker zelf bakt.


Dat zei ik dus ook dat hij het voortaan maar lekker zelf doet!
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Nov 2017 13:43

Re: Dit is geen normaal gedrag!

Whatever schreef:Achteraf is het altijd makkelijk, soms denk je ergens van tevoren niet bij na. Dat heeft iedereen en nu weet je het voor de volgende keer toch? :)

Dit soort dingen die jij nu beschrijft zijn dus wel allerlei frustraties die jij hebt en niet uitspreekt maar wel meespelen en waarschijnlijk is dat andersom ook zo. Dat is wat mensen hier bedoelen met dat er meer speelt. Waarschijnlijk ook meer om gevoelens (jij voelt je niet gewaardeerd, je doet moeite voor hem en hij is ondankbaar) dan om die echte gebeurtenissen.

Koel allebei af en heb het er nog eens over wat jullie voelden! Vooral wat jullie voelden!

En probeer nog niet aan vrijdag te denken. Dat is nog 5 dagen weg en misschien is alles dan weer koek en ei! *knuffel*


Wat spreek ik niet uit? Ik hem toch verteld dat jij het zelf voortaan mag bakken ed.
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Nov 2017 13:45

Re: Dit is geen normaal gedrag!

Guattari schreef:Nee joh, zonde van je energie om je druk te maken over wat de buren hiervan kunnen denken. Waarschijnlijk constateerden ze alleen dat jullie ruzie hadden en dat gebeurt bij veel meer stellen. Als het echt zo gehorig is, zullen de buren ook meteen hebben gehoord dat je man veel te fel reageerde.

En als mijn partner vaker iets aan te merken heeft op mijn manier van eten bereiden, mag hij het idd zelf doen. Over zulke onbenullige dingen wil ik verder geen discussie voeren. Hij hoeft niet alles lekker te vinden of op te eten wat ik maak, maar je kunt ook op een normale toon aangeven dat je een bepaalde manier van koken niet fijn vindt. Dat komt al heel anders over.


Dat geschreeuw hebben ze wel vaker gehoord, maar het gaat mij er meer om ivm dat achterlijke gesmijt met de deuren wat hij deed. Als ik dat doe en hij is boven komt hij stampvoetend naar beneden om te zeggen hoe achterlijk ik doe. Hij maakt ook vaak grapjes als ik het over iets serieus heb. Zo heb ik hem wel eens gevraagd hoe het moet als ik overlijd. Hij zegt dan dingen als dat hij de vlag uithangt, de hort op gaat ed. Dat vind ik niet normaal en zeg dat ook.
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Nov 2017 13:46

Re: Dit is geen normaal gedrag!

Jerry schreef:Ik zou in gesprek gaan als bij beide de boosheid is gezakt. Zou niet beginnen met “ik wil graag weten waarom je zo achterlijk reageerde” (zie je eerdere post, maar kan me voorstellen dat je dat hier typt vanuit boosheid)


Zo was ik idd van plan om het te vragen. Hoe moet het dan?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Nov 2017 13:48

Re: Dit is geen normaal gedrag!

caribbeanlover schreef:
Whatever schreef:Achteraf is het altijd makkelijk, soms denk je ergens van tevoren niet bij na. Dat heeft iedereen en nu weet je het voor de volgende keer toch? :)

Dit soort dingen die jij nu beschrijft zijn dus wel allerlei frustraties die jij hebt en niet uitspreekt maar wel meespelen en waarschijnlijk is dat andersom ook zo. Dat is wat mensen hier bedoelen met dat er meer speelt. Waarschijnlijk ook meer om gevoelens (jij voelt je niet gewaardeerd, je doet moeite voor hem en hij is ondankbaar) dan om die echte gebeurtenissen.

Koel allebei af en heb het er nog eens over wat jullie voelden! Vooral wat jullie voelden!

En probeer nog niet aan vrijdag te denken. Dat is nog 5 dagen weg en misschien is alles dan weer koek en ei! *knuffel*


Wat spreek ik niet uit? Ik hem toch verteld dat jij het zelf voortaan mag bakken ed.


Dat voorbeeld van die schoenen. Dat je moeite doet voor hem om hem te helpen en iets uit te zoeken en dat je het gevoel hebt dat hij dat niet waardeert. Heb je dat wel eens aangegeven? Ik denk dat dat iets is dat je misschien vaker hebt. Dat jij je best doet maar hij het niet ziet en jij daar verdrietig en boos van wordt.
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Nov 2017 13:48

Re: Dit is geen normaal gedrag!

Derpy schreef:Ik zou me ook niet druk maken om de buren, maar wel om je man. Als hij om een verkeerd gebakken burger al roept dat hij wil scheiden, zou ik even een goed gesprek aangaan.

Ik had die burgers trouwens ook bij elkaar in de pan gedaan, anders moet je vier pannen op je fornuis zetten met in elk 1 burger. Dat zou ik alleen doen als hij belooft af te wassen :P


Nou dat zei ik dus ook dat ik geen 4 pannen ga gebruiken. Dat van mij mag bij elkaar ook al is het nepvlees en vis toch zijn dat ook 2 andere smaken. Het zouden er dan 3 worden aangezien meneer het niet oke vind. Overigens kook ik altijd en doe ik ook de afwas.
<<

Anoniem260

Bericht 27 Nov 2017 14:06

Re: Dit is geen normaal gedrag!

caribbeanlover schreef:
Jerry schreef:Ik zou in gesprek gaan als bij beide de boosheid is gezakt. Zou niet beginnen met “ik wil graag weten waarom je zo achterlijk reageerde” (zie je eerdere post, maar kan me voorstellen dat je dat hier typt vanuit boosheid)


Zo was ik idd van plan om het te vragen. Hoe moet het dan?


Je eigen mening (“hij reageert achterlijk”), als zijnde een feit, opzij zetten en proberen te ontdekken waarom hij zo reageerde. Je kunt het wel vanuit je eigen beleving benoemen “ik kreeg de indruk dat je erg heftig reageerde op het verkeerd bakken van de burgers. Ik heb het ervaren/het kwam op mij over als buitenproportioneel”. Dan zet je het niet neer als feit, maar op hoe jij het hebt ervaren. Dan kan hij reageren op hoe zijn reactie op jou overkwam in plaats van dat hij zich moet verdedigen. Hou het bij jezelf. Als hij reageert met “ik reageerde niet te heftig” oid, dan kun je aangeven dat het wel zo op jou overkwam
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Nov 2017 14:12

Re: Dit is geen normaal gedrag!

Jerry schreef:
caribbeanlover schreef:
Jerry schreef:Ik zou in gesprek gaan als bij beide de boosheid is gezakt. Zou niet beginnen met “ik wil graag weten waarom je zo achterlijk reageerde” (zie je eerdere post, maar kan me voorstellen dat je dat hier typt vanuit boosheid)


Zo was ik idd van plan om het te vragen. Hoe moet het dan?


Je eigen mening (“hij reageert achterlijk”), als zijnde een feit, opzij zetten en proberen te ontdekken waarom hij zo reageerde. Je kunt het wel vanuit je eigen beleving benoemen “ik kreeg de indruk dat je erg heftig reageerde op het verkeerd bakken van de burgers. Ik heb het ervaren/het kwam op mij over als buitenproportioneel”. Dan zet je het niet neer als feit, maar op hoe jij het hebt ervaren. Dan kan hij reageren op hoe zijn reactie op jou overkwam in plaats van dat hij zich moet verdedigen. Hou het bij jezelf. Als hij reageert met “ik reageerde niet te heftig” oid, dan kun je aangeven dat het wel zo op jou overkwam


Zoals jij het benoemt en ik komt het toch op hetzelfde neer?
<<

Anoniem260

Bericht 27 Nov 2017 14:42

Re: Dit is geen normaal gedrag!

Heb ik ergens over heen gelezen dat je benoemt hoe je t gesprek aan wilt gaan?

Of bedoel je dat hoe ik het omschrijf hetzelfde is als zeggen “je reageert achterlijk”?
Als je dat zo ziet, heb ik verder geen tips voor je
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Nov 2017 14:51

Re: Dit is geen normaal gedrag!

Jerry schreef:Heb ik ergens over heen gelezen dat je benoemt hoe je t gesprek aan wilt gaan?

Of bedoel je dat hoe ik het omschrijf hetzelfde is als zeggen “je reageert achterlijk”?
Als je dat zo ziet, heb ik verder geen tips voor je


Wat jij zegt wat ik het beste kan doen hetgeen waarvan jij denkt dat ik ga doen komt toch op hetzelfde neer? Dat bedoelde ik. Ik ga je reactie nogmaals lezen.
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Nov 2017 14:55

Re: Dit is geen normaal gedrag!

Jerry schreef:
caribbeanlover schreef:
Jerry schreef:Ik zou in gesprek gaan als bij beide de boosheid is gezakt. Zou niet beginnen met “ik wil graag weten waarom je zo achterlijk reageerde” (zie je eerdere post, maar kan me voorstellen dat je dat hier typt vanuit boosheid)


Zo was ik idd van plan om het te vragen. Hoe moet het dan?


Je eigen mening (“hij reageert achterlijk”), als zijnde een feit, opzij zetten en proberen te ontdekken waarom hij zo reageerde. Je kunt het wel vanuit je eigen beleving benoemen “ik kreeg de indruk dat je erg heftig reageerde op het verkeerd bakken van de burgers. Ik heb het ervaren/het kwam op mij over als buitenproportioneel”. Dan zet je het niet neer als feit, maar op hoe jij het hebt ervaren. Dan kan hij reageren op hoe zijn reactie op jou overkwam in plaats van dat hij zich moet verdedigen. Hou het bij jezelf. Als hij reageert met “ik reageerde niet te heftig” oid, dan kun je aangeven dat het wel zo op jou overkwam


Dmv te zeggen.......ik kreeg de indruk........ kan ik toch ook gewoon vragen waarom hij zo reageerde? Is dat zo erg dan?
<<

Anoniem260

Bericht 27 Nov 2017 15:02

Re: Dit is geen normaal gedrag!

Oke, ik beschrijf het wat lomper, zou niet m’n advies zijn om het zo te zeggen, maar:

Je reageert proportioneel

en

Ik vind dat je buitenproportioneel reageert


Zijn twee hele verschillende boodschappen. Bij de een stel je het als een feit (“het is zo”), bij de ander stel je het als mening (“ik vind/zo komt het op mij over”). Nog anders kan ik het niet uitleggen
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Nov 2017 15:18

Re: Dit is geen normaal gedrag!

Hij zegt vaak dat ik zo moeilijk doe en dat doe ik ook wel, maar echt niet met alles. Zaterdag voordat we uit eten gingen moest ik nog sloffen kopen. Hij had ze niet nodig, maar kocht een extra paar. Zegt hij.........hoe komt het dat ik wel slaag en jij niet? Je bent ook zo moeilijk he! Nou ja zeg! Ik vond geen fijne sloffen. Het zijn dan wel maar sloffen ze moeten wel goed zitten omdat ik ze binnen draag en dus mee stofzuig en nog belangrijker onze hond de trap op til. Dan moet ik nog uitglijden/vallen etc.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Nov 2017 15:20

Re: Dit is geen normaal gedrag!

Worden er ook forum awards uitgedeeld dit jaar?
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers