Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mei/juni 2018 mama's

<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 21 Nov 2017 17:27

Re: Mei/juni 2018 mama's

Leuk Arwyn, gefeliciteerd!!

Hoe is het gegaan Madeliefje?

De vorige zwangerschap heb ik uiteindelijk in de sale nog een positiejas op de kop getikt, die gelukkig heel mooi valt. Er kan eventueel nog een stuk tussen worden gezet. Die kan ik dus nu eventueel weer aan.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 21 Nov 2017 17:29

Re: Mei/juni 2018 mama's

Bliss, daar heb ik geen last van, maar dus wel van de bekken. Misschien een keer naar de fysio?

Ik kwam er vandaag achter dat mijn verloskundige niet is aangesloten bij m'n zorgverzekering. Toch nog op zoek naar een andere zorgverzekering dus.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Nov 2017 18:06

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ja ik ga sowieso elke vier weken naar de fysio voor m'n nek/bovenrug, de volgende keer zal ik dit ook bespreken met 'm.
❤ 7 juni 2018
<<

Madeliefje

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 05 Okt 2017 10:05

Bericht 21 Nov 2017 18:53

Re: Mei/juni 2018 mama's

De echo was helemaal goed! Was weer een opluchting. De kleine was lekker druk en ging op het laatst maar met de rug naar ons toe liggen. De datum is nu vastgesteld op 1 juni. Ik had zelf 4 juni.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 21 Nov 2017 20:12

Re: Mei/juni 2018 mama's

Wat fijn dat alles goed is Madeliefje!
Over de winterjas heb ik nog niet echt nagedacht. Ik hoop eigenlijk dat mijn eigen jas nog past tot de sale en dan kijk ik dan wel even of ik een fatsoenlijke jas kan vinden. Wordt nog spannend, want m'n buik groeit al best wel, haha.

Spannend voor de Nipt Bliss. Nu maar even veel afleiding zoeken, haha. Vervelend van je rug ook! Even overleggen met de fysio lijkt me sowieso een goed idee.

Pff, ik voel me vanavond even heel zielig.. Vanochtend en vanavond tijdens en na het eten weer alles eruit gegooid. Ik word er zo simpel van! En kreeg er vanavond ook heel erg buikpijn bij opeens. Dat is gelukkig al wel weg, maar liet er echt even een traantje van. Vind het ook zo sneu voor E.. Ik wil helemaal niet dat ze doorheeft dat ik zo ziek ben, maar ze krijgt het echt wel mee. En vooral op dagen dat ik echt beroerd ben, doet ze 's avonds steeds heel dwars. Steeds roepen als ze in bed ligt en zo. Voel me echt gewoon schuldig dat ik haar niet de aandacht kan geven die ze verdiend :(

Pff, even een klaagzang hoor, morgen ben ik weer gewoon vrolijk!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 21 Nov 2017 20:30

Re: Mei/juni 2018 mama's

Maar ik vind het zo leuk jij het bent Arwyn, ik had al een vermoeden maar zo lief dat je eerst een PB gestuurd had! Ik hoop echt dat je je snel beter voelt!
⁠♡♡♡
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Nov 2017 20:32

Re: Mei/juni 2018 mama's

Wat naar, Arwyn! Ga jij ook de NIPT doen trouwens?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem260

Bericht 21 Nov 2017 20:40

Re: Mei/juni 2018 mama's

Arwyn, ook onder deze naam gefeliciteerd!

Madeliefje fijn een goede echo!!

Winterjas geen idee... Ga 't wel zien. Vorige x kon ik 'm zonder problemen aan, alleen loop nu 2 maanden voor in het seizoen :smile:

Zijn er meer meiden die de NIPT niet doen?
<<

Anoniem315

Bericht 21 Nov 2017 20:42

Re: Mei/juni 2018 mama's

Gefeliciteerd Arwyn! Ik hoopte ook al dat jij het was. Fijne zwangerschap toegewenst!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 21 Nov 2017 21:58

Re: Mei/juni 2018 mama's

Bliss, ik heb dat de vorige keer wel gehad, altijd in mijn linkerbil. Het begon aan het einde van het tweede trimester, kon dan soms de bank niet meer af (of juist op). Heel naar! Succes met afwachten!

Jerry, wij doen het niet. Wij hebben hier heel bewust voor gekozen, zit bij ons wel in het ‘standaard’ pakket qua prenatale screening.

Arwyn, daar mag je je ook rot om voelen! Zo ziek zijn, ook al komt het door het mooie vooruitzicht van een baby, is nu gewoon megarot. Ik snap dat je naar je dochter toe extra baalt, maar je doet haar echt niet tekort :hug:

Qua jas heb ik een tussenjas bij Bonprix gekocht. Ik heb het niet snel koud en op de echt koude dagen kan er een vest onder. Voor de baby heb ik nog niks gekocht, wel een lief boxpakje gehad vanavond.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem260

Bericht 21 Nov 2017 22:16

Re: Mei/juni 2018 mama's

Arwyn ik had jouw berichtje gemist! Wat onwijs rot! Hopelijk voel je je morgen een stukje beter!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 21 Nov 2017 22:42

Re: Mei/juni 2018 mama's

Jerry, wij hebben de nipt ook niet gedaan. Gevoelsmatig test je toch met name op Down en wij zouden dan niet de keuze kunnen maken om de zwangerschap af te breken. Wij komen er dan liever pas na de bevalling achter zodat niet de hele zwangerschap er door beïnvloed wordt. Daarbij is een goede nipt nog steeds geen garantie op een gezond kindje. Er kan tijdens de bevalling ook iets misgaan waardoor een kindje gehandicapt raakt en ook in de toekomst kunnen ze ziek worden of overlijden.

Bovenstaande waren onze beweegredenen om het niet te doen en dat voelt goed voor ons.
Laatst gewijzigd door Lady op 21 Nov 2017 22:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem298

Bericht 22 Nov 2017 00:41

Re: Mei/juni 2018 mama's

Arwyn, wat een mooi nieuws! Gefeliciteerd!
<<

Anoniem260

Bericht 22 Nov 2017 06:33

Re: Mei/juni 2018 mama's

Wij doen het ook niet, precies om wat jij beschrijft Lady. Wel hebben we nu de keuze bewuster gemaakt, het meer in overweging genomen dan de vorige zwangerschap. Mocht nu blijken dat we een kindje met een beperking zouden krijgen dan heeft dat nu niet alleen invloed op ons, maar ook op S. Dat vond ik wel een dingetje... Maar zoals je zegt, een goede NIPT geeft geen garantie op een gezond kindje dus bij ons besluit om het niet te doen gebleven.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Nov 2017 09:37

Re: Mei/juni 2018 mama's

Lady schreef:Jerry, wij hebben de nipt ook niet gedaan. Gevoelsmatig test je toch met name op Down en wij zouden dan niet de keuze kunnen maken om de zwangerschap af te breken. Wij komen er dan liever pas na de bevalling achter zodat niet de hele zwangerschap er door beïnvloed wordt. Daarbij is een goede nipt nog steeds geen garantie op een gezond kindje. Er kan tijdens de bevalling ook iets misgaan waardoor een kindje gehandicapt raakt en ook in de toekomst kunnen ze ziek worden of overlijden.

Bovenstaande waren onze beweegredenen om het niet te doen en dat voelt goed voor ons.

Voor mij was die test gevoelsmatig juist het minste voor Down, maar meer voor Patau en Edwards syndroom. Als je daar pas bij 20 weken achter komt, dan nog een NIPT/punctie moet en dan eventueel de zwangerschap af 'moet' breken dan ben je al zover heen. Dat was voor ons echt een reden om het zo snel mogelijk te willen weten en de NIPT dus wel te doen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Nov 2017 09:50

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ja, een ieder zal er zijn eigen beweegredenen voor hebben om het wel of niet te doen. Wij denken juist precies andersom: Patau en Edwards zijn sowieso niet met het leven verenigbaar en hoe moeilijk het ook is om het bij de twintig weken echo pas te horen, het zal de uitkomst niet veranderen. Het verdriet zal misschien wel groter zijn maar dat is iets waar ik geen ervaring mee heb en in die zin ook geen zinnige uitspraak over kan doen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 22 Nov 2017 09:54

Re: Mei/juni 2018 mama's

Lady schreef:Ja, een ieder zal er zijn eigen beweegredenen voor hebben om het wel of niet te doen. Wij denken juist precies andersom: Patau en Edwards zijn sowieso niet met het leven verenigbaar en hoe moeilijk het ook is om het bij de twintig weken echo pas te horen, het zal de uitkomst niet veranderen. Het verdriet zal misschien wel groter zijn maar dat is iets waar ik geen ervaring mee heb en in die zin ook geen zinnige uitspraak over kan doen.

Het zusje van een vriend van ons kreeg jaren geleden een kindje met Edwards syndroom. Zij kwam pas heel laat achter haar zwangerschap en had geen mogelijkheden meer om de zwangerschap af te breken. Haar zoontje is een half jaar geworden, maar het was vreselijk. Je kind leeft, maar je weet ook dat het nooit lang gaat duren. Met dat in m'n achterhoofd wilden wij daar niet op wachten, zeg maar.

Maar het is inderdaad erg persoonlijk waarom je die test wilt en wat je met de uitslag wilt doen.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 22 Nov 2017 10:38

Re: Mei/juni 2018 mama's

Het moet ook vooral een persoonlijke keuze blijven en geen verplichtingen.

De 20 weken echo mag tussen de 18 en 22 weken plaatsvinden. Vaak is er na een slechte echo verder onderzoek nodig en bij een late echo is er niet veel tijd tot de 24weken grens. Plan de echo dus op tijd als de zwangerschap afbreken een optie is.
Laatst gewijzigd door Elska op 22 Nov 2017 11:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 22 Nov 2017 11:10

Re: Mei/juni 2018 mama's

Oooooh Arwyn, wat leuk dat jij het bent, gefeliciteerd! Wel rot van je misselijkheid, hopelijk wordt dat gauw minder.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem260

Bericht 22 Nov 2017 11:12

Re: Mei/juni 2018 mama's

Cotton, kan me voorstellen dat een keuze ook mede bepaald wordt door wat je in je omgeving meemaakt.
Ik ben vooral benieuwd naar andermans beweegredenen, verder zonder oordeel, maar vind het fijn om me bewust te zijn van verschillende invalshoeken..!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 22 Nov 2017 20:27

Re: Mei/juni 2018 mama's

Bedankt voor de felicitaties meiden, lief! :)

Bliss: Wij doen geen Nipt. Hebben het er eigenlijk niet eens over gehad, maar bij E. verder ook geen testen laten doen. Je krijgt geen 100% uitslag dus hebt ook kans maanden in de stress te zitten over een ziek kindje dat bij geboorte gezond blijkt te zijn. Down bijvoorbeeld zou voor ons ook geen reden zijn om het weg te laten halen. Voor ons persoonlijk heeft het geen meerwaarde om te testen, maar ik snap het ook prima als je die keuze wel maakt.

Vandaag de intake bij de VK gehad. Zit nu bij een andere praktijk dan bij E. en tot nu toe wel een goed gevoel erbij. Ze zijn flexibeler qua openingstijden en krijg nu al meer begrip ivm de misselijkheid. Bij de vorige kreeg ik een beetje het idee dat ze vond dat ik niet zo moeilijk moest doen en gewoon moest doorpakken. Die van nu maakte wel echt goed duidelijk dat ik goed op moet letten dat ik niet uitdroog of zo. Gewoon even horen dat het echt rot is, is gewoon al veel fijner dan hoe het vorige keer ging, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 22 Nov 2017 21:43

Re: Mei/juni 2018 mama's

Arwyn schreef:Bedankt voor de felicitaties meiden, lief! :)

Bliss: Wij doen geen Nipt. Hebben het er eigenlijk niet eens over gehad, maar bij E. verder ook geen testen laten doen. Je krijgt geen 100% uitslag dus hebt ook kans maanden in de stress te zitten over een ziek kindje dat bij geboorte gezond blijkt te zijn. Down bijvoorbeeld zou voor ons ook geen reden zijn om het weg te laten halen. Voor ons persoonlijk heeft het geen meerwaarde om te testen, maar ik snap het ook prima als je die keuze wel maakt.

niet dat ik tegen je keuze in wil gaan maar ik wil je opmerking over de NIPT aanvullen:
Bij een slechte uitslag van de NIPT is er inderdaad een kans dat het kindje alsnog gezond is. maar bij het vervolgonderzoek (vruchtwaterpunctie of vlokkentest) krijg je vrijwel 100% zekerheid. Dus van maanden in de stress zitten over een ziek kindje dat bij de geboorte gezond blijkt is bij de NIPT+vervolgonderzoek geen sprake.
andersom is er wel een hele kleine kans dat de uitslag positief is en er later toch mis blijkt.
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Nov 2017 21:45

Re: Mei/juni 2018 mama's

Gefeliciteerd Arwyn, lees het nu pas!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem260

Bericht 22 Nov 2017 22:02

Re: Mei/juni 2018 mama's

Vlokkentest en vruchtwaterpunctie zijn ook niet zonder risico. En daarnaast is er een (hele kleine, maar toch) kans dat je een goede NIPT uitslag hebt en toch een kindje met bijv Down krijgt.

Maargoed, ieder maakt z’n keuze en dat is goed (maar dat zegt Elska zelf ook al!)

fijn dat je bij deze VK wel gehoord wordt Arwyn!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Nov 2017 22:08

Re: Mei/juni 2018 mama's

@ Arwyn, nu nog even je ticker verhuizen vanaf je Eva-account! :)
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers