Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lentemama's 2018

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 20 Nov 2017 15:32

Re: Lentemama's 2018

@Taeda, dankjewel voor het aanpassen van de tabel :good:
We hebben de bugaboo buffalo. We hadden diverse wagens getest, bij babypark heb je zo'n leuke kinderwagenparcours waar ik op los ging haha. Deze kwam er als favoriet uit maar ik vond hem zoooooo enorm duur. En toen konden we hem van de zus van mijn schoonzusje overnemen voor een prikkie. Nieuwe bekledingset gehaald en klaar :love:

@Cotton, hoe is het met jou? Ben je al een beetje aan het shoppen nu je weet wat het wordt?
Ik zit nu op werkdag - even tellen - 13. Ik wil nog even tot eind van deze week wachten en dan ga ik bellen, want dan gaat het me wel érg lang duren.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 20 Nov 2017 15:33

Re: Lentemama's 2018

Ik ga officieel met 36 weken met verlof (hoop ik). Doordat ik drie dagen werk per week, di-wo-do en ik op dinsdag ben uitgerekend, is in de praktijk mijn laatste werkdag op 35+2. Ik hoop erachteraan nog wat vrij te kunnen nemen, mijn gastouder is dan nog op vakantie en om zo'n klein ventje voor 2 weken bij een ander achter te laten, vind ik niks.

Leuk JaneDoe! Zelf vond ik de wagenbak iets aan de lage kant van die, maar qua looks wel mooi. Grote kans dat er nu alsnog een Bugaboo komt, de dubbele variant.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 20 Nov 2017 15:41

Re: Lentemama's 2018

Héél toevallig gaat mijn telefoon net, ik was alleen net te laat. Voicemailbericht van de VK of ik haar met spoed wil terugbellen op het spoednummer omdat ze de uitslag van de NIPT wilde bespreken. Dus ik vreesde meteen dat er iets niet goed was, maar gelukkig geen afwijkingen gevonden :cheering:

Taeda, wij zijn allebei niet erg groot, dus de hoogte was voor ons geen probleem en ik vind de bugaboo zo mooi :love:
Stiekem, als niemand kijkt, loop ik alvast een proefrondje op zolder haha!
<<

Anoniem304

Bericht 20 Nov 2017 15:43

Re: Lentemama's 2018

JaneDoe schreef:
@Cotton, hoe is het met jou? Ben je al een beetje aan het shoppen nu je weet wat het wordt?
Ik zit nu op werkdag - even tellen - 13. Ik wil nog even tot eind van deze week wachten en dan ga ik bellen, want dan gaat het me wel érg lang duren.

Pfff. Ja duurt lang zeg. Ik zou denk ik al eerder bellen, ben niet zo geduldig :angel:

Ik heb nog helemaal niet echt geshopt! Ja we hebben een box gekocht en wat prulletjes voor op de babykamer, maar die zijn op 2 dingen na niet eens roze haha. Wel een roze rompertje gekocht, om het echt te maken! :cheering:
<<

Anoniem304

Bericht 20 Nov 2017 15:43

Re: Lentemama's 2018

Ahhh. Mooizo JD, gefeliciteerd!!
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 20 Nov 2017 17:20

Re: Lentemama's 2018

In hoeverre houden jullie bij de naamkeuze rekening met vrienden,familie en kennissen?
Is een naam van de baan als iemand in je omgeving zijn kind al zo heeft genoemd?

goede kennissen van ons zijn in augustus ouders geworden van een jongetje met een hele hele hele leuke naam, eigenlijk de enige naam die wij allebei leuk vinden. We zijn op hun bruiloft geweest en zij op die van ons en we zien ze bij gezamenlijke verjaardagen, maar komen niet bij elkaar op verjaardagen en spreken nooit samen af. Ik twijfel dus in hoeverre zij dicht genoeg bij ons staan om die naam wel of niet te kunnen geven. Of zou je het dan aan ze vragen, of ze het erg zouden vinden? Ik vind dat best lastig
<<

Anoniem304

Bericht 20 Nov 2017 17:24

Re: Lentemama's 2018

Die naam zou ik gewoon geven hoor.
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 09:18

Bericht 21 Nov 2017 14:25

Re: Lentemama's 2018

Hello ladies! Ik heb een tijdje niet gereageerd, maar las soms wel even ons topic bij hoor. Heel erg bedankt voor alle condoleanties. De dagen zijn voorbij gevlogen. Ik heb gisteren de suikertest gehad in het ziekenhuis. Mijn collega vond het drankje zo smerig dat ze het eruit had gekotst, maar ik vond het meevallen. Het twee uur stilzitten en niet eten vond ik wel echt lastig haha. Heb ik daarna uiteraard goed ingehaald. Morgen krijg ik de uitslag bij de verloskundige en horen we het hartje weer. Kan niet wachten.

Cotton, wat leuk een meisje :heart: Heb je al veel geshopt? Leuk voor je moeder ook, eindelijk een kleindochter.

Echt leuk zoveel meisjes al :-) de zoon van Puck heeft ze straks voor het uitkiezen :razz:

Flore, ben je weer een beetje opgeknapt? Balen zeg. Oh Wow 24 weken verlof, wat heerlijk! Ik heb hier op kantoor nog niks gehoord over mijn verlof. Ik wil als alles goed blijft gaan 4 weken van te voren en dan na mijn verlof nog 3 weken vakantie opnemen. Onze nieuwbouwwoning wordt ook 2e kwartaal 2018 opgeleverd net als bij jullie. Maar grote kans dat ik dan alweer aan het werk ben. Veel succes morgen bij de 20weken echo!

Raven hoe voel jij je? Wat fijn dat je om de twee weken groeiecho's krijgt. Weten ze ook waardoor het kwam dat je bij 26.3wk een spoedkeizersnede moest krijgen? Of kreeg je al spontaan last van weeën etc?

Janedoe, gefeliciteerd met de goede uitslag van de NIPT! Echt klote dat je zo een gezeik hebt met je werk.
Ik heb tot nu toe nog niks gedaan qua zwangerschapszwemmen/yoga of iets. Maar wil graag gaan zwemmen. En jij? Wow echt snel met alle babyspulletjes! Leuk dat je zulke mooie deals hebt kunnen maken! Ik zou ook gewoon de naam geven die jullie willen hoor. Ik ging laatst naar een verjaardag van een vriendin en die heeft een nieuwe vriend met twee kids. Nou 1 van die kinderen heeft dus de naam die wij onze dochter willen geven.

Beterschap Pinkel, hoop dat je je snel weer beter voelt!
12-03-2018
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 09:18

Bericht 21 Nov 2017 14:28

Re: Lentemama's 2018

Hebben jullie al veel gekocht?

Wij willen graag de Mutsy Evo, maar twijfelen nog over de kleur. Willen/hebben jullie een lichte of een donkere kinderwagen?

En babykamers, vinden jullie dat ook zo lastig? Ik vind de meeste kamers best gammel hoor en dan betaal je er flinke doekoes :silent: voor.

Ennnn.... kiezen jullie voor een wiegje voor de eerste maanden?
12-03-2018
<<

Anoniem304

Bericht 21 Nov 2017 15:15

Re: Lentemama's 2018

Mijn vriend vond de meeste kamertjes bij de babywinkels ook gammel. Wij hebben onze meubels van IKEA, stuk zwaarder en die zijn wel door zijn test gekomen haha. Die prijs valt ook nog wel mee, vonden wij.

Wij hebben een donkergrijze Mutsy Evo, ik vond zelf lichtgrijs mooier, maar m'n vriend vond dat stofje te glad.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 21 Nov 2017 15:42

Re: Lentemama's 2018

Voor onze zoon hebben we een babykamer van Bopita, echt degelijke kwaliteit, we hebben deze via Marktplaats voor een spotprijs gekocht destijds. Mijn dochter heeft juist allemaal verschillende meubels, waaronder een antieke buikkast en meidenkast. Deze baby komt totdat hij 's nachts doorslaapt bij ons op de kamer, in een cosleeper wieg, al denk ik dat hij meer bij ons in bed ligt dan in het wiegje. De kinderwagen zou ik kiezen in een donkere kleur, onze kinderwagen is vrij licht van kleur en die is echt niet meer om aan te zien zo vies. We hebben ook een Bugaboo donkey gekocht, die is zwart :smile:.

Ik heb wel wat kleertjes gekocht, de Bugaboo Donkey en het wiegje dus, oh en een nieuwe kolf en een nieuwe draagdoek. Ik dacht eigenlijk nog niet zo veel, maar dat valt dus best tegen. Ik ben nu wel kleding en andere rose spullen van onze dochter aan het verkopen, dus ik geef niet alleen maar uit :angel:.

Ik heb aangegeven dat ik met 36 weken met verlof ga, hopelijk houd ik het ook vol. Ik heb in totaal 18 weken verlof en hoop dat ik erna nog 3 weken vakantie mag opnemen.

Tina hoe voel jij je? Wij zijn natuurlijk even ver en ik merk dat ik het fysiek toch al wel zwaar begin te vinden. Je vroeg laatst of ik uit de buurt van Rotterdam kom, ik woon in de Hoeksche Waard, dus inderdaad! Ik hoop dat de uitslag van de suikertest goed is, waarvoor moest je dit laten testen?

JaneDoe, wat fijn dat de Nipt goed is. Ik persoonlijk zou geen naam geven die in mijn omgeving voorkomt, maar als jullie dat echt de allerleukste naam vinden zeker die naam kiezen! Ik ben benieuwd of jullie een zoon of dochter verwachten, heb je zelf een voorgevoel?
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 09:18

Bericht 21 Nov 2017 15:45

Re: Lentemama's 2018

Heb je toevallig foto's/plaatjes van de Ikea kamer? Ik ben benieuwd! Dan gaan wij daar ook even kijken.

Wij twijfelen tussen die licht grijze of die ene met spijkerstof en een blauwige frame. Jij hebt dan ook de Evo Farmer denk ik toch?
12-03-2018
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 09:18

Bericht 21 Nov 2017 15:55

Re: Lentemama's 2018

Oowja Puck dat merk Bopita heb ik ook voorbij zien komen. Ik heb een wiegje van dat merk gezien, met een hartje zo schattig al lijkt zo een cosleeper wieg waar jij het over hebt mij ook wel heel handig.
Aah bedankt voor de tip over de kleur van de kinderwagen! We hebben in de babywinkel ook foto's gemaakt met elke kleur wagen haha en ik vond dat de donkere ook beter bij mij stond hehe ;-)

Verkoop je de kleertjes en andere roze spulletjes van je dochtertje ook hier?

Ik hoop ook echt dat ik het volhoud om tot 36wk te werken. Hoezo heb jij in totaal 18 weken verlof? Wow 21 weken in totaal lijkt me echt heerlijk, maar dat gaat hier denk ik echt niet lukken.

Ja ik voel me wel oke. Ik merk ook dat het steeds zwaarder wordt en heb nu ook last van mijn bekken (vooral mn schaambot). Donderdagochtend naar de bekkenfysio. Jij hebt natuurlijk nog twee kids rondlopen dus dat lijkt mij dan helemaal zwaar. Aah wat leuk! We wonen nu nog vlakbij elkaar, leuk!
Mijn moeder had zwangerschapsdiabetes met mij en ik heb een hoger bmi, vandaar een extra check.
12-03-2018
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 21 Nov 2017 16:49

Re: Lentemama's 2018

Tina, ik werk in de horeca, geen functie op de vloer, maar wel langer verlof. Bij mijn dochter hoefde ik pas weer aan het werk toen zij 18 weken was, vond ik echt heel fijn!

Ik probeer nu wat merkkleding en draagdoeken te verkopen via Facebook groepen en Marktplaats, maar ik heb nog lang niet alles uitgezocht. Ik heb 6 Ikea kratten van maat 50-74 :omg:. Als je iets zoekt laat maar weten hoor!

Ik heb gelukkig geen last van m'n bekken, maar merk dat ik snel last krijg van mijn buik, bij tillen en veel lopen, waar ik thuis niet aan ontkom. Veters strikken is ook al lastig.

Blijf je straks wel in de omgeving wonen?
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 21 Nov 2017 17:14

Re: Lentemama's 2018

Hey Elska, waarom heb jij geen verlof en kans op vroeggeboorte, ik ben nieuwsgierig!

Raven, heb jij ook volgende week de eerste groei-echo? Sowieso een hele spannende week voor jou volgende week. Is er een duidelijke oorzaak gevonden voor de vroeggeboorte van jouw dochtertje?

Cotton, hoe voel jij je? De misselijkheid nu echt weg?

Flore, spannend, morgen jullie echo! Hoe laat mag je?
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 21 Nov 2017 18:14

Re: Lentemama's 2018

Ik was de hele middag al aan het kolhalzen, heel irritant natuurlijk. Maar toen ik thuis kwam moest ik ook direct overgeven......ik snap niet waarom! Is dit herkenbaar bij iemand? Ik voelde me verder prima vanmiddag, en nu ook.

Puck, morgen 19.20 pas de echo, lekker laat, kwam goed uit i.v.m. mijn man zijn werk.

Tina wat rot, last van je bekken. Ik weet niet eens precies waar mijn bekken precies zitten, heb er nooit pijn gevoeld, gelukkig;-) hopelijk kan de fysio iets voor je doen!
Ik ben weer beter, gisteren weer aan het werk gegaan!
Misschien gaan we wel in dezelfde nieuwbouwwijk wonen, ik woon namelijk ook in de buurt van rotterdam, grappig!

JaneDoe, ik zou die naam dan niet geven, maar ik ben een pietlut hoor. Fijn dat de nipt goed is! Ik zie het helemaal voor me, een huis vol brandweermannen:-)
Boys rule!
2018 / 2020
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 21 Nov 2017 18:18

Re: Lentemama's 2018

@Tina, leuk om weer wat van je te horen :) Spannend die suikertest, wat was daar precies de aanleiding voor? Hopelijk heb je een goede uitslag! (edit: lees net de reden van de test)

@Tina, wij hebben dus al de babykamer, kinderwagen, box en wiegje. Daarentegen heb ik dan weer helemaal geen kleertjes of andere dingen nog gekocht, ik wil echt graag de geslachtsbepaling afwachten (ben bang dat ik daarna los ga).
Wij waren ook bij o.a. babydump en prenatal geweest en vonden alle kamertjes echt enorm gammel en flutkwaliteit, vooral voor de prijs die je ervoor betaalt. De meest stevige kamertjes hebben ze bij babypark, vonden wij. Het kamertje wat we nu hebben is ook van babypark, massief hout en enorm stevig. Alleen hebben wij hem dus 2e hands.
En wij kiezen voor een wiegje ja, gewoon zo'n standaard model van de prenatal. Oh en onze wagen heeft een zwarte bak en een grijze kap en bovenkant. Ik zou niet zo snel voor een lichte wagen gaan, ik denk dat dat erg snel vies wordt.

@Puck, wat heerlijk dat je zo lang verlof hebt! Echt iets om naar uit te kijken!
Ik vind de geslachtsbepaling enorm spannend merk ik. Gek genoeg komen er hier onbewust alleen maar meidennamen voorbij, meidenkleertjes etc als we het erover hebben, maar toch begint het gevoel dat het een jongen is ook wel te groeien, kortom; ik weet het echt niet. Als ik de mayakalender en chinese kalender moet geloven + alle kwaaltjes, dan zou het een meisje worden, maar ik weet niet in hoeverre ik dat allemaal moet geloven.
Ik kan me voorstellen dat het nu wel zwaar gaat worden voor je hoor! Helemaal als je er thuis nog 2 rond hebt rennen, dat lijkt me nog zoveel pittiger. Als het je eerste is kun je toch makkelijker je rust pakken lijkt mij.

@Flore, spannend je echo! Kom je het kiekje met ons delen? Succes :heart:

Dit is onze babykamer trouwens. Als we een nieuwe hadden gekocht waren we waarschijnlijk voor een wat strakker model gegaan, maar we zijn er heel blij mee :dance:
Afbeelding
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 21 Nov 2017 19:09

Re: Lentemama's 2018

Wat een mooi kamertje JaneDoe! Zo leuk is dat, alle spulletjes bij elkaar zoeken en inrichten! Volgens de Chinese kalender zou dit ook een meisje zijn, maar het is echt een jongen! Ik snap heel goed dat het spannend is, vond ik ook 3 keer. Neem je nog meer mensen mee buiten je man? Heeft hij trouwens al wat meer begrip voor je?

Flore wat laat, ben je gespannen?
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Anoniem304

Bericht 21 Nov 2017 19:25

Re: Lentemama's 2018

Tina schreef:Heb je toevallig foto's/plaatjes van de Ikea kamer? Ik ben benieuwd! Dan gaan wij daar ook even kijken.

Wij twijfelen tussen die licht grijze of die ene met spijkerstof en een blauwige frame. Jij hebt dan ook de Evo Farmer denk ik toch?

Wij hebben de Stuva serie van IKEA! En inderdaad de Evo Farmer.

Die wagen met spijkerstof is ook erg mooi!
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 21 Nov 2017 20:18

Re: Lentemama's 2018

Tina schreef:Hebben jullie al veel gekocht?

Wij willen graag de Mutsy Evo, maar twijfelen nog over de kleur. Willen/hebben jullie een lichte of een donkere kinderwagen?

En babykamers, vinden jullie dat ook zo lastig? Ik vind de meeste kamers best gammel hoor en dan betaal je er flinke doekoes :silent: voor.

Ennnn.... kiezen jullie voor een wiegje voor de eerste maanden?

toevallig vandaag een 2ehands donkerblauwe mutsy opgehaald. dat is onze eerste aankoop.

babykamer zal waarschijnlijk deels bij de ikea vandaan komen(of 2ehands). ik wil graag de hemnes ladekast als commode. ledikantje wordt misschien het ledikantje waar ik vroeger in heb geslapen maar die moet nog ff worden gecontroleerd en anders ikea.
geen wiegje, wel een ikea gulliver omgebouwd tot cosleeper.

Puck schreef:Hey Elska, waarom heb jij geen verlof en kans op vroeggeboorte, ik ben nieuwsgierig!

Geen werk dus ook geen verlof :wink: of ik heb gewoon nu al verlof zo kan je het ook zien.
en de iets verhoogde kans op vroeggeboorte komt door de HMS/EDS. ik heb gelukkig niet de variant waarbij vroeggeboortes vaak voorkomen maar toch iets om extra op te letten.
Daarnaast best kans dat ik alsnog last krijg van instabiele gewrichten waardoor langer doorlopen ook niet wordt aangeraden. maar dat zien we dan wel weer, op dit moment gaat het super.
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 21 Nov 2017 20:33

Re: Lentemama's 2018

Flore schreef:Ik was de hele middag al aan het kolhalzen, heel irritant natuurlijk. Maar toen ik thuis kwam moest ik ook direct overgeven......ik snap niet waarom! Is dit herkenbaar bij iemand? Ik voelde me verder prima vanmiddag, en nu ook.

Puck, morgen 19.20 pas de echo, lekker laat, kwam goed uit i.v.m. mijn man zijn werk.

:-)

Ik heb twee weken terug 1.5 dag de griep gehad. Hele dag overgegeven en hoofdpijn en de dag ervoor had ik diarree. Daarna nergens meer last van. Misschien heb je ook een soort mini griep?
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 21 Nov 2017 21:05

Re: Lentemama's 2018

Niet herkenbaar van het spugen Flore, maar ik voel me met vlagen wel weer erg misselijk, zelf heb ik het idee dat de baby dan erg tegen m'n maag aandrukken ofzo. Hopelijk gaat het je niet vaker gebeuren.

Oh ja Elska, dat had je al eens geschreven. Wel echt fijn dat de zwangerschap nu zo'n positief effect heeft juist! Wij hebben de Hemnes, de dubbele, commode al 2 keer ruim 1,5 jaar als baby-commode gebruikt, bevalt erg goed! Voor baby 3 straks ook weer!
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 21 Nov 2017 21:47

Re: Lentemama's 2018

@ JaneDoe:
Wat leuk dat jullie al de babykamer in huis hebben! En gefeliciteerd met de goede uitslag!! Zo fijn voor jullie. Wat betreft die naam zou ik hem denk ik ook gewoon geven hoor. Mocht ik nu een jongetje in mijn buik hebben dan zijn er in mijn omgeving al mensen die het weten. Omdat wij er heel lang van overtuigd waren dat er geen 2de kindje hier zou komen.

@ Cotton:
Het begin is er met het eerste roze rompertje! :love: Gelukkig heb je nog even de tijd om van alles te shoppen voor jullie kleine meisje!

@ Tina:
Dat is inderdaad niet echt fijn die suikertest. En goede vriendin moest hem 3 jaar geleden ook doen toen ze zwanger was van haar dochtertje en die vond dat wachten ook echt een drama.
Wel jammer dat jullie meisjesnaam zo dichtbij in de familie voorkomt, ik zou dan zelf niet die naam kiezen.

@ Puck:
Zo jij heb al aardig wat geshopt voor jullie kleine ventje. :love: Wij hebben alleen een kinderwagen besteld die in februari word bezorgd. We kwamen een mooie aanbieding tegen van Babypark, dus meteen maar gedaan.

@ Flore:
Oh spannend morgen de 20 weken echo! Wij zijn lopen aardig gelijk op! Wij hebben maandagochtend de 20 weken echo, nog even geduld hier hebben dus.

@ All:
Wow wat is er opeens fanatiek geschreven hier! Sorry als ik iemand vergeten ben hoor, maar heb de afgelopen 2 blz nu al 3x doorgelezen! :smile:
Hier gaat het wel zijn gangetje. Inmiddels zijn dochter en ik alweer aardig opgeknapt gelukkig. Door de pijnaanvallen in mijn blaas voel ik de baby niet elke dag, en dat is wel erg jammer. Maar als ik het dan weer voel vind ik dat wel echt genieten! Vorige week had mijn dochter een toevalstreffer en heeft ze ook de baby gevoeld! :love: Ze was gewoon helemaal ontroerd erdoor, zo schattig!
Wij hebben de babykamer van mijn dochter nog en die gaan we ook voor deze baby gebruiken. Behalve de grote kledingkast die vond ik onpraktisch, maar er staat nu een hele grote kast in van mijn dochter en die blijft er staan. Mijn dochter krijgt een nieuwe kast op haar nieuwe kamer. Mijn vader heeft toen ik zwanger was van mijn dochtertje zelf een wieg gemaakt en daar komt deze baby ook weer in te liggen. De bekleding heeft mijn moeder nog zelf gemaakt waar ik ook onder heb gelegen. Dus dat vind ik wel weer heel erg bijzonder.
Vrijdag dus eerst naar de Uroloog en dan zaterdag Sinterklaasfeest op mijn man zijn werk. Dus weer wat leuks in het vooruitzicht. Zo vliegen de weken wel voorbij moet ik zeggen! :smile:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 21 Nov 2017 21:47

Re: Lentemama's 2018

Wat hebben jullie veel geschreven afgelopen dagen.

Wat fijn dat jullie naar de sint konden gaan Pinkel.

Voor mij is het niet herkenbaar Flore. Maar het kan zijn dat je idd een griepje hebt of dat de baarmoeder alles verder omhoog duwt wat de maag irriteert zoals Puck zegt.

Spannend Elska dat er een kans op vroeg geboorte is. Het is wel positief dat jij je nu goed voelt. Hopelijk blijft de baby gewoon lekker zitten tot de 37 weken.

Taeda ik snap wat je bedoelt. Vorige keer vond ik het juist wel fijn dat ik een van de laatste was. Maar ik was ook wel ongeduldig wanneer mijn baby nou eens zou komen.
Wij nu hebben ook bijbelse namen. Maar niet vanwege geloof. Gewoon omdat we ze mooi vinden. Alleen de meisjesnaam is niet bijbels.

Dat heb je goed geregeld met de babykamer Janedoe.
Ik ben vooral moe maat verder gaat het goed. Nu begin ik ook wel vaker harde buiken te krijgen dus moet ik een tandje terug nemen.
Wat fijn dat de uitslag van de nipt goed was.
Wij houden met de naam alleen rekening met namen van mensen die we vaak zien.

Hopelijk is de uitslag goed Tina. Wij hebben wel een wiegje. Ik vond dat bij E heel fijn met geven van bv. Want hij stond gewoon naast ons bed.

Ik ga met de 36 weken met verlof. Dat ga ik proberen iig. Als de baby 12 weken is ga ik weer aan het werk.

Wij hebben de babykamer besteld die komt ergens in december. Voor de rest hebben we nog heel veel.

De eerste groeiecho krijg ik in week 27 denk ik. Volgende week nog zo een afspraak bij de vk en dan gaan we alles doorspreken. Ik moet ook nog een suikertest doen.

De oorzaak van de vroeggeboorte van mijn dochtertje kwam door een placenta infarct die bij de toevoer van dr navelstreng zat. Ze bewoog ineens een stuk minder en ik ben toen door de vk doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar is besloten dat ze moest komen. Of niet. Daar hadden we wel een keus in. Maar als we niets zouden doen zou ze sowieso binnen twee dagen overlijden. Dus hebben we voor een keizersnede gekozen.
Daarom nu ook de groeiecho's. Want dan kunnen ze in de gaten houden dat er genoeg voedsel bij de baby komt. Infarcten kunnen ze niet zien op een echo.
Bij E. Heb ik bloedverdunners geslikt. Maar nu gebruik ik geen medicatie op advies van de gynaecoloog.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 09:18

Bericht 22 Nov 2017 11:08

Re: Lentemama's 2018

Zo echt fijn een wat langer verlof Puck! Woohooo 6 kratten vol kleertjes. Balen dat je dan wel last hebt van je buik (banden?). Ik probeer wel echt zo min mogelijk te tillen, maarja ik denk niet dat jij er zo makkelijk aan ontkomt idd. Ik blijf wel in de omgeving van Rdam wonen :-)

Aijaai Flore mooi balen dat je zo moest overgeven :( Gelukkig voelde je je daarna wel beter. Hier niet herkenbaar, ik moet alleen kokhalzen als ik iets vind stinken. Was het weer fijn om aan het werk te zijn?
Ik hoop dat jij geen last krijgt van je bekken! Is echt irritant hoor (last van schaambot, heupen, onderrug en ook steken in mn kont), maar hoop dat ik morgen wat oefeningen krijg. Je maakt mij nu wel nieuwsgierig in welke nieuwbouwwijk jullie gaan wonen. Het zou echt te toevallig en grappig zijn als dat dezelfde wijk zou zijn haha. Hint? Veel succes met de echo vanavond.

JaneDoe, mooi kamertje! Haha ja wanneer hebben jullie de geslachtsbepaling? Bij mij klopte die Chinese kalender wel.
Wij gaan dit weekend weer naar Babypark, Babydump en Baby en Tienerstore en dan keuzes maken en bestellen. De tijd gaat echt snel!

Cotton, leuk hoor! Hebben jullie die meubeltjes met gekleurde knoppen?

Elska, leuk dat je de wagen al binnen hebt. En welke Mutsy heb jij? Is de Hemneskast niet te hoog als commode? Tenminste ik weet natuurlijk niet hoe lang jullie zijn haha. Ooh dat zou heel speciaal zijn als je het ledikantje kunt gebruiken waar jij ook in hebt gelegen :heart: Gelukkig gaat het nu goed met je, hoop dat dat nog een hele lange tijd zo blijft.

Pinkel, Wat mooi en schattig dat je dochter de baby heeft gevoeld. En zo bijzonder dat je vader het wiegje heeft gemaakt en jouw moeder het wiegje heeft bekleed, een echt familiewiegje.

Raven, wat vervelend die harde buiken :( Beetje rustiger aan proberen te doen hoor.
Waar hebben jullie de babykamer besteld? Wij gaan ook wel voor een wiegje. Is een schommelwiegje handiger dan een normaal wiegje denk je? Bij hoeveel weken moet jij die suikertest doen?
Oh wat een super naar verhaal zeg :( Kan mij voorstellen dat jij extra onzeker bent tijdens deze zwangerschap, maar echt gelukkig word je nu goed in de gaten gehouden en het komt allemaal goed!

Ik ben vanmorgen naar de verloskundige geweest. De uitslag van de suikertest was gelukkig goed (notitie aan mijzelf: dit betekent niet dat ik nu weer los kan gaan met chocola enz haha) Bloeddruk was ook goed 110/65 en het hartje weer gehoord, blijft echt zo geweldig mooi om te horen. Dus alles goed! Ik ben zo blij :thumbup: Nu moet ik om de drie weken langskomen in plaats van om de vier weken. Vind de weken echt snel gaan hoor wow. Oowja ik heb eindelijk een buikfoto gemaakt, maar weet echt niet hoe ik op het forum een foto moet plaatsen. Wie wil mij dit uitleggen?
12-03-2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny