Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pil / hormonen vraagje

<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 30 Jan 2014 15:10

Bericht 20 Nov 2017 08:31

Pil / hormonen vraagje

Ik ben al zo lang ik mij kan herinneren aan de pil.
Altijd de micorgynon 30 gehad, de laatste jaren de goedkopere variant gekregen.

De laatste tijd heb ik iets teveel gewisseld ben ik bang, al zei de apotheker dat dat niets uitmaakt omdat de werkzame stof hetzelfde is alleen het merk is anders.

Ik had eerst Ethinylestradiol/Levonorgestrel van Wecare, en ik heb door de pil altijd wat puistjes maar redelijk onder controle te houden.
Daarna kreeg ik Ethinylestradiol/Levonorgestrel van het merk Sandoz, de puistjes waren niet meer de stoppen en ik leek een puber ipv een vrouw van bijna 30 :thumbdown:
In overleg met apotheker weer over op microgynon 30 en na één week voelde ik zoveel onrust in mijn lijf, ik ben negatief en helemaal niet gezellig.
Naar mijn vriend toe ben ik echt onredelijk.
Ook ben ik met vlagen verdeeld over de dag misselijk.

Kan het zijn dat mijn hormonen uit balans zijn door de verschillende merken?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 20 Nov 2017 08:37

Re: Pil / hormonen vraagje

Ik heb zelf apothekersassistente en omdat de hormonen in al die merken hetzelfde zijn zou het eigenlijk niet mogen.
Mij bevalt echter het merk Wecare ook het beste. Tablet beval wel andere hulpstoffen dan de andere merken. Niet zo'n glad laagje erover enzo.
2016
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 20 Nov 2017 12:45

Re: Pil / hormonen vraagje

Ik ben ook apothekersassistente en heb zelf ook heel lang de Microgynon 30 geslikt, van verschillende fabrikanten ook. Ik heb zelf nooit verschil gemerkt. Ook met andere medicijnen heb ik nooit verschil gemerkt tussen verschillende fabrikanten. Ik zal niet zeggen dat het niet kan, maar ik denk wel dat de kans klein is dat het door een andere fabrikant van je pil komt. Kunnen er niet nog andere oorzaken zijn waardoor je die klachten kunt hebben?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 20 Nov 2017 12:59

Re: Pil / hormonen vraagje

Ik slik ook net wat er langs komt, gaat ook prima. Om eerlijk te zijn denk ik ook niet dat het door de verschillende merken komt maar dan eerder "gewoon" hormonaal ontregeld al dan niet door langdurig pilgebruik. Slik je door? Hoe zijn je "menstruaties"? Zijn die ook veranderd? Tussentijds bloedverlies?

Soms helpt het om een tijdje te stoppen met de pil.
<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 30 Jan 2014 15:10

Bericht 20 Nov 2017 16:59

Re: Pil / hormonen vraagje

Ik slik de pil bijna nooit door, en als ik het doe dan maar één keer.
Mijn menstruatie is de laatste tijd wel minder geworden, de laatste keer zelfs opvallend weinig. Wel echt ongesteld maar maar een dag of 2 a 3 normaal was dit zeker een dag of 5. Verder nooit doorbraakbloedingen gelukkig.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 13 Nov 2018 20:35

Re: Pil / hormonen vraagje

Ik Up dit topic even...

2 weken geleden ben ik begonnen met de pil na 11 jaar hormoonvrij te zijn geweest.
Ik ben op de eerste dag van mijn menstruatie begonnen, maar het bloedverlies stopt maar niet.
Is dit ‘normaal’ bij het beginnen met de pil? Zou deze pil te licht zijn?
Ben er na 2 weken wel klaar mee. Morgen in ieder geval de huisarts even bellen maar dacht wie weet hebben meer hier dit ook gehad...
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 494

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:22

Bericht 13 Nov 2018 21:18

Re: Pil / hormonen vraagje

Sneeuwwitje, ik ben 2 maanden geleden overgestapt van de Yasmin op de Microgynon 20. In de eerste strip ook zo'n 2 weken elke dag een beetje bloedverlies gehad (was telkens maar een klein beetje, niet te vergelijken met echt ongesteld zijn). In de 3e week ging het weer beter. Nu na de stopweek geen bloedverlies meer gehad. Ik heb de Yasmin hiervoor echt jaren geslikt dus heb de huisarts toen ook gebeld omdat ik het wel lang vond duren. Het schijnt allemaal te kunnen, zodra ik maar geen heftige buikpijn had of koorts. Helaas krijg ik van de Microgynon pil uitslag op mijn kin die maar niet weggaat, dus ik ga weer terug naar de Yasmin.
Afbeelding
<<

Anoniem248

Bericht 13 Nov 2018 23:15

Re: Pil / hormonen vraagje

Ik werd een monster van de pil, ongeacht het merk dus de pil is hier al jaren de deur uit en komt er ook niet meer in. Ik heb zelf het idee dat dat gewoon een algemene bijwerking van de pil is en dat dat niet samen hoeft te hangen met wisselen van pillen.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 14 Nov 2018 14:03

Re: Pil / hormonen vraagje

Van de huisarts moet ik de strip afmaken en dan stopweek. Daarna moet het beter gaan en anders op het spreekuur langs...
Gatver zo de balen van dat ik gestart ben met de pil.. gelukkig staat de afspraak voor sterilisatie al gepland.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 26 Nov 2018 06:34

Re: Pil / hormonen vraagje

Ik heb dat ook gehad sneeuwwitje. Heb ik ook een topic over geopend.
Uiteindelijk ben is dus 9 weken ongesteld geweest. En dan ook echt goed.
De huisarts heeft nog een paar keer gewisseld van pil.

En nu ben ik bij de gyneacoloog die was daar niet heel blij mee. Volgende week moet ik bloedprikken en dan de uitslag. Hij denkt iets met de schildklier dat komt blijkbaar wel vaker voor na bevallingen door de hormomale veranderingen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem250

Bericht 26 Nov 2018 09:23

Re: Pil / hormonen vraagje

Ik heb ook heel veel gedoe gehad met de pil. Ook veel tussentijdse bloedingen. Chagrijnig. Opgezette buik. Over het algemeen minder blij. En ook nog een onrustige huid. Ik ben tig keer van pil gewisseld. Nu gebruik ik niks meer en heb ik helaas wel helse menstruaties. Dus als iemand de gouden tip heeft?
<<

Anoniem304

Bericht 26 Nov 2018 11:22

Re: Pil / hormonen vraagje

HollyGolightly schreef:Ik heb ook heel veel gedoe gehad met de pil. Ook veel tussentijdse bloedingen. Chagrijnig. Opgezette buik. Over het algemeen minder blij. En ook nog een onrustige huid. Ik ben tig keer van pil gewisseld. Nu gebruik ik niks meer en heb ik helaas wel helse menstruaties. Dus als iemand de gouden tip heeft?

Ik ben overgestapt op de anticonceptiepleister.

Ik had er niet zo'n hoge verwachting van, want ook 'gewoon' hormonen. Maar omdat de afgifte veel geleidelijker is (in tegenstelling tot iedere dag 1 boost met de pil) heb ik eigenlijk helemaal geen bijwerkingen. Misschien het overwegen waard. Ik ga nooit meer aan de pil iig.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 26 Nov 2018 21:04

Re: Pil / hormonen vraagje

HollyGolightly schreef:Ik heb ook heel veel gedoe gehad met de pil. Ook veel tussentijdse bloedingen. Chagrijnig. Opgezette buik. Over het algemeen minder blij. En ook nog een onrustige huid. Ik ben tig keer van pil gewisseld. Nu gebruik ik niks meer en heb ik helaas wel helse menstruaties. Dus als iemand de gouden tip heeft?


Mirena spiraal? Ik ben er 10 jaar niet meer ongesteld door geweest. Verder ook geen klachten.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 27 Nov 2018 21:47

Re: Pil / hormonen vraagje

Raven schreef:Ik heb dat ook gehad sneeuwwitje. Heb ik ook een topic over geopend.
Uiteindelijk ben is dus 9 weken ongesteld geweest. En dan ook echt goed.
De huisarts heeft nog een paar keer gewisseld van pil.

En nu ben ik bij de gyneacoloog die was daar niet heel blij mee. Volgende week moet ik bloedprikken en dan de uitslag. Hij denkt iets met de schildklier dat komt blijkbaar wel vaker voor na bevallingen door de hormomale veranderingen.


Ow echt heb ik even gemist sorry. Heb je intussen al bloedgeprikt?
Ik ben nu bijna 5 weken verder. Donderdag weer starten met nieuwe strip.
Wisselen van pil ga ik niet doen. Ben er eigenlijk al falicant op tegen (wordt mij ook afgeraden), pil was hier een tussenoplossing tot manlief zich mag melden in het ziekenhuis. Maar al met al geen beste keuze helaas... denk dat het niet gaat stoppen vrees ik.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers