Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(vintage) Chanel tas

<<

Anoniem336

Bericht 19 Nov 2017 09:01

Re: (vintage) Chanel tas

Ik zocht nog een beleggingsprojectje, maar wie weet worden het tasjes :smile:
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 19 Nov 2017 09:11

Re: (vintage) Chanel tas

Wut!!!!! Zoveel geld voor zo'n tasje en dan is het niet eens kwaliteit. Waarom koop je het dan? Dus eigenlijk weet je nu al dat je spaart voor prullaria. Niet eens een investering blijkbaar want ze vallen van ellende uit elkaar als je ze gebruikt.
<<

ChiQ

Bericht 19 Nov 2017 09:20

Re: (vintage) Chanel tas

Fantine schreef:Wut!!!!! Zoveel geld voor zo'n tasje en dan is het niet eens kwaliteit. Waarom koop je het dan? Dus eigenlijk weet je nu al dat je spaart voor prullaria. Niet eens een investering blijkbaar want ze vallen van ellende uit elkaar als je ze gebruikt.



Lees je wel?
<<

Anoniem315

Bericht 19 Nov 2017 09:40

Re: (vintage) Chanel tas

Ik snap Fantines reactie wel. Het is wat bot gezegd, maar wel een logische reactie. Voor zo'n bedrag verwacht je top kwaliteit!

Na jouw uitleg op de vorige pagina, Chiq, lijkt het me dat alleen mensen met een bepaalde status óf mensen die die status willen uitdragen zo'n tas kopen.
En eigenlijk is die tweede groep mensen dan toch heel onlogisch bezig? Ze sparen zich het rampetampes, voor iets dat eigenlijk al die moeite niet waard is.

Die eerste groep haalt bij een slijtage de schouders op en brengt bij een probleem de tas ter reparatie terug of koopt gewoon een nieuwe. De andere groep heeft het budget niet en heeft dus eigenlijk een probleem. Je wilt ergens bij horen, waar je helemaal niet bij hoort.
Of denk ik heel raar nu?
<<

ChiQ

Bericht 19 Nov 2017 09:46

Re: (vintage) Chanel tas

Nou weet niet, ik heb er niet voor gespaard haha. Maar misschien vinden die mensen die ervoor moeten sparen de tas wel zó verschrikkelijk mooi dat ze het geld ervoor over hebben en een tijdje sparen.

Ik snap Fantine’s reactie niet, en zeker niet die Wutttt? waarom koop je het dan. Komt over alsof ze mensen met een CC tas achterlijke koeien vindt die zoveel geld betalen maar niet echt kwaliteit krijgen. Je koopt een chanel tas oa voor de mooiheid, de exclusiviteit en de wens voor zo’n tas.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Nov 2017 09:56

Re: (vintage) Chanel tas

Ik snap hier ook niks van, maar ieder z'n ding. Ik zou liever een auto kopen van dat geld :P
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Nov 2017 10:17

Re: (vintage) Chanel tas

Chiq je zegt toch zelf dat het mega duur is én dat het flut kwaliteit is. Fantine herhaalt dat alleen met haar eigen mening daar aan toegevoegd.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 19 Nov 2017 10:26

Re: (vintage) Chanel tas

Marin schreef:Chiq je zegt toch zelf dat het mega duur is én dat het flut kwaliteit is. Fantine herhaalt dat alleen met haar eigen mening daar aan toegevoegd.



Ja maar ik zeg ook dat het een droom kán zijn voor mensen die ondanks die wetenschap tóch voor een tas gaan. Alleen wat ik zeggen wil is: doe het niet voor de ‘als ik 80 ben dan..’ of: ‘het is een investering’.
<<

Anoniem223

Bericht 19 Nov 2017 10:29

Re: (vintage) Chanel tas

*
Laatst gewijzigd door Anoniem223 op 22 Jan 2018 08:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

ChiQ

Bericht 19 Nov 2017 10:31

Re: (vintage) Chanel tas

Ell schreef:Ik had al bewust de prijzen niet vermeld, om de reacties dat het belachelijk is te vermijden. Toch grappig dat het topic dan toch weer daarop neerkomt. Ik vind het stiekem ook belachelijk, maar zoals Chiq zegt gaat het om het gevoel en de beleving.



Ik heb prijs vermeldt omdat cotton erom vroeg. Maar dit forum is vaak een beetje idioot als t komt op hoge prijzen. Het kost nu eenmaal dat, NOU en!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Nov 2017 10:35

Re: (vintage) Chanel tas

Ik vind 't ook wel goed dat je eerlijk bent over de kwaliteit hoor Chiq. Dat had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht. Mijn moeder had een Chanel portemonnee (ook gekocht in Parijs) maar die is helaas gestolen. De kwaliteit was volgens mij prima maar ik weet niet hoeveel jaar ze 'm heeft gehad.
Maar het is dus zeker wel goed om te lezen dat de kwaliteit echt minder is dan je zou verwachten voor die prijs. Dat verbaast me eigenlijk want Chanel is wel gewoon echt een mooi merk.

Ik snap ook dat men het heel erg duur vindt, want dat is het ook. Dat je het doet voor de status en het plezier ervan lijkt me ook logisch, het is ook een mooi spaardoel.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 19 Nov 2017 10:40

Re: (vintage) Chanel tas

O, wat jammer dat het gestolen is! Ik probeer gewoon uit te leggen, i love Chanel, er is geen merk waarvan mijn modehart sneller gaat kloppen als van een Chanel item. Maar ik ben wel eerlijk.. want dit is mijn (en met mij vele anderen) ervaring met het merk. Kan het niet mooier maken. Maar het is prachtig.
<<

Anoniem252

Bericht 19 Nov 2017 10:44

Re: (vintage) Chanel tas

Ik snap echt serieus het probleem niet. Ja het is veel geld. Maar een duur schilderij aan de muur hangen is toch ook een eigen keus? Mensen moeten het lekker zelf weten.
<<

Anoniem223

Bericht 19 Nov 2017 10:46

Re: (vintage) Chanel tas

*
Laatst gewijzigd door Anoniem223 op 22 Jan 2018 08:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 19 Nov 2017 11:04

Re: (vintage) Chanel tas

ChiQ schreef:Nou weet niet, ik heb er niet voor gespaard haha. Maar misschien vinden die mensen die ervoor moeten sparen de tas wel zó verschrikkelijk mooi dat ze het geld ervoor over hebben en een tijdje sparen.

Ik snap Fantine’s reactie niet, en zeker niet die Wutttt? waarom koop je het dan. Komt over alsof ze mensen met een CC tas achterlijke koeien vindt die zoveel geld betalen maar niet echt kwaliteit krijgen. Je koopt een chanel tas oa voor de mooiheid, de exclusiviteit en de wens voor zo’n tas.


Nou ik vind het echt zonde om flut kwaliteit te kopen maar dat ben ik. Mag ik toch vinden? Ik heb nooit het woord achterlijke koeien in mijn mond genomen, dat maak je er zelf van. Ieder moet het zelf weten ik snap het alleen niet. Zonde van je geld toch als de kwaliteit bagger is. Je moest er ook nog eens twee keer voor terug naar Parijs, dure tas zo. Ieder zijn ding. Ik vraag me alleen af wat de beleving is van een overpricete merktas die ook nog eens uit elkaar valt bij gebruik.
Laatst gewijzigd door Fantine op 19 Nov 2017 11:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

ChiQ

Bericht 19 Nov 2017 11:07

Re: (vintage) Chanel tas

Fantine schreef:
ChiQ schreef:Nou weet niet, ik heb er niet voor gespaard haha. Maar misschien vinden die mensen die ervoor moeten sparen de tas wel zó verschrikkelijk mooi dat ze het geld ervoor over hebben en een tijdje sparen.

Ik snap Fantine’s reactie niet, en zeker niet die Wutttt? waarom koop je het dan. Komt over alsof ze mensen met een CC tas achterlijke koeien vindt die zoveel geld betalen maar niet echt kwaliteit krijgen. Je koopt een chanel tas oa voor de mooiheid, de exclusiviteit en de wens voor zo’n tas.


Nou ik vind het echt zonde om flut kwaliteit te kopen maar dat ben ik. Mag ik toch vinden? Ik heb nooit het woord achterlijke koeien in mijn mond genomen, dat maak je er zelf van. Ieder moet het zelf weten ik snap het alleen niet. Zonde van je geld toch als de kwaliteit bagger is. Je moest er ook nog eens twee keer voor terug naar Parijs, dure tas zo.


Nee IK ben niet naar Parijs geweest, de tas wel :smile:

Anyway: ieder zijn ding idd. De een gaat voor €500,-/€1000,- eten (kijk daar zou dus eccccht geen geld voor over hebben haha!) de ander koopt idioot dure tassen.
<<

ChiQ

Bericht 19 Nov 2017 11:07

Re: (vintage) Chanel tas

Ell schreef:Ik wist niet dat de kwaliteit zo tegenviel! Jammer zeg! Ik vind de Gucci marmont matelasse ook heel erg mooi, maar liefst een derde van de prijs van een Chanel Classic flap. Maar de Chanel blijft toch mijn droom. Hoewel ik door dat kwalteitsverhaal toch ook naar Gucci begin te neigen. Dus alternatieven zijn welkom! Sowieso zwart leer, gouden hardware, klein of medium formaat en crossbody te dragen vind ik ook wel fijn.


Mwaah, Gucci is nu even happening en on trend, maar dat blijft niet.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 19 Nov 2017 11:10

Re: (vintage) Chanel tas

Ell je zou ook kunnen kijken naar merken die de exclusivieteit bieden die je wilt en ook de kwaliteit bieden voor de prijs die je betaalt. Ik weet niet of Chiq haar verhaal een opzichzelf staand gebeuren is of dat de Chanel tassen erom bekend staan. Daar zou ik eerst eens naar gaan kijken. Al helemaal omdat je de tas ook wilt gaan gebruiken.
<<

ChiQ

Bericht 19 Nov 2017 11:20

Re: (vintage) Chanel tas

<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 19 Nov 2017 12:11

Re: (vintage) Chanel tas

Ieder zijn ding inderdaad.Als je blij wordt van zo'n tas vind ik dat helemaal prima :)

Toch snap ik niet dat je het 'accepteert' dat zo'n tas van slechte kwaliteit is als je er zoveel voor betaald. Dan mag je toch wel verwachten dat zo'n tas langer mee gaat dan een eenvoudige tas van €50 van de hema bijvoorbeeld? Ik heb sowieso niks met merken en status door merken dus miscchien ligt het daar aan. Maar als ik iets duurs koop zoals bijvoorbeeld een dure fiets dan verwacht ik dat ik ook wat terug krijg voor dat geld.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 19 Nov 2017 21:18

Re: (vintage) Chanel tas

Ik vind ze wel mooi, maar noem me maar een simpele ziel of een schriep: ik zou nooit zo'n bedrag voor een handtasje neerleggen, al was ik miljonair.
Zelfs Michael Kors tassen vind ik al te duur voor mezelf; ik loop met een Van Haren handtas waar aangekoekte Liga's in zitten.
Ik vind mezelf dat dus echt niet waard en zou van het geld liever een mooie reis maken met de kinderen, herinneringen zijn voor mij waardevoller dan spullen. En dat zeg ik niet omdat ik geen geld heb, want ook wij wonen in een twee-onder-kapwoning en hebben 2 auto's, gaan 5x per jaar op vakantie enz... ik vind het mezelf gewoon echt niet waard om met zoiets duurs te lopen. Ik raak ook alles kwijt en sloop alles. :smile:
Verder vind ik het alleen maar knap en stoer dat er mensen zijn die hiervoor kunnen sparen.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem250

Bericht 20 Nov 2017 12:39

Re: (vintage) Chanel tas

Ik sta er wel van te kijken dat de kwaliteit niet heel hoog is. Ik vind dat je dat wel mag verwachten. Ik heb een tas van 400 euro. Dat vind ik zelf al best een hoog bedrag voor een tas. Ik gebruik de tas al twee jaar intensief. En hij is nog als nieuw. De prijs kwaliteit verhouding is goed in balans. En voor een object dat je bijna dagelijks gebruikt, al twee jaar lang is 400 euro niet meer zoveel. Dat zou voor mij dan wel een reden zijn om voor een ander merk te kiezen dan Chanel. Niet dat ik van plan ben 3000 euro uit te geven aan een tas. En ik zou niet eens binnen een dag naar Amsterdam kunnen komen om een tas op te halen.

Ik vind het ook niet knap of stoer om te sparen voor een tas. Het is toch geen prestatie? Als je 3000 euro hebt of spaart dan ben je toch vrij om het uit te geven aan een tas of aan iets anders? Dat is nou niet echt stoer, als je het mij vraagt. Ik vind de Chanel tas trouwens niet mooi. Ik zou dan gaan voor de Toolbox 26 Touch van Hermes. Wel net iets duurder, maar ach dan heb je ook wat. Of is de kwaliteit van Hermes ook slecht?
<<

Anoniem304

Bericht 20 Nov 2017 13:10

Re: (vintage) Chanel tas

Ik vind het 'al jarenlang een spaardoel' hebben gewoon erg tof. Of het nou voor een tas is of voor iets anders.
<<

Anoniem223

Bericht 20 Nov 2017 13:22

Re: (vintage) Chanel tas

*
Laatst gewijzigd door Anoniem223 op 22 Jan 2018 08:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

ChiQ

Bericht 20 Nov 2017 13:30

Re: (vintage) Chanel tas

Ik heb niets van Hermes, maar mijn man wel een riem! Blijft wel mooi hoor, maar van tassen weet in niets. Momenteel lichtlijk obsessed door de Celiné boxbag :love:

Maar jaaaa.... om te huilen, zo duur.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers