Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwanger en sporten

<<

Lilly

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 29 Okt 2017 08:07

Bericht 07 Nov 2017 16:20

Re: Zwanger en sporten

Ah OK, ik hoop ook voor je dat je dat weer kan oppakken of een andere sport. Je zo onrustig voelen is gewoon niet leuk.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Nov 2017 16:21

Re: Zwanger en sporten

Je hoeft echt geen topic te openen hoe fantastisch je het vindt, maar realiseer je dat als je een paar keer een soortgelijk topic opent, mensen nou eenmaal een bepaald beeld van je krijgen. Heb ik ook vaak genoeg gehad in het datetopic; ik kon daar nogal onzeker, doemdenkend en zwaar op de hand overkomen, waardoor mensen die ik op een meeting zag vaak verbaasd waren over hoe ik in het echt was (een stuk gezelliger haha). Ik baalde ook weleens van steeds dezelfde (soms betweterige) reacties die ik op mijn posts kreeg, maar besefte me ook wel dat ik dat beeld dat mensen van me hadden zelf geschetst had.

Ik weet zeker dat iedereen hier het beste met je voor heeft. Je mag uiteraard klagen, maar dan kun je daar ook reacties op verwachten die je misschien niet hoopte te krijgen. Zo gaat dat op een forum, probeer je er niet te veel van aan te trekken, wij zijn het maar! Jij weet zelf wel beter toch? Kom op, ik wens je een fijne zwangerschap verder en hopelijk kun je nog lekker in beweging blijven, op welke manier dan ook.
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 07 Nov 2017 16:23

Re: Zwanger en sporten

Ell schreef:
Kees schreef:Voor ik zwanger was deed ik 2x pw bootcamp, gaf ik 1x pw bootcamples en deed ik aan hardlopen. En idd, toen ik zwanger was BAM! weg energie. Daarna last van bekken en een scheurtje in m'n buikwand. Toen kon ik het dus helemaal wel vergeten en bleef het bij fietsen. Gewoon, in rustig tempo en lichte versnelling.


Binnenkort toch echt even voor een nieuwe fiets gaan kijken. Ik koop maar meteen een mamafiets.
Had jij er geen last van dat je jezelf in de weg zat? Ik heb dan echt zoveel energie en ik word bloedchagrijnig daarvan. Ik slap dan ook veel slechter en hoe minder ik doe, hoe vermoeider ik ben.


Het eerste trimester had ik -7 energie. Ik was al oprecht trots op mezelf als ik op de wc ging plassen en het niet gewoon liet lopen. Toen heb ik daar dus geen last van gehad. Daarna wel ja. Ik ben toen dus ook gaan fietsen. Heerlijk vond ik dat toen. Dat was de enige beweging die ik aan kon. Op vrije dagen ging ik soms wel 2x een ronde fietsen. Smorgens nam ik magnesium in en dat hielp dan met slapen, ik slaap er wat rustiger van.
30-04-2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Nov 2017 16:26

Re: Zwanger en sporten

Heb je ook nog andere hobby's? Leren naaien of zo?

Ik heb deze http://www.ikenmijnkind.nl/carriwell-bu ... 8wQAvD_BwE als je denkt dat het wat voor je mag je het overnemen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 07 Nov 2017 16:39

Re: Zwanger en sporten

Heel erg herkenbaar. Nu ben ik na D nooit meer zo actief geweest als eerder. Door m'n bekkenpijn kan en durf ik ook minder. Een les rpm gaat nu nog goed en wil bodypump ook wel weer gaan oppakken. Verder accepteer ik het dat als het een keer niet gaat.

Maat dat is lastig als je zelf de lessen moet geven. Kun je dan niet wat meer rondlopen en advies geven oid?
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Anoniem301

Bericht 07 Nov 2017 16:42

Re: Zwanger en sporten

Lilly schreef:Ell, Carrie waarom is hardlopen geen goed idee? Ik ben veel minder ver dan jij natuurlijk, maar ik loop nog steeds hard - deed het ook al hoor voordat ik zwanger werd. Maar nu maak ik me toch een beetje zorgen door jullie opmerkingen. Jip liep toch ook hard en ik lees overal dat je het mag blijven doen, als je al getraind bent.

Oh je kunt volgens mij prima hardlopen hoor! Maar ik was een bange zwangere, ik was bang voor een miskraam, ook al was die angst niet gegrond dat ik een miskraam kon krijgen door hard te lopen. Daarom durfde ik niet meer en genoot ik er niet meer van.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 07 Nov 2017 19:14

Re: Zwanger en sporten

Eerder deed ik 2x bootcamp nu heb ik daar geen puf meer voor en durf ik ook niet het maximale te geven.
Wat ik nu doe is body balance, Pilates en xcore.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Nov 2017 22:34

Re: Zwanger en sporten

Ik heb tot week 14 ofzo gesport. Toen ik in elkaar geklapt was heb ik nog 2/3 weken gesport maar dat was ook het enige wat ik deed. Het waren de enige momenten dat ik niet misselijk was, maar kreeg al vrij snel last van mijn rug.
Toen J 8 weken was stond ik voor het eerst weer op mijn wakeboard (buikspieren waren toen al enkele weken weer gesloten) en toen hij 3 maanden was ben ik weer begonnen met teamsport. Teamsport viel behoorlijk tegen.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 24 Nov 2017 08:09

Re: Zwanger en sporten

Ell, volg jij *** op FB? Een van hen heeft nu een blog geschreven over het (taboe van) niet genieten van je zwangerschap. Lees het eens, echt je zult er veel herkenning in vinden!
Laatst gewijzigd door Lady op 24 Nov 2017 15:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Nov 2017 14:29

Re: Zwanger en sporten

Ik denk altijd dat ze zelf 1 vd meiden is :). Daar is ook een zwangere ***.

Ik moet meteen aan mom in balance denken, mijn hoogzwangere vriendin doet dat nu nog steeds (bijna 39 weken). Ze hebben veel ervaring over wat nog wel goed kan of eventuele vervangende oefeningen. Dat lijkt me wel fijn, goede begeleiding. Zij doet bootcamp.

Verder: misschien helpt het je om wekelijks een soort plannetje te maken en daar achter te blijven staan. Bijv. Maandag half uur wandelen, dinsdag lesgeven, woensdag half uur wandelen, donderdag lesgeven, vrijdag wandelen, zaterdag krachttraining, zondag uur wandelen. Zo heb je elke dag beweging en kun je dus 'trots' op jezelf zijn ipv denken dat het te weinig is of anders moet. Je hebt je plan volbracht.

Verder denk ik dat (nav wat ik hier lees) jouw eigenwaarde veel afhangt van je sport(prestaties) en uiterlijk. Je werkt steeds aan een doel, dat bereik je en je zoekt weer een nieuw doel. Dat geeft ook lekker veel structuur en je wordt er voor beloond (je bereikt het doel!). Ik denk dat je dat nu mist. Maar ik wil je meegeven dat jij nog veel meer bent dan dat wat je kan en hoe je eruit ziet! Jouw doel is nu gezond (je eigen condities) een baby laten groeien en op de wereld zetten. Het is fijn als je je hier lekker (of in ieder geval rustig) bij voelt. Vergelijken met andere heeft idd niet zoveel zin. Je bent goed bezig, je beweegt, je eet gezond. En: na je zwangerschap ben jij zo weer back in shape! Wees lief voor jezelf, je bent mooi! En er groeit een lief kindje in jou!
Laatst gewijzigd door Lot op 24 Nov 2017 14:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Nov 2017 14:35

Re: Zwanger en sporten

Wat een lieve reactie Lot.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 24 Nov 2017 14:36

Re: Zwanger en sporten

Lady schreef:Ell, volg jij *** op FB? Een van hen heeft nu een blog geschreven over het (taboe van) niet genieten van je zwangerschap. Lees het eens, echt je zult er veel herkenning in vinden!


Haha ik ging die blog lezen maar ik denk nu ook dat zij dat is wat niet heel leuk is voor haar anonimiteit. Door de naam/nickname combi, details, de klachten, opmerkingen die hier ook langs zijn gekomen. Beetje té exact herkenbaar denk ik haha. Misschien even verwijderen?

Verder heel erg eens met Lot! ♡ Ik heb ook ooit iets vergelijkbaars geprobeerd tegen je te zeggen. Ik ben nu The Subtle Art of Not Giving a Fuck aan het lezen en echt, het continu nastreven van doelen om blij van te worden maakt je niet gelukkiger! Dan ben je eigenlijk alleen maar bezig met waarom je nu niet goed bent en wat anders moet. Het is een soort verslaving van korte highs bij het halen van doelen maar een continue negatieve bijsmaak omdat het altijd net beter moet.

Pick your goals, maar maak je druk om wat jij écht belangrijk vind in het leven en stel wel doelen maar houd die klein en realistisch en wees daar trots op en tevreden mee. Je maakt het jezelf zo moeilijk! :(
Laatst gewijzigd door Whatever op 24 Nov 2017 14:58, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Nov 2017 14:50

Re: Zwanger en sporten

Ik quote expres niet maar dat is zij ook hoor, aan de foto's te zien. Leuk!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 24 Nov 2017 14:55

Re: Zwanger en sporten

Vandaar de herkenning Lady :smile:
30-04-2017
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Nov 2017 14:56

Re: Zwanger en sporten

Ik heb het even aangepast. Had er van te voren al wel even over nagedacht maar dacht zelf dat ze daar vrij open over is. Ik had die link al meteen gelegd, volg hun al een tijdje.

Dank Carrie en Whatever. Ik hoop dat ze er iets aan heeft :).
Laatst gewijzigd door Lot op 24 Nov 2017 14:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 24 Nov 2017 14:56

Re: Zwanger en sporten

Lot schreef:Ik heb het even aangepast. Had er van te voren al wel even over nagedacht maar dacht zelf dat ze daar vrij open over is. Ik had die link al meteen gelegd, volg hun al een tijdje.


Oh ik heb geen idee, kan ook natuurlijk hoor! :smile: Weet niet zo goed hoe anoniem ze hier wil zijn of in hoeverre ze forumklankbord en blog gescheiden wil houden (want dat kan ik me eventueel ook wel voorstellen).
Laatst gewijzigd door Whatever op 24 Nov 2017 14:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Nov 2017 14:57

Re: Zwanger en sporten

Ik denk ook dat zij het is. Maar dat vind ik juist heel leuk. Ik vond het een heel leuk en interessant stukje. Eerder gaf ik steeds een reactie van joh er groeit een mensje in je, natuurlijk verandert er van alles. Maar door dit stukje kreeg ik echt een kijkje in haar leven en door de concrete voorbeelden kan ik me een stuk beter voorstellen dat het confronterend is om deze veranderingen mee te maken.

Verder eens met Lot en Whatever, wat een lieve goede reacties.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 24 Nov 2017 15:50

Re: Zwanger en sporten

Ooh, ik voel me wel een beetje onnozel nu.. Ik volg ze al een poos lees hun blogs heel graag en vond deze zo passend bij Ell. Heb wel gedacht: ze had hem zelf geschreven kunnen hebben. Ik wilde het graag met haar delen omdat ik haar de herkenning gun en ik hoopte dat ze zich er misschien wat beter door zou voelen.

Sorry Ell, als ik je door mijn post in verlegenheid heb gebracht. Eventueel kunnen we de Burgemeesters verzoeken mijn post en de reacties daarop te verwijderen? Ik heb in ieder geval de naam uit mijn post verwijderd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 24 Nov 2017 15:54

Re: Zwanger en sporten

Nu ben ik wel benieuwd naar de blog. Kan iemand mij deze privé sturen?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem223

Bericht 24 Nov 2017 17:16

Re: Zwanger en sporten

Ik lees dit nu pas, maar als jullie FFG bedoelen dan ben ik dat idd zelf. Fijn dat het door dat artikel wat begrijpelijker is geworden voor jullie. Momenteel lukt het wel weer 3 a 4x per week. Heb mijn weg echt moeten zoeken, maar weet steeds beter wat wel en niet lukt. Zeker mu mijn energie weer grotendeels terug is. Blijft nog steeds een dingetje dat ik ondanks gezond eten en regelmatig sporten toch nog heel erg veel aankom. Wordt in de gaten gehouden, ik kan er helaas niks aan doen. Ik hou ook veel vocht vast, ik heb echt randen van een cm diep als ik mijn sokken en broek uitdoe. Verder ontzettend veel cellulite, wat ik ook wijt aan vocht en hormonen, en waarvan ik hoop dat dat enigszins wegtrekt na de bevalling.

Bedankt voor jullie lieve reacties.
En ik wil het forum en onze blog wel graag gescheiden houden.jip, ik Pm je wel even. Schrijf ook op mijn eigen blog over mijn ervaringen en trainingsschema.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 24 Nov 2017 17:27

Re: Zwanger en sporten

Ik heb ook ineens veel cellulitis, daar baal ook echt van. Ik ga er vanuit dat het straks wel weer minder wordt wanneer ik weer fanatieker sport, lichter ben en verantwoorder eet.

Ik zal het verder gescheiden houden maar wil toch even zeggen dat ik het leuk vind dat je hier mee schrijft. Ik volg jullie al een tijd, sinds ik zelf met krachttraining begonnen ben, en reageer ook wel op jullie blogs.

Ik hoop dat je gauw weer wat beter in je vel zit. Figuurlijk dan, want ik vind je er echt heel goed uit zien. Je bent echt mooi zwanger en je buik is prachtig en qua formaat niks te groot ofzo, gewoon passend bij de termijn. :hug:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem223

Bericht 24 Nov 2017 17:32

Re: Zwanger en sporten

Dankjewel Lady, lief!
Ja stom he, je ziet het nu zelfs zonder huid samen te knijpen. Ik zit inmiddels een stuk beter in mijn vel, blijkbaar krijgen negatieve gedachten bij mij toch de overhand als ik niet in beweging kan zijn en veel moe ben. Zolang het gaat zoals nu ben ik blij! Ben nu 23 weken, dus ben benieuwd hoe lang het nog kan. Ik hoop op nog een maand of 2.
Volg jij een speciaal schema nu?
<<

Anoniem304

Bericht 24 Nov 2017 17:36

Re: Zwanger en sporten

Ja ik heb ook cellulitis extremos gekregos :(
<<

Anoniem223

Bericht 24 Nov 2017 17:39

Re: Zwanger en sporten

Ik voel me wel gesteund dat blijkbaar iedereen het krijgt. Laten we samen een kaarsje opsteken om te hopen dat het weer weggaat.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 24 Nov 2017 19:28

Re: Zwanger en sporten

Die extra kilo's komen ook door het vasthouden van vocht.

Fijn dat je je weg weer gevonden hebt! Het is continue aanpassen en meeveren. Dat zul je straks na de bevalling ook gaan merken. V is nu bijna 11 maanden en ik moet nog steeds elke keer kijken en een weg vinden in mijn trainingen. Ik sport inmiddels wel weer 5 dagen per week en nu ik weer op schema's train komt er weer meer structuur en opbouw in.

Het is ook zo dat waar je je aandacht aan geeft, groeit. Dus als je negatief denkt en daar aandacht aan geeft, zal dat ook groeien. Ik vind dat je het hartstikke goed doet!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers