Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pijn onder hakken

<<

Anoniem223

Bericht 17 Nov 2017 17:20

Pijn onder hakken

Als ik een tijdje heb gestaan of gelopen, heb ik altijd zo’n last van mijn hakken. Precies onder beide hakken, alsof ik uren heb gelopen. Vandaag een eindje gelopen (half uurtje) en een paar uur behang staan afhalen, en nu weer echt last van mijn voeten. Ik heb meestal sneakers aan of laarsjes met hakken van een paar cm. Ik heb het ook als ik op blote voeten loop. Zou hier iets aan te doen zijn? Steunzolen misschien?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 17 Nov 2017 18:22

Re: Pijn onder hakken

Jij bent zwanger of niet? Ik geloof niet dat dit een typisch zwangerschapskwaal is, maar ik had er dus ook veel last van tijdens meer in zwangerschap. Ik kon ook niets doen om er minder last van te hebben ofzo.
<<

Anoniem231

Bericht 17 Nov 2017 18:54

Re: Pijn onder hakken

Toevallig dat ik er van de week voor bij de dokter zat. Hij dacht aan hielspoor (ook bij beide voeten). Advies voor steunzolen en afvallen.
Maar lees net dat je zwanger bent. Steunzolen kan je proberen.
Ik las ook de tip om met een tennisbal te masseren. Je voeten op de tennisbal en even rollen. Ik moet zeggen dat het werkt. Soms lukt het niet door de hectiek en heb ik er meer last van.
Ik kan dan niet eens van de trap af. Dus ik doe het nu echt iedere ochtend. Nu zit ik even op de bank en begint het weer :(
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Nov 2017 20:40

Re: Pijn onder hakken

Ik dacht ook meteen aan hielspoor. Heb ik ook, al ligt het bij mij niet aan gewicht. Ik denk dat ik het een keer overbelast heb met sporten. Met hielspoor moet je eigenlijk niet teveel/te lang op blote voeten lopen. Ik heb er het minst last wanneer ik schoenen draag met een goede dempende zool.
<<

Anoniem223

Bericht 18 Nov 2017 18:42

Re: Pijn onder hakken

Hielspoor doet heel veel pijn toch? En vooral na het opstaan. Ik heb het echt na een dag staan/lopen. Vandaag 11.000 stappen en nu echt last. Ik had het al een hele tijd, maar sinds ik zwanger ben is het inderdaad erger. Afvallen lijkt me niet echt nodig, want ik weeg (als ik niet zwanger ben) niet te zwaar.
Kan ik het beste de huisarts bellen of meteen een podotherapeut? Of gewoon zooltjes aanschaffen?
<<

Anoniem231

Bericht 18 Nov 2017 19:47

Re: Pijn onder hakken

Ja doet best wel pijn. Maar dan lijkt het bij jou echt zwangerschap gerelateerd. Hoe ver ben je? Je kunt ze aan laten meten maar dan betaal je ongeveer 90 euro. Weet niet of je dat er voor over hebt? Bij mij is het trouwens wel vergoed. Je kunt altijd even een afspraak maken met een podotherapeut. Hun hebben altijd wel tips.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Nov 2017 19:57

Re: Pijn onder hakken

Toen ik naar de dokter ging had ik heel veel pijn, echt een soort messteken in mijn hak en kon er ook niet op duwen. Nu wisselt het heel erg. Ik heb er wel last van maar niet heeel veel pijn, gewoon meer zeurend vervelend gevoel. En het is ook af en aan.

Ik ben trouwens bij de fysio geweest, deze kan dit ook behandelen.
<<

Anoniem223

Bericht 18 Nov 2017 20:30

Re: Pijn onder hakken

Pollepel schreef:Ja doet best wel pijn. Maar dan lijkt het bij jou echt zwangerschap gerelateerd. Hoe ver ben je? Je kunt ze aan laten meten maar dan betaal je ongeveer 90 euro. Weet niet of je dat er voor over hebt? Bij mij is het trouwens wel vergoed. Je kunt altijd even een afspraak maken met een podotherapeut. Hun hebben altijd wel tips.


Ik had het ervoor ook al (denk ruim een jaar nu), maar het lijkt nu erger. Ik ben pas 22 weken dus daar lijkt het me nog niet echt aan liggen toch? Ik zal eens informeren voor zolen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Nov 2017 08:22

Re: Pijn onder hakken

Het zal niet aan je gewicht liggen. Je hormonen zorgen er ook voor dat de boel weker wordt en daardoor zakt die spier meer door waardoor de aanhechting het zwaar te verduren heeft en pijn gaat doen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem223

Bericht 19 Nov 2017 10:27

Re: Pijn onder hakken

Jip schreef:Het zal niet aan je gewicht liggen. Je hormonen zorgen er ook voor dat de boel weker wordt en daardoor zakt die spier meer door waardoor de aanhechting het zwaar te verduren heeft en pijn gaat doen.


Maar voor de zwangerschap had ik het ook al. Zit de kans er evengoed in dat het daarna dan toch weer weggaat? En is gewoon doorlopen de beste optie? Ik baal al zo dat hardlopen niet meer gaat. Als wandelen dan ook een probleem wordt denk ik serieus dat ik gek word.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Nov 2017 18:54

Re: Pijn onder hakken

Heb je veel crossfit met springen gedaan voor de zwangerschap? Ik zou een simpel inlegzooltje halen bij de schoenmaker nu. Een de oefening met de tennisbal doen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers