Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vitamine B12 in grijs gebied

<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 01 Nov 2017 16:18

Re: Vitamine B12 in grijs gebied

Mijn tsh waarde was 9.33
Ik heb de ziekte van Hashimoto.
Ben nu aan de thyraz laagste dosering. Over drie weken prikken en dan over 4 weken weer terug om waarschijnlijk weer bij te stellen.

Er vallen zoveel kwartjes nu.. wat voel/voelde ik me slecht. Vooral psychisch. Ik hoop dat het snel verbetert.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 02 Nov 2017 21:52

Re: Vitamine B12 in grijs gebied

Dikkie Dik schreef:Mijn tsh waarde was 9.33
Ik heb de ziekte van Hashimoto.
Ben nu aan de thyraz laagste dosering. Over drie weken prikken en dan over 4 weken weer terug om waarschijnlijk weer bij te stellen.

Er vallen zoveel kwartjes nu.. wat voel/voelde ik me slecht. Vooral psychisch. Ik hoop dat het snel verbetert.


Oef dat is behoorlijk hoog! Ik voel me het best als mijn TSH rond de 1 ligt. Heb toevallig vorige week geprikt ter controle vanwege mijn nieuwe medicijn en mijn TSH was 1,12 en T4 was 20. Ik ben erg tevreden en mijn huisarts gelukkig ook.


Hopen dat je je snel beter gaat voelen! Gaat vast goedkomen! :hug: Dat psychisch slecht voelen herken ik heel erg... ik zat in een zware depressie (toen zonder duidelijke oorzaak) voordat bij mij de sk problemen ontdekt werden. Toen ik eenmaal aan de Thyrax begon voelde ik me echt al snel stukken beter.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 20 Nov 2017 09:45

Re: Vitamine B12 in grijs gebied

Nou mijn waardes zijn in 3 weken gezakt van ruim 9 naar ruim 4.
Volgens de huisarts binnen de norm.
Ik voel me alleen nog steeds niet top.

Het kan komen door de medicijnen heb blijkbaar niet de echte Thyra.x ontvangen of door mn slaapgebrek. Slaap zo slecht werd er bijna paranoïde van. Heb nu 10mg oxazepam gekregen om fijner te gaan slapen.
Ik neem maar een half tabletje voor het slapen gaan. Meer heb ik niet nodig en het is verslavingsgevoelig.
Over 2 weken terug naar de huisarts. Dan moet ik me beter voelen of in overleg met de internist andere medicatie.
Ik vond een waarde van ruim 4 nog best aan de hoge kant. Maar ja is binnen de marge aldus de huisarts.
We tobben nog even verder.

P.s. sorry voor het vervuilen van het topic.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 20 Nov 2017 19:00

Re: Vitamine B12 in grijs gebied

Dikkie Dik schreef:Nou mijn waardes zijn in 3 weken gezakt van ruim 9 naar ruim 4.
Volgens de huisarts binnen de norm.
Ik voel me alleen nog steeds niet top.

Het kan komen door de medicijnen heb blijkbaar niet de echte Thyra.x ontvangen of door mn slaapgebrek. Slaap zo slecht werd er bijna paranoïde van. Heb nu 10mg oxazepam gekregen om fijner te gaan slapen.
Ik neem maar een half tabletje voor het slapen gaan. Meer heb ik niet nodig en het is verslavingsgevoelig.
Over 2 weken terug naar de huisarts. Dan moet ik me beter voelen of in overleg met de internist andere medicatie.
Ik vond een waarde van ruim 4 nog best aan de hoge kant. Maar ja is binnen de marge aldus de huisarts.
We tobben nog even verder.

P.s. sorry voor het vervuilen van het topic.


Een TSH van 4 is ook hoog, vooral voor een schildklierpatiënt. Hoeveel Thyrax slik je nu dan? Je zou in overleg met je huisarts nog wat kunnen ophogen met de thyrax. Ik ben ook begonnen met 25mcg. Toen na 2 jaar overgegaan op 50mcg en inmiddels zit ik nu met Tirosint op 100mcg. (nu 7 jaar sk patiënt)

Mocht je je uiteindelijk met Thyrax niet beter gaan voelen dan is Tirosint misschien een optie voor je. Het bevat geen hulpstoffen en dus minder bijwerkingen. Het is alleen nog niet heel bekend bij de huisartsen en verzekeraars dus grote kans dat je een eigen bijdrage moet betalen. (ik betaal 7 euro per maand zelf). Maar verder bevalt het me onwijs goed en wil ik echt niet meer terug naar Thyrax.

Hier ook sorry voor het vervuilen :smile:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem271

Bericht 11 Jun 2019 12:27

Re: Vitamine B12 in grijs gebied

Ik up deze even. Een B12 waarde van 180, is dat goed of laag? Dit is mijn waarde, assistente van de huisarts vertelde dat dit gewoon goed is, maar het voelt niet goed. Zeker niet met alle klachten die ik al maanden heb.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 11 Jun 2019 13:18

Re: Vitamine B12 in grijs gebied

Mijn waarde was 154 en volgens mijn huisarts goed.

Edit: Maar nu na het lezen van dit topic icm met alle klachten en de hoeveelheid B12 die ik al slik ga ik hierover toch weer opnieuw in gesprek met mijn huisarts.
Laatst gewijzigd door Jada op 11 Jun 2019 15:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem290

Bericht 11 Jun 2019 14:12

Re: Vitamine B12 in grijs gebied

Als ik lager dan 300 zit, dan heb ik er echt last van en krijg ik even wat vaker spuiten. Volgens mij is dat voor iedereen anders. Maar mij lijkt 180 wel laag hoor.
<<

Anoniem271

Bericht 11 Jun 2019 16:54

Re: Vitamine B12 in grijs gebied

Ik heb meteen een nieuwe afspraak bij de huisarts gemaakt, helaas kan het maandag pas. Ik heb ook zoveel (vage) klachten en nu met deze waarde erbij zit het me niet lekker.
<<

Anoniem316

Bericht 13 Jun 2019 09:34

Re: Vitamine B12 in grijs gebied

Ik kom per toeval in dit topic terecht. Van de week toevallig ook vitamine b12 gekocht omdat ik las dat dit goed zou zijn als er sprake is van pcos en overgewicht.
Ik herken heel veel symptomen in de lijst op de vorige pagina. Ik kan me niet zo heugen of vitamine b12 is meegenomen in het bloedprikken. Het kan geen kwaad om het in ieder geval te slikken toch? Maar is het ook nog wijsheid om het te laten checken of even af te wachten wat de tabletten doen?
<<

Anoniem271

Bericht 17 Jul 2019 09:58

Re: Vitamine B12 in grijs gebied

Laten checken kan altijd neem ik aan, Dee.

Ik heb het voor de 2e keer laten checken, na het een maand slikken van de tabletten. Hij is van 180 naar 289 gegaan (MMA is ook geprikt, maar dat duurt even), maar ook mijn klachten zijn verergerd. Ik snap er niks van. Heb echt heel veel klachten, het klopt voor mijn gevoel niet met de waardes, maar ze zijn toch echt gecontroleerd. :(

Even mijn klachten, misschien heeft iemand ervaring?
- wazig zien
- maag en- darmklachten
- duizeligheid
- depressie
- stemmingswisselingen
- paniek/angst/hyperventilatie
- nervositeit
- slaapproblemen
- concentratieproblemen
- misselijkheid
- prikkelbaar
- chagrijnig
- oorsuizingen
- hoofdpijn
- verminderd libido
- uitgeput/vermoeid
- kan weinig hebben qua prikkels/geluiden
- rusteloze benen in de nacht

Wauw, nu ik het zo opschrijf schrik ik er een beetje van. :snik:
<<

Anoniem290

Bericht 17 Jul 2019 10:20

Re: Vitamine B12 in grijs gebied

Ise, ik vind 289 ook nog vrij laag hoor. Ik heb laatst laten prikken (wel vrij kort na een injectie) en had 800-zoveel. En alsnog heb ik eigenlijk ook bijna alle klachten van dat lijstje. ik wijt mijn klachten nu vooral aan een lange periode van stress en te druk hebben.

Ik heb uitgebreid laten prikken, maar alles was goed. Binnenkort ga ik weer even langs de mesoloog. Bij hem komt er soms wel een tekort uit waarvan de huisarts vindt dat het wel oke is.
<<

Anoniem271

Bericht 17 Jul 2019 10:23

Re: Vitamine B12 in grijs gebied

Oh, ja ik heb geen idee. Assistente had het er ook over dat het 'goed' was en omdat het zo verhoogd is dacht ik ook dat het oke was. Dus de klachten zouden alsnog daar vandaan kunnen komen.

Stress zou ook best kunnen, zit al een poos thuis. Maar het is op het moment echt niet meer leuk. In plaats van me beter voelen blijf ik hangen/voel ik me slechter, ondanks de therapie waar ik flink mee aan de slag ben (die ook bijna afgelopen is). Ik word er een beetje moedeloos van.
<<

Pitty

Bericht 17 Jul 2019 12:15

Re: Vitamine B12 in grijs gebied

Ise, als je thuis zit wegens stress heeft dat echt even tijd nodig om weer te verbeteren. JE werkt hard aan je herstel, super goed natuurlijk, maar dat is met twee maanden niet klaar.

Edit: dikke knuffel hoor! Ik klink wel erg streng nu!
<<

Anoniem271

Bericht 17 Jul 2019 12:30

Re: Vitamine B12 in grijs gebied

Streng is niet erg, zit inmiddels wel al ruim een half jaar thuis, waarvan 4 maanden (ongeveer) nu therapie.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 13 Sep 2019 19:56

Re: Vitamine B12 in grijs gebied

Ik heb net te horen gekregen dat mijn vitamine B12 waarde veel te laag is en dat ik de komende maanden elke week een injectie zal gaan krijgen. Ik heb geen idee wat de waarde precies was, maar aangezien de huisarts me er op een vrijdagavond over belt en direct met injecties wil beginnen, zal het wel echt laag zijn.

Ik kon stiekem wel huilen van opluchting dat dit eruit kwam, want ik voelde me de afgelopen maanden steeds beroerder worden. Ik heb me afgelopen donderdag uiteindelijk zelfs ziek gemeld. Ik durf amper auto te rijden, omdat ik het gevoel heb dat ik droom ofzo, alsof ik eigenlijk niet echt wakker ben. Ik heb steeds overal spierpijn en kom de dag niet door zonder meerdere keren slapen. Ook dacht ik dat ik misschien een depressie oid aan het ontwikkelen was. Ik ben alleen maar moe, suf en verdrietig.

Ik dacht eerst dat het tussen mijn oren zat, daarna dat het aan mijn schildklier lag (die is een paar jaar geleden verwijderd) en tenslotte dat er iets mis is met mijn bijschildkliertjes (die zijn bij dezelfde operatie beschadigd).

Maar nu ik eindelijk weet dat ik niet gek ben en dat er gewoon iets mis is in mijn lichaam ben ik dus enorm opgelucht.

Zijn er meer mensen die zich hebben moeten ziek melden door vitamine B12 tekort? En hoe lang duurde het bij jullie tot je je wat beter voelde nadat je was begonnen met de injecties?
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers