Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huishoudelijke hulp - vragen

<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 21 Nov 2017 09:51

Huishoudelijke hulp - vragen

Omdat ik op zoek ben naar een hulp, even wat vragen voor degene die ook iemand hebben.


Hoe ben je aan de hulp gekomen?
Wat doet ze voor je?
Wat betaal je haar?
Wanneer komt ze langs? Ben je dan thuis?
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 21 Nov 2017 09:55

Re: Huishoudelijke hulp - vragen

Huppekee schreef:Omdat ik op zoek ben naar een hulp, even wat vragen voor degene die ook iemand hebben.

Inmiddels hebben we geen schoonmaakster meer, maar zo was het bij ons:

Hoe ben je aan de hulp gekomen? Het is een collega van m’n beste vriendin
Wat doet ze voor je? Stoffen/zuigen/dweilen, 2 wc’s + badkamer, om de week ook boven stoffen/stofzuigen
Wat betaal je haar? €25,- voor 2 uurtjes per week
Wanneer komt ze langs? Ben je dan thuis? Op dinsdag van 8:30-10:30u, wij waren dan aan het werk dus ze had de sleutel.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 21 Nov 2017 09:59

Re: Huishoudelijke hulp - vragen

Hoe ben je aan de hulp gekomen? tophulp.nl
Wat doet ze voor je? Alles wat we vragen en iets extra's. Standaard toiletten, badkamer keuken, stofzuigen dweilen. Daarna doet ze iets wat ze zelf verzint. Serredak schoonmaken, kozijnen nat afnemen, koelkast poetsen. Ze verzint echt dingen waar ik nooit op zou komen, maar aan de emmers zwart water te zien is het wel nodig.
Wat betaal je haar? 15.75. Dat is wit incl. vakantiegeld.
Wanneer komt ze langs? Ben je dan thuis? 's ochtends 3 uur, 1x per week. Hoewel het de bedoeling is dat ze onder werktijd komt ben ik er altijd geweest vanwege mijn verlof. Tegenwoordig ga ik dan wat hobbyen op de studeerkamer, we lopen elkaar anders echt in de weg.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Nov 2017 10:01

Re: Huishoudelijke hulp - vragen

Hoe ben je aan de hulp gekomen?
Onze schoonmaakster kwam al bij de vorige eigenaar van dit huis. Ze kende het huis dus al. Ze kwam daar twee keer per week (kinderen en hond) maar nu komt ze eens per twee weken bij ons.

Wat doet ze voor je?
Het huis schoonmaken. Klinkt flauw, maar omdat ze dus 4 uur per twee weken komt, kan ze niet heel veel meer dan dat, niet strijken ofzo. Ze maakt de begane grond en eerste verdieping schoon, incl keuken en badkamer dus. Stoffen, stofzuigen, dweilen en poetsen. Soms als we op vakantie zijn laten we haar een extra keer langskomen voor bijvoorbeeld de keuken extra goed of de luxaflex ofzo. Soms doet ze ook wel wat extra's uit zichzelf zoals het bed opmaken (maar juist ook net die keer dat ik het beddengoed juist net er af had gehaald, had ze het vieze beddengoed er weer op gedaan :palm: ). Of de afwas uitruimen. Dat hoeft van mij dus niet. Dat kan ik zelf makkelijk en kost haar alleen maar tijd (en ze zet het toch verkeerd terug).

Wat betaal je haar?
15 euro per uur, dus 60 per keer, dus 120 per maand. We betalen haar per maand.

Wanneer komt ze langs? Ben je dan thuis?
Op vrijdagochtend/begin van de middag. Tegenwoordig ben ik dan altijd thuis inderdaad. Ik maak altijd even een praatje met haar, we zetten even gezamelijk koffie (maar ik drink mijn koffie boven, zij in de keuken), en daarna ga ik even naar boven om te douchen/met zoon spelen/werken. Ik ga vaak ook wel even naar het dorp met zoon als zij er is. Ik vind het nog steeds een beetje lastig om gewoon thuis te zijn als zij er is. Het voelt toch lui.
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 21 Nov 2017 10:04

Re: Huishoudelijke hulp - vragen

Hoe ben je aan de hulp gekomen?

Via een vriendin van me, zij kende deze vrouw bij haar uit de buurt en die zocht nog een ander adres

Wat doet ze voor je?

Ze poetst eens in de twee weken het huis. Keuken, badkamer, toiletten, stoffen, zuigen, dweilen... en ze probeert elke keer iets anders mee te nemen zoals ramen, keukenkastjes ofzo. Maar ze is ontzettend traag...

Wat betaal je haar?

15 euro per uur. We hadden afgesproken dat ze drie uur zou komen (dat was haar eigen inschatting om elke keer alle basis dingen te doen plus iets extra's) maar meestal is ze minstens 4 uur bezig. Wij betalen er wel maar 3.

Wanneer komt ze langs? Ben je dan thuis?

Nee wij zijn aan het werk dan. Ik moet zeggen dat ik haar ook heel irritant vind... Ze is niet zo snugger en bemoeit zich wel overal mee. Tijdens mijn zwangerschapsverlof had ze ook altijd teveel adviezen over onze dochter.

Wij zouden graag een ander poetshulp aannemen, maar we kunnen er nog geen vinden en wij zijn zelf echt een drama wat betreft huishouden, dus we houden het maar even zo
december 2016
juli 2019
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 21 Nov 2017 10:07

Re: Huishoudelijke hulp - vragen

Hoe ben je aan de hulp gekomen? Onze overbuurvrouw, hiervoor hadden we iemand die bij mijn man op het werk poetste.

Wat doet ze voor je? Poetsen. Het hele huis van onder naar boven. Ze regelt zelf wat ze doet en wanneer ze extra dingen doet. Leg nooit briefjes neer, dat kan ze allemaal zelf bepalen. Ze komt elke week 2 uur.

Wat betaal je haar? 25 euro euro per week

Wanneer komt ze langs? Ben je dan thuis? Ze komt als we werken. Mocht ze een dag wisselen, dan zorg ik dat ik weg ben.

Edit: Wij hebben echt een super hulp nu. Gelukkig gaat ze ook mee naar ons nieuwe huis.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 21 Nov 2017 11:02

Re: Huishoudelijke hulp - vragen

Bedankt allemaal!

Ik ga eens op ikzoekhuishoudelijkehulp.nl kijken :)
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 21 Nov 2017 11:15

Re: Huishoudelijke hulp - vragen

We hebben een stel dat samen een uurtje komt om de week (dus wij betalen voor 2 uur), we hebben een appartement. Ze stofzuigen alles, dweilen, stoffen, maken de keuken en de badkamer schoon.

Dat is wat ik graag wil dat ze doen, maar als de afwasmachine klaar is en nog niet uitgeruimd gaan ze dat doen, de bedden opmaken als dat niet gedaan is, het vuilnis weggooien ed, omdat ze slecht Nederlands en Engels spreken is het moeilijk communiceren dat ik liever heb dat ze schoonmaken ipv al die andere dingen. Dus mijn man en ik zorgen altijd de dag er voor dat we al die dingen gedaan hebben en ach dan is het huis ook wel echt helemaal tip top in orde.

Ze vragen 12,50 per uur, wij zijn dus zo'n 50 euro per maand kwijt. De overige klussen zoals ramen wassen ed doen we gewoon zelf, ze komen altijd als wij beide aan het werk zijn, we communiceren via de app en moeilijk te lezen briefjes. Toen ik verlof had ging ik altijd de deur uit net voordat ze kwamen of ik zei ze even gedag en ging daarna weg, ik vind het niet fijn om thuis te zijn en dan zelf "niks"te doen en het is ook gewoon te klein om ze echt uit de weg te gaan, maar goed zo'n uurtje is natuurlijk ook altijd makkelijk te overbruggen buiten de deur.

Ow we hebben ze gevonden via buren, ze maken hier in het complex in 6 appartementen schoon.
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers