Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zoon spookt ‘s avonds

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 24 Nov 2017 21:17

Zoon spookt ‘s avonds

Onze zoon (4jr) ligt rond 19u in bed. De laatste weken loopt hij steeds te spoken tot zeker 20/20.30u:
-ligt keihard te zingen
-komt steeds uit bed (blijft wel op z’n kamer)
-scharrelt steeds maar rond in z’n kamer; dan weer om te plassen, dan verplaatst ie z’n nachtlampje weer naar een ander stopcontact, dan doet ie z’n gordijnen open om naar buiten te kijken, dan zit ie aan z’n slaapwekker te prutsen etc. etc.

Daarnaast issie altijd heel vroeg wakker (uiterlijk 6u) en ook dan hebben we geen last van ‘m en blijft ie netjes op z’n kamer tot z’n wekker afgaat. Hij slaapt (voor zover weet wij weten) wel altijd gewoon door.

Op zich allemaal geen erge dingen, hij doet er niemand kwaad mee en wij hebben verder geen last van ‘m.
Maar voor een 4-jarige vind ik dat ie vrij weinig uren maakt. Oké, hij lijkt er zelf geen last van te hebben en/of er slechter door te functioneren.

Aan de ene kant denk ik dus: lekker laten gaan.
Alleen ben ik bang dat ie op mij lijkt en als het even kan wil ik dat voorkomen. Ik heb altijd enorm lopen spoken op m’n kamer, maar dan echt uren en uren. Ik ging m’n hele kamer rond om alles recht te zetten, aan te raken, op te ruimen (terwijl alles altijd opgeruimd en netjes was), echt op het neurotische af. En als ik dan aan het einde van m’n rondje iets ‘verkeerd’ deed, dan moest ik weer helemaal opnieuw beginnen.

Kan/moet ik iets met z’n gespook en zo ja, wat?
<<

Anoniem231

Bericht 25 Nov 2017 03:52

Re: Zoon spookt ‘s avonds

Ik zou het gewoon even laten gaan. Ik snap dat jij je zorgen maakt omdat hij doet wat jij vroeger deed.

Doet hij dit al langer? Misschien eens vragen waarom hij dat doet?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 25 Nov 2017 08:16

Re: Zoon spookt ‘s avonds

Lastig! Snap dat je je zorgen maakt.
Mijn oudste heeft ook periodes dat ze nog lang speelt of ligt te praten in bed. En er nog een keer uit komt. Maar niet zo extreem als jou zoon.
Zolang hij er overdag niet last van heeft zou ik het even aankijken nog. Blijkbaar is dit zijn manier om de dag te verwerken.
Maar als je je wel echt zorgen maakt, misschien een bezoekje aan de huisarts voor iets van melatoline in het inslapen wat makkelijker te maken?
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 25 Nov 2017 08:44

Re: Zoon spookt ‘s avonds

Is dit de zoon die ook problemen had met zijn zindelijkheid? En doet hij dit vanuit het niets of speelt dit altijd al wel een beetje?
Als het plotseling is gekomen, kan je hulp vragen. Bij wie je dan moet zijn weet ik niet zo goed, maar daar kom je wel via de huisarts of het cb achter.
Ik krijg namelijk een beetje het idee dat er misschien meer speelt namelijk. Alles bij elkaar gezien
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 25 Nov 2017 09:03

Re: Zoon spookt ‘s avonds

Hij ligt al vanaf dat ie kan praten (zingen) in bed te zingen voordat ie in slaap valt. Maar nu sinds een aantal weken dat ie er ook uitkomt.

Melatonine had ik nog niet aan gedacht, voor nu ook nog niet nodig denk ik, maar hou het wel in m’n achterhoofd.

Ja klopt, dezelfde zoon als van de zindelijkheid. Al gaat dat nu al weken steeds beter/heel goed. :) Hooguit 1 of 2 natte broeken in de week. In bed nog wel een luier, maar die is ook 8 vd 10x droog.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 28 Nov 2017 21:21

Re: Zoon spookt ‘s avonds

T is nog maar 1,5 maar bij hem duurt het ook altijd erg lang voordat hij slaapt.
Hij ligt nu al 45 minuten te kletsen,zingen en trappelen in bed. Hij gaat staan en legt zijn knuffels achter zijn bed op de vensterbank of gooit ze Hoppaaaa door de kamer. Hij gaat nooit direct slapen en ik vind het nu al eng als hij straks zijn bedje uit kan. Het is zijn manier van dingen verwerken maar helaas hoe langer het duurt voordat hij slaapt hoe onrustiger de nacht is. Hij heeft er vooral last van na een dag opvang.
2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers