Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ontbijten stedentrip

<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 05 Nov 2017 08:16

Ontbijten stedentrip

Als jullie op stedentrip gaan, ontbijt je dan in het hotel of in de stad?
Wij gaan over een paar weken naar München en mijn vriend wil in het hotel ontbijt bijboeken en mij lijkt het wel leuk om ergens in de stad te ontbijten.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Nov 2017 08:25

Re: Ontbijten stedentrip

Dat ligt er maar net aan. Als ik een hotel heb waar het ontbijt al bij in zit ontbijt ik in het hotel. Als ik het er los bij moet boeken (is vaak heel duur) dan ontbijt ik in de stad.
Maar opzich vind ik het altijd wel fijn om niet met een lege maag de deur uit te hoeven, dus het zou er ook nog aan liggen hoe lang ik er over doe om in de stad te komen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 05 Nov 2017 08:27

Re: Ontbijten stedentrip

Wisselt bij ons heel erg. Hangt er vanaf hoe laat we wakker zijn etc. Vaak doen we de ene ochtend hotel, andere ochtend in de stad.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Nov 2017 08:35

Re: Ontbijten stedentrip

Het liefste loop ik de stad in op zoek naar een kleine bakker of een andere mogelijkheid om te ontbijten. Gelijk de sfeer van de stad proeven.
Ik heb wel een keer een stedentrip gedaan waarbij we ontbijt in het hotel hadden. Toen hebben we daar uitgebreid ontbeten ( Engels ontbijt), waardoor we ook bijna de hele dag door konden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Nov 2017 09:26

Re: Ontbijten stedentrip

Hangt een beetje van de stad af maar ik vind leuke ontbijttentjes wel altijd erg leuk! Dus als dat even kan...
Daarentegen zijn Duitse hotelontbijtjes vaak ook lekker.

Vorig jaar in Chicago hadden we zo'n leuk ontbijttentje tegenover het hotel. Dat was echt leuk en lekker.
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Nov 2017 09:39

Re: Ontbijten stedentrip

Net hoe het uitkomt, dat ligt er echt aan wat we tegenkomen bij het boeken van het hotel. Dus soms met en soms zonder. Als we 1 nachtje weggaan (maar dat is dan eigenlijk bijna altijd in Nederland), dan wil ik altijd een ontbijtje erbij hebben. Vind zo'n hotelontbijt wel een keer leuk altijd.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 05 Nov 2017 09:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem313

Bericht 05 Nov 2017 09:39

Re: Ontbijten stedentrip

Op stedentrip ontbijt ik vrijwel nooit in een hotel. Als ik ergens voor werk ben heb ik niet altijd tijd en zin om iets anders op te zoeken.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 05 Nov 2017 13:19

Re: Ontbijten stedentrip

Ik vind het voordeel van in een hotel ontbijten dat je dit op tijd kunt doen en dat je vaak enorm veel keus hebt. Een leuk ontbijttentje zoeken vind ik vaak veel sfeervoller, maar soms ook irritant als je niks kunt vinden. 's Ochtends heb ik namelijk wel echt trek.
<<

Anoniem282

Bericht 05 Nov 2017 13:33

Re: Ontbijten stedentrip

Eigenlijk huren wij altijd een heel appartement via Airbnb en dan vind ik het wel fijn om lekker in het appartement te ontbijten en dan plannen te maken voor wat we die dag gaan doen. In een hotel vind ik sfeerloos en te massaal. Ik houd er ook niet van dat ik dan per se tussen die en die tijd moet eten. Als ik dus in een hotel zit, zoek ik een leuk tentje op in de stad. Vorig jaar in een grote Aziatische stad wel in het hotel ontbeten, maar dat was heel kleinschalig opgezet en voor westerse begrippen spotgoedkoop.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 05 Nov 2017 13:45

Re: Ontbijten stedentrip

Wij doen beide wel en ik vind beide leuk. Maar we boeken het sowieso niet bij, omdat dat relatief duur is vaak en dan ontbijt ik voor dat geld liever in een leuk tentje.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 05 Nov 2017 14:00

Re: Ontbijten stedentrip

Het ligt bij ons altijd helemaal aan het hotel/arrangement dat wij geboekt hebben.
Als er een ontbijt bij zit dan ontbijten wij in het hotel, maar zit het ontbijt er niet bij, dan zoeken we een leuk tentje in de stad waar we zijn. We hebben ook weleens wat gehaald bij een bakkertje in de buurt, als we bijvoorbeeld langere tijd in verschillende hotels zaten. Elke dag uitgebreid ontbijten maakt het anders wel erg duur.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 05 Nov 2017 14:19

Re: Ontbijten stedentrip

Tot nu toe heeft het bijna overal bijgezeten, behalve in New York. We ontbijten altijd in het hotel dan en gaan voor de lunch op zoek naar leuke eettentjes.
Trouwens in Florida vorig jaar zat er ook geen ontbijt bij. Is in Amerika bijna niet. Toen zijn we bij verschillende tentjes gaan eten. De laatste week hadden we paar keer brood met beleg in de supermarkt gehaald voor in het hotel. Toen hadden we echt zin in beetje normaal eten.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem321

Bericht 22 Nov 2017 12:46

Re: Ontbijten stedentrip

De laatste stedentrip die ik heb gedaan was in Palma de Mallorca. Ik heb daar in het hotel ontbeten. Het zat bij de prijs in, dus wel zo makkelijk. Het was niet heel speciaal, maar wel prima te doen en ik kon er tot halverwege de middag op door. Dan bestelde ik vaak ergens een salade en in de avond at ik ook nog ergens een hapje.

Als ontbijt niet bij de prijs in zit, ontbijt ik altijd in de stad. Als er geen leuke ontbijttentjes te vinden zijn, loop ik een supermarkt in en koop ik broodjes en beleg. Ook prima.

Ik heb een aantal jaren terug een citytrip naar New York gedaan met mijn moeder. Toen ontbeten we in Starbucks. Ontzettend duur, maar wel leuk.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 22 Nov 2017 15:15

Re: Ontbijten stedentrip

Caulfield schreef:Op stedentrip ontbijt ik vrijwel nooit in een hotel. Als ik ergens voor werk ben heb ik niet altijd tijd en zin om iets anders op te zoeken.



Precies dit. Op een stedentrip vind ik het juist leuk om de stad in te gaan op zoek naar een lekker ontbijttentje.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 22 Nov 2017 21:31

Re: Ontbijten stedentrip

Wij gaan waarschijnlijk ook in de stad ontbijten :)
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 22 Nov 2017 21:40

Re: Ontbijten stedentrip

In Duitsland zou ik sowieso in de stad gaan ontbijten. 'Frühstücken' is daar echt wel een ding in vergelijking met Nederland, waar het ontbijt buiten de deur weinig voorstelt. Juist zulke ervaringen dragen naar mijn idee bij aan de beleving van de stad of het land. Ik vond het ontbijten buiten de deur tijdens mijn trip naar Keulen vorig zomer zeer de moeite waard.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers