Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaringen ‘bloedafname’ uit pols

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 15 Nov 2017 13:42

Re: Ervaringen ‘bloedafname’ uit pols

Lady schreef:I

Maar hoe noodzakelijk is het? Wij doen dit alleen bij benauwde mensen die op de vinger een laag zuurstofgehalte hebben of bij mensen met COPD, omdat we dan vooral graag het CO2 gehalte willen weten en de zuurstofspanning. Als je op de vinger een goed zuurstofgehalte hebt zou ik er niet zomaar akkoord mee gaan. Sowieso komt men er terug op deze prik en wordt er tegenwoordig veel vaker weer gewoon uit de ader afgenomen.


Bij mij werd het toen gedaan op de SEH omdat ik hele hoge koorts had en ze niet konden achterhalen waar dat door kwam. Achteraf bleek het een sluimerde blindedarmontsteking te zijn waar ik nog maanden mee heb gelopen.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem306

Bericht 16 Nov 2017 16:37

Re: Ervaringen ‘bloedafname’ uit pols

Guattari schreef:Heel lief van je, thanks Lady! :)

Iedereen uiteraard bedankt voor het delen van ervaringen en de eerlijke reacties. Het wordt vanzelf donderdag 12 uur en dan zit heb ik het achter de rug.


Hoe is het gegaan? Ik hoop dat het is meegevallen.
<<

Anoniem282

Bericht 20 Nov 2017 10:52

Re: Ervaringen ‘bloedafname’ uit pols

Hey Julia, lief dat je het vraagt. Ben nu pas in de gelegenheid om te reageren, maar het ging goed! En dat kwam vooral omdat de polsprik helemaal achterwege is gelaten. De afwijking had ik niet en de fietstest zelf was ook prima te doen. :)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 20 Nov 2017 11:53

Re: Ervaringen ‘bloedafname’ uit pols

Wat fijn! Moest er gisteren ook nog aan denken.

Lady, doe jij dat zoeken? Ik heb dan de voorkeur om opnieuw te prikken, ivm de pijn.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 20 Nov 2017 12:03

Re: Ervaringen ‘bloedafname’ uit pols

Fijn dat het uiteindelijk niet nodig was Guatarri!

Ik heb hem een paar maanden geleden ook gehad op de SEH. Toen de verpleegkundige noemde dat het nodig was, kneep ik hem ook wel. Ik kijk graag medische programma's, dus ik wist wat er ging komen. Maar deze verpleegkundige was echt heel kundig en geruststellend. Het was echt zo klaar en wat mij betreft niet anders dan gewoon bloedprikken. Dus mocht het in de toekomst toch nog nodig zijn, heb je hierbij nog een positief verhaal :)
<<

Anoniem306

Bericht 21 Nov 2017 07:09

Re: Ervaringen ‘bloedafname’ uit pols

Fijn om te lezen dat het uiteindelijk niet nodig was.
<<

Anoniem282

Bericht 21 Nov 2017 11:26

Re: Ervaringen ‘bloedafname’ uit pols

Wat fijn om ook nog een positieve ervaring te lezen van jou, Ysa. :) Mocht het ooit nog nodig zijn, houd ik deze in gedachten!

Lief dat jullie ernaar vroegen. Morgen krijg ik de uitslag van de fietstest, ben benieuwd!
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers