Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Show je keuken!

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 15 Nov 2017 15:24

Show je keuken!

Wij zijn bezig met een nieuwbouwhuis en mogen binnenkort een keuken gaan uitzoeken. Om inspiratie op te doen ben ik heel benieuwd naar jullie keukens en of jullie er blij mee zijn. En misschien heeft nog iemand tips waar ik echt aan moet denken, wat zijn echte aanraders in een fijne keuken? We hebben een ruim oppervlak voor de keuken en zitten zelf te denken aan een kookeiland met een barretje.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem304

Bericht 15 Nov 2017 15:30

Re: Show je keuken!

*

Dit is onze keuken. Zelf ontworpen en zelf gemaakt. We zijn er super blij mee!
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 23 Nov 2017 09:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem247

Bericht 15 Nov 2017 15:36

Re: Show je keuken!

Mooi Cotton! Alleen hebben jullie geen oven of magnetron in de keuken?
<<

Anoniem304

Bericht 15 Nov 2017 15:46

Re: Show je keuken!

Ava schreef:Mooi Cotton! Alleen hebben jullie geen oven of magnetron in de keuken?

Achter de deur rechts zit een grote voorraadkast met een combi magnetron en airfryer enzo erin.

Scherp opgemerkt haha!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 15 Nov 2017 16:00

Re: Show je keuken!

Heel mooi, Cotton! Mooie kleur ook.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Nov 2017 16:18

Re: Show je keuken!

Stoere keuken Cotton!
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Nov 2017 19:42

Re: Show je keuken!

Cotton, gaaf zo met de steigerbuizen. Super leuk en inderdaad geeft het een stoer uiterlijk.
Ik heb een saaie woningbouw keuken, dus ik kan je niet verder helpen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Nov 2017 20:04

Re: Show je keuken!

Suus wij kunnen je Odink echt enooorm aanraden voor tips, meedenken en advies. Bij hen was echt van alles mogelijk waar andere zaken zeiden dat het niet kon... leuk voor inspiratie!

Onze aanraders verder: als je budget het toelaat (die dingen zijn duur), ga altijd voor diepe lades ipv kastjes. Ik ben nog elke dag blij met onze 4 brede en diepe lades. Nooit meer gedoe met pannen zoeken enzo. In die lades zitten onze 2 (supergrote) besteklades. In 1 zit bestek, in de ander troepjes die je anders ergens anders zou bewaren. Voelt zo luxe! Folie, lucifers, scharen, zakjes, ijslolliehouders, sateprikkers etc.

Ohja, wij hebben ook een kookeiland (schiereiland eigenlijk) met quooker en daarbij hebben we erop gelet dat beide kranen 180 graden gedraaid konden worden. Zodat je ook vanuit de woonkamer makkelijk water kan pakken (of daar een pan/plant kunt neerzetten) zonder dat je de keuken in hoeft.

Oeh en wat wij ook per de wilden was een aanrechtblad waar je zelfs ovenschtoels gewoon op kunt zetten. We hebben nu keramiek. Echt fijn. Daar kun je echt gloeiendheet spul op zetten.

Ik zoek even foto’s!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Nov 2017 20:10

Re: Show je keuken!

Heel soms ziet het er wel weer eens netjes en stylish uit, maar goed, bij jullie zal het er vast ook eerder zou uit gaan zien :p
Laatst gewijzigd door Zora op 20 Nov 2017 06:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Nov 2017 20:14

Re: Show je keuken!

Suus schreef:We hebben een ruim oppervlak voor de keuken en zitten zelf te denken aan een kookeiland met een barretje.


Dit zou ik echt zo graag willen! Als wij ooit nog gaan verbouwen of een nieuwe huis kopen, dan wil ik dit. Dus als je die mogelijkheid hebt, zou ik dat zeker doen! Het lijkt me zo gezellig om de gasten (want daarmee ga je dan toch al gauw aan de bar staan) te betrekken bij het eten, of als de kinderen wat groter zijn dat ze lekker Donald Duckies aan de bar lezen met een glaasje drinken. Ik spreek uit ervaring, want dat was dus het geval in mijn moeder's keuken. En nog altijd, men staat altijd in en om die bar. Zo gezellig.

Onze keuken is leuk, ik ben er heel blij mee, maar het is niet dé droomkeuken die onze kookkunsten eigenlijk zouden verdienen. Desondanks vind ik het een hele fijne ruimte, maar het zou echt wel groter mogen. Wat ik belangrijk vind is genoeg aanrechtblad. Wij hebben het altijd over vier 'stationnetjes', vier plekken waar we kunnen snijden etc op het aanrecht. De dubbele wasbak vind ik ook heel fijn. Links is voor afwas verzamelen, rechts is voor spoelen. Houden we elkaar ook echt aan.

Deze foto's zijn al van al even geleden hoor. Wij hebben nog altijd dezelfde muren, lamp, fornuis, aanrechtblad (zouden we wel willen vervangen). Maar wel nieuw groot koffieapparaat en net een nieuwe oven erin laten zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 15 Nov 2017 22:49

Re: Show je keuken!

Oh ik kijk/lees even mee.
Wij zijn ook bezig met een nieuwe keuken en ik vind het altijd zo moeilijk kiezen eeuwige twijfelkont die ik ben. Zwart met hout vind echt prachtig om te zien maar niks voor dit huis pas niet bij de rest en ja wellicht ook moeilijker verkoopbaar ooit. Dus gaan we toch maar voor wit met grepen. Wou eerst zonde maar na de 3de tekeningen toch gevallen voor greep. En we nemen een u vorm keuken lekker veel ruimte IPV een L. Het liefst zou ik een kookeiland willen of een soort barretje maar dat gaat gewoon weg niet qua ruimte jammer maar helaas.

Welk merk apparatuur hebben jullie ?
@ zora ..als ik het dus goed begrijp heb je een keramiek aanrechtblad en daar kan je gewoon al het hete spul opzetten... chill dat moet ik ook echt hebben.
Werd namelijk ons gezegd dat geen enkel materiaal tegen kokend hete pannen kan.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 16 Nov 2017 06:26

Re: Show je keuken!

Zora, mooie keuken! Technisch gezien hebben jullie een spoeleiland :smile: En wat een vertrouwen in onze nethoud-skills :razz: Ik ben bang dat je gelijk gaat hebben. Maar diepe lades wil ik ook graag! En een quooker. Zo'n keramieken aanrechtblad klinkt ook goed. Is dat niet heel duur? En niet breekbaar? Ik ga eens kijken bij Odink.

Marin, jullie hebben ook een mooie keuken, maar jammer dat het nog niet jullie droomkeuken is. Een dubbele wasbak is ook een goed idee!

Ik wil heel graag meer keukens zien! :yes:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Nov 2017 07:12

Re: Show je keuken!

Sanskie wat een gekke uitspraak dan! Met keramiek kan het maar volgens mij is dat niet het enige materiaal.

Suus haha ja sorry :p keramiek was wel een stuk duurder ja, het zijn denk ik de helft van de kosten van de keuken :face: we hebben elke x geprobeerd ander spul mooi te vinden maar het bleef toch minder mooi of goedkoop ogen. Odink denkt iig goed met je mee! Oh en idd keramiek is volgens mij wel breekbaarder ja, maar hier is er nog niks aan te zien :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 16 Nov 2017 07:58

Re: Show je keuken!

Grote spoelbak vind ik super fijn! En de uitrekbare kraan! Quooker is ook handig, maar vond ik te duur.
In ons nieuwe huis willen we een inductie kookplaat icm zonnepanelen, dat kan je ook snel water mee koken schijnt. Keramisch blad staat ook op mijn lijstje voor ooit ;)
Wij hebben ook alleen maar lades. En een carrousel in de hoek, maar dat vind ik zo onhandig. Wel handiger dan een gewone hoek kast, maar nog steeds niet handig.
Een grote vriezer zou ik ook doen. En een combi magnetron én een oven
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 16 Nov 2017 08:10

Re: Show je keuken!

Onze keuken nu is heel oudbollig.
In februari krijgen we eindelijk een nieuwe keuken, kan niet wachten.
Met quooker, heerlijk lijkt me dat. We drinken dan ook heel veel thee thuis.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Nov 2017 08:50

Re: Show je keuken!

Blue Phone schreef:Grote spoelbak vind ik super fijn! En de uitrekbare kraan! Quooker is ook handig, maar vond ik te duur.
In ons nieuwe huis willen we een inductie kookplaat icm zonnepanelen, dat kan je ook snel water mee koken schijnt. Keramisch blad staat ook op mijn lijstje voor ooit ;)
Wij hebben ook alleen maar lades. En een carrousel in de hoek, maar dat vind ik zo onhandig. Wel handiger dan een gewone hoek kast, maar nog steeds niet handig.
Een grote vriezer zou ik ook doen. En een combi magnetron én een oven

Dit zijn goeie tips!

Onze keuken is nog niet onze droomkeuken, wij willen nog verbouwen zodat de keuken twee keer zo groot wordt en er ook een eettafel in de keukenruimte komt. Dit is onze keuken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit zijn oude foto's van toen de keuken net geplaatst was, inmiddels ziet 't er iets anders uit qua aankleding. En onder die planken staat nu D's keukentje:
Afbeelding

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Nov 2017 08:56

Re: Show je keuken!

Wij hebben trouwens ook zo'n soort horecakraan die je vrij kan bewegen en op spoelstand kan zetten. Echt ideaal met afspoelen van afwas en omdat de gootsteen vrij groot is kan je alle hoekjes bereiken.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 16 Nov 2017 09:08

Re: Show je keuken!

@ Blue Phone... Wij hebben een inductiekookplaat en met waterkoken is deze ongeveer net zo snel op de powerstand als een waterkoker bij een gelijke hoeveelheid water. Quoker komt er hier echt niet in. Vergeet daarbij niet dat volgens mij je thermosstaat heel de tijd dat water op kook temperatuur moet houden, dat zou dan een hoop energie kosten.

Laatst was de man voor het CV onderhoud hier en heb ik ook maar eens gevraagd naar een zonneboiler en zonnepanelen. Hij zei dat de huizen hier zo zijn gebouwd dat als je dat zou installeren je energieneutraal zou kunnen worden (van het huis verwarmen met gas wil ik namelijk wel af). Totaal overgaan op zonne-energie vind ik wat minder van belang (ik blijf heel het dak vol zonnepanelen leggen er namelijk lelijk uitzien, bij ons zou dat namelijk aan de voorkant van het huis zijn).

On-topic: Wij hebben een moderne mat witte keuken met zilveren handvaten, een inductiekookplaat, combi magnetron. Stenen blad. Het aanrechtblad had wel groter mogen zijn en een aparte oven zou ook fijn geweest zijn, maar daarvoor hebben we helaas niet de ruimte voor.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 16 Nov 2017 09:13

Re: Show je keuken!

Ja zo'n kraan is superfijn!

Afbeelding
Dit is de onze, foto net gemaakt. Heb alleen net één van de appels op. :smile: De keuken is echt precies zoals we wilden, hebben hem zelf tot in detail ontworpen. De dichte bovenkanten zijn fijn, niet schoon hoeven maken boven de kastjes. De leidingen zijn ook goed weggewerkt. Die zitten niet in het gootsteenkastje, maar in een stukje loze ruimte waar geen kastje paste omdat het in een hoek zat.
We zijn er nog steeds erg blij mee. Alles heeft een functie en elke keuze is overwogen gemaakt.

De wipstoel staat daar vanwege mijn favoriete keukenhulpje. Die eet pannenlap als ik aan het koken ben en dan hebben we de grootste lol samen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 16 Nov 2017 09:14

Re: Show je keuken!

Wij hebben nu een keuken die we 5 jaar geleden uitgezocht hebben en ik opzicht nog steeds blij mee ben, we hebben toen echt er op gelet dat de uiteindelijke prijs bij het soort appartement past.
Een kasten wand met koelvries combinatie en oven en een schiereiland met aan de ene kant een 5-pits gasfornuis en aan de andere kant de wasbak. Dat in hoogglans wit met een standaard dikte, kunsstof antraciet aanrechtblad en smalle lange handgrepen vergelijkbaar als bij Cotton.

Twee weken geleden hebben we de keuken gekocht voor het nieuwe huis. We hebben net even wat meer te besteden en willen echt wat anders als wat we nu hebben. Een eiland is niet mogelijk want het is een jaren 30 huis met een smalle lange keuken, we halen wel de muur naar de woonkamer er uit om het wat ruimtelijker te maken maar het blijft een lange smalle ruimte.

De keuken die we besteld hebben bestaat uit 3 hoge kasten met wederom koelvries en oven en daarna de lage kastjes, geen bovenkasten, het is een lange strook keuken dus. De keuken is mat zwart en zonder handgrepen, de afzuigkap is zwart, de wasbak, de kraan, het gasfornuis is gas op glas, allemaal zwart en we hebben een keramiek dun aanrecht blad in wit met een soort van marmeren vleug er in. Tegen de muur zo'n 50 cm glanzende geglazuurde mettrotegels. En dat dan in combinatie met een visgraatvloer en we werken het huis verder vrij traditioneel af met hoge witte plinten, een platte plint in het plafond ed.

Deze stijl is een beetje onze inspiratie geweest: http://www.inrichting-huis.com/wp-conte ... uken-8.jpg
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 16 Nov 2017 09:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Nov 2017 09:15

Re: Show je keuken!

Wat een mooie keuken Nan. Ik vind op de één of andere manier die vakjes in het keukeneiland leuk. Geeft het wat speling. En het blad is ook mooi. Leuk dat je zo'n gezellig keukenhulpje hebt. Ik zet O ook vaak in de stoel bij me. Gisteren was hij komkommer eter terwijl ik kookte.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem247

Bericht 16 Nov 2017 09:26

Re: Show je keuken!

**

Dit is die van ons. Is een foto van 2 jaar geleden en er hangt inmiddels een plissé gordijn. Foto is ook een beetje donker maar het gaat om het idee :)

Volgend jaar/begin 2019 gaan we een aanbouw plaatsen aan het huis en willen we de keuken groter maken. Op de plaats van de buffetkast komt een stuk keuken bij. De oven wordt dan verplaatst naar het nieuwe gedeelte en er komt dan nog een oven naast. Plus nog twee grote keukenkasten eronder. Op de plaats waar de oven nu zit komt er een grotere koelkast.

Ik ben trouwens nog het meest blij met de kleur, kleur van het blad (zit tussen grijs en bruin in), de brede besteklade en de kraan. Als ik het opnieuw moest kiezen zou ik voor hetzelfde gaan.
Laatst gewijzigd door Anoniem247 op 20 Dec 2017 15:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 16 Nov 2017 09:54

Re: Show je keuken!

Wat een mooie keukens komen er voorbij.
Wij zijn 2 maand geleden verhuist hebben het huis van mijn schoonouders gekocht. Er zit echt een hele mooie keuken in. Wel vind ik de opstelling niet zo handig. Er zit een soort schier kookeiland. In het lange stuk zit dan de wasbak en achter de kookplaat de wand met koelkast. Voor mijn gevoel loop ik steeds om het kookgedeelte heen als ik iets uit de koelkast nodig heb. Dat is minder handig.
Zal zo even wat foto's plaatsen.
Laatst gewijzigd door Noor op 16 Nov 2017 10:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 16 Nov 2017 09:56

Re: Show je keuken!

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 16 Nov 2017 13:18

Re: Show je keuken!

Wow Noor wat strak en schoon en opgeruimd!
Ik durf mijn keuken niet te laten zien want dikke vette bende. Brrr.
#teammaple🍁
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers