Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buikgriep

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 20 Nov 2017 09:56

Buikgriep

Feest hier in huis.
Het weekend spugen en T heeft nu diarree.
Gelukkig drinkt hij wel weer.

Hebben jullie ook de buikgriep in huis (gehad) ?
2016
<<

Geel

Bericht 20 Nov 2017 11:09

Re: Buikgriep

Ja, Maria heeft het een keer gehad en toen was ik wel redelijk wanhopig. Ik had zoiets eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt, dus wist niet zo goed wanneer het nou tijd was om aan de bel te trekken. Nu zou ik er geloof ik minder gestresst om zijn, maar het is alsnog niet fijn.

Fijn dat T in elk geval drinkt, dat is het belangrijkste. En veel slapen, dan komt het vanzelf vaak weer goed. Succes met wassen!
<<

Anoniem304

Bericht 20 Nov 2017 11:19

Re: Buikgriep

Ja ikzelf, 2 weken terug. 1.5 dag spugen, diarree en hoofdpijn (van snot) en daarna was het ineens weer goed.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Nov 2017 11:20

Re: Buikgriep

Oh. Ik zie dit topic nu in Z&K staan. Maar goed ik ben zwanger dus het telt :P
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Nov 2017 11:28

Re: Buikgriep

Gehad, alledrie maar nu gelukkig weer over!
Let's discover the world together.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 20 Nov 2017 12:07

Re: Buikgriep

Hier ook! Een dag beroerd van geweest met overgeven. Mijn zoon had juist 3/4 dagen koorts zonder spugen en diarree. Mijn dochter is de dans vooralsnog ontsprongen. Houden zo :smile:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 20 Nov 2017 13:20

Re: Buikgriep

Geel schreef:Ja, Maria heeft het een keer gehad en toen was ik wel redelijk wanhopig. Ik had zoiets eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt, dus wist niet zo goed wanneer het nou tijd was om aan de bel te trekken. Nu zou ik er geloof ik minder gestresst om zijn, maar het is alsnog niet fijn.

Fijn dat T in elk geval drinkt, dat is het belangrijkste. En veel slapen, dan komt het vanzelf vaak weer goed. Succes met wassen!


Gelukkig houdt mijn man het hoofd altijd koel. Zaterdag kwam ieder slokje water en hapje eten er direct weer uit.
Pas 's avonds na 19.00 dronk hij ineens een beker melk. Gelukkig bleef dat er in. Ik heb geen oog dicht gedaan natuurlijk.
Hij heeft vandaag alweer een boterham op en een beetje fruit. Ook al 2 bekers drinken van 200ml zijn leeg.
Wel diarree dus maar er gaat weer vocht in :ja:
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Nov 2017 13:23

Re: Buikgriep

Ah beterschap voor T, Salome!
Let's discover the world together.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 20 Nov 2017 15:59

Re: Buikgriep

Salome schreef:
Geel schreef:Ja, Maria heeft het een keer gehad en toen was ik wel redelijk wanhopig. Ik had zoiets eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt, dus wist niet zo goed wanneer het nou tijd was om aan de bel te trekken. Nu zou ik er geloof ik minder gestresst om zijn, maar het is alsnog niet fijn.

Fijn dat T in elk geval drinkt, dat is het belangrijkste. En veel slapen, dan komt het vanzelf vaak weer goed. Succes met wassen!


Gelukkig houdt mijn man het hoofd altijd koel. Zaterdag kwam ieder slokje water en hapje eten er direct weer uit.
Pas 's avonds na 19.00 dronk hij ineens een beker melk. Gelukkig bleef dat er in. Ik heb geen oog dicht gedaan natuurlijk.
Hij heeft vandaag alweer een boterham op en een beetje fruit. Ook al 2 bekers drinken van 200ml zijn leeg.
Wel diarree dus maar er gaat weer vocht in :ja:


Waar ben je bang voor Salome dat je geen oog dicht hebt gedaan? Beterschap voor je zoontje, hopelijk is de diarree ook gauw over.

Als je, een volgende keer, twijfelt of hij wel voldoende drinkt en binnen houdt, dan zou ik kiezen voor ORS ipv ander drinken. Mijn zoontje had in maart flink buikgriep en op dag 2 zijn we gestart met ORS. Elk kwartier een theelepel. Hij vond het lekker, dat scheelde. Vanwege een koortsstuip zaten we 's avonds in het ziekenhuis en toen bleek dat hij al tekenen van uitdroging had. Ze krijgen niets van ORS, dus liever te vroeg dan te laat beginnen. Ik heb het nu standaard in huis.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 20 Nov 2017 16:25

Re: Buikgriep

Ysa schreef:
Salome schreef:
Geel schreef:Ja, Maria heeft het een keer gehad en toen was ik wel redelijk wanhopig. Ik had zoiets eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt, dus wist niet zo goed wanneer het nou tijd was om aan de bel te trekken. Nu zou ik er geloof ik minder gestresst om zijn, maar het is alsnog niet fijn.

Fijn dat T in elk geval drinkt, dat is het belangrijkste. En veel slapen, dan komt het vanzelf vaak weer goed. Succes met wassen!


Gelukkig houdt mijn man het hoofd altijd koel. Zaterdag kwam ieder slokje water en hapje eten er direct weer uit.
Pas 's avonds na 19.00 dronk hij ineens een beker melk. Gelukkig bleef dat er in. Ik heb geen oog dicht gedaan natuurlijk.
Hij heeft vandaag alweer een boterham op en een beetje fruit. Ook al 2 bekers drinken van 200ml zijn leeg.
Wel diarree dus maar er gaat weer vocht in :ja:


Waar ben je bang voor Salome dat je geen oog dicht hebt gedaan? Beterschap voor je zoontje, hopelijk is de diarree ook gauw over.

Als je, een volgende keer, twijfelt of hij wel voldoende drinkt en binnen houdt, dan zou ik kiezen voor ORS ipv ander drinken. Mijn zoontje had in maart flink buikgriep en op dag 2 zijn we gestart met ORS. Elk kwartier een theelepel. Hij vond het lekker, dat scheelde. Vanwege een koortsstuip zaten we 's avonds in het ziekenhuis en toen bleek dat hij al tekenen van uitdroging had. Ze krijgen niets van ORS, dus liever te vroeg dan te laat beginnen. Ik heb het nu standaard in huis.


Ik was bang omdat hij die middag overgegeven had in bed en doorgeslapen is. Wij haalden hem eruit om 16:00 en alles zat onder de spuug. We hebben niets gehoord door de babyfoon. Dus dat vond ik een beetje eng. Was bang dat dat 's nachts weer zou gebeuren.
2016
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 20 Nov 2017 17:04

Re: Buikgriep

Ach wat sneu! Dan snap ik dat je extra waakzaam bent 's nachts.
<<

Anoniem280

Bericht 20 Nov 2017 23:37

Re: Buikgriep

Ja, 2 van de 4.
Mijn dochter en ik beide afgelopen weekend.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 21 Nov 2017 09:36

Re: Buikgriep

Mijn man is nu ook ziek. T ligt in bed en ik lig op de bank.
2016
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 21 Nov 2017 11:16

Re: Buikgriep

Beterschap voor alle zieken!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 21 Nov 2017 21:05

Re: Buikgriep

Ja de meiden allebei. Beiden 1 dag. Spugen, dag niks, toen diarree. Week of 3 terug al. Wij deden dit x niet mee. Ons zoontje dit weekend veel natte, spuitluiers. Ik dacht tanden, totdat ik maandag zelf ziek werd. Gelukkig niet spugende maar wel flink aan de diarree...en verschrikkelijke buikkrampen! Heel naar...voelde me ook even heel zielig :razz: nu gaat het wel weer. Dus hopelijk was dit het..
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 21 Nov 2017 21:59

Re: Buikgriep

Wij 3 van de vier.
2 weken geleden werd dochter dinsdagmiddag ziek. Overgeven steeds. Overdag ging vanaf donderdag weer goed, maar in bed donderdag en zaterdag weer alles eruit. Daarna nog 3 dagen diarree.

Bij mij begon het op woensdag. Ook overgeven en diarree. Helaas alleen thuis met 2 kinderen. De oudste niet ziek dus gewoon heen en weer naar school, eten koken etc.

De dinsdag erna werd mijn vriend ook ziek 2 dagen. Net toen hij zou oppassen en ik moest werken. Gelukkig konden mijn ouders toen nog inspringen en oppassen.

Mijn oudste heeft gelukkig nergens last van gehad.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ikknutsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 185

Geregistreerd: 17 Aug 2017 06:47

Bericht 22 Nov 2017 01:36

Re: Buikgriep

Jongste dochter donderdag op vrijdag nacht veel overgegeven. Overdag niks. Vrijdag op zaterdag nacht maar 1 keer overgegeven. Zondag en maandag boven de 39 graden koorts. Dinsdag nog flink verhoging.
Wil de hele dag op schoot hangen.
Eet en drinkt een stuk minder.
Man werd zondag op maandag ziek.
2010☆☆☆☆☆☆20162017 2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MissBitchy, Sublimo