Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Marrakech

<<

Anoniem223

Bericht 22 Nov 2017 11:27

Marrakech

Wie is er wel eens geweest? Wij overwegen een paar dagen in december te gaan. Waar moeten we op letten qua hotel/ligging enz? En qua kleding? kan ik in een hemdje lopen daar? En wat is leuk om te doen? En kun je er ook vegetarisch goed eten? Ik ben dan 25 weken zwanger, ik neem aan dat het verstandig is om een fit to fly verklaring van de dokter te vragen of niet?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 22 Nov 2017 13:30

Re: Marrakech

Ik lees even mee. Nu onze vakantie met oud en nieuw niet doorgaat, willen we in januari misschien naar Fez of Marrakech.
<<

Anoniem223

Bericht 22 Nov 2017 13:35

Re: Marrakech

Wat jammer dat die niet doorgaat! Hoeveel dagen zouden jullie willen gaan?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 22 Nov 2017 13:46

Re: Marrakech

We zouden oud en nieuw vieren bij mijn broertje in Krakau. Maar nu heeft hij besloten toch liever hier heen te komen, ook leuk natuurlijk!
Mijn vriend wil het liefst van vr tm ma, zodat hij niet zoveel vrij hoeft te nemen. Ik wil het liefst 1 nachtje langer. Maar goed, het is natuurlijk niet heel ver vliegen dus een lang weekend kán wel. Oh ja en ik zag dat de vluchten ook niet elke dag gaan, dus vr tm ma kan hij volgens mij sowieso vergeten. Maar misschien heeft hij tussen twee projecten in eind januari nog wel een weekje vrij, dus dan zouden we misschien we weer wat langer kunnen.. Erg onzeker nog dus.
Ik zou het liefst naar Fez gaan, is wat kleiner en dat spreekt mij meer aan voor een paar nachten. Vriend gaat liever naar Marrakech omdat dat wat bekender is. Al denk ik dat hij prima over te halen is, als hij zich er een beetje in verdiept (maar andersom ik ook).

En hoeveel nachten willen jullie?
<<

Anoniem223

Bericht 22 Nov 2017 13:53

Re: Marrakech

Wij willen eigenlijk ook van vrijdag tot en met maandag, dan hoef ik maar 1 dag vrij te nemen. Ik had het eea gezien via Vakantiediscounter, maar moet nog even checken of dat ook die dagen lukt. Wij zijn wegens mijn vriend zijn planning en mijn zwanger zijn (januari is het derde trimester en ik wil het liefst in het tweede trimester gaan) nogal beperkt en blijft er slechts 1 weekend over. Dus dikke kans dat het alsnog iets anders moet worden.
Fez ken ik niet verder, misschien ook eens in verdiepen. Eens kijken of dat ook vanaf Eindhoven kan.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 22 Nov 2017 13:58

Re: Marrakech

Oh ja, ik snap dat je dan liever in december nog gaat! Maar is wel lastig ja, als je zo beperkt ben qua tijd. Dan heb je vaak niet zoveel keuze meer!

Fez kan via Eindhoven, maar alleen van woensdag tm zondag. Lijkt mij perfect, maar qua vrije dagen idd minder. Maar ik heb even wat gegoogled en ik wil nu naar Fez en dan dit hotel :D

https://www.travellust.nl/marrakech-of-fez/

https://www.booking.com/hotel/ma/riad-s ... ew_dates=1
<<

Anoniem223

Bericht 22 Nov 2017 14:12

Re: Marrakech

OOh Fez lijkt me inderdaad ook wel heel leuk! Eens even wat vergelijken binnenkort. Als ik op de booking link klik zie ik allemaal hotels, bedoel je de eerste (RIad Sabah)? Ik vind die echte oosterse sfeer overal zo mooi! Uiteraard moet er dan ook wel een hamam bezoekje bij he?
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 22 Nov 2017 14:15

Re: Marrakech

Ik ben afgelopen september in Marrakech en Fez geweest. Marrakech is goed te doen en je kan daar ook gewoon op een hemdje lopen. Vond de soeks leuk om doorheen te lopen en 's avonds op het djemaa el fna plein erg gezellig. Iedereen komt daar 's avonds ala het afgekoelt is en is leuk om te zien.
Hoe ons heette moet ik even kijken, maar we zaten dicht bij de wat duurdere winkels en met de taxi was je zo op het grote plein. Kost iets van 1 euro per rit.Vegatarisch eten kan je vast wel. Zijn veel verschillende restaurants, dus de keuze is reuze.

Fez vond ik vooral een mooie stad. Een grote en oude medina. Daar rondlopen en kijken vond ik nog leuker dan Marrakech, dat is ook een stuk moderner dan Fez.
Laatst gewijzigd door Japie op 22 Nov 2017 14:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 22 Nov 2017 14:15

Re: Marrakech

Ell schreef:OOh Fez lijkt me inderdaad ook wel heel leuk! Eens even wat vergelijken binnenkort. Als ik op de booking link klik zie ik allemaal hotels, bedoel je de eerste (RIad Sabah)? Ik vind die echte oosterse sfeer overal zo mooi! Uiteraard moet er dan ook wel een hamam bezoekje bij he?


Ja, die Riad Sabah ja! Ja die oosterse sfeer, zo mooi, zo anders dan hier of ergens anders waar ik geweest ben.
Heb al gezien dat een sahara-uitje er met zo weinig dagen helaas niet inzit, maar goed, zal wel altijd meer willen dan mogelijk haha! Hamam bezoek zal niet ontbreken inderdaad :D
Mijn neefje heeft trouwens 5 maanden in Marokko gewerkt. Maar geen idee in welke stad, zal hem nog eens vragen.
<<

Anoniem223

Bericht 22 Nov 2017 14:18

Re: Marrakech

Ik wil vooral relaxen. Wij doen dat dus nooit, we racen altijd wat af op vakantie. Dus nu een lekker (luxe) hotel met zwembad (evt binnen) en dan halve dagen de deur uit en de andere helft lekker boekjes lezen in de zon. Heerlijk. Ben wel benieuwd naar het eten daar. Ik ben dol op kikkererwten dus dat komt vast goed ;).
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 22 Nov 2017 15:47

Re: Marrakech

Ik vind Marokkaans eten erg lekker, eten we thuis ook veel.
Denk dat je dan beter naar Marrakech kan gaan. Daar kan je lekker relaxen en dingen gaan ondernemen. Zowel winkelen als de stad zelf bekijken.
Fez misschien ook wel, maar daar hebben wij veel gelopen om alles te zien. Dan zou ik dat een anderekeer eens doen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem223

Bericht 22 Nov 2017 16:20

Re: Marrakech

Dankjewel voor de tip! Ik hoop dat we wat vinden, ik krijg er nu wel echt zin in!
Ik kan nog wel prima vooruit, maar ik wilde het toch wel bij 10 km per dag houden.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 22 Nov 2017 18:03

Re: Marrakech

Groots gelijk, waarom zou je ook meer gaan doen. Relaxen is ook heel fijn.
Wij zaten trouwens in hotel Oudaya. Die zou ik afraden als je een luxe hotel zoekt. Voor ons was het prima, want wij hadden een rondreis en waren er 3 dagen, maar als je echt luxe wilt zou ik deze niet kiezen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 22 Nov 2017 22:16

Re: Marrakech

Oh Joey, ik zou echt voor Fez gaan en als je de tijd, zin en mogelijkheid hebt dan ook naar Chefchaouen! Is wel ongeveer 3,5 uur rijden maar echt de moeite waard.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 22 Nov 2017 22:49

Re: Marrakech

Ja chaos, had ik gezien:D ik zie het al helemaal voor me. Maar is nog niet helemaal duidelijk of dit met vrij nemen gaat lukken...
<<

Anoniem223

Bericht 26 Nov 2017 14:40

Re: Marrakech

Bij ons is het toch Dubai geworden. We hadden toch zin in (meer) zon. Zin in!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers