Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat moet ik met mijn baby?

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 22 Nov 2017 20:17

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Maar waarom mag hij niet aan de salontafel hangen? Als het goed is, kunnen die dingen wel tegen een stootje, haha.
E. stond ook vanaf een maand of 8 hele dagen aan dat ding of aan de bank. Prima toch :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 22 Nov 2017 20:20

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Ik zou hem gewoon lekker laten gaan. Ja, hij krijgt blauwe plekken maar dat hoort erbij.
T begon hier wel pas veel later mee maar was net zo gefrustreerd als iets niet lukte.
De hele dag een huiltje omdat hij net niet bij de bank kon.

En nu hebben we de hele dag huiltjes omdat hij iets duidelijk wil maken en hele brabbel zinnen spreekt met hier en daar een begrijpelijk woord. Maar we snappen er geen bal van haha
Maat WAT wil je dan. Drinken? Eten? Spelen? :palm:
2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Nov 2017 20:22

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Arwyn schreef:Maar waarom mag hij niet aan de salontafel hangen? Als het goed is, kunnen die dingen wel tegen een stootje, haha.
E. stond ook vanaf een maand of 8 hele dagen aan dat ding of aan de bank. Prima toch :)

Ja, mijn gedachte!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Nov 2017 20:31

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Lady schreef:
Arwyn schreef:Maar waarom mag hij niet aan de salontafel hangen? Als het goed is, kunnen die dingen wel tegen een stootje, haha.
E. stond ook vanaf een maand of 8 hele dagen aan dat ding of aan de bank. Prima toch :)

Ja, mijn gedachte!


Natuurlijk mag hij dat. Ik laat 'm juist heel lekker scharrelen door het huis ipv hem de hele dag in de box te zetten. Maar hij jengelt de hele dag erbij. Hij kan niet naar beneden, alleen rondstappen en vallen. Dat vind ik op zich niet zo erg want dat hoort erbij inderdaad, maar dat gejengel van ikwilietsmaarhetluktmeniet is irritant. Maar dat hoort er denk ik ook bij hoor.

Nou ja, het zal wel een fase zijn. Ik merk gewoon dat ik de deur uit moet met 'm, iets met 'm doen.
Let's discover the world together.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 22 Nov 2017 20:33

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Marin schreef:
Suus schreef:En misschien zijn er ook speelgroepen bij je in de buurt? Daar kunnen ze ook lekker hun energie kwijt.


Wat zijn speelgroepen?


Hier heb je bijvoorbeeld De Vrije Vloer (https://m.facebook.com/events/854847991 ... id=17&_rdr). Het is 1 of 2 keer per maand en de kleintjes kunnen gewoon heerlijk spelen, er is van alles.
Ik ga trouwens ook regelmatig naar het ouder&kindcafe in de bieb, dat is hier twee keer per maand, daar kunnen ze ook lekker spelen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Nov 2017 20:36

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Suus schreef:Ik ga trouwens ook regelmatig naar het ouder&kindcafe in de bieb, dat is hier twee keer per maand, daar kunnen ze ook lekker spelen.


Ik ga even zoeken of ze ook zoiets hebben hier.Het Mama Cafe (geen bv maar algemeen) hebben ze wel sinds deze maand in de bieb hier vlakbij me. Afgelopen keer kon ik niet meer komende keer staat al in de agenda.
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 22 Nov 2017 20:51

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Tsja, wen maar vast aan dat gejengel, haha.
Wat Salome ook zegt, dat duurt nog wel even! Wij hebben nu inderdaad ook wel eens wat gefrustreerd gehuil omdat we gewoon even niet snappen wat ze bedoeld. Dat soort dingen zullen nog wel even blijven :laughcry:

Leuk trouwens Suus, die Vrije Vloer!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Nov 2017 20:53

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Haha ja dat wordt denk ik inderdaad alleen maar meer.

Maar heb wat goede tips gekregen gelukkig, denk dat ik maar eens wat buitenshuis dingen ga proberen. Wie weet wordt het binnenshuis dan ook weer gezelliger.
Let's discover the world together.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 22 Nov 2017 21:07

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Volgens mij gebruikte wij tijdens de momenten "wanneer het effe niet uitkwam" het loopstoeltje. Zo "liepen" ze veel mee maar was er niet zoveel gevaar door dat tafel/ringding wat erom heen zat.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Nov 2017 19:15

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Ohja wat me nog te binnen schiet: heb je muziek op staan in huis? Dat scheelt soms ook nog wel qua gejengel. Ik heb vaak pianomuziek op staan (Chopin is onze favoriet) en als er wat meer actie nodig is draai ik een spotify lijst van Felice van der Zande, die heeft allemaal kinderliedjes met nog redelijke muziek voor kindjes. Geen beats.

En verder bezig houden met zooi, kranten tot proppen vouwen en lekker scheuren en proppen, een stuk zeil op de grond en klooien met scheerschuim, pannen en lepels op de grond en daarmee klieren. En veel mee naar buiten, naar ballorig, een café waar ze speelgoed hebben, dat soort dingen. Oude&kind zwemmen idd. Doe ik ook iedere week. Hoe meer actie ik ‘m aanbied hoe beter.
#teammaple🍁
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Nov 2017 20:20

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Hee Marin ik heb ooit een soortgelijk topic geopend, even kijken of ik het nog kan vinden.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Nov 2017 20:23

Re: Wat moet ik met mijn baby?


♥♥
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 23 Nov 2017 20:23

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Arwyn schreef:Tsja, wen maar vast aan dat gejengel, haha.
Wat Salome ook zegt, dat duurt nog wel even! Wij hebben nu inderdaad ook wel eens wat gefrustreerd gehuil omdat we gewoon even niet snappen wat ze bedoeld. Dat soort dingen zullen nog wel even blijven :laughcry:




Dat jengelen inderdaad :palm: Nog niet alles duidelijk kunnen maken en dan boos worden. Jammer dat het winter is inderdaad Marin. Ik liet F. gewoon buiten rondkruipen, vooral achter de katten aan was dat een groot succes!
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Nov 2017 21:24

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Elliot schreef:http://www.zegmaaryes.nl/hoe-entertain-je-je-baby-t27691.html


Ja, dit! Jouw OP is echt exact hoe ik me nu voel. Fijn die herkenning. Durf ik het te vragen? Is het al beter?
Ik herinner me het topic inderdaad nog wel maar was toen nog niet relevant voor me natuurlijk. Ik ga het nog eens doornemen. Dank je!

Vandaag was het in elk geval wel iets beter. Inderdaad ook allelei speelgoed van troep gemaakt, zoals oude tijdschriften, een dekentje (hij vindt zachte stoffen ineens fantastisch) en de lege kartonnen rollen van pakpapier. Entertainment galore.

Morgen zwemmen!

Edit, in jouw topic las ik over de loopauto. Toevallig vandaag maar eens opgezet en rondje door de kamer gereden. Maar hij kan het nog niet zelf, z'n pootjes hangen nog boven de grond :laughcry:

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 23 Nov 2017 22:30

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Whaha T snapt die loopauto pas net Marin.
Nog even geduld :P
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Nov 2017 22:37

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Ja hij vond het klimmen erop wel leuk. En het BMW logo was erg lekker.
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 23 Nov 2017 22:44

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Een loopauto wordt mee bedoelt zo'n ding waar hij in kan zitten, denk ik. Gebruikte ik toen ook heel veel.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Nov 2017 22:54

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Oh die ken ik niet! Hij krijgt van Sint een loopwagen, zo eentje met blokken. Hopelijk geeft hem dat ook weer wat uitdaging.
Let's discover the world together.
<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:30

Bericht 23 Nov 2017 22:58

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Heel herkenbaar. Onze jongste was en is nog steeds zo'n snelle. Met 7 maanden liep hij overal achterna. Wij hebben toen ook al een loopkarretje naar beneden gehaald en daar liep hij ook binnen no-time achterna. Wij namen dat ding ook regelmatig mee naar buiten en liepen dan een rondje door de straat. Hij moest zijn energie echt kwijt. Indoorspeeltuin ging hij al mee naar toe vanaf zijn geboorte ivm grote zus en vanaf een maand of 5/6 ging hij ook mee 'spelen'.

Die auto is hier trouwens ook herkenbaar. Zoon wil dingen vaak al, maar dat lukt dan nog niet ivm zijn lengte. Al heeft hij wel het geluk lang te zijn. Waardoor het toch redelijk snel lukt. Nu bijvoorbeeld hij is nog geen 2,5 maar fietst al maanden als een malle. Hij kan helaas nog niet met zijn voetjes aan de grond, daarom zitten de zijwieltjes er nog aan. Ik denk dat hij anders zo aanfietst.

Hij ging trouwens ook al snel mee naar een buitenspeeltuin, maar daar is het nu voor zo'n kleintje wel wat koud voor.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Nov 2017 23:20

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Ik ga met R vanaf volgende week naar een muziekgroep (is half uur) en ook zwemmen (20 min lesjes). Denk dat hij dat wel redt zonder huilen en genoeg afleiding. Maar jeetje, wat is jouw O al ver! Knap hoor
Afbeelding
Afbeelding
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 24 Nov 2017 07:09

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Jouw O is dus precies mijn dochter, zij deed op dezelfde leeftijden dezelfde dingen. Inmiddels loopt ze en is het nog erger. Ik liet/laat haar gewoon. De echt breekbare en gevaarlijke dingen hoog weg zetten en verder maar gewoon gaan. Inmiddels kan ik haar wel af en toe even inde box zetten (met tv aan) zonder gezeur.
Wat hier overigens perfect was is een loopauto. Daar kunnen ze zelf niet uitklimmen en omdat het wat lompere dingen zijn ook niet met de handen overal aan. Mijn dochter vond dat prachtig, de hele kamer door racen in de dat ding. Een loopwagentje is nu denk ik nog te moeilijk en zal dan snel vervelen.
<<

Anoniem245

Bericht 24 Nov 2017 07:13

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Marin, een loopstoeltje om in te zitten is wel echt ideaal hoor! C zat er vanaf 5 maanden al af en toe in, en hij was op die manier gewoon mobiel. Zo'n karretje waar ze achter kunnen lopen is toch wat moeilijker hoor, die had C vanaf 1 jaar maar toen viel hij echt heel vaak omdat dat karretje sneller ging dan hij ;)

Marsy, wat leuk een muziekgroep!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 24 Nov 2017 08:12

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Een babystoel waar je ze in zet in slecht voor de heupen en de loopvaardigheid dus dat zou ik niet doen.

De muziekles heet baby sensory. Misschien zoekt dat makkelijker!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Nov 2017 08:43

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Zo’n loopstoeltje zou ik qua houding ook niet aanraden nee.
Hoe irritant het gejengel ook is, het hoort erbij. Ik liet beide meiden ook gewoon hun gang gaan in huis. N zat geregeld op de salontafel en is daar ook wel vanaf gevallen. J ook, altijd op de bank klimmen via de armleuning... en dan bam, op de keiharde gietvloer. Heel zielig maar ik wil en kan niet 100.000 keer nee zeggen en ze overal bij weghalen.

Zo’n indoorspeeltuin heb ik met N 1x gedaan toen ze 9 maanden was. Wat een drama. Zo’n klein kind heeft daar m.i. nog niks aan. Ze zat wat in de ballenbak en was daarna 4 maanden snot verkouden :laughcry:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Nov 2017 08:48

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Hier gaat het echt 10 x beter inmiddels! D. kan zelf op de bank klimmen en er weer af, langs te tafel lopen en zich weer laten zakken, hij heeft een loopkarretje om achter te lopen (en gebruikt ook alle andere dingen die schuiven om achter te lopen) en hij weet waar hij niet aan mag komen. Soms doet ie dat nog wel hoor, dan loopt hij naar de haard, vervolgens kijkt hij of wij hem zien en dan gaat dat handje ernaartoe, keihard lachen natuurlijk omdat hij zo stout doet. Maar meestal kan ik van een afstandje voorkomen dat hij iets doet met een ferme nee.

D. blijft nu overigens ook veel beter op 1 plek zitten met wat speelgoed om hem heen. Duplo en sambaballen zijn favoriet, of dingen met knopjes.

♥♥
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx