Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sinterklaasjournaal 2017

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 17 Nov 2017 21:56

Re: Sinterklaasjournaal 2017

Hier wordt er niet gekeken. Ze zijn 2 en 3 en het leeft niet echt bij ze. Toen ik het aanzette zei de oudste dat ze liever Buurman en buurman op Netflix wilde kijken :smile:
04-2014
10-2015
<<

Anoniem231

Bericht 17 Nov 2017 22:07

Re: Sinterklaasjournaal 2017

Mijn zoon zag die witte piet en riep zwarte piet! En toen kwam zwarte piet en dat was ook gewoon zwarte piet!
Ik en mijn man zeggen steeds piet maar mijn ouders en vooral mijn schoonouders zijn aanhangers van zwarte piet. Dus zoon heeft het nu al verkeerd geleerd :( ik vind het jammer omdat hij nog wat jaartjes mee moet en ik het belangrijk vind dat hij dit goed leert met de nieuwe veranderingen. Mijn ouders kan ik er makkelijk op aanspreken en ze zeggen nu ook piet maar mijn schoonouders zeggen het daardoor alleen maar meer :palm:
Ik vond dit een goede oplossing. Een nieuwe piet, ze was wit en de bekende hoofdpiet die al heel wat jaartjes mee draait, die was zwart. Zo is de oorsprong duidelijk gemaakt en wordt er wat mee gedaan.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 17 Nov 2017 22:21

Re: Sinterklaasjournaal 2017

Haha pollepel dat riep dochter ook bij beide. Alleen even later zei Ze, meisjespiet is wit, da's gek. Dus ik; hoezo is dat gek. Zij; oh nee dat kan wel hoor, maar t is wel een beetje gek

En over de cadeautjes zegt ze: mijn cadeautjes liggen niet in t water. Op de vraag waarom zegt Ze, gewoon dat is zo. Nuchter kind haha
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem286

Bericht 17 Nov 2017 22:51

Re: Sinterklaasjournaal 2017

S vind het niet echt spannend, kijkt steeds met een half oog. Ze schrok wel even toen de boot omdraaide vandaag maar vervolgens hebben we het er even over gehad en kwamen we erop uit dat het altijd toch goed komt, nu vast ook. Ik vind het overigens tot nu toe wel leuk, ook met de meisjespiet en de zwarte piet. S vond er overigens weinig van, ze waren beiden gewoon een piet.
<<

Anoniem280

Bericht 18 Nov 2017 00:48

Re: Sinterklaasjournaal 2017

Hier zijn ze bijna 3, bij de meisjes piet zeiden ze piet en bij de andere piet zeiden ze die piet is vies.
Van de week zeiden ze wel, boek is nat, moet je afdrogen, net als de cadeautjes.
Bij de harde wind deed 1 van de meiden haar handen voor de ogen en kaar oh nee roepen.
Vanavond zei 1, cadeautjes zijn niet nat.

Vanavond dachten we, even bellen met sinterklaas, belden dus met opa, maar opa zette een andere stem op. Toch zei 1 dat is niet sinterklaas, dat is opa :palm:
Uhm... Ik was ook bijna 3 dat ik in een vol dorp riep, kijk daar komt mem aan op de stoomboot.
Ow Ow.
Mijn moeder was altijd zwarte piet.
<<

Anoniem231

Bericht 18 Nov 2017 06:36

Re: Sinterklaasjournaal 2017

Dat met de wind is best leuk. Zoon loopt nu de hele tijd te spelen dat hij de wind is. En zegt steeds de wind waait door de bomen.
Op de psz hebben ze de wind besproken in het thema herfst en nu komt dat dus terug.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 18 Nov 2017 10:01

Re: Sinterklaasjournaal 2017

Lejow schreef:
Jezzie schreef:Daar was de huispiet weer!
L vroeg waarom die zwarte piet niet zwart was.


Omdat die al heeeeeel vaak door de schoorsteen geweest is :P
En dat pietje wat dit jaar voor het eerst mee naar NL mag nog niet :D


Zo heb ik het ook uitgelegd, toen was het prima.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem231

Bericht 18 Nov 2017 15:22

Re: Sinterklaasjournaal 2017

Ik heb de intocht gekeken met zoon, heeft echt aandachtig gekeken. Leuk!
Ik vond het minder bevredigend. Ik wil weten wat het met die mannen is! Ben niet nieuwsgierig hoor :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Nov 2017 15:29

Re: Sinterklaasjournaal 2017

Ik heb zelf de intocht gekeken, zoon keek natuurlijk niet echt mee. Vond het wel leuk!
Let's discover the world together.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 18 Nov 2017 15:44

Re: Sinterklaasjournaal 2017

Pollepel schreef:Ik heb de intocht gekeken met zoon, heeft echt aandachtig gekeken. Leuk!
Ik vond het minder bevredigend. Ik wil weten wat het met die mannen is! Ben niet nieuwsgierig hoor :smile:


Ik denk dat die mannen hulpsinten zijn want je zag dat er een sinterklaas kostuum in die koffers zat.

Ik vond het vooral opvallend dat er weer zoveel zwarte pieten waren. Dochter vond het jammer dat de kleurige pieten van vorig jaar er niet meer waren maar ze vindt vooral de nieuwe meisjespiet wel heel leuk.
2010 2012
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 18 Nov 2017 18:16

Re: Sinterklaasjournaal 2017

Onze oudste zei bij de nieuwe meisjespiet eerst alleen maar huh, wie is dat? Huh? Huh? Heel intelligent :palm: daarna kwam hij tot de conclusie dat ze vergeten waren haar te schminken :palm:

Bij de aflevering waarin het over de hulpsinterklaas ging reageerde hij van wat een onzin, er zijn toch geen neppe sinterklazen, hoe kan dat nou? :laughcry:

Ik vind dat ze voor een goede middenweg hebben gekozen en ik verwacht dat ze in de loop van de jaren steeds meer terug gaan naar minder geschminkte pieten.

Ben wel heel benieuwd naar de rol van de mannen!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem231

Bericht 18 Nov 2017 20:34

Re: Sinterklaasjournaal 2017

Lexi ik vind jou wel een logische verklaring hebben. Leuk hoe alle kinderen verschillend reageren.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Nov 2017 20:44

Re: Sinterklaasjournaal 2017

B zegt dat de pieten zwart zijn, doordat ze door de schoorsteen gaan. Het nieuwe pietje is dus nieuw en dus nog nooit door de schoorsteen geweest, daarom is ze wit..
En omdat ze nu de steen hebben waarmee ze door de voordeur kunnen, zal ze ook niet meer zwart worden ook.

Ze weet ook dat er hulpsinterklazen zijn, want Sint kan natuurlijk niet overal tegelijk zijn!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 22 Nov 2017 06:40

Re: Sinterklaasjournaal 2017

De Nederlandse kinderen kijken het hier ook maar heb nog niet echt klachten gehoord. Sinterklaas komt hier ook (de zoon van Bram van der Vlugt speelt hem grappig genoeg, ZO echt) en de Nederlandse school heeft nu ook een video verhaallijn gemaakt voor de school op youtube. Dus de kinderen hebben dubbelop dit jaar en we krijgen als feedback dat die van de school veel leuker is dan het andere Sinterklaas journaal.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 22 Nov 2017 22:10

Re: Sinterklaasjournaal 2017

Haha wat leuk dat zijn zoon hem speelt!


R denkt dat pieten met overwegend zwarte kleding zwarte Piet zijn. Hij vindt rode piet het leukst haha.

Ik vind het verhaal wel spannend maar R is er niet zo door onder de indruk geloof ik. Ze kijken het in de klas ook dagelijks. Van de week hadden ze bedacht om tegen sinterklaas te zeggen dat hij een net over de pakjes moet doen. Toen ik vroeg of hij niet bang was of zijn cadeau weg was keek hij me aan alsof ik iets heel geks zei. 'ja eh he he sinterklaas kan toch gewoon nieuwe kopen, maakt niks uit'.
R. 2013
D. 2016
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx